2.0t 16 v

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
danny1983
Berichten: 9
Lid geworden op: do 1 dec 2011 20:20
Locatie: almelo

hallo mensen is het mogelijk om een 16 klepper in een twingo te proppen gezien de ruimte wat een twingo bied en heeft iemand dit al geprobeerd

ben benieuwd naar jullie reactie s

groetjes danny :grin:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ja hoor past.
B18FT... what else ?
danny1983
Berichten: 9
Lid geworden op: do 1 dec 2011 20:20
Locatie: almelo

zijn er nog dingen die aangepast moeten worden aan de carresorie

groetjes danny :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik denk dat hier niemand is die het al uitgeprobeerd heeft maar er is een kant en klare ombouw eens voorbij gekomen...
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik weet wel dat naantje een volvo blok erin heeft gebouwd en dat had al een heleboel voeten in de aarde. De kop van dat blok is een stuk kleiner.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

f4rT blok in een twingo 1 kun je wel vergeten. twingo 2 bestaat al ,et een f4rt blok
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Waarom kun je dat vergeten?
Er zijn ook f4r-t's in 16v's en 16v blokken in Twingo's...
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Past niet tussen de chassisbalken.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Past niet tussen de chassisbalken.
combinatie blok+bak past niet bedoel je dan toch?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Uiteraard :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

en de kap kan niet meer dicht.. die blok is echt een stuk hoger als een f7p/r

je moet al slijpen in de lucht box voor een f3 blok dus f7 nog meer en f4 is zeker 5cm hoger dus dan krijg je echt wel problemen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Waar is dat op berust Abel?
Het inlaatspruitstuk is wat anders dan het blok. Die is juist lager dan een f7, vandaar ook het ontbreken van nokkenasdragers...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Het is toch zo dat ze hoger zijn?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Incl spruitstuk misschien? Scheelt dat die bij een T een stuk kleiner is...

Maar eigenlijk maakt het niet veel uit, ik wil het hem wel zien proberen (L)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tadaaa:

http://www.cliosport.net/forum/showthre ... low+twingo

zou kunnen zijn dat je in moet loggen btw.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Inlaatspruitstuk is niet hoger, maar loopt er overheen ipv er voor. dat is het probleem. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Daarmee bedoelde ik dat ie daardoor hoger is.
Overigens past het blijkbaar wel en tevens heb je bij een F4r-t geen last van dat spruitstuk :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ah wel dus :worship:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Abel schreef:ah wel dus :worship:
Dat zeg ik :past. ;-)
B18FT... what else ?
danny1983
Berichten: 9
Lid geworden op: do 1 dec 2011 20:20
Locatie: almelo

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest het is een t4 uit een s40 blijkbaar zijn die blokken ook voor de helft van renaultgr al weet ik dit niet zker
het is voor mij makkelijker een blok van een volvote pakken vanwege me werk

Gr danny :smile:
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Die blokken zijn in basis geleverd in de Laguna Phase I en Safrane, maar ik vraag me af of daar überhaupt motorsteunen voor zijn om dit blok in een Twingo te hangen. Ik denk dat je zelf iets moet fabrieken.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Willem-Jan schreef:Die blokken zijn in basis geleverd in de Laguna Phase I en Safrane, maar ik vraag me af of daar überhaupt motorsteunen voor zijn om dit blok in een Twingo te hangen. Ik denk dat je zelf iets moet fabrieken.
als de basis een F blok is moet dat toch lukken met clio en/of r5 steunen?

edit: Leesvoer. wel over een laguna, maar ook over de T4, :D
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Willem-Jan schreef:Die blokken zijn in basis geleverd in de Laguna Phase I en Safrane, maar ik vraag me af of daar überhaupt motorsteunen voor zijn om dit blok in een Twingo te hangen. Ik denk dat je zelf iets moet fabrieken.
Dat is geen probleem, twingo met C motor was ook een staande motor. Enige steun waarvoor je zelf wat moet fabrieken is de voorste steun.

http://www.cliosport.net/forum/showthre ... ost6729699
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is toch een 1.9?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

tutuur schreef:Dat is toch een 1.9?
http://www.autoweek.nl/auto/17696/volvo-v40-20-t

Je hebt gelijk, is 1948 cc :beer:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dat zijn toch niet de renault blokken meer? dat is toch de 2.5-1cylinder?
een eigen blok van volvo. die dus niet echt goed compatible is met de renault tenzij je een laguna of een saf hebt. aangezien die volvo blokken ook wel in die auto's geplaatst zijn.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Abel schreef:dat zijn toch niet de renault blokken meer? dat is toch de 2.5-1cylinder?
een eigen blok van volvo. die dus niet echt goed compatible is met de renault tenzij je een laguna of een saf hebt. aangezien die volvo blokken ook wel in die auto's geplaatst zijn.
Ja, dat bedoelde ik hierboven ook. Ik denk dat je zelf motorsteunen moet maken voordat dit in een Twingo past.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Zo'n Zelfde motor heeft iemand in een Volvo 480 gezet. Zal wel mogelijk zijn in een reno . Zal het topic eens zoeken
B18FT... what else ?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik ben erg benieuwd, schijnen sterke blokken te zijn waar je wel wat vermogen uit kan peuteren.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

B18FT... what else ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Typ op youtube maar eens: "volvo standing mile" in. Alhoewel met genoeg geld elk blok te fixen is!
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

die blauwe zeker
B18FT... what else ?
Plaats reactie