Marcel's Ring Clio 16v
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Bij deze toch ook maar een project paginatje. Het zal vooral over de Ring clio gaan maar aangezien ik ook in een RS rij zal ik dat ook een beetje bijhouden.
In September 2008 deze Vette €500,- clio 16v gekocht.
[img]http://img607.imageshack.us/img607/934/dsc01310j.jpg[/img]
Er is toen veel aan gedaan o.a distri+multieriem en wp, drijfstanglagers,
koppeling radiateur en nog meer preventief onderhoud.
Ook is de auto volledig gespoten, een koni geel verlaging en Oz superturismo's gemonteerd.
[img]http://img809.imageshack.us/img809/5119/dsc01718an.jpg[/img]
Na veel nadenken toch besloten dat ik een circuit auto wilde. De clio verkopen vond ik zonde en eigenlijk was dit toch een perfecte basis. Maarja waarmee moet je naar school? Juist een dikke Citroen Ax 1.1 met 4-bak en 88K op de teller.
[img]http://img202.imageshack.us/img202/9651/19122010145.jpg[/img]
In de winter van 2010-2011 heel de clio opgebouwd tot circuit auto en een jaarkaart voor de Nurburgring gekocht. Na 200 Probleemloze rondes is de clio toch echt toe aan groot onderhoud.
[img]http://img823.imageshack.us/img823/4740/img2693s.jpg[/img]
[img]http://img706.imageshack.us/img706/1718/touri051720110425.jpg[/img]
Half Augustus dit jaar kwam er toevallig een Clio RS Ph.2 op mijn pad en voor €1500,- kon ik hem toch niet laten staan. Na €2000,- aan onderhoud en kapotte delen. En een verlaging + montage van de Oz velgen was het toch een leuke auto.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/346/03092011343.jpg[/img]
[img]http://img403.imageshack.us/img403/6497/03092011344.jpg[/img]
Updates volgen snel.
In September 2008 deze Vette €500,- clio 16v gekocht.
[img]http://img607.imageshack.us/img607/934/dsc01310j.jpg[/img]
Er is toen veel aan gedaan o.a distri+multieriem en wp, drijfstanglagers,
koppeling radiateur en nog meer preventief onderhoud.
Ook is de auto volledig gespoten, een koni geel verlaging en Oz superturismo's gemonteerd.
[img]http://img809.imageshack.us/img809/5119/dsc01718an.jpg[/img]
Na veel nadenken toch besloten dat ik een circuit auto wilde. De clio verkopen vond ik zonde en eigenlijk was dit toch een perfecte basis. Maarja waarmee moet je naar school? Juist een dikke Citroen Ax 1.1 met 4-bak en 88K op de teller.
[img]http://img202.imageshack.us/img202/9651/19122010145.jpg[/img]
In de winter van 2010-2011 heel de clio opgebouwd tot circuit auto en een jaarkaart voor de Nurburgring gekocht. Na 200 Probleemloze rondes is de clio toch echt toe aan groot onderhoud.
[img]http://img823.imageshack.us/img823/4740/img2693s.jpg[/img]
[img]http://img706.imageshack.us/img706/1718/touri051720110425.jpg[/img]
Half Augustus dit jaar kwam er toevallig een Clio RS Ph.2 op mijn pad en voor €1500,- kon ik hem toch niet laten staan. Na €2000,- aan onderhoud en kapotte delen. En een verlaging + montage van de Oz velgen was het toch een leuke auto.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/346/03092011343.jpg[/img]
[img]http://img403.imageshack.us/img403/6497/03092011344.jpg[/img]
Updates volgen snel.
Laatst gewijzigd door derbimarcel op zo 21 dec 2014 20:09, 30 keer totaal gewijzigd.
1500 euro
stonden ze maar op elke hoek!
ziet er wel erg dik uit zo maar die wielen zijn toch echt te klein!


ziet er wel erg dik uit zo maar die wielen zijn toch echt te klein!
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Is gewoon 16'' Heb ook nog een nieuwe set Speedline turini's in Antraciet grijs liggen ook 16". 17" is gewoon net te groot.
Laatst gewijzigd door derbimarcel op ma 19 dec 2011 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
dan misschien spacers monteren, lijkt net 15"zo 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dikke wagens
, vooral de RS ziet er erg dik uit zo 


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Nu al de 1e update en morgen wat meer over de clio 16v.
De RS staat ook sinds kort op 15"Cupvelgen met winterbanden.
[img]http://img155.imageshack.us/img155/5094/25102011372.jpg[/img]
De RS staat ook sinds kort op 15"Cupvelgen met winterbanden.
[img]http://img155.imageshack.us/img155/5094/25102011372.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ah was die van jou? Stond ook op de meeting in Delfgauw toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ja klopt samen met me vader, 3 bedrijven vederop geparkeerd.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor


Een
voor beide clio's! 


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Hee leuk om te lezen.
Herkende de eerste foto van je clio. Heb ik langs zien komen op derbi-club.
Weet nog wel het project van de groene senda als ik het me nog goed herinner. (heb ook heel wat tijd versleten op dat forum: Martijn Derbi senda)
Mooie apparaten.
Herkende de eerste foto van je clio. Heb ik langs zien komen op derbi-club.
Weet nog wel het project van de groene senda als ik het me nog goed herinner. (heb ook heel wat tijd versleten op dat forum: Martijn Derbi senda)
Mooie apparaten.

-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Gaaf 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Welkom @ RTC ! 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
welkom? 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Dikke clio rs ph2 

Erg leuke collectie!
Wat zag die 16V eruit zeg!
Nu is die super!
Stond die RS niet in Waddinxveen te koop met motorschade oid?! Zo heb je voor weinig geld een zeer nette!

Wat zag die 16V eruit zeg!


Stond die RS niet in Waddinxveen te koop met motorschade oid?! Zo heb je voor weinig geld een zeer nette!

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Dikke auto's Marcel !
Leuk dat je nog even een projectje openzet. Zo zie je maar weer, van een ork naar een prachtige Clio...het is en blijft mogelijk !
Leuk dat je nog even een projectje openzet. Zo zie je maar weer, van een ork naar een prachtige Clio...het is en blijft mogelijk !

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Volgens mij niet, voor zover ik weet is deze clio tot 176.000 km van 1 eigenaar geweest, toen van een jongen in hellevoetsluis waar na 2.000km de bak in de soep draaide en een revisie van 1600 euro heeft plaatsgevonden. Per 188.000km in mijn bezit en staat nu al bijna op 2 tonChris schreef:Erg leuke collectie!![]()
Wat zag die 16V eruit zeg!Nu is die super!
![]()
Stond die RS niet in Waddinxveen te koop met motorschade oid?! Zo heb je voor weinig geld een zeer nette!

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Afgelopen weekend in de clio een nieuw dorpeltje gelast.
eerst alles weg geslepen:
[img]http://img694.imageshack.us/img694/306/11122011396.jpg[/img]
Het e.e.a. geknipt en gepuntlast:
[img]http://img217.imageshack.us/img217/7065/15122011401.jpg[/img]
Bodem weer vast aan het binnenscherm maken:
[img]http://img860.imageshack.us/img860/3489/15122011403.jpg[/img]
Buitendorpel pasmaken en gelast:
[img]http://img864.imageshack.us/img864/4327/16122011408.jpg[/img]
In de menie en tectiel ML gezet.
[img]http://img696.imageshack.us/img696/4582/16122011414.jpg[/img]
Later alles afgekit en in de anti steenslag.
[img]http://img542.imageshack.us/img542/5835/17122011417.jpg[/img]
Komend weekend nog even tectyleren en een busje 449 over de dorpel halen.
Ook heb ik van de week even me oliekoeler op zijn plek gemaakt.
[img]http://img853.imageshack.us/img853/7408/13122011397.jpg[/img]
eerst alles weg geslepen:
[img]http://img694.imageshack.us/img694/306/11122011396.jpg[/img]
Het e.e.a. geknipt en gepuntlast:
[img]http://img217.imageshack.us/img217/7065/15122011401.jpg[/img]
Bodem weer vast aan het binnenscherm maken:
[img]http://img860.imageshack.us/img860/3489/15122011403.jpg[/img]
Buitendorpel pasmaken en gelast:
[img]http://img864.imageshack.us/img864/4327/16122011408.jpg[/img]
In de menie en tectiel ML gezet.
[img]http://img696.imageshack.us/img696/4582/16122011414.jpg[/img]
Later alles afgekit en in de anti steenslag.
[img]http://img542.imageshack.us/img542/5835/17122011417.jpg[/img]
Komend weekend nog even tectyleren en een busje 449 over de dorpel halen.
Ook heb ik van de week even me oliekoeler op zijn plek gemaakt.
[img]http://img853.imageshack.us/img853/7408/13122011397.jpg[/img]
Lekker bezig geweest! Die oliekoeler heeft een mooie maat zo breed 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
10 rijen en 30cm breed +-
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Zo, dorpeltje is netjes gefixed! 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Vandaag de motor met bak uit de clio gehaald. Van de week een afspraak maken met reinier voor een bakrevisie + verstevingen. Tevens komt er een nieuwe d-riem, dynamo,waterpomp, multiriem en koppeling op.
Volgende week het subframe schoonmaken en de williams draagarmen en stabistang monteren.
Foto als bewijs
[img]http://img191.imageshack.us/img191/1299/39842220941067581945710.jpg[/img]
Helaas is op het moment dat ik de brug weer liet zakken de schakelstang geknikt. (was hem vergeten aan het stuurhuis te tywrappen)
Dus als iemand nog een goede schakelstang heeft liggen, laat het aub even weten.
Volgende week het subframe schoonmaken en de williams draagarmen en stabistang monteren.
Foto als bewijs

[img]http://img191.imageshack.us/img191/1299/39842220941067581945710.jpg[/img]
Helaas is op het moment dat ik de brug weer liet zakken de schakelstang geknikt. (was hem vergeten aan het stuurhuis te tywrappen)
Dus als iemand nog een goede schakelstang heeft liggen, laat het aub even weten.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Lekker bezig heb je vaak zien rijden op de ring 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Vandaag weer veder gegaan aan de clio.
Eerst de radiateur en de oliekoeler er weer af om een sleepoog aan de frontbalk te lassen nog lichte vliegroest her en der verwijderd en in de menie gezet.
Willy draagarmen + stabi gemonteerd en nieuwe stuurhuisrubbers ( van de beugeltjes.
Ik dacht ook nog even snel een achterwiel lager te verwisselen maar na een fikse warmte + 12 Ton kwam het lager er nog niet uit. Even langs me werk gereden en met 28Ton op de meter begon het lager toch de strijd te verliezen
Morgen en maandag maar weer veder.
P.s. Er loopt vanaf de benzinetank totaan voor naar een vaatje een slang.
Deze is op 3 plaatsen bijna doorgesleten. (actief koolfilter?)
Wat gebeurd er als die door is?
Eerst de radiateur en de oliekoeler er weer af om een sleepoog aan de frontbalk te lassen nog lichte vliegroest her en der verwijderd en in de menie gezet.
Willy draagarmen + stabi gemonteerd en nieuwe stuurhuisrubbers ( van de beugeltjes.
Ik dacht ook nog even snel een achterwiel lager te verwisselen maar na een fikse warmte + 12 Ton kwam het lager er nog niet uit. Even langs me werk gereden en met 28Ton op de meter begon het lager toch de strijd te verliezen

Morgen en maandag maar weer veder.
P.s. Er loopt vanaf de benzinetank totaan voor naar een vaatje een slang.
Deze is op 3 plaatsen bijna doorgesleten. (actief koolfilter?)
Wat gebeurd er als die door is?
Is alleen maar ontluchting, meer niet....
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Bedankt dan trek ik het er allemaal maar vanaf.
Alleen de williamsen hebben deze gietijzeren steun. 16vs hebben een metalen beugel. Maar weg met dat ding!!Steven schreef:Vergeet ook vooral die 10kg steun niet eruit te knikkeren waar die pot in hangt
nou.... dat betwijfel ik geert, want ik heb er al minimaal 3 in handen gehad en daar zat geen enkele Williams bij.
(kan natuurlijk overgezet zijn, maar dat lijkt me sterk. Misschien heeft het te maken met Ph I of II?)
(kan natuurlijk overgezet zijn, maar dat lijkt me sterk. Misschien heeft het te maken met Ph I of II?)
Laatst gewijzigd door Haas op ma 30 jan 2012 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
de 16v's die ik heb gezien met een veel lichtere beugels waren inderdaad allemaal ph1. zou goed kunnen dat het gietijzeren blokken waren sinds ph1.5 (1993>)
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Bij mij zit het inderdaad met een heel dun beugeltje maar alles gaat weg.
De slang die vanaf de benzine tank komt kan die afgedopt worden of met er wel een filtertje ofzo op, of kan deze beter gewoon los laten hangen?
De slang die vanaf de benzine tank komt kan die afgedopt worden of met er wel een filtertje ofzo op, of kan deze beter gewoon los laten hangen?