Interessante meuk op marktplaats

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Link werk niet, Siem.

En ik heb vanacht van die (of een soortgelijke) 5 gedroomd... :shame:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Link werkt hier wel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

leuk ding Siem, waar heb je die gevonden?

op die site kun je een omgebouwde kopen een 180PK versie denk ik. voor het zelfde bedrag als die 5
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan de oude van marcel T wel eens zijn die is volgens mij ook naar frankrijk gegaan.

ding was wel krom
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Wie is Marcel T?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Heb de Fiat 500 gevonden via een autoveiling site. vind hem erg grappig.

Had Marcel Tromp de zwarte 5 turbo al laten spuiten? Hij vond deze kleur bruin toen een goede optie. Die auto was ooit wit, toen zwart en krom. Had een oude schade.
Die auto was toch naar België verkocht aan iemand die de auto zou opbouwen voor de rally?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Veranderde plannen? Vertel :(

http://link.marktplaats.nl/518731523
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Leuk blokje, alleen 400pk lijkt me wat optimistisch.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nee hoor, kan perfect.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Blijf het optimistisch vinden :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

toch is het zo, met een williamsblok haal je 300/320 pk bij 1 bar (cafepk's wel te verstaan, geen wielpk). Met een setje goeie zuigers, drijfstangen en eventueel strengtnerplate (ik dacht dat Menno die nu heeft), is 400 pk zeker haalbaar.

Of het betrouwbaar is laat ik in het midden, (nog) geen ervaring mee.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

In principe zijn de blokken gewoon te vergelijken met bv een c20let van Opel, bijna zelfde slag en boring...

Er zal intern wel wat dingen anders zitten maar het principe blijft hetzelfde, als ze daarmee met vergelijkbare internals 500+ draaien zou ik niet zien waarom het met een clio blok niet kan.

Het word gewoon alleen minder vaak gedaan...
In Griekenland is overigens een willie turbo blok in een 5 gebouwd welke 570pk heeft op 2 bar boost...

Wat betreft de plannen, dat komt binnenkort Ger.
Wil niet op de feiten vooruit lopen, enige wat wel al duidelijk is dat de 'pocket rocket' niet zo'n rocket zal worden als ik in gedachten heb gehad...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Met standaard krukas geloof ik er geen hol van, als je kijkt wat je echt aan een blok moet doen om zulke vermogens betrouwbaar te krijgen red je dat niet met alleen andere zuigers en drijfstangen.
Alleen dezelfde slag en boring zegt natuurlijk helemaal niks over de rest van het blok.

Eerst zien, dan geloven.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Is in de UK iemand die heel wat geprobeerd heeft en een mooie lijstje bij gehouden heeft.
Tot nog toe houd zijn krukas het met 500+
Originele drijfstangen kunnen ook tot om en nabij de 300 hebben.

Geloof het of niet maar Clio 2 RS zuigers en drijfstangen schijnen identiek te zijn aan die van een megane RS alleen is de pistonpen 'relocated' wat voor de lagere compressie zorgt in een Megane...

Edit: ken je ene Scoff uit de UK? Die heeft 750pk uit een F4 met ik meen een F7P krukas er in.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ok, dan niet.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jo, je weet zelf wat je allemaal moet doen, en de meeste leren met schade en proberen.

Nogmaals, iedereen kan roepen dat die 400, 500 of 600 pk heeft, italianen, engelsen, laat maar zien dan, en laat dan ook even zien hoe lang het heel blijft.
Ik zie wat betreft deze williams blokken alleen maar getypte getalletjes voorbij komen.

Verder zit je dan nog met koeling, injectoren en allerlei andere randapparatuur die van invloed is op vermogen en betrouwbaarheid.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nu rakel je andere dingen op, het ging om het feit dat het blok er potentie voor heeft of niet ;-)

Ordeelt u zelf:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Zijn leuke getallen, alleen je scheurt heel je 5 doormidden. (ook leuk een 2,5) :P

200 adw is leuk zat :smoke:
B18FT... what else ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:Nu rakel je andere dingen op, het ging om het feit dat het blok er potentie voor heeft of niet ;-)

Ordeelt u zelf:
Tutuur, nee een blok heeft ook potentie tot misschien wel meer dan 790pk, en een rollenbankje zegt dan nog niks, wat doet zon blok qua koeling als je bv 3 keer binnen 10 min van 100 naar top gaat of 5 min volgas draait.
Het is niet alleen het blok he.
Maar goed als er ooit iemand komt met meer dan 400pk uit zon blok, zullen we zien hoe lang het allemaal heel blijft.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik weet dat je eigenwijs bent en je weet dat ook van mij! Echter geven wij argumenten om deze:
Luco/Alpine-racer schreef:Leuk blokje, alleen 400pk lijkt me wat optimistisch.
Opmerking te ontkrachten incl. Bewijs, wat is er dan zo moeilijk aan om gewoon te zeggen: pfoe, dat had ik niet verwacht van een Renault!

Nu haal je elke keer andere dingen er bij....

Dat is het zelfde als een discussie over 300pk uit een atmosferische 2 liter, idd moet die elke 10 uur uit elkaar. Het gaat er om of het kán of niet....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja leuk elke 10 uur uit elkaar voor een particulier (Y)

Lekker realistisch |:


Ik kan er misschien wel 1500pk uithalen, maar het gaat erom dat het heel blijft en die bewijzen heb ik nog niet gezien, heeft niks met eigenwijs zijn te maken.
Maar jij zal en moet toch het laatste woord hebben, dus je hebt gelijk hoor (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ach we kunnen ook weer on-topic gaan

Deze heeft noooooit zoveel PK
http://link.marktplaats.nl/506425988

(0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:ach we kunnen ook weer on-topic gaan

Deze heeft noooooit zoveel PK
http://link.marktplaats.nl/506425988

(0)
Daar kun je nog wat leuks van maken (0)

[img]http://image.hotrod.com/f/9642681/hdrp_ ... e_view.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is hier om de hoek, sterker nog: hun vader is mijn buurman :D
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

sieger everts schreef:Zijn leuke getallen, alleen je scheurt heel je 5 doormidden. (ook leuk een 2,5) :P

200 adw is leuk zat :smoke:
250 adw is nog leuker :smoke:
scheuren??

a joh een kooitje houd zo'n perenkist wel bij elkaar :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Luco/Alpine-racer schreef:Jo, je weet zelf wat je allemaal moet doen, en de meeste leren met schade en proberen.

Nogmaals, iedereen kan roepen dat die 400, 500 of 600 pk heeft, italianen, engelsen, laat maar zien dan, en laat dan ook even zien hoe lang het heel blijft.
Ik zie wat betreft deze williams blokken alleen maar getypte getalletjes voorbij komen.

Verder zit je dan nog met koeling, injectoren en allerlei andere randapparatuur die van invloed is op vermogen en betrouwbaarheid.
hey....ga eens van je achterpoten :beer:

Het ging erover dat je 400 pk in twijfel trekt. Samen met Henk is er een theoretische berekening gemaakt en die heeft in de praktijk uitgewezen dat een F7R met std nokkenassen 300 pk doet bij 1 bar. Een std 1.8 (enkel zuigers/drijstangen) doet 245 adw bij 1 bar. (beiden bewezen!)

Met wat aanpassingen en meer druk lijkt 400 dan toch een haalbare kaart, niet ?

En ik heb er zelf ook bijgezegd dat ik NOG geen ervaring heb met de betrouwbaarheid omdat ik gewoonweg niet voor die 400 pk ga. Zulke cijfers in een fwd is tevens belachelijk.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Hee Jo, ik trek het niet in twijfel, vind het optimistisch, theoretisch is allemaal leuk, maar 400pk vergt nogal wat aanpassingen, ik ga er ook van uit dat als mensen iets roepen over pk's het ook haalbaar is voor stervelingen en niet alleen voor miljonairs met een hele dikke kontzak vol met geld :smile:

Voor wat betreft die 1.8tjes met turbo, ik meen dat er daar ook al een aantal van stil staan.

Maar ja ik ben achterlijk, dus wat weet ik ervan :smoke:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Luco/Alpine-racer schreef: Hee Jo, ik trek het niet in twijfel, vind het optimistisch, theoretisch is allemaal leuk, maar 400pk vergt nogal wat aanpassingen, ik ga er ook van uit dat als mensen iets roepen over pk's het ook haalbaar is voor stervelingen en niet alleen voor miljonairs met een hele dikke kontzak vol met geld :smile:
de voorbeelden die ik aanhaal zijn geen theorie maar bewezen in de praktijk. Dhayrone gebruikt hem als daily en Pat zijn 1.8 die hoeft ook geen verdere uitleg.
Luco/Alpine-racer schreef: Voor wat betreft die 1.8tjes met turbo, ik meen dat er daar ook al een aantal van stil staan.
Leg eens uit want daar volg ik je niet ? Als je het blok van Jochem bedoeld, dat rijd op std zuigers (low boost).
Luco/Alpine-racer schreef: Maar ja ik ben achterlijk, dus wat weet ik ervan :smoke:
das de derde x dat je dit nu zegt, zou het dan toch waar zijn ? :p
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Denk het Jo :beer:

Je weet dat ik qua blokken alle vertrouwen in je heb, misschien gebruik ik wel andere maatstaven, dat er twee blokken lopen boven de bv 500 pk is voor mij geen maatstaf dat het betrouwbaar is.
Wat is er nog meer aangepast behalve zuigers en drijfstangen, zoveel onbekende dingen dat je niet kan zeggen (naar mijn mening) dat het betrouwbaar is, ja als je nooit harder dan 160 rijdt, zal het best heel blijven.
Hoeveel pecunias zijn er al ingegaan en hoeveel blokken zijn al stukgelopen, dat gaan die italiaan en engelsman jouw echt niet vertellen.

Maar goed, ieder moet zijn ding doen, ik blijf 400pk optimistisch vinden als je het betrouwbaar wilt houden.
Betrouwbaar is bij mij flink belasten, trackdays, sprintjes, snelweg, dagelijks en dan minimaal 50k zonder stukken of "problemen".
Als je een 2.0 met turbo flink gaat belasten krijg je gewoon koelingsproblemen en dan gaat het stuk :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nu ben je toch wel praat tegen de vaak aan het verkopen Luc. Iedereen die een beetje met motoren bezig is weet dat je met enkel een blok bouwen niet klaar bent. Je moet het in zijn geheel zien en denkelijk is niet de motor maar wel de bak de bepalende factor. Koeling moet uiteraard ook aangepakt worden, net zoals remmerij en ophanging.

Zoals je het nu brengt gaat het nergens meer over. En als je spreekt over 2.0 turbo's in het algemeen, nou, bij modern spul is 400 betrouwbare pk's al lang geen wonder meer. Binnen het eigen merk kan je zowel de 225 als de 250 aanhalen. Die doen, enkel met een managment aanpassing, al een stap in de goeie richting. Voeg daar nog wat mechanische aanpassingen aan toe en die 400 grens komt al aardig in zicht. Andere merken zoals, ford-opel-nissan-mitsu-subaru, hebben ook niet bepaald stilgezeten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Toch is 400pk een heel ander verhaal dan 300 pk, dat weet jij ook, en ik ook als geen ander, die 100pk meer gaat juist de problemen veroorzaken en de betrouwbaarheid in grote mate beinvloeden, dat het niet kan zeg ik ook niet.
Ik vind het optimistisch met bovengenoemde maatstaven.

Ik ken ook jongens met 560pk uit een 1.8 turbo, betrouwbaar, 150k zonder problemen, alleen praat je dan over heel andere bedragen dan alleen een blokje en wat aanpassingen :smile:

Lekker makkelijk blok is goed voor 400pk, ja klopt, maar moet de rest ook kloppen, als de rest klopt kan er wel 1000pk uit gehaald worden, maar ja dat soort blokjes vind je niet op Marktplaats he, dus het moet dan wel betaalbaar zijn, vandaar de opmerking optimistisch.

Ik heb nergens gezegd dat het NIET kan. :beer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heren, kunnen we hier weer on-topic?! Dank! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Chris schreef:Heren, kunnen we hier weer on-topic?! Dank! (Y)
Het is on topic, gaat over een Marktplaatsblokje Chris :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dolfijne5
Berichten: 525
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 20:06
Locatie: Zwaag

tutuur schreef:Dat is hier om de hoek, sterker nog: hun vader is mijn buurman :D
Langs de snelweg bij die Volkswagen specialist in de straat? (thv ex DSB kantoor?)
Plaats reactie