[img]http://i6.photobucket.com/albums/y243/s ... C_9264.jpg[/img]
In gezelschap met nog een zeldzaam uitgevoerde Clio RS

Schitterend plekje en natuurlijk een schitterende foto.. Tja.. je woont vlakbij heh? Gorinchem zeker... Kom maar langs als ie afgeleverd wordt. Zie je dan ook graag even.. Waarschijnlijk 14 januari..AnthonyR schreef:Ze moeten natuurlijk wel een beetje zeldzaam blijvenMooi plekje voor die van u
![]()
Ja.. Ik had het met Bjorn al over de kwaliteit van je foto's... Dus als je de 14e januari kan (op een zaterdag), dan zie ik je graag. Bjorn is al even enthousiast als jij! Dus de 14e vieren we die aflevering even! Duurt wel even, want we moeten dan nog banden wisselen.. haha...AnthonyR schreef:Ik fotografeer voornamelijk de occasions op de locatie Gorinchem. En waar het kan help ik weleens mee om en in het pand.![]()
En voor mij is het inderdaad om de hoek. 1 kmKom er al jaren als Renault enthousiasteling
AnthonyR schreef:Ze moeten natuurlijk wel een beetje zeldzaam blijvenMooi plekje voor die van u
![]()
![]()
Volgens mij de enige RS Cup in deze kleur in Nederland.Jacob Priem schreef:Wat is dat dan voor zeldzaam uitgevoerde RS Anthony ?
Ik mag volgende week de RS even inleveren bij vkv Gorinchem voor een 80.000 km beurt, zal gelijk eens even gaan kwijlen bij dit speelgoed
Wat Patrick zegt klopt wel.. Ik rij soms een paar dagen (4) niet.. Dan roesten de schijven behoorlijk op bij vochtig/nat weer.. Als ik dan achteruit rij om de oprit te verlaten zitten de remblokken als het ware bijna vastgeroest en hoor je ze loskomen: 'KNAK'. N.b.: De auto staat gewoon in de 1e versnelling en geen handrem aangetrokken. In de winter kunnen ze met aangetrokken handrem dan 'echt' vastvriezen.Patrick.B schreef:JA ik denk dat je moet denken aan aanslag op schijven. Dat rem je er na 2 keer remmen er wel vanaf.
Niet te druk om maken
Nope, superstrak asfaltAllepinie schreef:Misschien een stomme vraag, maar als het steeds gebeurt na je werk, bij het wegrijden, ligt het dan niet aan de parkeerplek op je werk? Losse tegels, grind oid?
Dit laatste is zeker niet het geval, want dat is 1x KNAK en ze zijn los. Ik kan dus normaal wegrijden zonder die KNAK, maar zodra ik scherp naar links stuur hoor ik dat geknars bij iedere wiel-omwenteling. Als ik tijdens dat scherp naar links sturen ietsjes tegenstuur, dan is het geluid gelijk bijna weg.Case_RS schreef:Wat Patrick zegt klopt wel.. Ik rij soms een paar dagen (4) niet.. Dan roesten de schijven behoorlijk op bij vochtig/nat weer.. Als ik dan achteruit rij om de oprit te verlaten zitten de remblokken als het ware bijna vastgeroest en hoor je ze loskomen: 'KNAK'. N.b.: De auto staat gewoon in de 1e versnelling en geen handrem aangetrokken. In de winter kunnen ze met aangetrokken handrem dan 'echt' vastvriezen.
Vandaag nog even bij deze RS (en de rest van het speelgoed) in Gorinchem staan kwijlen.... machtig mooi hoor!! Zag dat op de zwarte trophy ook al een bordje verkocht stond trouwens.Patrick.B schreef:AnthonyR schreef:Ze moeten natuurlijk wel een beetje zeldzaam blijvenMooi plekje voor die van u
![]()
![]()
In gezelschap met nog een zeldzaam uitgevoerde Clio RS![]()
![]()
![]()
Damnz.
Tja... Ik laat hem toch maar even zoals ie is... Weet dat het folie is.. kan er altijd nog een keertje vanaf.. Maar zo is het in ieder geval een FRANSE! Haha...Jacob Priem schreef:Vandaag nog even bij deze RS (en de rest van het speelgoed) in Gorinchem staan kwijlen.... machtig mooi hoor!! Zag dat op de zwarte trophy ook al een bordje verkocht stond trouwens.Patrick.B schreef:AnthonyR schreef:Ze moeten natuurlijk wel een beetje zeldzaam blijvenMooi plekje voor die van u
![]()
![]()
In gezelschap met nog een zeldzaam uitgevoerde Clio RS![]()
![]()
![]()
Damnz.
Bij een "normale" Renault dealer staat er nooit zoveel RS speelgoed in de showroom / op het terrein (wat zeg ik: vaak ben ik de enige op dat moment). Toen ik vanochtend aankwam was de score buiten al : 2 x Clio 3 RS phase 2 en 1 x Megane 2 RSToen binnen al het speelgoed nog
De blauwe Alpine (de 5 met 300.000 km en ook de A110) zijn ook pareltjes zeg!
Edit : vreemde lak trouwens op het dak van de Trophy's (ben vergeten te kijken bij de zwarte trophy). Die zijn zwart gespoten, maar geen metallic lak gek genoeg. De JS lak steekt des te meer af natuurlijk, maar de combinatie met metallic zwart was toch mooier geweest denk ik.
Dit is een bekend fenomeen. Op het Engelse Meganesport.net forum heeft men het er ook al over gehad, waarbij men zelfs dacht dat het aan de LSD kan liggen... Ook daar is naar voren gekomen dat het ook bij RS-en voorkomt zonder LSD, en zelfs Clio RS-en.Therion schreef:Dat klinkt ook best logisch, aangezien het minder wordt als ik iets tegenstuur. Maar zou dit dan niet altijd moeten zijn, en niet alleen bij een koude start? En ook zie ik de relatie met de omwenteling van een wiel niet zo direct, of zou dat gewoon toeval zijn?
edit: net ff gegoogled, en het zou kunnen dat er lucht in het systeem zou kunnen zitten. En dit kan een krakend geluid veroorzaken.
Volgende week vrijdag moet ik toch voor een beurt naar de Dealer, ik zal er gelijk eens naar vragen.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Afgelopen vrijdag heb ik de dealer er naar laten kijken (moest toch langs voor een beurt), en ze hebben niets kunnen vinden. Het heeft blijkbaar geen negatieve gevolgen, want anders hadden ze vast sporen van slijtage of speling of iets dergelijks gevonden. Het zal wel bij het type ophanging horen...TymenJ schreef:Dit is een bekend fenomeen. Op het Engelse Meganesport.net forum heeft men het er ook al over gehad, waarbij men zelfs dacht dat het aan de LSD kan liggen... Ook daar is naar voren gekomen dat het ook bij RS-en voorkomt zonder LSD, en zelfs Clio RS-en.
Ik heb het ook met mijn RS250, maar volgens mij heeft het toch echt te maken met de setup van de voorwielophanging. Er zit behoorlijk wat caster op, en wanneer je dus extreem grote stuuruitslag hebt krijg je veel negatieve camber aan je buitenzijde en veel positieve aan je binnenzijde. Dan voel je dus echt in je stuur dat je banden wat over het wegdek aan het "hoppen" zijn en dus wat vreemde geluiden aan het maken zijn.
Ik heb het bij elke bocht die ik maak waar ik maximale stuuruitslag nodig heb. Het is overigens alleen bij lage snelheden, wanneer er geen druk op je banden komt. Vooral nu het wat kouder is willen je banden minder goed vervormen (ze zijn stugger) en is er weinig grip, waardoor het effect in deze tijd van het jaar alleen maar erger wordt.
Dit is in ieder geval wat ik er van denk..
Ik heb het euvel eens uitgeprobeerd dit weekend en herken dat 'hoppen' waarover wordt gesproken. Alleen bij maximale sturing naar links of rechts wanneer ik de oprit (achterwaarts) uit ben en daarna in de vrij nauwe straat maximaal naar links of rechts moet sturen. Ik hou het dus maar op een eigenaardigheid van de ophanging en electronica. Ben benieuwd of de Trophy dit 'euvel' ook heeft..Therion schreef:Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Afgelopen vrijdag heb ik de dealer er naar laten kijken (moest toch langs voor een beurt), en ze hebben niets kunnen vinden. Het heeft blijkbaar geen negatieve gevolgen, want anders hadden ze vast sporen van slijtage of speling of iets dergelijks gevonden. Het zal wel bij het type ophanging horen...TymenJ schreef:Dit is een bekend fenomeen. Op het Engelse Meganesport.net forum heeft men het er ook al over gehad, waarbij men zelfs dacht dat het aan de LSD kan liggen... Ook daar is naar voren gekomen dat het ook bij RS-en voorkomt zonder LSD, en zelfs Clio RS-en.
Ik heb het ook met mijn RS250, maar volgens mij heeft het toch echt te maken met de setup van de voorwielophanging. Er zit behoorlijk wat caster op, en wanneer je dus extreem grote stuuruitslag hebt krijg je veel negatieve camber aan je buitenzijde en veel positieve aan je binnenzijde. Dan voel je dus echt in je stuur dat je banden wat over het wegdek aan het "hoppen" zijn en dus wat vreemde geluiden aan het maken zijn.
Ik heb het bij elke bocht die ik maak waar ik maximale stuuruitslag nodig heb. Het is overigens alleen bij lage snelheden, wanneer er geen druk op je banden komt. Vooral nu het wat kouder is willen je banden minder goed vervormen (ze zijn stugger) en is er weinig grip, waardoor het effect in deze tijd van het jaar alleen maar erger wordt.
Dit is in ieder geval wat ik er van denk..
Bij het achteruit rijden heb ik het trouwens nog niet gehad.
edit: dit topic op meganesport bedoelde je zeker?
Ja.. jammer is dat... We wachten wel op de eigenaar van deze Trophy als ze er niet mee willen komen.Patrick.B schreef:Ik heb ook al gemaild. Ze doen er een beetje geheimzinnig over. Waarom? Geen idee