ACT: Mégane II RS

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat zegt niets ... bij Mazda zelfs om de 100.00, maar komt geregeld voor dat deze al voor de 60.000 vervangen worden.

Bij de RX-8 zelfs preventief om de 30/40 ipv de 60.000 ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

BOY80 schreef:Jo, het moet gezegd worden..... de bougies behoren pas na 60dkm vervangen te worden... ;-)
uhu..STD. Deze borrelt de benzine er lustig in heb ik begrepen. Waarschijnlijk zijn dit mooie negers als je ze eruit haalt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Bij de Mégane hoeft niet het hele inlaatspruitstuk eraf om de bougies los te halen toch?

Dan pak ik er ff 1 binnenkort uit. Die NGK Platinum krengen horen ook hier weer in vermoedt ik?

Edit:
Clio moest PFR 6 E-10 in, Mégane PFR 7 Z-TG NGK-R bougies. zijn wel een tientje goedkoper :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

PFR7Z-TG of PFR7G-9, worden beide opgegeven bij Renault maar hebben hetzelfde bestelnummer.....

Ik heb ze zelf nog niet gewisseld maar volgens mij zitten ze rechtop midden op de kop, onder de bobines....
Dan mag je dus je inlaatspruitstuk laten zitten.. :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De OTS voor het sporadisch niet branden van de tellerverlichting is opgezocht en volgende week gaat de Mégane even met pa mee hiervoor.
Daarnaast meteen uitlezen m.b.t. het stotteren, inhouden en het vaak knipperende luchtverontreinigingslampje.
Bougies of niet als oorzaak, eerst maar eens kijken wat eruit komt.
We hebben tenslotte Top-occasion garantie (0)


Wordt vervolgd :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bougies kijkt me een logische veroorzaker van stotteren. anders de bobine's of de injectoren.

Anders een lambda probleem of een defecte temperatuur sensor.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

@ Adzings: Iets is er niet goed idd bij je RS, ik heb vandaag de tank voor het eerst echt "leeg" gereden oftewel, tot het lampje ging branden.
Heb met deze tank 560 kilometer gereden, en daar zitten ook stukken Duitsland bij waar ik de CC op 170 zet.

Voor de rest maakt m'n auto veel snelweg kilometers op de CC waar hij eigenlijk altijd op 120 of 130 staat.
Is met een door Henk Dijkstra gechipte ECU btw.

Misschien eens verstandig om die van jou ook te laten mappen door Fastchip??
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik rij eigenlijk altijd wel de tank tot aan het lampje, en ik zou even terug moeten kijken in mijn excel hoeveel km's ik gehaald heb, maar zeker geen 500 :p
Kijk, ok ik rij wel lekker door en met de Clio haalde ik 1:10,5 waar een ander 1:11,5 reed. Maar de Mégane is wel een serieuze zuipboot aan het worden (0)

Momenteel in een poging zuinig te rijden 10,9L/100 met 130 op de CC, 1x sportief inhalen en soms even wat sportiever optrekken. (ipv schakelen voor 3000tpm, er een stukkie na)
We gaan eerst maar eens kijken wat er uit het uitlezen komt. Fastchip stage1 zit er dus op, maar ik denk inderdaad ook dat daar ergens niet goed zit. Misschien flash ik de boel wel eerst terug naar origineel, om later custom te rollen. Vermogen heeft ie wel, want in DL was de 245 op de teller zo gehaald, maar ergens is er ook naar mijn idee iets niet helemaal goed.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Ai :duh: heb het al vaker gepost, maar die van mij staat altijd rond de 8.0 a 8.5 l/100km.
Rij gevarieerd (en vaak stevig door) op 80 wegen en snelweg.
Cleaned Style
Projecttopic
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Die van mij staat nu op 8.1 en dat is ook gewoon normaal rijden hoor (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Nou dan zal er bij mij ook wel wat zijn want die van mij staat toch vaak boven de 10 op 100 hoor.

(0)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Adinsx schreef:Ik rij eigenlijk altijd wel de tank tot aan het lampje, en ik zou even terug moeten kijken in mijn excel hoeveel km's ik gehaald heb, maar zeker geen 500 :p
Kijk, ok ik rij wel lekker door en met de Clio haalde ik 1:10,5 waar een ander 1:11,5 reed. Maar de Mégane is wel een serieuze zuipboot aan het worden (0)

Momenteel in een poging zuinig te rijden 10,9L/100 met 130 op de CC, 1x sportief inhalen en soms even wat sportiever optrekken. (ipv schakelen voor 3000tpm, er een stukkie na)
We gaan eerst maar eens kijken wat er uit het uitlezen komt. Fastchip stage1 zit er dus op, maar ik denk inderdaad ook dat daar ergens niet goed zit. Misschien flash ik de boel wel eerst terug naar origineel, om later custom te rollen. Vermogen heeft ie wel, want in DL was de 245 op de teller zo gehaald, maar ergens is er ook naar mijn idee iets niet helemaal goed.
Stukje rijden maar is de moeite waard, bezoek Goes in Maart......

En de stock map kan Fastchip er wel inzetten denk ik, dan rollen met deze mapping en dan Fastchip laten fijn afstellen......zal alleen niet gaan lukken op 12 maart want die zit vol dacht ik te lezen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Spoedje :)

Wie weet wat het bestelnummer van de naafafdekkapjes van de phase1 17 " wielen. (Die brede spaken). En dan ook nog eens de zilveren. :)

Vriend met de witte R26 heeft antraciete binnen gekregen en kan geen nummer van de zilveren vinden.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is het normaal dat je tijdens accelereren een kort fluitend geluid hoort tot er volle druk beechikbaar is? Tijdens het turbogat zegmaar?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja Dennis, ik moest je nog ff terug smsen ;-) die fluittoon is volgens mij normaal want in de Megane´s waarin ik heb gereden was die allemaal te horen
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Op de site van K-tec schrijven staat wat over de aanpassing of vervanging van het orginele luchtfilterhuis. Volgens K-tec scheelt dit 10-12 pk meen ik ooit gelezen te hebben, maar ze bieden het nu alleen nog maar aan compleet met filter en custom mapping (ongeveer 40pk winst).

Heeft iemand ervaring met dit luchtfilterhuis of weet wat er aangepast wordt? Als het waar is wat ze zeggen is het een vrij goedkope en makkelijke manier om wat meer vermogen te krijgen :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik denk dat je net als met andere gevallen nog geen 5pk winst hebt.
Enige voordeel is wellicht iets makkelijker ademen waardoor de turbo fractioneel beter opspoelt en fractioneel minder backpress. Heeft in het uitlaathuis.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ja dat in ieder geval, K-tec pk's zijn ongeveer even veel waard als de kroeg-pk's :lol: Het gaat mij er vooral om wat er nou precies aangepast moet worden volgens hun.
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Zoals ik de uitleg van K-tec lees (pagina 6 KTR blog), komt het "rekje" waar het filter in ligt te vervallen waardoor de airbox een open gat krijgt aan de bovenkant.
Net ff vlug geprobeerd maar zoals iedereen vast wel begrijpt blijft het filter zo niet op de juiste plaats zitten..... Ik begrijp het dus ook niet helemaal.. :-(
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010280.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010282.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010283.jpg[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

DennisT schreef:Op de site van K-tec schrijven staat wat over de aanpassing of vervanging van het orginele luchtfilterhuis. Volgens K-tec scheelt dit 10-12 pk meen ik ooit gelezen te hebben, maar ze bieden het nu alleen nog maar aan compleet met filter en custom mapping (ongeveer 40pk winst).

Heeft iemand ervaring met dit luchtfilterhuis of weet wat er aangepast wordt? Als het waar is wat ze zeggen is het een vrij goedkope en makkelijke manier om wat meer vermogen te krijgen :)
Met dat filter zijn ze door de mand gevallen, vandaar ze er gelijk een mapping bij aanbieden. Ieder nuchter persoon weet dat je door een filter geen 10 pk wint, voor zulke speciale vermogenfilters moet je op ebay zijn. :) ;-)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die toch ook zijn voorzien van een elektrische fan ?? :( :lol: (0)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik snap dat je met een filter niet zoveel wint qua pk, maar wel een betere respons hebt op je gas. Het gaat me voornamelijk om de aanpassing op het huis.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Dennis waarom zou je dit allemaal willen weten? Je hebt toch geen rs :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

:x
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik heb trouwens een inlegfilter van pipercross. Maar heb niet het idee dat dit iets oplevert. Maar goed het zit erin :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gloeiende gloeiende schijt parkeergarage bij de mediamarkt Arnhem.

Tussen de parkeervakken liggen van die ronde stoep banden. In de verwachting dat deze op stoephoogte liggen..... (N)

Gelukkig raam los, en Kgrraaakk... |:

Niet alleen de lip, maar ook onderrand ertegen aan. Net goed gegaan denk ik, in het halve donker niets te.zien. en met de winterset wordt het nog een cm lager :~
Laatst gewijzigd door Adinsx op vr 2 dec 2011 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Waarom ga je dan ook niet met de trein vanaf duiven, 8 min en je bent op velperpoort, 5 min lopen en je zit bij de mediamarkt... Enne een treinkaartje is nog goedkoper als je parkeerkosten. :lol:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

En OV kosten worden in sommige CAO's volledig door de werkgever vergoed ;-)

Ik weet nu wel waar ik moet zijn als ik voor weinig een tv wil kopen :p
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gerald schreef:Waarom ga je dan ook niet met de trein vanaf duiven, 8 min en je bent op velperpoort, 5 min lopen en je zit bij de mediamarkt... Enne een treinkaartje is nog goedkoper als je parkeerkosten. :lol:
Vriendin is net uit het gips, en kan en mag nog niet ver lopen.
Daarnaast, trein vind ik echt 3x niks. Moet alleen dus ff opletten met die verrekte hoge dingen |:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Vriendin thuis laten en je raam vast gaan zetten (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Haha, wijsneuzen.

Overigens, heb hier op het werk een tegenhanger. Nieuwe collega die mijn functie heeft overgenomen heeft een Golf V GTI, gemapped op 98 en 275pk bank-uitdraai. Gezellig natuurlijk, maar hij rijdt met ARAL RON102 brandstof uit Elten (hier vlakbij) en rijdt gewoon even 1:13,5.

Of 1:12 met stevig rijden.
Daar de prijs gelijk ligt met de Shell RON95 in NL, ga ik als deze tank op is (nu 10,3L/100) zeker even in DL wat peut halen.

eens zien of dat verbetering gaat geven.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Tank je altijd 95??? Ik pak zelf altijd 98 en in Duitsland inderdaad de 100 of 102. Loopt voor mijn gevoel echt stukken fijner met die Duitse superbrandstof (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gozert, doe is niet zo stronteigenwijs en map dat ding fatsoenlijk :p

dan lul je maar weer verder over je verbruik en je flitsfoto's

:p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

:lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

95 ? gemapte RS ? Stage 2 ? :~ Blijf maar ver uit de buurt van de ring of een circuitdagje.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie