ACT: Mégane II RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat zegt niets ... bij Mazda zelfs om de 100.00, maar komt geregeld voor dat deze al voor de 60.000 vervangen worden.
Bij de RX-8 zelfs preventief om de 30/40 ipv de 60.000 ...
Bij de RX-8 zelfs preventief om de 30/40 ipv de 60.000 ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
uhu..STD. Deze borrelt de benzine er lustig in heb ik begrepen. Waarschijnlijk zijn dit mooie negers als je ze eruit haalt.BOY80 schreef:Jo, het moet gezegd worden..... de bougies behoren pas na 60dkm vervangen te worden...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Bij de Mégane hoeft niet het hele inlaatspruitstuk eraf om de bougies los te halen toch?
Dan pak ik er ff 1 binnenkort uit. Die NGK Platinum krengen horen ook hier weer in vermoedt ik?
Edit:
Clio moest PFR 6 E-10 in, Mégane PFR 7 Z-TG NGK-R bougies. zijn wel een tientje goedkoper
Dan pak ik er ff 1 binnenkort uit. Die NGK Platinum krengen horen ook hier weer in vermoedt ik?
Edit:
Clio moest PFR 6 E-10 in, Mégane PFR 7 Z-TG NGK-R bougies. zijn wel een tientje goedkoper

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
PFR7Z-TG of PFR7G-9, worden beide opgegeven bij Renault maar hebben hetzelfde bestelnummer.....
Ik heb ze zelf nog niet gewisseld maar volgens mij zitten ze rechtop midden op de kop, onder de bobines....
Dan mag je dus je inlaatspruitstuk laten zitten..
Ik heb ze zelf nog niet gewisseld maar volgens mij zitten ze rechtop midden op de kop, onder de bobines....
Dan mag je dus je inlaatspruitstuk laten zitten..

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De OTS voor het sporadisch niet branden van de tellerverlichting is opgezocht en volgende week gaat de Mégane even met pa mee hiervoor.
Daarnaast meteen uitlezen m.b.t. het stotteren, inhouden en het vaak knipperende luchtverontreinigingslampje.
Bougies of niet als oorzaak, eerst maar eens kijken wat eruit komt.
We hebben tenslotte Top-occasion garantie
Wordt vervolgd
Daarnaast meteen uitlezen m.b.t. het stotteren, inhouden en het vaak knipperende luchtverontreinigingslampje.
Bougies of niet als oorzaak, eerst maar eens kijken wat eruit komt.
We hebben tenslotte Top-occasion garantie

Wordt vervolgd

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
@ Adzings: Iets is er niet goed idd bij je RS, ik heb vandaag de tank voor het eerst echt "leeg" gereden oftewel, tot het lampje ging branden.
Heb met deze tank 560 kilometer gereden, en daar zitten ook stukken Duitsland bij waar ik de CC op 170 zet.
Voor de rest maakt m'n auto veel snelweg kilometers op de CC waar hij eigenlijk altijd op 120 of 130 staat.
Is met een door Henk Dijkstra gechipte ECU btw.
Misschien eens verstandig om die van jou ook te laten mappen door Fastchip??
Heb met deze tank 560 kilometer gereden, en daar zitten ook stukken Duitsland bij waar ik de CC op 170 zet.
Voor de rest maakt m'n auto veel snelweg kilometers op de CC waar hij eigenlijk altijd op 120 of 130 staat.
Is met een door Henk Dijkstra gechipte ECU btw.
Misschien eens verstandig om die van jou ook te laten mappen door Fastchip??
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik rij eigenlijk altijd wel de tank tot aan het lampje, en ik zou even terug moeten kijken in mijn excel hoeveel km's ik gehaald heb, maar zeker geen 500
Kijk, ok ik rij wel lekker door en met de Clio haalde ik 1:10,5 waar een ander 1:11,5 reed. Maar de Mégane is wel een serieuze zuipboot aan het worden
Momenteel in een poging zuinig te rijden 10,9L/100 met 130 op de CC, 1x sportief inhalen en soms even wat sportiever optrekken. (ipv schakelen voor 3000tpm, er een stukkie na)
We gaan eerst maar eens kijken wat er uit het uitlezen komt. Fastchip stage1 zit er dus op, maar ik denk inderdaad ook dat daar ergens niet goed zit. Misschien flash ik de boel wel eerst terug naar origineel, om later custom te rollen. Vermogen heeft ie wel, want in DL was de 245 op de teller zo gehaald, maar ergens is er ook naar mijn idee iets niet helemaal goed.

Kijk, ok ik rij wel lekker door en met de Clio haalde ik 1:10,5 waar een ander 1:11,5 reed. Maar de Mégane is wel een serieuze zuipboot aan het worden

Momenteel in een poging zuinig te rijden 10,9L/100 met 130 op de CC, 1x sportief inhalen en soms even wat sportiever optrekken. (ipv schakelen voor 3000tpm, er een stukkie na)
We gaan eerst maar eens kijken wat er uit het uitlezen komt. Fastchip stage1 zit er dus op, maar ik denk inderdaad ook dat daar ergens niet goed zit. Misschien flash ik de boel wel eerst terug naar origineel, om later custom te rollen. Vermogen heeft ie wel, want in DL was de 245 op de teller zo gehaald, maar ergens is er ook naar mijn idee iets niet helemaal goed.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Ai
heb het al vaker gepost, maar die van mij staat altijd rond de 8.0 a 8.5 l/100km.
Rij gevarieerd (en vaak stevig door) op 80 wegen en snelweg.

Rij gevarieerd (en vaak stevig door) op 80 wegen en snelweg.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Nou dan zal er bij mij ook wel wat zijn want die van mij staat toch vaak boven de 10 op 100 hoor.


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Stukje rijden maar is de moeite waard, bezoek Goes in Maart......Adinsx schreef:Ik rij eigenlijk altijd wel de tank tot aan het lampje, en ik zou even terug moeten kijken in mijn excel hoeveel km's ik gehaald heb, maar zeker geen 500![]()
Kijk, ok ik rij wel lekker door en met de Clio haalde ik 1:10,5 waar een ander 1:11,5 reed. Maar de Mégane is wel een serieuze zuipboot aan het worden![]()
Momenteel in een poging zuinig te rijden 10,9L/100 met 130 op de CC, 1x sportief inhalen en soms even wat sportiever optrekken. (ipv schakelen voor 3000tpm, er een stukkie na)
We gaan eerst maar eens kijken wat er uit het uitlezen komt. Fastchip stage1 zit er dus op, maar ik denk inderdaad ook dat daar ergens niet goed zit. Misschien flash ik de boel wel eerst terug naar origineel, om later custom te rollen. Vermogen heeft ie wel, want in DL was de 245 op de teller zo gehaald, maar ergens is er ook naar mijn idee iets niet helemaal goed.
En de stock map kan Fastchip er wel inzetten denk ik, dan rollen met deze mapping en dan Fastchip laten fijn afstellen......zal alleen niet gaan lukken op 12 maart want die zit vol dacht ik te lezen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Spoedje 
Wie weet wat het bestelnummer van de naafafdekkapjes van de phase1 17 " wielen. (Die brede spaken). En dan ook nog eens de zilveren.
Vriend met de witte R26 heeft antraciete binnen gekregen en kan geen nummer van de zilveren vinden.

Wie weet wat het bestelnummer van de naafafdekkapjes van de phase1 17 " wielen. (Die brede spaken). En dan ook nog eens de zilveren.

Vriend met de witte R26 heeft antraciete binnen gekregen en kan geen nummer van de zilveren vinden.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Op de site van K-tec schrijven staat wat over de aanpassing of vervanging van het orginele luchtfilterhuis. Volgens K-tec scheelt dit 10-12 pk meen ik ooit gelezen te hebben, maar ze bieden het nu alleen nog maar aan compleet met filter en custom mapping (ongeveer 40pk winst).
Heeft iemand ervaring met dit luchtfilterhuis of weet wat er aangepast wordt? Als het waar is wat ze zeggen is het een vrij goedkope en makkelijke manier om wat meer vermogen te krijgen
Heeft iemand ervaring met dit luchtfilterhuis of weet wat er aangepast wordt? Als het waar is wat ze zeggen is het een vrij goedkope en makkelijke manier om wat meer vermogen te krijgen

Ik denk dat je net als met andere gevallen nog geen 5pk winst hebt.
Enige voordeel is wellicht iets makkelijker ademen waardoor de turbo fractioneel beter opspoelt en fractioneel minder backpress. Heeft in het uitlaathuis.
Enige voordeel is wellicht iets makkelijker ademen waardoor de turbo fractioneel beter opspoelt en fractioneel minder backpress. Heeft in het uitlaathuis.
Zoals ik de uitleg van K-tec lees (pagina 6 KTR blog), komt het "rekje" waar het filter in ligt te vervallen waardoor de airbox een open gat krijgt aan de bovenkant.
Net ff vlug geprobeerd maar zoals iedereen vast wel begrijpt blijft het filter zo niet op de juiste plaats zitten..... Ik begrijp het dus ook niet helemaal..
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010280.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010282.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010283.jpg[/img]
Net ff vlug geprobeerd maar zoals iedereen vast wel begrijpt blijft het filter zo niet op de juiste plaats zitten..... Ik begrijp het dus ook niet helemaal..

[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010280.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010282.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010283.jpg[/img]
Met dat filter zijn ze door de mand gevallen, vandaar ze er gelijk een mapping bij aanbieden. Ieder nuchter persoon weet dat je door een filter geen 10 pk wint, voor zulke speciale vermogenfilters moet je op ebay zijn.DennisT schreef:Op de site van K-tec schrijven staat wat over de aanpassing of vervanging van het orginele luchtfilterhuis. Volgens K-tec scheelt dit 10-12 pk meen ik ooit gelezen te hebben, maar ze bieden het nu alleen nog maar aan compleet met filter en custom mapping (ongeveer 40pk winst).
Heeft iemand ervaring met dit luchtfilterhuis of weet wat er aangepast wordt? Als het waar is wat ze zeggen is het een vrij goedkope en makkelijke manier om wat meer vermogen te krijgen


maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die toch ook zijn voorzien van een elektrische fan ??




5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Dennis waarom zou je dit allemaal willen weten? Je hebt toch geen rs 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik heb trouwens een inlegfilter van pipercross. Maar heb niet het idee dat dit iets oplevert. Maar goed het zit erin 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gloeiende gloeiende schijt parkeergarage bij de mediamarkt Arnhem.
Tussen de parkeervakken liggen van die ronde stoep banden. In de verwachting dat deze op stoephoogte liggen.....
Gelukkig raam los, en Kgrraaakk...
Niet alleen de lip, maar ook onderrand ertegen aan. Net goed gegaan denk ik, in het halve donker niets te.zien. en met de winterset wordt het nog een cm lager
Tussen de parkeervakken liggen van die ronde stoep banden. In de verwachting dat deze op stoephoogte liggen.....

Gelukkig raam los, en Kgrraaakk...

Niet alleen de lip, maar ook onderrand ertegen aan. Net goed gegaan denk ik, in het halve donker niets te.zien. en met de winterset wordt het nog een cm lager

Laatst gewijzigd door Adinsx op vr 2 dec 2011 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Waarom ga je dan ook niet met de trein vanaf duiven, 8 min en je bent op velperpoort, 5 min lopen en je zit bij de mediamarkt... Enne een treinkaartje is nog goedkoper als je parkeerkosten. 

Project: GTT Blue Sport
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Vriendin is net uit het gips, en kan en mag nog niet ver lopen.Gerald schreef:Waarom ga je dan ook niet met de trein vanaf duiven, 8 min en je bent op velperpoort, 5 min lopen en je zit bij de mediamarkt... Enne een treinkaartje is nog goedkoper als je parkeerkosten.
Daarnaast, trein vind ik echt 3x niks. Moet alleen dus ff opletten met die verrekte hoge dingen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Haha, wijsneuzen.
Overigens, heb hier op het werk een tegenhanger. Nieuwe collega die mijn functie heeft overgenomen heeft een Golf V GTI, gemapped op 98 en 275pk bank-uitdraai. Gezellig natuurlijk, maar hij rijdt met ARAL RON102 brandstof uit Elten (hier vlakbij) en rijdt gewoon even 1:13,5.
Of 1:12 met stevig rijden.
Daar de prijs gelijk ligt met de Shell RON95 in NL, ga ik als deze tank op is (nu 10,3L/100) zeker even in DL wat peut halen.
eens zien of dat verbetering gaat geven.
Overigens, heb hier op het werk een tegenhanger. Nieuwe collega die mijn functie heeft overgenomen heeft een Golf V GTI, gemapped op 98 en 275pk bank-uitdraai. Gezellig natuurlijk, maar hij rijdt met ARAL RON102 brandstof uit Elten (hier vlakbij) en rijdt gewoon even 1:13,5.
Of 1:12 met stevig rijden.
Daar de prijs gelijk ligt met de Shell RON95 in NL, ga ik als deze tank op is (nu 10,3L/100) zeker even in DL wat peut halen.
eens zien of dat verbetering gaat geven.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
gozert, doe is niet zo stronteigenwijs en map dat ding fatsoenlijk 
dan lul je maar weer verder over je verbruik en je flitsfoto's


dan lul je maar weer verder over je verbruik en je flitsfoto's

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl