Helaas, meneer is vertrokken.

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Als je 8v wilt blijven rijden is er nog een optie hoor :P

alleen red je dan niet met 250 cc injectoren hoor, eerder 315 tot ca 350 cc (voor 200 wiel pk)
B18FT... what else ?
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sieger bedoelt een volvo 480 turbo blok. dan ben je snel klaar!
management overzetten, grotere injectoren+turbo, laten mappen en gaan met die banaan!
Laatst gewijzigd door tutuur op wo 30 nov 2011 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Welkom.

Laat die jongen nou zijn eigen weg zoeken, jullie doen net alsof iedereen even een blokkie erin kan hangen met daarbij nog allerlei aanpassingen.
Daarbij is het weer eens wat anders dan er standaard maar een ander blok in te hangen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

-----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

het is maar een tip he. :)

ik ben ook a technisch. maar wat ik wel weet is dat een moertje los kan en ook weer vast (meestal)

Maar idd als je veel km's op en tank wil rijden, zou ik ook standaard blijven rijden.

ook nog welkom trouwens!
B18FT... what else ?
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
D Kuipers
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 10:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Mijn ervaring is zelfs dat de 2.0 16v zuiniger is dan de 2.0 8v.
Heb diverse megane coupes gereden..
Heb nu een megane 2.0 8v classic staan die ik ook nauwelijks 1 op 10 kan rijden.. Met mijn standaard 2.0 16v haalde ik ruim 1 op 11. Ik heb ook een 2.0 8v coupe gehad waarmee ik 1 op 10 net haalde..
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

xanquezer schreef:heee, ik moet dagelijks met mn bakkie 50 kilometer afleggen ;)

en heb geen tijd om zoveel aan mn bak te doen.
het is ook geen echt groot project die ergens in een garage staat.

ik hobby wel, zo a technisch ben ik ook niet maar het moet wel reeel blijven voor een 21 jarige die een beetje hobbyt :P

gr
De reacties die je krijgt heb je zelf om gevraagd.
Als jij het gaat hebben over vermogen winnen en een turbo monteren maar geen gereedschap hebt lijkt me het beter lekker zo te blijven rijden.

Een ander blok monteren is veruit makkelijker dan een NA motor ombouwen voor turbo gebruik!
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Als je een turbo wilt zul je toch iets aan je internals van je blok moeten doen lijkt me.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:
xanquezer schreef:heee, ik moet dagelijks met mn bakkie 50 kilometer afleggen ;)

en heb geen tijd om zoveel aan mn bak te doen.
het is ook geen echt groot project die ergens in een garage staat.

ik hobby wel, zo a technisch ben ik ook niet maar het moet wel reeel blijven voor een 21 jarige die een beetje hobbyt :P

gr
De reacties die je krijgt heb je zelf om gevraagd.
Als jij het gaat hebben over vermogen winnen en een turbo monteren maar geen gereedschap hebt lijkt me het beter lekker zo te blijven rijden.

Een ander blok monteren is veruit makkelijker dan een NA motor ombouwen voor turbo gebruik!
dat zeg jij een turbo op lage druk is veel minder werk dan een blokwissel.
We gaan toch ook niet elke keer als jij wat aan je auto doet 23 keer ets anders voorstellen?
Ieder doet het op zijn manier.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een beamer? Blijft zo'n lamp heel in een auto?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ah, ik dacht al. Wat is overigens het nut van een beamer in een auto?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je wilt het blok niet demonteren maar wel blue printen? :lol:

Je weet wat blueprinten is?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Misschien is het een optie voor je om oprijblokken te halen, kan je je voorwielen erop rijden en heb je direct dik 40 cm ligruimte onder je motorcompartiment...op een VEILIGE manier haha. Heb nare ervaringen met hydraulische krikken onder je dorpels (U)
Daarnaast kosten die dingen je nog geen 50 euro ofzo op marktplaats.
En iedereen sleutelt op z'n eigen manier (Y) de een op een wat hogere schaal dan de ander.
Zelfs de langste reis begint met de eerst stap! :gitar:
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

En waarom wil je blue printen? en wat denk je er mee te bereiken?

Hoe denk je dat te gaan doen dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Pas je op dat je met blueprinten niet teveel materiaal weghaalt dat alles stuk gaat bij je turbo upgrade.
Dan krijg je natuurlijk veeeeel grotere krachten op bijvoorbeeld je drijfstangen dan zonder turbo. Als je de limiet opzoekt terwijl je atmosferisch bent, dan ga je er vrijwel zeker overheen wanneer je turbocharged bent!
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:03, 3 keer totaal gewijzigd.
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

Nice! Altijd fijn om bepaalde zaken zelf te kunnen doen. Er is trouwens wel een reden dat de garage er zoveel geld om vraagt he.. Het is wel superduperprecisie werk. Als een onderdeel 100 keer per seconde van richting veranderd dan is dat natuurlijk met een tolerantie van tienden van een milimeter.
Daar moet je aardig wat specifieke gereedschappen voor hebben! Maar ik neem aan dat je dat ook wel terug kan vinden in die 200 paginas haha (D)
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

---
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je top van je megane ligt op 255? Voordat de wekker ging zeker? :lol:

Ik ben benieuwd naar je blue print project

edit-
zal wel een typfout zijn, 205 bedoel je zeker?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
My_Clio_Blows!
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 23:11
Locatie: Den Haag

xanquezer schreef:
af en toe is het wel leuk, een klein autotje met veel vermogen :)
Helemaal als je de snel weg op gaat, lekker snel op de 120 :)

mn top ligt nu rond de 2005 (op de duitse snelweg)
Lol, nu ben je dik supersonisch. Ik wou net zeggen, 255 is wel HEEL erg langzaam :lol:
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

Doh :FrankM: :X
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Je maakt wel apartes keuzes moet ik zeggen. Je keuze tussen een motorswap of een complete ombouw laat je afhangen van een takel die je te duur vind (die je voor een paar tientjes kunt huren of voor een paar tientjes meer gewoon koopt) om vervolgens zelf je motor te gaan blueprinten. Ik wens je succes.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zeg niks meer |:
xanquezer
Berichten: 39
Lid geworden op: di 29 nov 2011 9:09
Contacteer:

----
Laatst gewijzigd door xanquezer op do 1 dec 2011 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Sorry dat ik het zeg, maar ik krijg het idee dat je niet helemaal weet waar je het over hebt. Ik zie allerlei vreemde termen voorbij komen zoals een zwaardere draagarm (???) en blueprinten waarbij je dan ineens op 2400cc uitkomt in plaats van 2000cc. Zoveel meer slagvolume kun je volgens mij niet halen uit een F3R, de slag kan echt niet langer aangezien deze nu al 93mm is.

Mocht je toch de motor willen blueprinten, zal deze toch echt uit de auto gehaald moeten worden en helemaal uit elkaar gedraaid moeten worden. Vooral voor het in elkaar zetten heb je aardig wat specialistisch gereedschap nodig, maar dat gereedschap heb je waarschijnlijk niet.

Er zijn zo te zien ideeën genoeg, maar verdiep je eerst eens goed in de materie want ik heb echt het idee dat je er veel te simpel over denkt op het moment.
Gesloten