ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maarten-Jan schreef:
Arco schreef:En 1.8 16V K4M
Iets in die zin klopt niet... 1.8 16V F4P of 1.6 16v K4M, een K4M kan nooit 1.8 zijn ;-)
|: :x (0)

F4P

Zit met K4J & K4M in m'n hoofd ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

:smile:
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Probleempje, als ik de auto tot de 6800rpm door trap, dan stopt injector 3 opeens en loopt de auto op drie poten. Stekker los en weer vast en het is goed.

Is nu de injector kapot of zit het probleem ergens andeRs?
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

Weet iemand welke waarde een stalen velg moet hebben voor een clio rs 182 uit 2005.

Dat het minstens 15 inch moet zijn is me duidelijk
Wat moet de et waarde zijn minimaal of maximaal.
En hoe breed mag de velg zijn.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

7J breed, ergens tussen de ET 35 en 45 dacht ik en uiteraard steek 4x100. Is een leuke setje tweedehands lichtmetaal niet makkelijker aan te komen in die maat?
maickelltje2010
Berichten: 3
Lid geworden op: di 8 nov 2011 23:18
Contacteer:

ik ben op zoek naar een achterbumper van een clio rs phase 3 het liefst in de kleur silvergrijs.
wie kan mij daarbij helpen

alvast bedankt
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bumper van een zilvere ph.2 zoeken en daar 2 gaten in maken.

Ik heb nu onder de dci originele velgen van een 2004 clio campus.
6j en et-42. Deze passen ook onder de RS (Y)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Kwam er laatst ook achter dat een juiste steek en et waarde niet voldoende is.
Mijn winter velg paste voor perfect, alleen achter kwam die tegen de remblokken aan.
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

Bedankt voor de reacties en de info.
Ik heb gebruikte stalen wielen gekocht.
Er staan geen gegevens in de velg.
Ik weet dat de velg 15 inch is en 6.5 j breed en de steek is 4x100 naaf is 60 .
De et waarde staat niet vermeld in de velg volgens de verkoper is dit 47.

Hoe kan ik de et waarde zelf nameten ?.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Geen idee hoe je ET waarde na kan meten. Maar hoe hoger de ET waarde, hoe verder het wiel naar binnen komt te staan. Beste kans dat hij ergens aanloopt met ET 47, maar dat zal je moeten proberen. Opzich wel makkelijk op te lossen door bijvoorbeeld 10mm spacers rondom te monteren. Dan komen de wielen er wel netjes onder :)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

er moet toch gewoon op de velg staan wat de maten zijn?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De ET waarde staat volgens mij aan de voorkant van de velg tussen de boutgaten ingeslagen.

ET 47 is geen probleem zoals ik al aangegeven had in dit topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight= Daarnaast is de velg een halve inch smaller.


Dus even goed speuren naar de ET waarde en volgens mij gaat het prima passen.

Rest alleen nog de vraag, welke 182 je hebt, dan heb ik wellicht op het register wat aan te vullen :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
maickelltje2010
Berichten: 3
Lid geworden op: di 8 nov 2011 23:18
Contacteer:

ik ben echt op zoek naar een achterbumper van een clio rs phase 3 met in het midden de twee uitlaten,
ook ben ik op zoek naar ene spoiler van een clio v6
kan iemand mij daar mischien bij helpen waar ik die kan vinden
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Marktplaats staat een grijze bumper phase 2 op. Is natuurlijk makkelijk phase 3 te maken.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb ik al gezegd maar wil die niet naar luisteren....
maickelltje2010
Berichten: 3
Lid geworden op: di 8 nov 2011 23:18
Contacteer:

nee ik hoef geen phase 2 die ik dan zelf op maat maak
ik ga morgen een phase 3 bumper bestellen
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Suc6 (S)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ben benieuwd wat Renault ervoor vraagt, de ph3 bumper.

M.b.t. de spoiler, ik had een V6 spoiler op mijn 182. Voor ik mijn Clio verkocht is deze naar forumlid Richard (Cliogek1970) gegaan.

De spoiler is namelijk niet meer bestelbaar bij Renault begreep ik van Richard. Dus je moet veel mazzel hebben wil je er nog 1 vinden. Wellicht via Ebay in de UK?

Het staat wel lekker in ieder geval, dus geen verkeerde keus :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Een re-run van de Top-Gear test in Monte-Carlo:

http://www.dailymotion.com/video/xmaqc1_c_auto
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

#Ron# schreef:Een re-run van de Top-Gear test in Monte-Carlo:

http://www.dailymotion.com/video/xmaqc1_c_auto
Haha zoals we allemaal al dachten.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Bakkums schreef:
#Ron# schreef:Een re-run van de Top-Gear test in Monte-Carlo:

http://www.dailymotion.com/video/xmaqc1_c_auto
Haha zoals we allemaal al dachten.
Renault Sport Rulezzzzzzzzz!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Vraagje, past een motor van de nieuwste type rs in een phase 2 of zeg ik dan iets heel geks. Waar moet ik aan denken met aanpassingen voor montage.

-uitlaat
-motorsteunen
-management

Of komt er nog veel meer bij kijken?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

wat is het doel wat je wilt bereiken?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Bakkums schreef:Vraagje, past een motor van de nieuwste type rs in een phase 2 of zeg ik dan iets heel geks. Waar moet ik aan denken met aanpassingen voor montage.

-uitlaat
-motorsteunen
-management

Of komt er nog veel meer bij kijken?
Is het bedoelt voor dagelijks, of ga je er een racer van maken?

Waarom niet voor een f4r uit een clio 2 cup zoeken, zelfde vermogen, alleen makkelijker in te bouwen :)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Het is een idee die in mijn hoofd rond speelt. Het blijft een dagelijks gebruikte voertuig, maar de km's zijn behoorlijk weinig.
Waarom deze motor? Hij heeft 200pk standaard.

Clio 2 cup? Is dit uit de clio cup race of bedoel je de gewone clio cup die over de openbare wegen rijd? Dacht namelijk dat dit 182 motoren waren.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

De Clio 3 rs heeft een eigen sleutelkaart, sleutelhouder en ecu. als 1 van deze delen ontbreekt krijg je hem niet aan het lopen. Zoiets dus altijd als compleet set kopen mocht je het tegenkomen.

Een cupmotor heb je in 2 soorten, voor en na 2004. Na 2004 hadden ze een ietwat gewijzigd management en uiteraard het andere in/uitlaattraject.

De eerste generatie had +- 195pk, +- 2e max 203/204. Dit zijn de motoren die destijds in de Clio Cup gebruikt zijn. Weinig km's, wel echt gebruikt :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als je om wilt bouwen kun je meerdere dingen doen:
182 uitlaat spruitstuk en 197 inlaat is al flink wat winst mee behaald.
Of de kop en zuigers van een 197 op jou blok fixen.
Of het complete blok in de jouwe gaan bouwen...
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Oke, bedankt voor jullie input. Blok uit een nieuwe type gaat hem niet worden.
Zal eens kijken wat ik ga doen.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Waarom laat je fast-chip niet eens naar je motor kijken, als je er ontevreden over bent?

Het vermogensverschil is echt niet zo groot, tussen de verschillende typen Clio RS. Het rijgedrag is wel flink verbeterd. Heb een II-ph2, een II-ph3 gehad, nu een III-ph2. Maar dat laatste ligt niet aan de motor!
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Het ligt niet aan mijn huidige blok, maar ik zit er gewoon aan te denken wat ik in de toekomst kan doen om mijn prestaties te verhogen. Hiermee bedoel ik dan het acceleratie vermogen, niet dat jullie gaan zeggen dat de wegligging voor aardig wat verandering kan zorgen :smile:

Als ik het goed begrijp en her en der de boel goed heb gelezen, is de cilinderkop van een Phase 1 anders dan de phase 2. PH1 heeft een grotere uitlaat poort. Als je deze kop combineert met een andere inlaat en een spruitstuk van de 182. Dan moet je toch ook wel wat kunnen winnen of niet?

Is er misschien een site of een topic waar de verschillen per phase staan beschreven? Dit zal namelijk wel makkelijk zijn om het een en ander uit te zoeken.


Jullie moeten nu niet denken dat ik meteen aan de slag ga, maar ik wil graag wat dingen voor mij duidelijk hebben en zo op den duur een juiste beslissing nemen, mocht ik verder gaan met de clio.


Dus nogmaals, mijn motor loopt nu goed en kijk dus alleen naar de toekomst. Eerst zal ik mijn huidige motor voorzien van een kompleet andere uitlaat lijn, denk volgende jaar, vervolgens ga ik kijken of ik de clio verder wil gaan optimaliseren en hoe ik dit wil gaan doen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kop uit laten kotteren en turbo monteren (Y)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

tutuur schreef:Kop uit laten kotteren en turbo monteren (Y)
Haha dit is natuurlijk altijd een optie. Zat eerder te denken aan Throttle bodies, anders had ik net zo goed mijn ibiza cupra kunnen houden.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Clio RS Raider :) UK benaming.
[img]http://i205.photobucket.com/albums/bb22 ... aragon.jpg[/img]
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Dat mat rood kan ik toch niet zo waarderen eigenlijk :-(
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Een vraagje.

Ik heb mijn kms nu besteld en het ligt al klaar bij vdb works alleen nu moet ik nog weten hoevel tanden het vliegwiel van een clio rs 2003 heeft.
Plaats reactie