Afbouwen dat ding, ben benieuwd of er nog meer in zit.
Ik ben vanavond in ieder geval nog even bezig geweest, motorruimte viel een beetje tegen, bleek weer krokanter dan gedacht maar 't is alweer onder controle..
het zou vergelijkbaar moeten zijn, ik heb alleen geen sequentiele bak, maar straks wel een sperdif, en dat ding heeft dat waarschijnlijk niet.
mooi ding trouwens, wel eens eerder tegengekomen op youtube.
Ze zaten in de cupjaren net boven de 2:00, maar na de cupjaren zijn er meganes eweest die onder de 2:00 reden, maar die konden dan ook iets meer aangepakt worden.
Standaard heeft de megane bak geen sper, ik heb dezelfde bak, met sper
Ja als je de bak verwaarloosd kan het een keer duur zijn, maar bij normaal onderhoud valt het reuze mee, zeker als je niet raced.
luco, ik heb alleen nooit gesnapt waarom jij aandrijfassen op maat nodig had.
had jij voorheen een Sadev sper? Die hebben namelijk wel speciale aandrijfassen, maar een sper als je straks hebt, een ietwat aangepast Quaiffe sper van Andre toch? daarmee kun je gewoon met standaard aandrijfassen werken...
Martijn Kool schreef:luco, ik heb alleen nooit gesnapt waarom jij aandrijfassen op maat nodig had.
had jij voorheen een Sadev sper? Die hebben namelijk wel speciale aandrijfassen, maar een sper als je straks hebt, een ietwat aangepast Quaiffe sper van Andre toch? daarmee kun je gewoon met standaard aandrijfassen werken...
vervuil mijn eigen topic maar dat boeit niet
Nee Martijn, dat kan dus niet, door het sper komt de ene aandrijfas verder naar buiten en dus past de as niet meer, kijk met een megane pak je dan gewoon een kortere as, maar aangezien de gtt as al de allerkortste is die te krijgen is wordt het lastig
Na de verbreding zal ik wel kunnen shoppen naar een standaard as van een of ander vaag renault model
met een quaiffe sper komt er geen aandrijfas verder naar buiten? of hoogstens 1cm oid? ik lees nergens op fora dat mensen met een quaiffe sper op een clio rs oid kortere aandrijfassen nodig zijn. ik heb 1x een sadev bak ergens onder weggedraaid met een platensper, ook geen andere aandrijfas naar mijn weten..
wat je destijds had kunnen doen als het maar om 1cm ging, megane 1.6 16v of clio rs fusees, die hebben een andere offset (et48 velgen) en dan had je 1cm meer ruimte gehad voor aandrijfassen..
dat jij met dat ding nog op gtt breedte reed zeg.. en dan ook nog 2:00 reed, erg netjes hoor..
Ik zal het weekend fotos schieten van het sper, dan snap je het.
Die sadev die jij in je handen hebt gehad zal standaard een sper hebben gehad, alleen de megane bakken van de eerste serie hadden dat niet en werkten met standaard assen, pas later kwam de hele sadev aandrijflijn inclusief assen.
Ik wil met verbreding onder de 2.00, snelste tijd met de standaard breedte is 2.02,1
de sadev lijn met hele aandrijfassen is van een groep A rally clio afkomstig. Een erg duur systeem, waarbij je speciale aandrijfassen nodig had, een beetje vergelijkbaar met de cupclio 2.
Megane cup heeft nooit een sper gehad, ook de laatsten niet, ook niet in andere landen. Als het er nu in zit is het er later in gezet, die bak die ik had, die had een platensper welke er later in is gezet. standaard hebben die sadev megane bakken een versterkt normaal dif (4 sattelieten oid)
Als jij dat sper wat je nu hebt (je had je vorige toch kapot?) bij andre hebt besteld, dan kun je met standaard assen werken.. je gaat breder dus legio aan mogelijkheden. Mocht je echt breed gaan, ik weet een type aandrijfas die qua lengte bijna gelijk is aan een megane cup aandrijfas, alleen een tikkie goedkoper...
Ja vorige is kapot en misschien bij dit sper inderdaad geen kortere nodig, dat zie ik vanzelf als het klaar is, dan weet ik je te vinden
Maar denk niet dat ik de megane breedte ga halen, hij wordt ongeveer 9 cm breder.
Moet ook nog wat verzinnen op de topmountbevestiging want nu komen de shocks te schuin te staan.
4,5cm per kant dus, ik hoop voor je dat je met R19 assen wegkomt, die zijn makkelijk te vinden en niet zo duur, als je iets korter moet zit je aan williams assen en die zijn weer kakduur.
ga je met cupfusees werken? dit scheelt alweer met de hoek van je schokdemper
Ik moet de spullen voor verbreding nog ophalen maar volgens mij blijven dezelfde fusees, ik heb al andere remmen enzo, moet ik weer alles aanpassen.
Zo heb hem net onder het stof vandaan gehaald, vanmiddag op de brug ermee
De sparco's bevallen me heel goed maar helaas wordt ik te vet om er fijn in te passen. 2 nieuwe stoelen bevalt me beter dan 2 maanden op konijnen-eten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo- schreef:blijkbaar, teveel vreten zal er ook wel wat mee te maken hebben.
Als het maar lekker is toch...........en tonneke rond zal je toch niet worden?.......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87