Tuners R19 Cabrio Gaat weg of onderdelen
Dag heren
Ik heb een mat zwarte Renault 19 Cabrio van '92. Ik heb deze zo gekocht...
Er zit een 1.7 motor in.
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7383_n.jpg[/img]
Het is echt een auto die heel veel aandacht nodig heeft. Ik gebruik hem dagelijks (wanneer hij het doet)
Elke keer weer moet ik weer dingetjes vervangen of verhelpen. Houd je van de straat.
Hiermee bedoel ik niet dat er iedere keer nieuwe problemen voordoen maar dat er veel aangedaan moet worden.
Problemen tot nu toe
- Schakeld moeilijk terug naar de 2de versnelling
- Dakje lekt nog iets
- Stinkt naar brandstof
- Achterzijde te laag en torsiestaven zijn verroest.
- Deurrubbers op en gescheurd
Problemen tot toe verholpen
- Koppelingskabel geknapt
- Mistlampen door geschakeld met de koplampen
- Accu telkens leeg
- Uitlaatspruitstuk lek
Koppelingskabel
19-10-2011
Ik reed naar de winkel en reed op een verkeerslicht af. Trapte de koppeling in en knap. In tweeen. Dus ik een nieuwe kabel gekocht en wou deze monteren. Alles op z'n plek. 10min werk. Blijkt dat mijn koppelingspedaal niet goed werkte. Ik dacht dat de getande sector boven kapot was. Dus de dealer gebeld en een nieuw pedaal besteld. ⬠45,- excl BTW. Deze heb ik gemonteerd. Heel simpel.
Je haalt de kabel van het pedaal af. Verwijder de splitpen. Schuif het gehele pedaal van de as en voila.
Montage zet je gewoon de gehele pedaal inelkaar incl de plastic ringetjes. Deze schuif je over het asje. Ringetje ervoor en de borgclip weer op z'n plek.
Kabel er aan bij het pedaal en dan onder de kap de kabel eraan.
Ik zelf heb het met 2 man gedaan. Ik druk het tandwieltje bij het pedaal terug en de andere persoon plaats de kabel onder de kap.
Onderdelen die ik nodig heb
- Originele luchtslangen van het luchtfilter huis. De koude en de warme slang
- Electrische spiegel bedieningsschakelaar incl stekker
- Console waar de asbak in zit.
- Kunststof buis van verwarmingsrooster links voor
- Sigaretten aansteker + aansteker houder
Heb er allemaal geen haast bij.
Deze lijst zal worden aangevuld en producten die ik al heb worden verwijderd
Ik heb een mat zwarte Renault 19 Cabrio van '92. Ik heb deze zo gekocht...
Er zit een 1.7 motor in.
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7383_n.jpg[/img]
Het is echt een auto die heel veel aandacht nodig heeft. Ik gebruik hem dagelijks (wanneer hij het doet)
Elke keer weer moet ik weer dingetjes vervangen of verhelpen. Houd je van de straat.
Hiermee bedoel ik niet dat er iedere keer nieuwe problemen voordoen maar dat er veel aangedaan moet worden.
Problemen tot nu toe
- Schakeld moeilijk terug naar de 2de versnelling
- Dakje lekt nog iets
- Stinkt naar brandstof
- Achterzijde te laag en torsiestaven zijn verroest.
- Deurrubbers op en gescheurd
Problemen tot toe verholpen
- Koppelingskabel geknapt
- Mistlampen door geschakeld met de koplampen
- Accu telkens leeg
- Uitlaatspruitstuk lek
Koppelingskabel
19-10-2011
Ik reed naar de winkel en reed op een verkeerslicht af. Trapte de koppeling in en knap. In tweeen. Dus ik een nieuwe kabel gekocht en wou deze monteren. Alles op z'n plek. 10min werk. Blijkt dat mijn koppelingspedaal niet goed werkte. Ik dacht dat de getande sector boven kapot was. Dus de dealer gebeld en een nieuw pedaal besteld. ⬠45,- excl BTW. Deze heb ik gemonteerd. Heel simpel.
Je haalt de kabel van het pedaal af. Verwijder de splitpen. Schuif het gehele pedaal van de as en voila.
Montage zet je gewoon de gehele pedaal inelkaar incl de plastic ringetjes. Deze schuif je over het asje. Ringetje ervoor en de borgclip weer op z'n plek.
Kabel er aan bij het pedaal en dan onder de kap de kabel eraan.
Ik zelf heb het met 2 man gedaan. Ik druk het tandwieltje bij het pedaal terug en de andere persoon plaats de kabel onder de kap.
Onderdelen die ik nodig heb
- Originele luchtslangen van het luchtfilter huis. De koude en de warme slang
- Electrische spiegel bedieningsschakelaar incl stekker
- Console waar de asbak in zit.
- Kunststof buis van verwarmingsrooster links voor
- Sigaretten aansteker + aansteker houder
Heb er allemaal geen haast bij.
Deze lijst zal worden aangevuld en producten die ik al heb worden verwijderd
Laatst gewijzigd door Tuner op di 27 dec 2011 22:02, 9 keer totaal gewijzigd.
leuk dat je het gaat bijhouden in een topic.
een paar foto's doen het goed.
Die deur rubbers ff zoeken op een sloop. Die kun je wel vinden denk ik.
En die benzine geur, ff kijken onder de achterbank. Daar zit een deksel en daar weer onder de vlotter. Misschien dat daar iets niet goed zit.
een paar foto's doen het goed.
Die deur rubbers ff zoeken op een sloop. Die kun je wel vinden denk ik.
En die benzine geur, ff kijken onder de achterbank. Daar zit een deksel en daar weer onder de vlotter. Misschien dat daar iets niet goed zit.
Ja ik moet nog meer onderdelen hebben maar mooi stukje bij beetje.Abel schreef:leuk dat je het gaat bijhouden in een topic.
een paar foto's doen het goed.
Die deur rubbers ff zoeken op een sloop. Die kun je wel vinden denk ik.
En die benzine geur, ff kijken onder de achterbank. Daar zit een deksel en daar weer onder de vlotter. Misschien dat daar iets niet goed zit.
De geur denk ik dat het door de carterventilatie is. De slang naar het potje is geschuurd
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Succes met de ph1 cabrio, zie je niet vaak meer.
Beestje heeft een zwaar leven gehad als ik de foto zo zie.
Koppelings kabel die knapt is een bekend 19 kuurtje heb het bij mijn normale 1.7i 19 ooit gehad en begin dit jaar ook bij de 19 16v.
Beestje heeft een zwaar leven gehad als ik de foto zo zie.
Koppelings kabel die knapt is een bekend 19 kuurtje heb het bij mijn normale 1.7i 19 ooit gehad en begin dit jaar ook bij de 19 16v.
Anything worth doing is worth doing right!.
Wat zijn nog meer R19 kwaaltjes? Kan ik kijken of deze daar ook onder lijdt
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Cabrio is toch anders dan een normale 19, qua roest zijn de cabrio's minder heftig (werden door karman gebouwd)
Andere typische 19 kwaaltjes zijn:
-Bobbelende raamrubbers
-'Knakkende' deur scharnieren bij open/dicht doen van de deuren.
-koppelingskabel die wil breken na een jaar of 10 (zoals eerder gezegd)
-kabelboom van de kofferklep naar carrosserie waar breuken in komen (heb je met een vooral een hatchback last van.)
-Torsie staven achteras die muurvast zitten
-Bibberende naald van de snelheidsmeter (kabel die stroef gaat lopen na 10 jaar plus)
-Dashboard verlichting waar de de lampjes er mee stoppen langzaam aan.
Asbak verlichting en verlichting midden console vallen meestal als eerste uit na verloop van tijd, dit is een easy fix.
-Licht schakelaar links aan het stuur wil nog wel eens kapot gaan.
Schakelaar werkt dan nog wel maar de grootlicht stand werkt dan niet meer, alleen seinen met grootlicht nog (al 2 keer gehad 1 keer bij mijn 1.7 R19 en 2 jaar geleden bij de 19 16v)
-Roest aan het neusje van de motorkap (met name ph2 modellen)
Voor de rest zijn 19's wel redelijk die hard zeker de wat simpelere versies.
Andere typische 19 kwaaltjes zijn:
-Bobbelende raamrubbers
-'Knakkende' deur scharnieren bij open/dicht doen van de deuren.
-koppelingskabel die wil breken na een jaar of 10 (zoals eerder gezegd)
-kabelboom van de kofferklep naar carrosserie waar breuken in komen (heb je met een vooral een hatchback last van.)
-Torsie staven achteras die muurvast zitten
-Bibberende naald van de snelheidsmeter (kabel die stroef gaat lopen na 10 jaar plus)
-Dashboard verlichting waar de de lampjes er mee stoppen langzaam aan.
Asbak verlichting en verlichting midden console vallen meestal als eerste uit na verloop van tijd, dit is een easy fix.
-Licht schakelaar links aan het stuur wil nog wel eens kapot gaan.
Schakelaar werkt dan nog wel maar de grootlicht stand werkt dan niet meer, alleen seinen met grootlicht nog (al 2 keer gehad 1 keer bij mijn 1.7 R19 en 2 jaar geleden bij de 19 16v)
-Roest aan het neusje van de motorkap (met name ph2 modellen)
Voor de rest zijn 19's wel redelijk die hard zeker de wat simpelere versies.
Anything worth doing is worth doing right!.
Ik zag ook in de boekjes dat de carrosserie van de cabrio goed behandeld is.
snelheids meter... jep dat heb ik ook. Dus alleen kabel vervangen en voila?
Krakende schanieren... Klopt. heb ik ook
Heb ik mooi wat te doen
Zal wel mooi gaan bijhouden hier
snelheids meter... jep dat heb ik ook. Dus alleen kabel vervangen en voila?
Krakende schanieren... Klopt. heb ik ook
Heb ik mooi wat te doen

Zal wel mooi gaan bijhouden hier
Oja. ik heb nog iets. Mijn electrische spiegel knop werkt niet meer. Je kunt de knop gewoon draaien enzo. Dus deze verwijderd blijkt dat de stekker er niet in zat. Stekker gepakt. blijkt deze verbrand te zijn.
Nu zit ik te denken een stekker te halen en een andere knop. Maar zal dit weer werken? Misschien bekent dat hier sluiting in komt?
Nu zit ik te denken een stekker te halen en een andere knop. Maar zal dit weer werken? Misschien bekent dat hier sluiting in komt?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Welkom hier gaaf zon 19 cabrio 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Leuk project en een 19 cabrio is zeker een leuke bak 
En welkom terug zou ik zeggen. Gezien je al sinds 2001 op het forum zit

En welkom terug zou ik zeggen. Gezien je al sinds 2001 op het forum zit

Ja klopt. Ik begon met een Renault 5 GT Turbo vroeger. Mijn eerste auto laat maar zeggen. Daarna van alles en nog wat gehad en nu dus weer een Renault. En nog een VW Corrado G60 voor de zomer maanden die nu motorisch uitelkaar ligt.Voor de mensen die dit leuk vinden te volgenPatrick.B schreef:Leuk project en een 19 cabrio is zeker een leuke bak
En welkom terug zou ik zeggen. Gezien je al sinds 2001 op het forum zit
Dit forum is voor mij een goede site om info te halen.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Leuk om te horen
Misschien leuk om je aan te melden voor de eindejaarmeeting op de 27e van november?
Zie hier de info:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=29977

Misschien leuk om je aan te melden voor de eindejaarmeeting op de 27e van november?
Zie hier de info:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=29977
Ja Patrick. Dat had gekunt maar ik ga nog niet graag met de R19 zo'n eind weg. Het is nog niet echt een betrouwbare auto.
Misschien volgend jaar als het mooi weer is dat we met een aantal renaultjes naar de meeting komen.
Misschien volgend jaar als het mooi weer is dat we met een aantal renaultjes naar de meeting komen.
en in Lelystad (http://www.feer.nl) staat een R19 cabrio fase1, volgens mij een zwarte.
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
haha ik snap nu waarom je je auto wilt gaan verhogen... zo jammer dat men een auto zo ontzettend verneukt !!. heb jij een 1.7 multi of singlepoint? de benzine leidingen op je smoorklephuis/inspuitgallerij willen ook wel vaker poreus worden dan ruik je vooral als je met koude motor bijv bij een stoplicht stilstaat. een enorme benzine lucht. vaak als je dan wat verder rijd ruik je het bijna niet meer.. wel stoer mat zwart!!
heb eerljjk gezegd nog niet naar gekeken. zal vandaag kijken.the reaper schreef:haha ik snap nu waarom je je auto wilt gaan verhogen... zo jammer dat men een auto zo ontzettend verneukt !!. heb jij een 1.7 multi of singlepoint? de benzine leidingen op je smoorklephuis/inspuitgallerij willen ook wel vaker poreus worden dan ruik je vooral als je met koude motor bijv bij een stoplicht stilstaat. een enorme benzine lucht. vaak als je dan wat verder rijd ruik je het bijna niet meer.. wel stoer mat zwart!!
Ja matzwart is wel grappig. wou hem eigrnlijk nog overspuiten maar had al een nieuw idee. En eenleuk projectje voor een maat van mij.
Aangezien ik niet kan reageren in dat G60 project:
- Vervang die ene drijfstang zonder aarzelen aub...
- Vervang die oliepomp ZEKER, ik zou er niet eens naar kijken...
- Zaten er wel de goeie drijfstanglagers in?
- Zat het sputterlager op de juiste plaats?
verder: veel succes ermee...
- Vervang die ene drijfstang zonder aarzelen aub...
- Vervang die oliepomp ZEKER, ik zou er niet eens naar kijken...
- Zaten er wel de goeie drijfstanglagers in?
- Zat het sputterlager op de juiste plaats?
verder: veel succes ermee...
Kom namelijk nogal vaak mensen tegen die wel de moeite nemen om hun krukas te laten slijpen of vervangen, maar "vergeten" die rotte drijfstang mee te pakken waardoor ze na een paar 100 km weer aan de kant staan met hetzelfde probleem...
Als er naar gekeken wordt dan is dat 100% natuurlijk
Als er naar gekeken wordt dan is dat 100% natuurlijk

Dag PtrGte
Ik heb deze auto zo gekocht. Heb een andere krukas gekocht. Deze word volledig opgemeten zodat ik de juiste drijfstang en krukaslagers kan bestellen. Olie pomp wil ik kijken of ze deze kunnen na kijken. Het onderblok word ook helemaal gereinigd. Dit omdat je op de foto's kan zien dat de lagers wat delen missen.
Ik kon niks zien aan de olie maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
BTW Je kunt nu wel reageren. Heb deze even aangepast zodat dit topic echt over mijn R19 gaat
Ik heb deze auto zo gekocht. Heb een andere krukas gekocht. Deze word volledig opgemeten zodat ik de juiste drijfstang en krukaslagers kan bestellen. Olie pomp wil ik kijken of ze deze kunnen na kijken. Het onderblok word ook helemaal gereinigd. Dit omdat je op de foto's kan zien dat de lagers wat delen missen.
Ik kon niks zien aan de olie maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
BTW Je kunt nu wel reageren. Heb deze even aangepast zodat dit topic echt over mijn R19 gaat

-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
net nog eens je foto bekeken . maar wat ik me afvraag?? is een cabrio net zo breed als een 16 klepper? ik zie dat je een 16v voorbumper erop hebt met lip.. maar toen ik eens een 16v bumper op mijn "gewone"19 wilde maken was die bumper nou ik denk zon 5 of mixxchien wel meer cm breder.?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
16klepper is niet breder
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik zelf heb geen flauw idee. heb de auto in deze staat gekocht. zal binnenkort een fatsoenlijke foto's maken
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
is mijn 19 dan toevallig smaller dan een 16 klepper? die 16 klepper bumper die ik had paste gewoon echt niet die was echt een stuk breder..
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee 100% gelijk
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Hier ff wat foto's
[img]http://img98.imageshack.us/img98/298/20111028180719.jpg[/img]
[img]http://img824.imageshack.us/img824/3581 ... 180643.jpg[/img]
[img]http://img85.imageshack.us/img85/100/20111028180637.jpg[/img]
[img]http://img220.imageshack.us/img220/3600 ... 180621.jpg[/img]
[img]http://img257.imageshack.us/img257/4567 ... 180614.jpg[/img]
[img]http://img849.imageshack.us/img849/5274 ... 180559.jpg[/img]
[img]http://img198.imageshack.us/img198/7398 ... 180546.jpg[/img]
[img]http://img98.imageshack.us/img98/298/20111028180719.jpg[/img]
[img]http://img824.imageshack.us/img824/3581 ... 180643.jpg[/img]
[img]http://img85.imageshack.us/img85/100/20111028180637.jpg[/img]
[img]http://img220.imageshack.us/img220/3600 ... 180621.jpg[/img]
[img]http://img257.imageshack.us/img257/4567 ... 180614.jpg[/img]
[img]http://img849.imageshack.us/img849/5274 ... 180559.jpg[/img]
[img]http://img198.imageshack.us/img198/7398 ... 180546.jpg[/img]
Mistlampen bleven branden
De mistlampen gingen telkens aan wanneer ik de gewone verlichting aan deed. Wat bleek nou. Ze hadden de mistlampen afgetapt van de koplampen. Gelukkig hing de originele stekkers er nog. De stekkers kon ik niet meer gebruiken dus deze afgeknipt en opnieuw verbonden met de mistlampen. Schakelaar overhalen en voila. Alles werkte naar behoren.
Lekke uitlaat
De uitlaat hoorde lek. Ja een aparte zin maar hij klonk lek en wist niet wat er was. Ik dacht dat het spruitsuk lek was. Maar het bleek het spruitstuk naar de downpipe te zijn. Pakking voorledig tussen weg geblazen. Dus nieuwe pakking besteld en deze gemonteerd met de oude bouten en met nieuwe veren. Mijn downpipe hoord volgens de automaterialenzaak te bestaan uit 2 pijpjes maar heb er maar 1. Dus eerst een verkeerde pakking binnen gekregen maar later dus voor elkaar gekregen.
De mistlampen gingen telkens aan wanneer ik de gewone verlichting aan deed. Wat bleek nou. Ze hadden de mistlampen afgetapt van de koplampen. Gelukkig hing de originele stekkers er nog. De stekkers kon ik niet meer gebruiken dus deze afgeknipt en opnieuw verbonden met de mistlampen. Schakelaar overhalen en voila. Alles werkte naar behoren.
Lekke uitlaat
De uitlaat hoorde lek. Ja een aparte zin maar hij klonk lek en wist niet wat er was. Ik dacht dat het spruitsuk lek was. Maar het bleek het spruitstuk naar de downpipe te zijn. Pakking voorledig tussen weg geblazen. Dus nieuwe pakking besteld en deze gemonteerd met de oude bouten en met nieuwe veren. Mijn downpipe hoord volgens de automaterialenzaak te bestaan uit 2 pijpjes maar heb er maar 1. Dus eerst een verkeerde pakking binnen gekregen maar later dus voor elkaar gekregen.
goed bezig! wel aparte auto zo met dat matzwarte. wat dikkere eindpijp staat ook wel nice denk ik! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=9932DennisT schreef:Die uitlaat moet wel echt wat aan gebeuren

Racing is the best way to convert money into noise
Prachtig uitlaatje maar heb er niet zoveel voor over. Ja i know. Uitlaat is niet echt een topper wat eronder zit maar rustig kijken naar wat anders.Daan2D schreef:http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=9932DennisT schreef:Die uitlaat moet wel echt wat aan gebeuren
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Bij een Phase 1 moet je wel een bijpassende ovale uitlaat hebben die mooi in de uitsparing past.Daan2D schreef:http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=9932DennisT schreef:Die uitlaat moet wel echt wat aan gebeuren
Anything worth doing is worth doing right!.
Of 2pijpjes 
