We zijn al een tijdje met mijn clio bezig.
Nu is het zo dat we de versnellingsbak
en de koppeling hebben vervangen en
alles er opnieuw in hebben gezet. De motor
loopt nu perfect, alleen met de koppeling is
nog een probleem. Elke keer als de koppeling
namelijk wordt ingetrapt schiet de kabel eruit
onderaan het pedaal. We hebben al een paar
keer geprobeerd om dit goed te krijgen, maar
de kabel schiet er telkens weer uit. Heeft iemand
hier een oplossing voor?
Groetjes Lisa
Clio 1.8 RSI koppeling probleem
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ander pedaal monteren?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Schiet de kabel eruit of verspringt de vertanding?
Maar idd, zoals hierbovne.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Gokje voor de vertanding op je koppelingspedaal.
Zit het veertje wel in het koppelingspendaal? Ik kan indien nodig wel een foto maken van mijn reserve pendaal.
Ook kan de koppelingsvork uit het drukgroeplager zijn geschoten. Maar dat kun je controleren door bv. met een draadeind de koppelingshevel op de bak aan te spannen zodat de koppeling vrij komt.
Ook kan de koppelingsvork uit het drukgroeplager zijn geschoten. Maar dat kun je controleren door bv. met een draadeind de koppelingshevel op de bak aan te spannen zodat de koppeling vrij komt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nieuw pedaal dus zoals ik direct al zei


Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
We hebben de koppelingshevel op de bak al
aangespand en dan komt hij idd gewoon in
de vrij. Je kunt hem dan in alle versnellingen
zetten. De spanner in het pedaal doet z'n
werk ook wel, de koppelingsplaten zijn goed...
ik zou zo echt niet weten waar het probleem
aan kan liggen
aangespand en dan komt hij idd gewoon in
de vrij. Je kunt hem dan in alle versnellingen
zetten. De spanner in het pedaal doet z'n
werk ook wel, de koppelingsplaten zijn goed...
ik zou zo echt niet weten waar het probleem
aan kan liggen

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik zeg voor de derde keer, verwissel dat pedaal nu maar is. dat is echt een kwaaltje. heb je een vrij slag in het pedaal??
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat Martijn zegt! Luister nou maar



heb je wel de goede koppelingskabel? toen mijne was geknapt was er meen ik wat dat er meerdere versies waren. precies weet ik het niet meer. maar probeer eerst het pedaal maar even 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
heb je een origenele kabel of een irritatie kabel.
was bij mij ook toen een probleem.
was bij mij ook toen een probleem.
Duidelijk een irritatiekabel!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je hebt de koppeling ook vernieuwd zei je in je beginpost? dan heb je een ander aangrijppunt en op dat punt doet je pedaal het niet lekker. standaard verhaal, al meerdere keren meegemaakt.Lysa schreef:Haha ik kan er niet omheen idd, zal het
maar eens proberen. Wel vreemd, want
voordat we de bak vervongen koppelde
hij nog wel goed.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Achterste motorsteun vervangen.
Geef maar eens goed gas als je rijdt en kijk wat de versnellingspook doet. deze zal zoveel bewegen dat hij de 2e versnelling er uit gooit.
succes.

Geef maar eens goed gas als je rijdt en kijk wat de versnellingspook doet. deze zal zoveel bewegen dat hij de 2e versnelling er uit gooit.
succes.

Project: GTT Blue Sport
bij mij was het uit de 3 springen, en toen was de bak gaar. dus ik hoop voor je dat het idd de motorsteun is 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl