Clio RS phase 2 project
Eerste vragen dan maar:
-Past het spruitstuk van de Phase 1 ook op de Phase 2?
-Waar kan ik het best een wielkastkap vinden? (wielkast bestuurders kant en dan aan de voorzijde)
Alvast bedankt voor al jullie hulp die jullie mij misschien gaan bieden
-Past het spruitstuk van de Phase 1 ook op de Phase 2?
-Waar kan ik het best een wielkastkap vinden? (wielkast bestuurders kant en dan aan de voorzijde)
Alvast bedankt voor al jullie hulp die jullie mij misschien gaan bieden

-
ik heb nog wel een spruitstuk voor je die je mooi kunt gebruiken..
ph1 en ph2 is gelijk, 182 is anders volgens mij.
pm maar als je interesse hebt.
ph1 en ph2 is gelijk, 182 is anders volgens mij.
pm maar als je interesse hebt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Moderator
- Car: Megane
Ik heb de seat net gespot
Tenminste dat denk ik:
[img]http://img843.imageshack.us/img843/2768/p1040449q.jpg[/img]
Tenminste dat denk ik:
[img]http://img843.imageshack.us/img843/2768/p1040449q.jpg[/img]
-
- Moderator
- Car: Megane
Nee ben ff een foto wezen maken 

-
Beter je best doenBakkums schreef:En nog een vraagje: wilde de stadslichten vervangen voor led, nu is de linker kant gelukt, maar recht voor kan ik er nauwelijks bij. Hoe kan ik dit doen?

Bij een RS zijn zelfs de simpelste dingen lastig vanwege de beperkte ruimte

Moet ik het stadslicht eerst draaien of kun je deze er gewoon uittrekken?
Aan de makkelijke kant kon ik hem namelijk gewoon eruit ploppen en er weer in steken. De moeilijke kant krijg ik nauwelijks voor elkaar.
Zal vanmiddag nog wel eens proberen. Gisteren was het ook veel te warm
@ Dennis: Bedankt, vind de RS standaard al lekker rijden. Comfortabel maar ook redelijk sportief. Denk dat ik aan een verlaging voldoende heb. Schroefset zijn vaak te stuiterig tenzij je heel diep in de buidel gaat tasten. Dat laatste heb ik dus geen zin in.
Ibiza cupra was ook voorzien van een middenmoot schroefset, reed ook wel goed, maar denk dat ik met goede schokbrekers en losse veren beter uit was.
Aan de makkelijke kant kon ik hem namelijk gewoon eruit ploppen en er weer in steken. De moeilijke kant krijg ik nauwelijks voor elkaar.
Zal vanmiddag nog wel eens proberen. Gisteren was het ook veel te warm

@ Dennis: Bedankt, vind de RS standaard al lekker rijden. Comfortabel maar ook redelijk sportief. Denk dat ik aan een verlaging voldoende heb. Schroefset zijn vaak te stuiterig tenzij je heel diep in de buidel gaat tasten. Dat laatste heb ik dus geen zin in.
Ibiza cupra was ook voorzien van een middenmoot schroefset, reed ook wel goed, maar denk dat ik met goede schokbrekers en losse veren beter uit was.
-
Bij mijn oude ph1 moest je eerst een kwart draaien en dan trekken. Weet niet hoe dit bij ph2 zit. Vervolgens terug steken wilde ook niet altijd lukken op gevoel haha!
Ik zou je iig adviseren om geen apex veren te kopen voor je RS. Ze verlagen erg mooi maar zijn verschrikkelijk stug
Ik zou je iig adviseren om geen apex veren te kopen voor je RS. Ze verlagen erg mooi maar zijn verschrikkelijk stug

Er zijn er hier een aantal met een rokkor/raceland set die voor de prijs zeker niet gek is.
Als ik hen moet geloven is deze niet erg stuiterig en MartijnG en Remon hebben hun clio's toch aardig met de bek op straat liggen
Als ik hen moet geloven is deze niet erg stuiterig en MartijnG en Remon hebben hun clio's toch aardig met de bek op straat liggen

als je het goed wilt doen koop je gelijk KW, mja daar betaal je dan ook vorstelijk voor 

en wat was de oplossing? 

Ik heb er een keer 1 op de schaal gehad, dacht 8,nogwat maar weet het niet zeker 

Vandaag bij de dealer langs geweest. Nieuwe pakkingen opgehaald voor het inlaatspruitstuk, tevens gevraagd naar een prijs voor de wielkast kappen.
Links en rechtsvoor kosten samen 100euro incl BTW.
Iemand nog iets liggen of een sloop die ze voor mij heeft kent?
Links en rechtsvoor kosten samen 100euro incl BTW.
Iemand nog iets liggen of een sloop die ze voor mij heeft kent?
Wielkast kappen vandaag besteld en waarschijnlijk morgen binnen. Morgen middag als ik vrij ben van het werk ga ik ook meteen mijn inlaatspruitstuk verder afwerken.
Zit dan nog te twijfelen of ik hem gelijk morgen vervang of dat ik eerst wacht totdat ik de RStuner binnen heb. Zodoende kan ik een log voor en na doen en daarna nog eens met een andere map.
Hebben jullie een voorkeur of interesse in de 3 verschillende runs?
Zit dan nog te twijfelen of ik hem gelijk morgen vervang of dat ik eerst wacht totdat ik de RStuner binnen heb. Zodoende kan ik een log voor en na doen en daarna nog eens met een andere map.
Hebben jullie een voorkeur of interesse in de 3 verschillende runs?
-
- Car: Clio 16V 2.0
ja dan is de motor nog niet op bedrijfs temperatuur. dan gaat die bij 6800 oid. Ik moes eerst met een ingeruilde rs rijden en dacht na 15 km is ff te trappen toen dacht ik dat die kapot was.
5km later ging die wel tot 7200 ofzo.

-
Idd, 1 en 2 tot 7200 en de rest tot 7000. Met een map van Henk gaat hij naar 7500 
Hoe en waarmee heb je je spruitstuk bewerkt? Ben benieuwd of dat wat opleverd. Als je het goed doet win je wat koppel en een paar pk-tjes van wat ik gelezen heb

Hoe en waarmee heb je je spruitstuk bewerkt? Ben benieuwd of dat wat opleverd. Als je het goed doet win je wat koppel en een paar pk-tjes van wat ik gelezen heb

Gewoon met een dremel, is best wel te doen. Heb op de manier al aardig wat cillinder koppen bewerkt, dus heb al het een en ander aan ervaring. Hopelijk kan ik jullie aankomende week laten weten of het iets opgeleverd heeft of niet.Christiaan schreef:Idd, 1 en 2 tot 7200 en de rest tot 7000. Met een map van Henk gaat hij naar 7500
Overigens ook bedankt voor de toelichting met betrekking tot de toerenbegrenzer. Helemaal duidelijk zo.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
60.1mm 

Auto loopt stationair maar klinkt als of er een race nokkenas in zit, waar kan dit aan liggen? Timing nokkenas en krukas of is dit normaal?
Als ik het stuur geheel een kant op stuur met de koppeling ingetrapt,dan wil die ook wel eens afslaan.
Wie helpt mij aan het juiste antwoord, eventueel tip om snel de timing te controleren. Of ben ik dan gebonden aan het vervelende klusje net zoals vervangen dsitrib.riem?
Edit: De logo's op de achterzijde van renault sport en Clio, zitten deze gelijmd of zitten deze vast geklikt? Wil deze denk ik verwijderen zodat alles er strak bij staat.
Als ik het stuur geheel een kant op stuur met de koppeling ingetrapt,dan wil die ook wel eens afslaan.
Wie helpt mij aan het juiste antwoord, eventueel tip om snel de timing te controleren. Of ben ik dan gebonden aan het vervelende klusje net zoals vervangen dsitrib.riem?
Edit: De logo's op de achterzijde van renault sport en Clio, zitten deze gelijmd of zitten deze vast geklikt? Wil deze denk ik verwijderen zodat alles er strak bij staat.
Geplakt met een soort van dubbelzijdige tape...