Clio RS phase 2 project

Vertel hier alles over je project.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Verwijdert wegens verwarringen.
Laatst gewijzigd door Bakkums op ma 27 feb 2012 17:52, 6 keer totaal gewijzigd.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Eerste vragen dan maar:
-Past het spruitstuk van de Phase 1 ook op de Phase 2?
-Waar kan ik het best een wielkastkap vinden? (wielkast bestuurders kant en dan aan de voorzijde)

Alvast bedankt voor al jullie hulp die jullie mij misschien gaan bieden ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb nog wel een spruitstuk voor je die je mooi kunt gebruiken..

ph1 en ph2 is gelijk, 182 is anders volgens mij.

pm maar als je interesse hebt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik heb de seat net gespot

Tenminste dat denk ik:
[img]http://img843.imageshack.us/img843/2768/p1040449q.jpg[/img]
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Jep dat is hem helemaal. Toevallig een foto gemaakt of had je deze topic toen al gezien?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Nee ben ff een foto wezen maken :lol:
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Haha, goed bezig. Wel grappig dat die bij jou in de buurt staat.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

En nog een vraagje: wilde de stadslichten vervangen voor led, nu is de linker kant gelukt, maar recht voor kan ik er nauwelijks bij. Hoe kan ik dit doen?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Leuke RS (Y) Ik kan je alleen wel een schroefset aanraden, dat rijdt echt veel fijner als alleen andere veren!
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bakkums schreef:En nog een vraagje: wilde de stadslichten vervangen voor led, nu is de linker kant gelukt, maar recht voor kan ik er nauwelijks bij. Hoe kan ik dit doen?
Beter je best doen :p (0)
Bij een RS zijn zelfs de simpelste dingen lastig vanwege de beperkte ruimte :-(
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Moet ik het stadslicht eerst draaien of kun je deze er gewoon uittrekken?
Aan de makkelijke kant kon ik hem namelijk gewoon eruit ploppen en er weer in steken. De moeilijke kant krijg ik nauwelijks voor elkaar.

Zal vanmiddag nog wel eens proberen. Gisteren was het ook veel te warm ;)

@ Dennis: Bedankt, vind de RS standaard al lekker rijden. Comfortabel maar ook redelijk sportief. Denk dat ik aan een verlaging voldoende heb. Schroefset zijn vaak te stuiterig tenzij je heel diep in de buidel gaat tasten. Dat laatste heb ik dus geen zin in.

Ibiza cupra was ook voorzien van een middenmoot schroefset, reed ook wel goed, maar denk dat ik met goede schokbrekers en losse veren beter uit was.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bij mijn oude ph1 moest je eerst een kwart draaien en dan trekken. Weet niet hoe dit bij ph2 zit. Vervolgens terug steken wilde ook niet altijd lukken op gevoel haha!

Ik zou je iig adviseren om geen apex veren te kopen voor je RS. Ze verlagen erg mooi maar zijn verschrikkelijk stug :~
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Er zijn er hier een aantal met een rokkor/raceland set die voor de prijs zeker niet gek is.
Als ik hen moet geloven is deze niet erg stuiterig en MartijnG en Remon hebben hun clio's toch aardig met de bek op straat liggen :worship:
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Bedankt voor jullie tips, zou eens naar het lampje kijken en wat rond vragen wat ik precies met de verlaging moet gaan doen. Mijn oom werkt bij een import bedrijf voor verlagingsspul en dergelijke. Kijken wat hij mij adviseert.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als je het goed wilt doen koop je gelijk KW, mja daar betaal je dan ook vorstelijk voor :beer:
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Het is en blijft een renault he.
Achterklep sluit niet meer via de CV, wat is het meest voorkomende probleem hier van? stekkertje, relais of motortje?

Haha, elektronica en Fransen :discrunt:
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Bakkums schreef:Het is en blijft een renault he.
Achterklep sluit niet meer via de CV, wat is het meest voorkomende probleem hier van? stekkertje, relais of motortje?

Haha, elektronica en Fransen :discrunt:
Heb het probleem opgelost ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

en wat was de oplossing? :)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Een keer boos kijken, motor er af halen en er weer op zetten. En klaar is martijn ;)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Iemand enig idee hoe zwaar deze originele velgen wegen? Of hoe ligt natuurlijk ;)

hu, een keer teveel
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb er een keer 1 op de schaal gehad, dacht 8,nogwat maar weet het niet zeker :p
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Ok thanks, niet echt zwaar dus. Misschien op den duur eens lichte velgen halen.
Tevens krijg ik morgen mijn reserve spruitstuk. Kan ik dit weekeinde lekker klussen.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Vandaag bij de dealer langs geweest. Nieuwe pakkingen opgehaald voor het inlaatspruitstuk, tevens gevraagd naar een prijs voor de wielkast kappen.
Links en rechtsvoor kosten samen 100euro incl BTW.

Iemand nog iets liggen of een sloop die ze voor mij heeft kent?
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Wielkast kappen vandaag besteld en waarschijnlijk morgen binnen. Morgen middag als ik vrij ben van het werk ga ik ook meteen mijn inlaatspruitstuk verder afwerken.

Zit dan nog te twijfelen of ik hem gelijk morgen vervang of dat ik eerst wacht totdat ik de RStuner binnen heb. Zodoende kan ik een log voor en na doen en daarna nog eens met een andere map.

Hebben jullie een voorkeur of interesse in de 3 verschillende runs?
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Vraag:
Waar zit standaard de toerenbegrenzer op ingesteld? Kan het kloppen dat die voor de 7000rpm er al in slaat?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

ja dan is de motor nog niet op bedrijfs temperatuur. dan gaat die bij 6800 oid. Ik moes eerst met een ingeruilde rs rijden en dacht na 15 km is ff te trappen toen dacht ik dat die kapot was. :grin: 5km later ging die wel tot 7200 ofzo.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Oke bedankt, wat duurt het dan verrekte lang voordat die warm is.
Binnenkort eens kijken hoe de auto loopt met de bewerkte spruitstuk en een map van henk.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Heeft ook te maken met in welke versnelling je rijdt.

1 en 2 kun je iets verder door trekken dan de rest.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Idd, 1 en 2 tot 7200 en de rest tot 7000. Met een map van Henk gaat hij naar 7500 >)

Hoe en waarmee heb je je spruitstuk bewerkt? Ben benieuwd of dat wat opleverd. Als je het goed doet win je wat koppel en een paar pk-tjes van wat ik gelezen heb (Y)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Christiaan schreef:Idd, 1 en 2 tot 7200 en de rest tot 7000. Met een map van Henk gaat hij naar 7500 >)

Hoe en waarmee heb je je spruitstuk bewerkt? Ben benieuwd of dat wat opleverd. Als je het goed doet win je wat koppel en een paar pk-tjes van wat ik gelezen heb (Y)
Gewoon met een dremel, is best wel te doen. Heb op de manier al aardig wat cillinder koppen bewerkt, dus heb al het een en ander aan ervaring. Hopelijk kan ik jullie aankomende week laten weten of het iets opgeleverd heeft of niet.

Overigens ook bedankt voor de toelichting met betrekking tot de toerenbegrenzer. Helemaal duidelijk zo.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Welke maat centreerring heb ik eigenlijk nodig voor de RS. Buitenmaat ben ik vergeten op te meten en er is vast wel iemand van jullie die dit weet.
Kan ik aankomende week de wintervelgen er onder ploppen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

60.1mm :)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Dank u
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Auto loopt stationair maar klinkt als of er een race nokkenas in zit, waar kan dit aan liggen? Timing nokkenas en krukas of is dit normaal?
Als ik het stuur geheel een kant op stuur met de koppeling ingetrapt,dan wil die ook wel eens afslaan.

Wie helpt mij aan het juiste antwoord, eventueel tip om snel de timing te controleren. Of ben ik dan gebonden aan het vervelende klusje net zoals vervangen dsitrib.riem?

Edit: De logo's op de achterzijde van renault sport en Clio, zitten deze gelijmd of zitten deze vast geklikt? Wil deze denk ik verwijderen zodat alles er strak bij staat.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Geplakt met een soort van dubbelzijdige tape...
Plaats reactie