Mankementen topic Clio RS.
Ja je hikt een beetje tegen garagetarief. Hoeveel uur staat daar eigenlijk voor? Verder niet té gek.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: di 15 feb 2011 20:23
- Locatie: Overasselt
- Contacteer:
Toch zijn de waterpompen bij een 2.0 beter van kwaliteit als van de 1.6 etc.
Wat wel ook nog een euvel is is dat nokkenasverstellerpoelies geluid kunnen gaan maken,echter is dit ook geen goedkoop onderdeel.
Het kan verder geen kwaad.
Moet hier wel bij zeggen dat het meestal gebeurd bij kilometersanden boven de 100000km.
Dealerprijs riem vervangen is driem set en mriem set.(dus met loop en spanrollen).
Bij een clio 3 rs is het een makkelijker klusje dan bij de clio 2 rs in ieder geval.
Wat wel ook nog een euvel is is dat nokkenasverstellerpoelies geluid kunnen gaan maken,echter is dit ook geen goedkoop onderdeel.
Het kan verder geen kwaad.
Moet hier wel bij zeggen dat het meestal gebeurd bij kilometersanden boven de 100000km.
Dealerprijs riem vervangen is driem set en mriem set.(dus met loop en spanrollen).
Bij een clio 3 rs is het een makkelijker klusje dan bij de clio 2 rs in ieder geval.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
nokkenas verstelpoulie is maar 150 euro toch?
En multiriem spanner bij een 2 RS is echt drama. voor de rest kun je overal redelijk bij.
En multiriem spanner bij een 2 RS is echt drama. voor de rest kun je overal redelijk bij.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
en dan nog eens x2 voor de v6 

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
waarom x2 voor een vs? een 3.0 v6 heeft naar mijn weten echt geen nokkenasverstelling hoor.. tenminste de velsatis en de laguna v6 die ik al eens de riem van vervangen heb zaten echt geen verstellers op.. 

-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Het gaat hier over clio's
en die verstellen wel 


Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
wow . weer iets geleerd danku
Hallo heren en dames,
Sinds juni ben ik weer in het bezit van een sportieve clio (voorheen een clio williams gereden). Hij is uit 2008 en heeft nu ong. 35000 km op de teller. Sinds dat ik de auto heb, heb ik er een probleem mee. Als ik na een lange poos, zeg 6 a 8 uur niet gereden heb met de auto, dan schokt de auto heel erg bij het wegrijden, het lijkt net alsof je zo'n beginnende bestuurder bent. Omdat ik de auto met garantie heb gekocht ben ik er mee terug gegaan, eerste keer hebben ze een software update en bougies en bobine vervangen, 2e keer hebben ze de bougies, bobine en het gasklephuis vervangen en de 3e en laatste keer zeggen ze gewoon dat de technische mensen van het hoofdkantoor zeggen dat dit zo hoort en dat dit niet te verhelpen is, komt door de emisie eisen, daardoor is hij zo arm afgesteld. Hebben meerdere mensen hier last van en zoja is dat verholpen of kregen die het zelfde antwoord.
Buiten dit probleem is het een heerlijke auto.
Groet Rob
Sinds juni ben ik weer in het bezit van een sportieve clio (voorheen een clio williams gereden). Hij is uit 2008 en heeft nu ong. 35000 km op de teller. Sinds dat ik de auto heb, heb ik er een probleem mee. Als ik na een lange poos, zeg 6 a 8 uur niet gereden heb met de auto, dan schokt de auto heel erg bij het wegrijden, het lijkt net alsof je zo'n beginnende bestuurder bent. Omdat ik de auto met garantie heb gekocht ben ik er mee terug gegaan, eerste keer hebben ze een software update en bougies en bobine vervangen, 2e keer hebben ze de bougies, bobine en het gasklephuis vervangen en de 3e en laatste keer zeggen ze gewoon dat de technische mensen van het hoofdkantoor zeggen dat dit zo hoort en dat dit niet te verhelpen is, komt door de emisie eisen, daardoor is hij zo arm afgesteld. Hebben meerdere mensen hier last van en zoja is dat verholpen of kregen die het zelfde antwoord.
Buiten dit probleem is het een heerlijke auto.
Groet Rob
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Mooi dat ze diverse onderdelen hebben vervangen, is altijd makkelijk
Het schijnt dat als je de RS chipt het een minder wordt, maar de beste truuk is toch gewoon een minuutje (a anderhalf) wachten voordat je wegrijd als je motor koud is.
Je hoort na ongeveer 1 minuut ook het uitlaatgeluid iets veranderen en dan heb je geen enkel probleem met wegrijden. Heb zelf ook een 3 RS en dit al vanaf dag 1, tip van de verkoper was toen ook dat ik gewoon even moest wachten bij het wegrijden.

Je hoort na ongeveer 1 minuut ook het uitlaatgeluid iets veranderen en dan heb je geen enkel probleem met wegrijden. Heb zelf ook een 3 RS en dit al vanaf dag 1, tip van de verkoper was toen ook dat ik gewoon even moest wachten bij het wegrijden.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Komt omdat hij gewoon snel warm moet worden, de meeste mensen vergeten dat te doen met alle gevolgen van dien.Bakkums schreef:Misschien niet de juiste oplossing, maar helpt een race kat niet? Denk dat het stotteren te maken kan hebben met de kat die op temp moet komen.
Zomaar een gok hoor
Clio RS en Twingo RS hebben het beide, met een Fastchip kuur is dit verdwenen.......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
De nieuwe eigenaar van mijn clio belt mij net om te melden dat hij niet wil starten.
Hij hoort alleen een klik en verder niets? Startmotor stuk of wat anders?
Hij hoort alleen een klik en verder niets? Startmotor stuk of wat anders?
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Je gaat door voor de koelkastLex schreef:accu leeg

Hij belde net al weer dat idd de accu dood is. Al wist hij eerder te melden dat de ramen wel open gingen

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ramen laten zakken neemt niet zoveel stroom als de starter, dus het kan wel dat die het nog even gedaan hebben.Christiaan schreef:Je gaat door voor de koelkastLex schreef:accu leeg![]()
Hij belde net al weer dat idd de accu dood is. Al wist hij eerder te melden dat de ramen wel open gingen
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
En als hij dit nu elke keer heeft is de accu gewoon aan vervanging toe?? Of kan er nog een andere verklaring voor zijn dat elke keer de accu leeg is?
Heb zelf zelden iets aan de Clio gehad en voor hem begint het gelijk lekker
Zal hem zeggen ook lid te worden
Heb zelf zelden iets aan de Clio gehad en voor hem begint het gelijk lekker

Zal hem zeggen ook lid te worden

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja als hij niet oplaad of ergens lekspanning heeft.......Christiaan schreef:En als hij dit nu elke keer heeft is de accu gewoon aan vervanging toe?? Of kan er nog een andere verklaring voor zijn dat elke keer de accu leeg is?
Heb zelf zelden iets aan de Clio gehad en voor hem begint het gelijk lekker![]()
Zal hem zeggen ook lid te worden
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik heb wel ergens een multimeter, maar weten hoe die werkt is wat andersjacques schreef:Dit kun je toch allemaal gewoon meten. Een accu kan er altijd zomaar mee ophouden. Hoeveel spanning meet je als de auto draait?

Opladen doet hij wel anders zou het dynamolampje branden lijkt me. En ik heb wel een andere stappenmotor gemonteerd en daardor de accupool er af gehaald, maar zou het raar vinden als hij dan opeens ergens stroom lekt.
+ op +, - op -, meter op 20V en klaar 

Is er iets concreets te zeggen over de volgende symptomen:
-tijdens rijden licht het zigzagkringeldinglampje
op en motor slaat in de noodloop.
-bij stationair slaat de motor soms af met hetzelfde lampje plus het acculampje.
Vanochtend een uitlezing laten doen op basis van alleen het eerste, daar kwam iets algemeens uit als 'DF038 circuit verwarming / lambda sonde'. Dat was volgens de monteur niet meteen groot alarm en ze zouden evt. nog verder (meer gespecificeerd) kunnen uitlezen.
Vreemde is ook dat ik de symptomen dinsdag- en gisterenavond (en deze avond dus) had, gisteren en vandaag overdag zonder problemen, noodloop of lampjes 15km-heen-15km-terug woon-werk heb kunnen doen en 's avonds gaat ie ineens kwarren.
Dus: is er op basis van dit al wat duidelijkers te zeggen dan alleen die eerste vage melding van de dealer?
-tijdens rijden licht het zigzagkringeldinglampje

-bij stationair slaat de motor soms af met hetzelfde lampje plus het acculampje.
Vanochtend een uitlezing laten doen op basis van alleen het eerste, daar kwam iets algemeens uit als 'DF038 circuit verwarming / lambda sonde'. Dat was volgens de monteur niet meteen groot alarm en ze zouden evt. nog verder (meer gespecificeerd) kunnen uitlezen.
Vreemde is ook dat ik de symptomen dinsdag- en gisterenavond (en deze avond dus) had, gisteren en vandaag overdag zonder problemen, noodloop of lampjes 15km-heen-15km-terug woon-werk heb kunnen doen en 's avonds gaat ie ineens kwarren.
Dus: is er op basis van dit al wat duidelijkers te zeggen dan alleen die eerste vage melding van de dealer?
Hoe je het neerzet is ook een beetje zigzagwarrig
Die verwarming van de lambdasonde is niet veel boeiends, hebben veel Clio RS'en last van. Lambda 2 (als ie er 2 heeft) moet wss vervangen worden.
Dat acculampje snap ik niet dat ie dan uitvalt...

Die verwarming van de lambdasonde is niet veel boeiends, hebben veel Clio RS'en last van. Lambda 2 (als ie er 2 heeft) moet wss vervangen worden.
Dat acculampje snap ik niet dat ie dan uitvalt...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
euh, oude kwaal van die krengen.
Is iets met breuk in kabelboom ( gaspedaal stand, stationair ) waardoor de auto geen power meer heeft en je met hangen en wurgen de 80 km/u haalt.
Dat oranje lampje gaat dan branden omdat je geen goede verbranding hebt.
Moet eigenlijk al in de loop der tijd middels aanpassingen tot het verleden horen.....
Is iets met breuk in kabelboom ( gaspedaal stand, stationair ) waardoor de auto geen power meer heeft en je met hangen en wurgen de 80 km/u haalt.
Dat oranje lampje gaat dan branden omdat je geen goede verbranding hebt.
Moet eigenlijk al in de loop der tijd middels aanpassingen tot het verleden horen.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik heb al eens 1 of andere gaskabeldingesbreukprobleem gehad, daar is toen een omleiding voor aangebracht. Voor zover ik me kan herinneren had dat niet met stationair draaien te maken toen. Met wat wel weet ik niet meer.
Maar zou morgen nog rijden kwaad kunnen en dan 's middags naar de garage?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Zolang er olie en Koelvloeistof in zit durf ik de gok wel te nemen om er mee te rijden.
succes en we horen wel wat het was.

Thanks, ben niet zo technisch aangelegd dus ik kan het maar beter een keer extra vragen natuurlijk
heb vanochtend gewoon weer zonder problemen naar mijn werk kunnen rijden
Vanmiddag toch maar ff een afspraak laten inplannen

Vanmiddag toch maar ff een afspraak laten inplannen
Ik haal het idd door de war. Emissie lampje gaat aan bij een falende lambda.
Motormanagement storing heeft hoogstwaarschijnlijk met gaspedaalstandsensor (scrabble
) te maken.
Motormanagement storing heeft hoogstwaarschijnlijk met gaspedaalstandsensor (scrabble

-
- Berichten: 244
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57
Toen ik de RS een week had, raammechanisme links voor. Zelf vervangen.
Na paar maanden ook de bekende middendemper weggeroest, een stuk tussen laten lassen! En even later KTR Stealth eronder:)
Gasklephuis die niet goed werkt (is nog steeds) de interne motor en wat er in zit is versleten dus bij koude motor een toerental dat zwaar op en neer gaat met koppeling/in zn vrij.
Met warme motor weinig last van!
Na paar maanden ook de bekende middendemper weggeroest, een stuk tussen laten lassen! En even later KTR Stealth eronder:)
Gasklephuis die niet goed werkt (is nog steeds) de interne motor en wat er in zit is versleten dus bij koude motor een toerental dat zwaar op en neer gaat met koppeling/in zn vrij.
Met warme motor weinig last van!
"Nou meneer we hebben het gevonden hoor, kom hem maar weer ophalen."
Achterste lambdading vervangen, bedrading rekeneenheid schoongemaakt bladiebla. Bijna 500 euro aftikken.

Ik net opgehaald, na nog geen 2 minuten rijden begon ie wat te hikken in zijn 2, nog geen minuut later al rijdende weer het kringelstoringslampje aan om bij het eerstvolgende stoplicht weer doodleuk 2 keer achter elkaar af te slaan, waarbij nu ook het STOP lampje aanging.
Meteen de kortste route naar huis genomen, nog 2x afgeslagen, wel thuisgekomen dus (werkplaats was inmiddels al dicht).
Ik ben hier HE-LE-MAAL niet blij mee.
Achterste lambdading vervangen, bedrading rekeneenheid schoongemaakt bladiebla. Bijna 500 euro aftikken.


Ik net opgehaald, na nog geen 2 minuten rijden begon ie wat te hikken in zijn 2, nog geen minuut later al rijdende weer het kringelstoringslampje aan om bij het eerstvolgende stoplicht weer doodleuk 2 keer achter elkaar af te slaan, waarbij nu ook het STOP lampje aanging.
Meteen de kortste route naar huis genomen, nog 2x afgeslagen, wel thuisgekomen dus (werkplaats was inmiddels al dicht).
Ik ben hier HE-LE-MAAL niet blij mee.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik zou hem tegen de gevel van die garage parkeren......grapje hé!!Modus schreef:"Nou meneer we hebben het gevonden hoor, kom hem maar weer ophalen."
Achterste lambdading vervangen, bedrading rekeneenheid schoongemaakt bladiebla. Bijna 500 euro aftikken.
![]()
Ik net opgehaald, na nog geen 2 minuten rijden begon ie wat te hikken in zijn 2, nog geen minuut later al rijdende weer het kringelstoringslampje aan om bij het eerstvolgende stoplicht weer doodleuk 2 keer achter elkaar af te slaan, waarbij nu ook het STOP lampje aanging.
Meteen de kortste route naar huis genomen, nog 2x afgeslagen, wel thuisgekomen dus (werkplaats was inmiddels al dicht).
Ik ben hier HE-LE-MAAL niet blij mee.
Maar zoals ik al eerder had gezegd, volgens mij probleem dat die dingen allemaal hebben ( of gehad ), volgens mij zijn er hier meerdere die dit probleem hebben gehad.
Moet iets zijn van breuk in kabel die de gasklep bediend ( drive by wire ) anders BDP sensor of probleem in je ring om je contactslot of iets in die richting.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87