Mankementen topic Clio RS.

Post hier al je vragen over de Clio
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja je hikt een beetje tegen garagetarief. Hoeveel uur staat daar eigenlijk voor? Verder niet té gek.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matthew Renault
Berichten: 29
Lid geworden op: di 15 feb 2011 20:23
Locatie: Overasselt
Contacteer:

Toch zijn de waterpompen bij een 2.0 beter van kwaliteit als van de 1.6 etc.
Wat wel ook nog een euvel is is dat nokkenasverstellerpoelies geluid kunnen gaan maken,echter is dit ook geen goedkoop onderdeel.
Het kan verder geen kwaad.
Moet hier wel bij zeggen dat het meestal gebeurd bij kilometersanden boven de 100000km.

Dealerprijs riem vervangen is driem set en mriem set.(dus met loop en spanrollen).
Bij een clio 3 rs is het een makkelijker klusje dan bij de clio 2 rs in ieder geval.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

nokkenas verstelpoulie is maar 150 euro toch?

En multiriem spanner bij een 2 RS is echt drama. voor de rest kun je overal redelijk bij.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Volgens mij eerder richting de 250 dan de 150
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die verstelling is 2 a 3 delig

de sensor
de hydrolische aansturing
en de nokkenas poulie

samen een euro of 300 dacht ik zo.
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

en dan nog eens x2 voor de v6 (U)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

waarom x2 voor een vs? een 3.0 v6 heeft naar mijn weten echt geen nokkenasverstelling hoor.. tenminste de velsatis en de laguna v6 die ik al eens de riem van vervangen heb zaten echt geen verstellers op.. (Y)
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Het gaat hier over clio's (0) en die verstellen wel :beer:
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

wow . weer iets geleerd danku
Rubkuh
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 sep 2011 22:01
Locatie: Elburg
Contacteer:

Hallo heren en dames,

Sinds juni ben ik weer in het bezit van een sportieve clio (voorheen een clio williams gereden). Hij is uit 2008 en heeft nu ong. 35000 km op de teller. Sinds dat ik de auto heb, heb ik er een probleem mee. Als ik na een lange poos, zeg 6 a 8 uur niet gereden heb met de auto, dan schokt de auto heel erg bij het wegrijden, het lijkt net alsof je zo'n beginnende bestuurder bent. Omdat ik de auto met garantie heb gekocht ben ik er mee terug gegaan, eerste keer hebben ze een software update en bougies en bobine vervangen, 2e keer hebben ze de bougies, bobine en het gasklephuis vervangen en de 3e en laatste keer zeggen ze gewoon dat de technische mensen van het hoofdkantoor zeggen dat dit zo hoort en dat dit niet te verhelpen is, komt door de emisie eisen, daardoor is hij zo arm afgesteld. Hebben meerdere mensen hier last van en zoja is dat verholpen of kregen die het zelfde antwoord.

Buiten dit probleem is het een heerlijke auto.

Groet Rob
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mooi dat ze diverse onderdelen hebben vervangen, is altijd makkelijk ;-) Het schijnt dat als je de RS chipt het een minder wordt, maar de beste truuk is toch gewoon een minuutje (a anderhalf) wachten voordat je wegrijd als je motor koud is.

Je hoort na ongeveer 1 minuut ook het uitlaatgeluid iets veranderen en dan heb je geen enkel probleem met wegrijden. Heb zelf ook een 3 RS en dit al vanaf dag 1, tip van de verkoper was toen ook dat ik gewoon even moest wachten bij het wegrijden.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Misschien niet de juiste oplossing, maar helpt een race kat niet? Denk dat het stotteren te maken kan hebben met de kat die op temp moet komen.

Zomaar een gok hoor ;)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Bakkums schreef:Misschien niet de juiste oplossing, maar helpt een race kat niet? Denk dat het stotteren te maken kan hebben met de kat die op temp moet komen.

Zomaar een gok hoor ;)
Komt omdat hij gewoon snel warm moet worden, de meeste mensen vergeten dat te doen met alle gevolgen van dien.

Clio RS en Twingo RS hebben het beide, met een Fastchip kuur is dit verdwenen.......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

De nieuwe eigenaar van mijn clio belt mij net om te melden dat hij niet wil starten.
Hij hoort alleen een klik en verder niets? Startmotor stuk of wat anders?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

accu leeg (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Lex schreef:accu leeg (Y)
Je gaat door voor de koelkast :p

Hij belde net al weer dat idd de accu dood is. Al wist hij eerder te melden dat de ramen wel open gingen :~
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Christiaan schreef:
Lex schreef:accu leeg (Y)
Je gaat door voor de koelkast :p

Hij belde net al weer dat idd de accu dood is. Al wist hij eerder te melden dat de ramen wel open gingen :~
Ramen laten zakken neemt niet zoveel stroom als de starter, dus het kan wel dat die het nog even gedaan hebben.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

En als hij dit nu elke keer heeft is de accu gewoon aan vervanging toe?? Of kan er nog een andere verklaring voor zijn dat elke keer de accu leeg is?

Heb zelf zelden iets aan de Clio gehad en voor hem begint het gelijk lekker :(

Zal hem zeggen ook lid te worden :smile:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Christiaan schreef:En als hij dit nu elke keer heeft is de accu gewoon aan vervanging toe?? Of kan er nog een andere verklaring voor zijn dat elke keer de accu leeg is?

Heb zelf zelden iets aan de Clio gehad en voor hem begint het gelijk lekker :(

Zal hem zeggen ook lid te worden :smile:
Ja als hij niet oplaad of ergens lekspanning heeft.......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Dit kun je toch allemaal gewoon meten. Een accu kan er altijd zomaar mee ophouden. Hoeveel spanning meet je als de auto draait?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

jacques schreef:Dit kun je toch allemaal gewoon meten. Een accu kan er altijd zomaar mee ophouden. Hoeveel spanning meet je als de auto draait?
Ik heb wel ergens een multimeter, maar weten hoe die werkt is wat anders :p

Opladen doet hij wel anders zou het dynamolampje branden lijkt me. En ik heb wel een andere stappenmotor gemonteerd en daardor de accupool er af gehaald, maar zou het raar vinden als hij dan opeens ergens stroom lekt.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

+ op +, - op -, meter op 20V en klaar :)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als de motor draaid moet je ca 14,4 volt meten over de accu-polen. Als je auto daarna stil staat ca 12,6V over de polen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Is er iets concreets te zeggen over de volgende symptomen:

-tijdens rijden licht het zigzagkringeldinglampje :P op en motor slaat in de noodloop.
-bij stationair slaat de motor soms af met hetzelfde lampje plus het acculampje.

Vanochtend een uitlezing laten doen op basis van alleen het eerste, daar kwam iets algemeens uit als 'DF038 circuit verwarming / lambda sonde'. Dat was volgens de monteur niet meteen groot alarm en ze zouden evt. nog verder (meer gespecificeerd) kunnen uitlezen.

Vreemde is ook dat ik de symptomen dinsdag- en gisterenavond (en deze avond dus) had, gisteren en vandaag overdag zonder problemen, noodloop of lampjes 15km-heen-15km-terug woon-werk heb kunnen doen en 's avonds gaat ie ineens kwarren.

Dus: is er op basis van dit al wat duidelijkers te zeggen dan alleen die eerste vage melding van de dealer?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoe je het neerzet is ook een beetje zigzagwarrig :lol:

Die verwarming van de lambdasonde is niet veel boeiends, hebben veel Clio RS'en last van. Lambda 2 (als ie er 2 heeft) moet wss vervangen worden.

Dat acculampje snap ik niet dat ie dan uitvalt...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

euh, oude kwaal van die krengen.

Is iets met breuk in kabelboom ( gaspedaal stand, stationair ) waardoor de auto geen power meer heeft en je met hangen en wurgen de 80 km/u haalt.

Dat oranje lampje gaat dan branden omdat je geen goede verbranding hebt.

Moet eigenlijk al in de loop der tijd middels aanpassingen tot het verleden horen.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Ik heb al eens 1 of andere gaskabeldingesbreukprobleem gehad, daar is toen een omleiding voor aangebracht. Voor zover ik me kan herinneren had dat niet met stationair draaien te maken toen. Met wat wel weet ik niet meer.
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Maar zou morgen nog rijden kwaad kunnen en dan 's middags naar de garage?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Zolang er olie en Koelvloeistof in zit durf ik de gok wel te nemen om er mee te rijden. ;-) succes en we horen wel wat het was.
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Thanks, ben niet zo technisch aangelegd dus ik kan het maar beter een keer extra vragen natuurlijk :P heb vanochtend gewoon weer zonder problemen naar mijn werk kunnen rijden

Vanmiddag toch maar ff een afspraak laten inplannen
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat zigzagding is een motormanagmentstoring. Waarschijnlijk moet je het terug bij de gasklep of sensor gaan zoeken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik haal het idd door de war. Emissie lampje gaat aan bij een falende lambda.
Motormanagement storing heeft hoogstwaarschijnlijk met gaspedaalstandsensor (scrabble :p ) te maken.
deleted-8c7x
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 27 sep 2010 10:57

Toen ik de RS een week had, raammechanisme links voor. Zelf vervangen.
Na paar maanden ook de bekende middendemper weggeroest, een stuk tussen laten lassen! En even later KTR Stealth eronder:)

Gasklephuis die niet goed werkt (is nog steeds) de interne motor en wat er in zit is versleten dus bij koude motor een toerental dat zwaar op en neer gaat met koppeling/in zn vrij.
Met warme motor weinig last van!
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

"Nou meneer we hebben het gevonden hoor, kom hem maar weer ophalen."
Achterste lambdading vervangen, bedrading rekeneenheid schoongemaakt bladiebla. Bijna 500 euro aftikken.

:@ :@

Ik net opgehaald, na nog geen 2 minuten rijden begon ie wat te hikken in zijn 2, nog geen minuut later al rijdende weer het kringelstoringslampje aan om bij het eerstvolgende stoplicht weer doodleuk 2 keer achter elkaar af te slaan, waarbij nu ook het STOP lampje aanging.

Meteen de kortste route naar huis genomen, nog 2x afgeslagen, wel thuisgekomen dus (werkplaats was inmiddels al dicht).

Ik ben hier HE-LE-MAAL niet blij mee.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Modus schreef:"Nou meneer we hebben het gevonden hoor, kom hem maar weer ophalen."
Achterste lambdading vervangen, bedrading rekeneenheid schoongemaakt bladiebla. Bijna 500 euro aftikken.

:@ :@

Ik net opgehaald, na nog geen 2 minuten rijden begon ie wat te hikken in zijn 2, nog geen minuut later al rijdende weer het kringelstoringslampje aan om bij het eerstvolgende stoplicht weer doodleuk 2 keer achter elkaar af te slaan, waarbij nu ook het STOP lampje aanging.

Meteen de kortste route naar huis genomen, nog 2x afgeslagen, wel thuisgekomen dus (werkplaats was inmiddels al dicht).

Ik ben hier HE-LE-MAAL niet blij mee.
Ik zou hem tegen de gevel van die garage parkeren......grapje hé!!

Maar zoals ik al eerder had gezegd, volgens mij probleem dat die dingen allemaal hebben ( of gehad ), volgens mij zijn er hier meerdere die dit probleem hebben gehad.
Moet iets zijn van breuk in kabel die de gasklep bediend ( drive by wire ) anders BDP sensor of probleem in je ring om je contactslot of iets in die richting.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Plaats reactie