the reaper schreef:toch zit er een kern van waarheid in ,, als ie binnen 10 km niet stuk gaat is het een goeie.. je hebt de luxe ook niet een proefrit te maken van vele kilometers dus moet je m ff flink uittesten als je er een grote reparatie aan hebt gedaan. wat mensen ook vaak vergeten is dat als iemand een sportwagen brengt de auto er ook tegen moet kunnen om ermee te rijden. tuurlijk moet je respect hebben voor iemands auto en hem dus altijd netjes warm rijden maar dan kun je ook gaan toch? binnen 10 km kun je hem wel al lekker warm gereden hebben. als een auto een top heeft van 240 of harder natuurlijk altijd ff een fotootje maken als bewijs

Lekker dan, dus omdat de baas het iets extra tijd kost moet je maar even de auto van een klant op z'n kloten geven omdat je geen tijd hebt om 'm warm te rijden? er zijn genoeg auto's die na 10km nog helemaal niet op temperatuur zijn, de koelvloeistoftemp meter staat mischien op de hoek al in het midden maar dat wil niet zeggen dat de olie dan ook al netjes op temperatuur is.
Ik heb heel wat auto's gereden van klanten e.d. en ook wel serieus exclusief spul (Ferrari 355GTS/512 TR, Audi R8 V8/V10, Bentley Continental Flying Spur, diverse BMW's en Mercedesen enz.) maar ik kijk wel uit. juist bij die auto's zou ik het niet op m'n geweten willen hebben dat er wat gebeurd. tuurlijk jeukt het om even goed gas te geven maar juist die mensen staan op de loer of er niet met hun auto gereden wordt. daarbij zijn de meesten wel slim genoeg om even de kilometerstand op te schrijven en achteraf verhaal te halen als er 25km mee gereden is na het wisselen van een stadslichtje.
Het hoeft echt geen serieus exclusief spul te zijn maar de tijd dat ik de sleutels van mn R19 16V ergens achterlaat zonder er zelf bij te blijven gaat echt nooit komen. Evenals dat ik hier en daar wel eens een Clio 16V/Williams of andere vlotte Renault heb staan voor wat werkzaam heden voor een RTC'er of iemand anders. Als de olie netjes op temperatuur is en ik weet dat de eigenaar 'm ook wel eens flink de sporen geeft dan wil ik er wel eens wat toeren mee draaien maar meestal stuur ik een stukje en dan is 't ook wel klaar. wil 't ook niet op mn geweten hebben dat ik een drijfstang verlies van een ander.
Een aantal jaar geleden is in Zwolle het zelfde gebeurd bij de Fiat Dealer, werd ook even proefgereden door 2 monteurs na montage van een ruilmotor in een Fiat Coupe 20V Turbo van een klant. die zijn ook nooit meer terug gekomen. die hebben 'm ook met hoge snelheid om een boom gevouwen en hebben het beide niet overleefd.