ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:Loop naar de winkel en koop een Apple (0)
Ophoepelen met die appel-rotzooi :gun:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tom
Moderator
Car: MB

http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/ ... estrijders

Tring tring........"meneer, uw auto is klaar.............................

...........voor de sloop"
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer

:( beetje erg sneu. Wel vervelend voor de eigenaar, aangezien die man 2 doden op zijn geweten heeft..

(lekker krom redeneren :~ )

Maar ja, erg vervelend
Xabre
Car: 19 16V

:sh:

zal je auto maar wezen
Trust me. I know what I'm doing.
alexs
Contacteer:

Die auto zal allemaal wel geregeld worden.. Die 2 gasten komen niet meer terug..

Je leest het keer op keer, garage personeel die even een rondje gaan vlammen onder het mom van testen... Heb het zelf met eigen ogen ook eens gezien met een Clio RS bij STAM. Meneer de monteur was het hoekje om en ging vol op het gas richting de begrenzer. :(

En jij altijd maar braaf warm rijden.
-jo-

Wat denk je dat er in Dieppe gebeurd ??? (Renault Sport)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

-jo- schreef:Wat denk je dat er in Dieppe gebeurd ??? (Renault Sport)
Dat willen we niet weten :lol: (0)
-jo-

Je moet eens een uurtje aan de grote weg gaan staan. Ze komen buiten aan de achterkant om vervolgens een stukje de grote weg op te rijden (lees: vliegen) om vervolgens via de hoofdingang de autos op het transport wagenpark te deponeren.

Aanradertje (Y)

Ik herinner me nog een uitspraak van Patrick of Henk, weet niet precies meer wie: Als ie binnen de eerste 10 kilometer niet stuk gaat is het een goeie !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Robke
Car: Lexus IS250

Ik geloof dat dat een typische Patrick uitspraak is. :lol: :D
Tom
Moderator

Is dat het motto daar op de zaak? :lol: :lol:
the reaper

toch zit er een kern van waarheid in ,, als ie binnen 10 km niet stuk gaat is het een goeie.. je hebt de luxe ook niet een proefrit te maken van vele kilometers dus moet je m ff flink uittesten als je er een grote reparatie aan hebt gedaan. wat mensen ook vaak vergeten is dat als iemand een sportwagen brengt de auto er ook tegen moet kunnen om ermee te rijden. tuurlijk moet je respect hebben voor iemands auto en hem dus altijd netjes warm rijden maar dan kun je ook gaan toch? binnen 10 km kun je hem wel al lekker warm gereden hebben. als een auto een top heeft van 240 of harder natuurlijk altijd ff een fotootje maken als bewijs :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

-jo- schreef:Je moet eens een uurtje aan de grote weg gaan staan. Ze komen buiten aan de achterkant om vervolgens een stukje de grote weg op te rijden (lees: vliegen) om vervolgens via de hoofdingang de autos op het transport wagenpark te deponeren.

Aanradertje (Y)

Ik herinner me nog een uitspraak van Patrick of Henk, weet niet precies meer wie: Als ie binnen de eerste 10 kilometer niet stuk gaat is het een goeie !
Ach bij ferrari wordt die de fabriek uitgereden, steken ze de weg over en dan gaan ze minimaal 1 uur vol gas jekkeren op hun eigen circuit :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

the reaper schreef:toch zit er een kern van waarheid in ,, als ie binnen 10 km niet stuk gaat is het een goeie.. je hebt de luxe ook niet een proefrit te maken van vele kilometers dus moet je m ff flink uittesten als je er een grote reparatie aan hebt gedaan. wat mensen ook vaak vergeten is dat als iemand een sportwagen brengt de auto er ook tegen moet kunnen om ermee te rijden. tuurlijk moet je respect hebben voor iemands auto en hem dus altijd netjes warm rijden maar dan kun je ook gaan toch? binnen 10 km kun je hem wel al lekker warm gereden hebben. als een auto een top heeft van 240 of harder natuurlijk altijd ff een fotootje maken als bewijs :beer:
Lekker dan, dus omdat de baas het iets extra tijd kost moet je maar even de auto van een klant op z'n kloten geven omdat je geen tijd hebt om 'm warm te rijden? er zijn genoeg auto's die na 10km nog helemaal niet op temperatuur zijn, de koelvloeistoftemp meter staat mischien op de hoek al in het midden maar dat wil niet zeggen dat de olie dan ook al netjes op temperatuur is.

Ik heb heel wat auto's gereden van klanten e.d. en ook wel serieus exclusief spul (Ferrari 355GTS/512 TR, Audi R8 V8/V10, Bentley Continental Flying Spur, diverse BMW's en Mercedesen enz.) maar ik kijk wel uit. juist bij die auto's zou ik het niet op m'n geweten willen hebben dat er wat gebeurd. tuurlijk jeukt het om even goed gas te geven maar juist die mensen staan op de loer of er niet met hun auto gereden wordt. daarbij zijn de meesten wel slim genoeg om even de kilometerstand op te schrijven en achteraf verhaal te halen als er 25km mee gereden is na het wisselen van een stadslichtje. ;-)

Het hoeft echt geen serieus exclusief spul te zijn maar de tijd dat ik de sleutels van mn R19 16V ergens achterlaat zonder er zelf bij te blijven gaat echt nooit komen. Evenals dat ik hier en daar wel eens een Clio 16V/Williams of andere vlotte Renault heb staan voor wat werkzaam heden voor een RTC'er of iemand anders. Als de olie netjes op temperatuur is en ik weet dat de eigenaar 'm ook wel eens flink de sporen geeft dan wil ik er wel eens wat toeren mee draaien maar meestal stuur ik een stukje en dan is 't ook wel klaar. wil 't ook niet op mn geweten hebben dat ik een drijfstang verlies van een ander. :p

Een aantal jaar geleden is in Zwolle het zelfde gebeurd bij de Fiat Dealer, werd ook even proefgereden door 2 monteurs na montage van een ruilmotor in een Fiat Coupe 20V Turbo van een klant. die zijn ook nooit meer terug gekomen. die hebben 'm ook met hoge snelheid om een boom gevouwen en hebben het beide niet overleefd. :~
Tom
Moderator

(Y) Ronald.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

hier zelfde.. genoeg bijzonder spul maar bij proefritten ben ik echt wel voorzichtig

plus dat de meeste van die bolides wel 1 of ander tracking-systeem hebben waar ze vanalles mee kunnen zien, dus ik neem t risico echt niet
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

was zo'n zelfde geintje ook niet het einde van de bugatti van emiel ratelband een jaar of wat terug? ;-)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

einde weet ik niet, maar die stond toch bij het gelredome tegen een lantaarnpaal (of boom) omhoog?
Tom
Moderator

Zoiets inderdaad ja. Het lastige is natuurlijk dat dit soort modellen dan niet meer nieuw te krijgen zijn.
coupe16v
Contacteer:

paulvanrooij schreef:hier zelfde.. genoeg bijzonder spul maar bij proefritten ben ik echt wel voorzichtig

plus dat de meeste van die bolides wel 1 of ander tracking-systeem hebben waar ze vanalles mee kunnen zien, dus ik neem t risico echt niet

Hier hetzelfde. (Y)
the reaper

natuurlijk ga je niet proefrijden met een lampje vervangen.. en echt asociaal rijden doe je niet met klanten autos , maar als je bijv een megane sport mee hebt voor een proefrit (ongeacht hoever je moet rijden) mag je er toch echt van uit gaan dat zo'n auto er gewoon tegen kan als je hem ff wat verder doortrekt dan een standaard auto . drijfstangen vangen hoef je niet zomaar hoor hahaha !!

begrijp me niet verkeerd (mannen in dit geval) ik ben wel voort de laatste die een auto aftrapt, sinds een officiele schriftelijke en telefonische waarschuwing van de politie paar jaar geleden. en natuurlijk respecteer je andermans auto .. juist als monteur zijnde want die zijn meestal ook zuinig op eigen auto.. maar juist als monteur zijnde weet je ook wel heel goed wat je met een auto kunt doen zonder hem te verkrachten..

EN hardrijden is leuk voor een keer maar het optrekken is toch het leukst met een snellere auto..
Tom
Moderator

Dus een snellere auto moet er maar tegen kunnen als je hem koud op zijn donder trapt? Aparte redenatie voor iemand die zegt monteur te zijn........
Willeon de Zoete

Kleinste vliegveld ter wereld!!! :smile:

tutuur
Clubsponsor

mooi gemaakt!
Willeon de Zoete

Dank je!

:p
ARNO16V
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:Dank je!

:p
Pfff.... je lego weer uit de kast gehaald ofzo?? :D
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

Zitten we even rustig buiten in het zonnetje vandaag. Komen de new kids even langs slippen bij de Opel shop aan de overkant :smile: :klop:
KLIK

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... G_3574.jpg[/img]
the reaper

Tom schreef:Dus een snellere auto moet er maar tegen kunnen als je hem koud op zijn donder trapt? Aparte redenatie voor iemand die zegt monteur te zijn........

waar baseer jij het feit op dat ik m zoiezo op zijn donder zou trappen? en dan ook nog koud?.

tja ik zeg idd dat ik monteur ben maar na 13 jaar bij renault ben ik eigenlijk stiekem toch een fietsenmaker hoor.. :lol: renault motoren zijn supergoed jullie moeten er toch eens wat meer vertrouwen in gaan krijgen. voordat je iemand probeert neer te zetten als een of andere auto verkrachter.. :gun:
Tom
Moderator

the reaper schreef:maar als je bijv een megane sport mee hebt voor een proefrit (ongeacht hoever je moet rijden) mag je er toch echt van uit gaan dat zo'n auto er gewoon tegen kan als je hem ff wat verder doortrekt dan een standaard auto
Ongeacht hoever > koud.
Verder doortrappen dan een standaard auto :~ . Er zijn weinig reparaties waarvoor je een auto in de begrenzer hoeft te jagen......
Florus

Dus een standaard auto hoef je niet goed te testen?.....nee dat is niet leuk natuurlijk :lol:
the reaper

ongeacht hoever wil niet zeggen in toerenbegrenzer volgens mij ? een normale auto trek je doorgaans tot een 4000 toeren een snellere auto al gauw tot 5500 of 6000.. maargoed .. ik heb totaal geen zin mezelf te moeten verdedigen terwijl ik een uitspraak van iemand anders kracht probeerde bij te zetten... jullie moeten lekker zelf weten hoe jullie over mijn rijstijl denken.

(snik snik ik rijd juist niet asociaal snik snik) NIELS hellup !!
tutuur
Clubsponsor

Je moet je niet aangevallen voelen joh :p

Dan heb ik het niet over hoe je met een motor om gaat maar ik durf wel met zekerheid te zeggen dat op Tom op bepaalde momenten redelijk associaal kan rijden :+
Tom
Moderator

Het feit dat je een snellere auto anders behandeld dan een minder snelle ("normale" in jou bewoording) zegt voor mij al genoeg (ik zou mijn auto in ieder geval niet aan jou meegeven!). Een auto is een auto! Je hebt ze in verschillende soorten en maten en snelheidsklassen maar de behandeling is gewoon gelijk.

En asociaal rijden heeft niet echt veel met deze discussie te maken.
Tom
Moderator

tutuur schreef:dat op Tom op bepaalde momenten redelijk associaal kan rijden :+
check :smile:. Maar je zult mij er NOOIT op betrappen dat ik de clio koud op zijn staart trap!
Florus

Heb 't zelf ook mee gemaakt, jaren geleden,

Als je dan hoort dat je williams te hard door 't dorp heen vlamt en of je wel goed bij je hoofd bent.....,terwijl ie voor garantie bij de dealer staat, geloof maar dat je zo'n monteur dan iets wilt doen hoor :p ;-)

Dit soort dingen zijn al vaker besproken,blijft een eindeloze discussie..
the reaper

dus houden we er nu over op toch? neem van mij aan dat ik een ieders auto met respect behandel .. er zijn mensen die bevooroordeeld zijn over mijn rijstijl . terwijl ze me niet eens kennen en daarom hun auto niet aan mij toe zouden vertrouwen? (erg kortzichtig trouwens) wees niet bang ook ik zal mijn auto nooit aan iemand anders toevertrouwen maar dat meer kwa sleutelen dan. want een auto is nou eenmaal gemaakt om mee te rijden >PUNT
Plaats reactie