jacques schreef:Ja grappig. Het was maar een rekenvoorbeeld.
2op1.. 't is echt zo Jacques. niet meer maar vooral niet minder. En het mooie is dat je het zo'n ding nog knap lastig kan maken met een Williams op de Ring
Martijn Kool schreef:want? als je geen abs hebt past een schijf met abs prima
andersom is lastiger, enige verschil is dat er een abs krans op de achterkant zit
Da's niet waar, Kool. Ik heb laatst de achterschijven willen vervangen op onze Clio. Er werden schijven geleverd met ABS-krans, welke eraf te halen is. Echter is de diepte van het lager anders dan bij een 16V zonder ABS. Het pas dus niet, want de boel loopt aan. Met en zonder krans.
Aan de voorzijde weet ik niet of het past of niet...
Wat ik nog weet uit m'n Clio tijd is dat op de achterschijven een stukje is afgedraaid waar de ABS krans op moet komen zitten, die moest ik destijds overzetten van de oude remschijven.
Voor is niet van toepassing want daar zitten de kransen op de aandrijfas.
Brandt je ABS lampje überhaupt wel wanneer je het contact aanzet?
Anders bij 100km/h even vol op de rem gaan staan, dan kom je er gauw genoeg achter of de ABS wel werkt...
jacques schreef:Ik heb ooit een richtgetal gehoort van Paul van Klaveren (TH Delft verbrandingsmotoren) Je moet rekenen op ongeveer 250 gr benzine per Pk per uur.
De Pk's zijn niet gratis. Dus een uurtje 320Pk is 80 Liter.
Rondje ring is 10 minuten. 6 rondjes in een uur. ca 80 liter verstookt en 140 km gereden. Dat zou bijna 1 op 2 zijn. (Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb en correcties zijn welkom)
In de dsc supersport2 zitten de meeste op ongeveer 1 liter per minuut.
Beetje weinig info Luco om een vergelijk te maken, en niet iedereen heeft de getallen per klasse in zijn hoofd zo als jij he!
meeste auto's zo tussen de 1100 en 1400 kilo en tussen de 300 tot 400pk
non turbo of turbo maakt niet zoveel uit, het is een beetje een gemiddelde, op spa zal je iets meer gebruiken dan op bv zolder, omdat je daar procentueel meer volgas rijdt.
heeft iemand ervaring met een race (benzine)tank met schroefdop ? Ik zit te twijfelen tussen een tank met schroefdop of een tank met aansluiting op een vuldop (extern). Wat ik wil weten of er veel dampen in de auto hangen bij het vullen en of de benzinegeur in de auto blijft hangen met zo een race tank.
Het wordt een 12 gallon foam tank met daarnaast een 2 L swirlpot met dubbel pomp systeem.
bedankt alvast
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
@Patrick.B voor android zijn er ook diverse apps die exact hetzelfde doen, er hooguit wat anders uit zien & heten. En je weet wat ze zeggen over Apple, iemand die een apple heeft hoef je dat niet te vragen, dat verteld die zelf wel
Beetje weinig info Luco om een vergelijk te maken, en niet iedereen heeft de getallen per klasse in zijn hoofd zo als jij he!
meeste auto's zo tussen de 1100 en 1400 kilo en tussen de 300 tot 400pk
non turbo of turbo maakt niet zoveel uit, het is een beetje een gemiddelde, op spa zal je iets meer gebruiken dan op bv zolder, omdat je daar procentueel meer volgas rijdt.
Een beetje 300pk impreza doet op de ring 2:1, mede door de hoge snelheid en het stevige aandrijfverlies van de 4WD.