ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

jacques schreef:Ja grappig. Het was maar een rekenvoorbeeld.
2op1.. 't is echt zo Jacques. niet meer maar vooral niet minder. En het mooie is dat je het zo'n ding nog knap lastig kan maken met een Williams op de Ring ;-)
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Heeft er iemand hier een foto van de achter remschijf van een
Clio 1.8 16v met ABS ??
Liefst van zowel de voorkant als de achterkant ??
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

want? als je geen abs hebt past een schijf met abs prima :)

andersom is lastiger, enige verschil is dat er een abs krans op de achterkant zit
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Hmm, die heb ik dus niet, opde oude niet en nooit storings
melding gehad, en op de nieuwe zit ook niets
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Martijn Kool schreef:want? als je geen abs hebt past een schijf met abs prima :)

andersom is lastiger, enige verschil is dat er een abs krans op de achterkant zit
Da's niet waar, Kool. Ik heb laatst de achterschijven willen vervangen op onze Clio. Er werden schijven geleverd met ABS-krans, welke eraf te halen is. Echter is de diepte van het lager anders dan bij een 16V zonder ABS. Het pas dus niet, want de boel loopt aan. Met en zonder krans.

Aan de voorzijde weet ik niet of het past of niet...
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Wat ik nog weet uit m'n Clio tijd is dat op de achterschijven een stukje is afgedraaid waar de ABS krans op moet komen zitten, die moest ik destijds overzetten van de oude remschijven.
Voor is niet van toepassing want daar zitten de kransen op de aandrijfas.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

hmm, ik heb geen losse abs krans :(

Zou er toch geen ABS op de GP zitten dan ???
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Negotiator schreef:hmm, ik heb geen losse abs krans :(

Zou er toch geen ABS op de GP zitten dan ???
Zit er wel op, heb de ABS pomp 100x vervloekt bij het uit en inbouwen van de motor. :D
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De krans lijkt vast te zitten op de schijf, maar met heet stoken kun je deze eraf krijgen over het algemeen.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

hmm, zit niets op de schijf :(

Snap het niet meer....lol
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Brandt je ABS lampje überhaupt wel wanneer je het contact aanzet?
Anders bij 100km/h even vol op de rem gaan staan, dan kom je er gauw genoeg achter of de ABS wel werkt...
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

ABS lampje gaat branden ja :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Negotiator schreef:hmm, zit niets op de schijf :(

Snap het niet meer....lol
Dus je hebt schijven zonder krans gekocht? :) Die zullen waarschijnlijk wel passen op een Clio die ABS heeft. Andersom past het zeker niet...

Maar als je geen krans hebt, is het niet zo gek dat het ABS lampje gaat branden, toch? :)

@Rob: De krans die op de schijven van All Break Systems zitten kun je er zonder te stoken af krijgen. Zelfs zonder te beschadigen. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die abs-ringen kun je vrijwel altijd gewoon met beleid los tikken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Lampje gaat uit als je start en heb geen losse krans :-(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zondag bij de Rallypro amsterdam een R3 zien gaan. dat jank er over! en ook flinke klappen uit die auspuff bij overschakelen :worship:

edit: hier een mooi filmpje van de Short Rally
0:58 clio R3 :smile:

Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

@3.55 die clio ff strafpunten halen?? wat een maffe actie, maar erg vet filmpie (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ja die snap ik ook niet helemaal. Het ziet er niet echt uit dat ie het niet kan beremmen.
Misschien een communicatie fout tussen bestuurder en co...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jacques schreef:Ik heb ooit een richtgetal gehoort van Paul van Klaveren (TH Delft verbrandingsmotoren) Je moet rekenen op ongeveer 250 gr benzine per Pk per uur.
De Pk's zijn niet gratis. Dus een uurtje 320Pk is 80 Liter.
Rondje ring is 10 minuten. 6 rondjes in een uur. ca 80 liter verstookt en 140 km gereden. Dat zou bijna 1 op 2 zijn. (Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb en correcties zijn welkom)
In de dsc supersport2 zitten de meeste op ongeveer 1 liter per minuut.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

per PK?? :p

Beetje weinig info Luco om een vergelijk te maken, en niet iedereen heeft de getallen per klasse in zijn hoofd zo als jij he! :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Abel schreef:per PK?? :p

Beetje weinig info Luco om een vergelijk te maken, en niet iedereen heeft de getallen per klasse in zijn hoofd zo als jij he! :beer:
meeste auto's zo tussen de 1100 en 1400 kilo en tussen de 300 tot 400pk
non turbo of turbo maakt niet zoveel uit, het is een beetje een gemiddelde, op spa zal je iets meer gebruiken dan op bv zolder, omdat je daar procentueel meer volgas rijdt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
IIIRS
Berichten: 131
Lid geworden op: za 12 feb 2011 16:54
Car: Renault Megane RS250
Locatie: Heerhugowaard

-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

heeft iemand ervaring met een race (benzine)tank met schroefdop ? Ik zit te twijfelen tussen een tank met schroefdop of een tank met aansluiting op een vuldop (extern). Wat ik wil weten of er veel dampen in de auto hangen bij het vullen en of de benzinegeur in de auto blijft hangen met zo een race tank.

Het wordt een 12 gallon foam tank met daarnaast een 2 L swirlpot met dubbel pomp systeem.

bedankt alvast
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heine heeft een alu tank gemonteerd stuur hem eens een PM
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jo

Ik heb geen externe aansluiting en heb geen last van benzinedampen, alleen volgooien is kut via de achterkant :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

thx Luc en Mark ! Dan wordt het een schroefdop, het tanken via de achterklep neem ik er maar bij.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb trouwens een klikdop=fia tank
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

er zijn diverse opties/mogelijkheden, ik kan dus nog kiezen. Ook qua aansluitingen (AN4 of 6), foam, opvanghals, draaidop enz enz
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heine tankt volgens mij ook via de binnenzijde.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

IIIRS schreef:Voor als je geen sport monitor hebt en wel een iFöhn.

http://itunes.apple.com/app/r-s-monitor/id371642576

[img]http://a5.mzstatic.com/us/r1000/083/Pur ... 480-75.jpg[/img]
iemand die dit kan omzetten naar android? :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Loop naar de winkel en koop een Apple (0)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

@Patrick.B voor android zijn er ook diverse apps die exact hetzelfde doen, er hooguit wat anders uit zien & heten. En je weet wat ze zeggen over Apple, iemand die een apple heeft hoef je dat niet te vragen, dat verteld die zelf wel :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dynomaster is 1 van de mogelijkheden...

http://dynomaster.trackaroo.com/welcome

EN zo zijn er nog wel een aantal gratis, maar simpeler apps te vinden.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Merijn schreef:Dynomaster is 1 van de mogelijkheden...

http://dynomaster.trackaroo.com/welcome

EN zo zijn er nog wel een aantal gratis, maar simpeler apps te vinden.
Ik denk dat ik wat gevonden heb. Ga van de week is proberen (Y) :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Luco/Alpine-racer schreef:
Abel schreef:per PK?? :p

Beetje weinig info Luco om een vergelijk te maken, en niet iedereen heeft de getallen per klasse in zijn hoofd zo als jij he! :beer:
meeste auto's zo tussen de 1100 en 1400 kilo en tussen de 300 tot 400pk
non turbo of turbo maakt niet zoveel uit, het is een beetje een gemiddelde, op spa zal je iets meer gebruiken dan op bv zolder, omdat je daar procentueel meer volgas rijdt.
Een beetje 300pk impreza doet op de ring 2:1, mede door de hoge snelheid en het stevige aandrijfverlies van de 4WD.

Dan is de clio met 1:5 prima te doen :p
Plaats reactie