ACT: Clio V6
gaaaaf!
hele fraaie foto's!
hele fraaie foto's!
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Dat dacht ik ook



Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ook een Engelsman er tussen.
en wat doet'ie gele rakker bij Henk?
groot onderstel ondehoud!
vorig jaar zomer merkte ik al dat er een verschil was in bochtengedrag tussen een (lange) linker of rechter bocht. Naar links was de V6 aanmerkelijk meer gevoelig en onrustig voor last wisseling dan in een rechterbocht.
In het voorjaar - bij vrijrijden Zandvoort - merkte ik dat het insturen, hoe zou ik het zeggen, alsof je aan een elastiek zat te draaien, de auto (of stuur) leek zich eerst aan het opwinden, en uiteindelijk, yes, daar gaan we!
Verder nog op klinkerwegen klappen van onderstel (of frame) achter, plus ander stoterig gedrag.
Op een gegeven ogenblik was ik zo ziek van onderstel en weggedrag dat ik 'm bijna te koop wilde zetten....
Goed het plan: ALLE rubbers van het onderstel vernieuwen. Als alles toch al los zit, dan ook maar de subframes voor & achter poeder coaten vond Henk. en nu het klaar is, ziet dat er wel gelikt uit!
Dan een torsie staaf achter voor een wat stabieler gedrag in bochten. Voor de draagarmen van Megane Cup (iets steviger, ook de rubbers). En... een mooi intrax onderstel.
Om dit alles tot z'n recht te laten komen op het laatste moment gekozen voor solid top mounts (voor). Dat wordt wel spannend, voor een auto die dagelijks gebruikt wordt. Van Mark Fish, want die zijn extra zwaar uitgevoerd. Alleen de verzending en betaling lukt nog niet helemaal....
Ik kan niet wachten...
Laat wel weten hoe e.e.a. uitpakt
groot onderstel ondehoud!
vorig jaar zomer merkte ik al dat er een verschil was in bochtengedrag tussen een (lange) linker of rechter bocht. Naar links was de V6 aanmerkelijk meer gevoelig en onrustig voor last wisseling dan in een rechterbocht.
In het voorjaar - bij vrijrijden Zandvoort - merkte ik dat het insturen, hoe zou ik het zeggen, alsof je aan een elastiek zat te draaien, de auto (of stuur) leek zich eerst aan het opwinden, en uiteindelijk, yes, daar gaan we!
Verder nog op klinkerwegen klappen van onderstel (of frame) achter, plus ander stoterig gedrag.
Op een gegeven ogenblik was ik zo ziek van onderstel en weggedrag dat ik 'm bijna te koop wilde zetten....
Goed het plan: ALLE rubbers van het onderstel vernieuwen. Als alles toch al los zit, dan ook maar de subframes voor & achter poeder coaten vond Henk. en nu het klaar is, ziet dat er wel gelikt uit!
Dan een torsie staaf achter voor een wat stabieler gedrag in bochten. Voor de draagarmen van Megane Cup (iets steviger, ook de rubbers). En... een mooi intrax onderstel.
Om dit alles tot z'n recht te laten komen op het laatste moment gekozen voor solid top mounts (voor). Dat wordt wel spannend, voor een auto die dagelijks gebruikt wordt. Van Mark Fish, want die zijn extra zwaar uitgevoerd. Alleen de verzending en betaling lukt nog niet helemaal....
Ik kan niet wachten...
Laat wel weten hoe e.e.a. uitpakt
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ben erg benieuwd naat het resultaat Teun. Die Intrax dempers zien er ook nog eens gelikt uit 

Laatst gewijzigd door Adrian op do 15 dec 2011 9:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
megane cup draagarmen denk ik niet dat je hebt, die zijn met draadbus+uniball. Ik denk dat je draagarmen hebt van een clio2 cup, daar kunnen gewoon fuseekogels op namelijk..
Maak wel ff wat foto's dan, ben wel benieuwd en post direct even wat porno foto's van dat ding, die kleur is echt uber namelijk!!
Maak wel ff wat foto's dan, ben wel benieuwd en post direct even wat porno foto's van dat ding, die kleur is echt uber namelijk!!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
mmmm
Deze tip komt van een Nederlander die mee heeft gewerkt aan (verdere verbetering) van V6 onderstel in Dieppe
Hij had het over Megane Cup, de beneden draagarm. Henk heeft nu zoiets ook gescoord, en je ziet dat de constructie van de bussen die aan het frame zitten sterker (langer) zijn uitgevoerd. Maar aan de fusee kant zit geen draadeind + uniball...Zou je dan gelijk hebben?
Een heel forum jaren op het verkeerde been - was wel een Engels forum, dat scheelt
Deze tip komt van een Nederlander die mee heeft gewerkt aan (verdere verbetering) van V6 onderstel in Dieppe
Hij had het over Megane Cup, de beneden draagarm. Henk heeft nu zoiets ook gescoord, en je ziet dat de constructie van de bussen die aan het frame zitten sterker (langer) zijn uitgevoerd. Maar aan de fusee kant zit geen draadeind + uniball...Zou je dan gelijk hebben?
Een heel forum jaren op het verkeerde been - was wel een Engels forum, dat scheelt

van die draagarm heb ik geen foto's gemaakt - alleen in mijn handen gehouden.... 

Martijn nog ff -
naar jouw weten, zijn de rubbers die in de draagarm zitten en verbinden met frame, zijn die verschillend tussen een Clio Cup en Megane Cup?
naar jouw weten, zijn de rubbers die in de draagarm zitten en verbinden met frame, zijn die verschillend tussen een Clio Cup en Megane Cup?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Dit is een draagarm van een Megane cup:
[img]http://i86.servimg.com/u/f86/12/96/36/42/piaces10.jpg[/img]
[img]http://i86.servimg.com/u/f86/12/96/36/42/piaces10.jpg[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ok Clio Cup dus... 
zijn er nog adressen die die Clio Cup armen nog hebben?

zijn er nog adressen die die Clio Cup armen nog hebben?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik ben benieuwd of het echt clio2 cup armen zijn. wat kosten ze je als ik mag vragen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Martijn,
ik moet er een foto van maken. Wat ik wel weet dat flenzen iets hoger/breder zijn (dacht ik) en zeker weet ik dat de bussen voor de rubbers langer zijn.
Kosten, nieuw iets duurder dan V6 draagarmen, iets van 300.
Maar die eronder komen zijn 2e + hands
ik moet er een foto van maken. Wat ik wel weet dat flenzen iets hoger/breder zijn (dacht ik) en zeker weet ik dat de bussen voor de rubbers langer zijn.
Kosten, nieuw iets duurder dan V6 draagarmen, iets van 300.
Maar die eronder komen zijn 2e + hands
Hoi Martijn,
onderweg naar R'dam ff een pitstop in Rijswijk om een foto te maken van de onderste draagarmen
de linker draagarm op de foto is de 'cup' arm, rechter zoals die vanonder de Clio V6 geschroefd is (standaard).
De verbinding met chassis is duidelijk anders bij de 'cup' versie - gelijk aan die van jou Megane Cup. Aan de fusee kant is geen verschil met de standaard- dus een Clio Cup?
[img]http://img714.imageshack.us/img714/4061/v6draagarm1.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
onderweg naar R'dam ff een pitstop in Rijswijk om een foto te maken van de onderste draagarmen
de linker draagarm op de foto is de 'cup' arm, rechter zoals die vanonder de Clio V6 geschroefd is (standaard).
De verbinding met chassis is duidelijk anders bij de 'cup' versie - gelijk aan die van jou Megane Cup. Aan de fusee kant is geen verschil met de standaard- dus een Clio Cup?
[img]http://img714.imageshack.us/img714/4061/v6draagarm1.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
jup das clio2 cup spul 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik heb diverse sets op voorraad liggen, mocht er meer interesse zijn. De armen die je hebt zijn gelagerd ipv std bussen.
'we' (het engelse V6Clio.net forum) kennen 'm als 'Harry'
zelfs in UK erkend en geaccepteerd als V6 Guru
zelfs in UK erkend en geaccepteerd als V6 Guru
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Dat is em Antoine. Hij doet ondertussen niets meer met Renaultantoine schreef:Toevallig een Heer Bouma?Teun schreef:mmmm
Deze tip komt van een Nederlander die mee heeft gewerkt aan (verdere verbetering) van V6 onderstel in Dieppe
:
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
gelagerd, dat geeft toch meer [afrol-] geluid? Iets wat me niet echt opviel. Of valt verschil tussen rubberen bussen en lagers wel mee?Jean-Paul-S schreef:Ik heb diverse sets op voorraad liggen, mocht er meer interesse zijn. De armen die je hebt zijn gelagerd ipv std bussen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Het is stijver en beweegt soepeler dan bussen.Teun schreef:gelagerd, dat geeft toch meer [afrol-] geluid? Iets wat me niet echt opviel. Of valt verschil tussen rubberen bussen en lagers wel mee?Jean-Paul-S schreef:Ik heb diverse sets op voorraad liggen, mocht er meer interesse zijn. De armen die je hebt zijn gelagerd ipv std bussen.
Geluidsverschil is niet merkbaar, je hebt een dik pak schuim tegen je schutbord en een roffelende v6 achterin


Jean-Paul, PM gestuurdJean-Paul-S schreef:Ik heb diverse sets op voorraad liggen, mocht er meer interesse zijn. De armen die je hebt zijn gelagerd ipv std bussen.
groet
nu we toch over Cup draagarmen hebben:
dit kan ook
http://www.pure-motorsport.co.uk/details.php?itemid=154
al weet ik niet of je zelf een verstijvingsplaat moet lassen op je draagarm - zonder mal - ivm met warmte en spanning die je er in brengt. 't is een kettinglas dat wel.
Leuk bedacht
dit kan ook
http://www.pure-motorsport.co.uk/details.php?itemid=154
al weet ik niet of je zelf een verstijvingsplaat moet lassen op je draagarm - zonder mal - ivm met warmte en spanning die je er in brengt. 't is een kettinglas dat wel.
Leuk bedacht
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die plaat kun je zo inbakken, dat is geen probleem, maar tegelijkertijd ook wel, ooit een kromme draagarm gezien? juist... die dingen zijn stijf zat.
Als je ergens hard op klapt gaat altijd je subframe in elkaar, die draagarm geeft geen kick. In mijn ogen is die plaat alleen gewichtstoevoeging.
Als je ergens hard op klapt gaat altijd je subframe in elkaar, die draagarm geeft geen kick. In mijn ogen is die plaat alleen gewichtstoevoeging.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
onafgeveerd gewicht ook nog waar elke gram telt.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Renault heeft niet veel geleerd dus...
De eerste renault 5 alpine's waren ook uitgevoerd met een vergelijkbare draagarm. Maar deze bleek te weinig torsiestijfheid te hebben, met als gevolg dat de draagarmen van de Renault 5 alpine turbo waren voorzien van een identieke plaat zoals hier boven te zien is.
Deze wijsheid heb ik pas geleden geleerd in Limburg
Alpine:
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... CN1615.jpg[/img]
Alpine turbo:
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8311_n.jpg[/img]
De eerste renault 5 alpine's waren ook uitgevoerd met een vergelijkbare draagarm. Maar deze bleek te weinig torsiestijfheid te hebben, met als gevolg dat de draagarmen van de Renault 5 alpine turbo waren voorzien van een identieke plaat zoals hier boven te zien is.
Deze wijsheid heb ik pas geleden geleerd in Limburg

Alpine:
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... CN1615.jpg[/img]
Alpine turbo:
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8311_n.jpg[/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ehm? Je vergelijkt een heel anders soort constructie met een McPherson ophanging?
Daarnaast, zoals al gezegd door Kool, die draagarmen gebeurd niets mee, je subframe gaat krom, die draagarmen niet. Zelfs een keer een aanrijding gezien waarbij alles krom was incl. veerpoot maar de draagarm was nog recht
(was er tenminste nog iets recht aan die auto
)
Daarnaast, zoals al gezegd door Kool, die draagarmen gebeurd niets mee, je subframe gaat krom, die draagarmen niet. Zelfs een keer een aanrijding gezien waarbij alles krom was incl. veerpoot maar de draagarm was nog recht


-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
inderdaad, die platen zijn nutteloos gewicht
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Hoe vet is dit!!!!
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7079_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6557_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7913_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0531_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1566_n.jpg[/img]


[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7079_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6557_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7913_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0531_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1566_n.jpg[/img]
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Errug gaaf!
Volgend jaar issie vast in een andere kleur gewrapped!

vet! ph2 was wel iets vetter geweest 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ph2 was idd nog wat dikker geweest
Het is geen wrap, maar originele lamborghini reventon lak

Het is geen wrap, maar originele lamborghini reventon lak
