Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Mooi spul Ronald! word een monsterlijke 19 16v racer :worship:
Anything worth doing is worth doing right!.
Tom
Moderator
Car: MB

Goed Bezig (Y) (Y)

Ik wil waarschijnlijk niet weten wat die bende straks in totaal gekost heeft.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Haha toch maar gekocht? :D :D

Goeie investering heb je echt mooi waar voor terug gekregen. Bouw je ook ineens de achteras verstelling eronder?
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

@Roald; ik wil er niet te veel van verwachten maar ik denk dat dit wel heel wat verbetering geeft. En met de 2.0 er bij komt 't helemaal goed :)

@Tom; Ik ook niet... En ik wil het ook niet weten.. Kan er vast een leuke Megane RS van kopen maar die gaat vast niet zo hard rond als die ouwe perenkist ;)

@JP; ja, toch maar even doorpakken. Hij ligt nu toch uit elkaar. Carosserie weer fris en dan maakt een nieuw onderstel het toch net even af :)
Robke
Car: Lexus IS250

Goed bezig Ronaldo, het duurt even maar dan heb je ook wat. ;) :P
Ronald1916V

Ha Robje ! je kunt weer posten in de projecttopic's, toch maar lid geworden ? ;-)

Vanmiddag op het werk even het cup-spul schoongemaakt en de ringen van de schokdempers losgehaald zodat ik zeker weet dat dat nog te verstellen is. :)

[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5536_n.jpg[/img]

Vanavond even kijken of het wil passen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat wel, alleen zijn je assen te kort ben ik bang. Tenzij je dit set verder terug kunt stellen dan een rs cup kogel (niet verstelbaar). Het rs cup set levert zo'n 2,5cm per kant op in ieder geval. Heb al assen gevonden die iets langer zijn dan 19 mocht het nodig zijn.
Ronald1916V

- dubbelpost -
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op do 21 jul 2011 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald1916V

Jean-Paul-S schreef:Dat wel, alleen zijn je assen te kort ben ik bang. Tenzij je dit set verder terug kunt stellen dan een rs cup kogel (niet verstelbaar). Het rs cup set levert zo'n 2,5cm per kant op in ieder geval. Heb al assen gevonden die iets langer zijn dan 19 mocht het nodig zijn.
Nah, aandrijfassen zijn het probleem op het moment niet. die zitten er niet in aangezien de motor nog in de hoek staat. dus ik druk er even 2 losse homokineten in zodat de lagers bij elkaar blijven. Ik heb nog het 19 subframe er onder en wil eens kijken hoe breed ie dan wordt. heb nog wel wat ruimte over, met wat camber er bij kan ie nog wel wat breder. :)

Uiteindelijk wil ik naar een Scenic subframe en dan Megane Cup assen gebruiken. :)

Wil 't vanavond even passen aangezien jij zondag die topschotels al nodig had ? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Met het subframe ga je nog wat breder ja. Topmounts hangt even af of ik maandag bij Martijn ben, hoor je nog wel (Y)

Nog geen reactie gekregen op de stelhoedjes trouwens :-(
Ronald1916V

Nou, vanavond kwam het grote moment. het cupspul passen. heb de uniball en centimeter verder uitgedraaid om te kijken hoe het uit zou komen met cup-breedte (Scenic subframe). Het past eigenlijk net niet, hoe minder camber ik 'm geef, hoe harder die vastloopt tegen het scherm.

Hij staat vrij laag nu en kan evt. nog iets hoger, randje van het scherm kan er evt. nog uit maar denk niet dat ik er daarmee ben. ik zou evt. de bovenste gaten van de schokbreker kunnen voorzien van camberbouten o.i.d. en de uniball naar binnen draaien, dan kan ik net dat beetje ruimte er bij creëren. weet in ieder geval hoe het staat... VET! :D

Verder de uitdagingen die er bij komen, de langere stuurkogel gaat niet passen op het 19 stuurhuis. paar andere stangen aan het stuurhuis zetten lost dat wel op denk ik. Verder komt de topmount net tegen de motorkap aan maar dat is met een hamer wel op te lossen. :lol: de Cup-Megane veerpootbrug past voor geen meter. gaten komen niet overeen en ik moet nog een centimeter of 10 voordat ik de kap in het slot kan drukken dus dat ga ik niet winnen met de slijptol. :p verder komt het laatste stukje schroefdraad van de extender tegen de velg aan. moet even zien hoe ik dat ga oplossen. hij raakt 'm ook net (op de helft van de velg, echt recht is ie schijnbaar niet. is ook al heel wat curbstones oud) en als ik dat stukje er af vijl houd ik iets meer dan een millimeter over. geen idee hoe ver zo'n velg vervormd op het circuit? iemand ?

Paar foto's dan maar.

[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2500_n.jpg[/img]

[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4729_n.jpg[/img]

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8713_n.jpg[/img]

Let niet op de band, die is op. :D
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4229_n.jpg[/img]

Dat stukje schroefdraad van de extender. moer zit er daar niet op. met de moer er op steekt er nog 1,5mm o.i.d. uit wat er eventueel af kan. verstandig ?
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3476_n.jpg[/img]

Even het verschil tussen Cup en origineel.
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1807_n.jpg[/img]

Daarbij wil ik gewoon genoeg ruimte. ik heb geen zin in aanloop-geleuter en wil ook gewoon probleemloos op 200breed slicks kunnen rijden. de R888's die er nu op liggen zijn 195 breed.
-Ray-
Contacteer:

mijn god hee, het past eigenlijk net niet zegt ie dan :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

''past net niet'' je moet nog wel meer doen met een hamer en slijptol Ronald (0)
Maar wel erg dik! 8)
tutuur
Clubsponsor

Er moet nog wel meer camber op kunnen toch :)
Maar jij gaat het vast redden!
Martijn Kool

waarom denk je dat een megane cup bredere voorschermen heeft?? :smile:

je moet die uniball verder naar binnen jengsten en in de boven schokdemperbevestiging geen M16 maar een M12 bout doen, dan kun je weer camber creëren.

veerpootbrug doe je maar terug dan :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)

Tom
Moderator
Car: MB

Setje andere wielen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V

Wielen hebben al ET38, wil daar niets aan veranderen aangezien de schuurstraal van de wielophanging dan veranderd. Met iets meer camber moet het lukken :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Daarom ga ik dus inderdaad naar bredere schermen, want met origineel is het een drama :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V

Luco/Alpine-racer schreef:Daarom ga ik dus inderdaad naar bredere schermen, want met origineel is het een drama :grin:
Er moet wel een klein beetje verrassingseffect blijven he. :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Daarom ga ik dus inderdaad naar bredere schermen, want met origineel is het een drama :grin:
Er moet wel een klein beetje verrassingseffect blijven he. :p
Lol, ja als je het allemaal kwijt kan, maar 4,5 cm per kant gaat echt niet passen in de standaard schermen :smile:
Martijn Kool

ik hoop je dat schermen van polyester zijn luco, tegen die tijd dat dat 5je weer rijd zijn ze anders verroest

:p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Martijn Kool schreef:ik hoop je dat schermen van polyester zijn luco, tegen die tijd dat dat 5je weer rijd zijn ze anders verroest

Haha, na de zomervakanie van Erwin gaan we starten, kan er nu ondanks de grote ruimtes niet bij vanwege allerlei gestald spul :smile:
Maar de kit is van poly ja :D
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:ik hoop je dat schermen van polyester zijn luco, tegen die tijd dat dat 5je weer rijd zijn ze anders verroest

:lol:

Heb ik weer vanavond, onderweg naar m'n vriendin jaag ik over een stuk ijzer heen.. kom ik vanavond buiten, rechter achterband plat van de Polo :gun: morgen met de C kadett van mn vriendin naar m'n werk in Apeldoorn. :p heb zo'n gammele thuisbrenger achterin liggen en was ook niet van plan om dat ding te gaan wisselen in de stromende regen. band zal toch wel gaar zijn. morgen maar ff ander bandje zoeken en monteren. :)

@Luco, denk dat ik het wel kwijt kan hoor. moet nog even doorpuzzelen maar ben al een heel eind in de richting. 't zal een centimeter of 2,5 a 3 per kant zijn wat er bij komt. :)
Ronald1916V

Zo, weinig gedaan de laatste tijd aan de 19, druk met van alles en nog wat. tussendoor de sleutelruimte verbouwd en zowaar komt er weer wat tijd voor de 19. :)

Tijdje terug al een Clio II Cup bekrachtigd stuurhuis gekocht, die is wat korter. niet heel veel maar alle beetjes helpen, (van 3slagen lock-to-lock naar 2,5e slag lock-to-lock) Het prettige is ook wel dat de Megane Cup stuurkogels er ook op passen wat meteen het stuurstangprobleem oplost. de 19 stuurkogels pasten niet op de Cup fusee's en daarbij was het spul ook allemaal te kort i.c.m. de nogal grotere spoorbreedte. :) Ik zoek alleen nog de bevestigingsbeugels van een Clio II op het subframe.

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8040_n.jpg[/img]

Ook nog een Megane Cup stabilisatorstang er bij. iets langer en ook nog wat dikker wat altijd mooi meegenomen is. :)

[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8779_n.jpg[/img]

De rolkooi lag ook nog ergens te stoffen in een hoek, dus even in schoongemaakt en in elkaar gezet. alleen nog even een nieuw kleurtje er op. vorige keer even snel een spuitbusje er overheen getrokken omdat het klaar moest en dat was allemaal niet heel erg netjes.
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9705_n.jpg[/img]

Ook nog even de Kent Cams verstelbare tandwielen gemonteerd, nu kan ik de distributietiming tenminste fatsoenlijk afstellen, met die 0,8mm gevlakte kop klopt dat allemaal voor geen meter meer. Alleen de stelboutjes komen tegen de kop aan, moet nog even bekijken of dat even simpel op te lossen is.
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3565_n.jpg[/img]

Custom-made topschotels met uniballs zijn ook binnen, zoek alleen nog een Scenic subframe en dan kan het spul er onder. :)
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op wo 21 sep 2011 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Nice (Y) (Y)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Lekker bezig !
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor

Super Ronald!

Volgend seizoen kan je weer de ring op?
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Lekker bezig Ronald en wanneer gaat die cup achteras er onder ? :p :beer:
Anything worth doing is worth doing right!.
Steven(stk)

Nu je onderstel nog even swappen met dat nurburgringspul van Kool en je bent klaar :)
Martijn Kool

tsja, dat zei ik ook al :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ben reuze benieuwd wat dit gaat doen :smile:

2,5 van lock to lock is best netjes vind ik.

Edit, net de seat op de kar gezet 1,5 slag van lock to lock.
Ronald1916V

Steven(stk) schreef:Nu je onderstel nog even swappen met dat nurburgringspul van Kool en je bent klaar :)
doelstelling is toch een beetje Zandvoort/Spa/Zolder/Assen. heb de Ring wel een beetje gezien met dat commerciele gedoe daar..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Volgens mij heb ik nog beugels liggen voor je stuurhuis.

Kun je geen schijfje onder de boutjes leggen? Of ben je bang dat je de distributiekap gaat raken?
Martijn Kool

Jean-Paul-S schreef:Volgens mij heb ik nog beugels liggen voor je stuurhuis.

Kun je geen schijfje onder de boutjes leggen? Of ben je bang dat je de distributiekap gaat raken?
schijfjes? dvd's? of cd's?

sluitringen bedoel je????????

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie