Arno17 R19 Cabriolet ( Clio 16V verkocht )
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Waarom zitten er eigenlijk spoorverbreders onder? Is de ET waarde van die velgen anders?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
schoepenvelgen zijn erg mooi idd 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo de Clio is weer rembaar te rijden.
Met grote dank aan Jacques is het probleem verholpen.
Vandaag Jacques thuis opgehaald en gewapend met een lekkere griptang op naar de Clio 16V, alleen ook bij Jacques geen beweging er in te krijgen.
Dus over naar plan B volgens Jacques en wel door de hele leiding maar los te halen en te vervangen.
Op naar de firma Rijsbergen en dat was binnen 10 minuten geregeld, prachtig koperen leiding en daarna ging alles zoals het zou moeten gaan....monteren en ontluchten.
Jacques bood aan om de rest ( achter en linksvoor ) te doen als zijn project eenmaal af is.
Dus afspraak met Jacques gemaakt dat als zijn project ( 19 16V Cabrio ) eerdaags af is de Clio de brug opgaat en hij de rest van de remleidingen gaat aanpakken, ikzelf ga daar mee helpen uiteraard.
Kunnen we gelijk dat Clio onderkant bekijken en waar nodig de sporen van roest aanpakken.
Nogmaals dus dank aan Jacques.
Domper was wel dat de stoot strippen opgehaald net even te groot zijn voor de 16V.
Ben dus nog steeds op zoek naar zij strippen voor een Clio 16V en heb te koop een complete set voor een RSi uitvoering.
En Tutuur, als je dit leest heb je toevallig nog een hitte schild liggen die tegen je schutbord zit?
De mijne is foetsie.
Met grote dank aan Jacques is het probleem verholpen.
Vandaag Jacques thuis opgehaald en gewapend met een lekkere griptang op naar de Clio 16V, alleen ook bij Jacques geen beweging er in te krijgen.
Dus over naar plan B volgens Jacques en wel door de hele leiding maar los te halen en te vervangen.
Op naar de firma Rijsbergen en dat was binnen 10 minuten geregeld, prachtig koperen leiding en daarna ging alles zoals het zou moeten gaan....monteren en ontluchten.
Jacques bood aan om de rest ( achter en linksvoor ) te doen als zijn project eenmaal af is.
Dus afspraak met Jacques gemaakt dat als zijn project ( 19 16V Cabrio ) eerdaags af is de Clio de brug opgaat en hij de rest van de remleidingen gaat aanpakken, ikzelf ga daar mee helpen uiteraard.
Kunnen we gelijk dat Clio onderkant bekijken en waar nodig de sporen van roest aanpakken.
Nogmaals dus dank aan Jacques.
Domper was wel dat de stoot strippen opgehaald net even te groot zijn voor de 16V.
Ben dus nog steeds op zoek naar zij strippen voor een Clio 16V en heb te koop een complete set voor een RSi uitvoering.
En Tutuur, als je dit leest heb je toevallig nog een hitte schild liggen die tegen je schutbord zit?
De mijne is foetsie.
Neen, zijn gebruikt door vorige eigenaar om wielen verder naar buiten te zetten.MartijnG schreef:Waarom zitten er eigenlijk spoorverbreders onder? Is de ET waarde van die velgen anders?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Fijn dat het gelukt is. Morgen wacht me dezelfde klus, maar als ze niet losgaan met de speciale sleutel houd ik toch echt gewoon de brander erop
.
Waarom pak je de onderste leidingen aan? Normaal gebeurd daar niets speciaals mee. Een hitteschild heb ik wellicht nog liggen als Arthur niks meer heeft.

Waarom pak je de onderste leidingen aan? Normaal gebeurd daar niets speciaals mee. Een hitteschild heb ik wellicht nog liggen als Arthur niks meer heeft.
De wartel van de remleiding zat vastgerot in de aansluiting van de flexibele leiding. Er was echt geen beweging in te krijgen. Dus maar een nieuwe leiding laten maken en voorlopig de eerste (van een set van 4) RVS-omvlochten leiding van Sparco gemonteerd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo even schopje:
De Clio is even logeren bij Jacques.
Jacques gaat voor mij de rubberen remleidingen vervangen....ik ga uiteraard poging doen om te helpen waar mogelijk.
Staat dus vanaf dit weekend op de brug bij hem in de garage.
Tank moet er onder vandaan en dan gaan ook gelijk de oude leidingen zelf vervangen worden, de rubberen worden die met RVS omvlochten.
Rechtsvoor is al gedaan nu nog links en achter
Tevens gaat ook de rechte pijp er onder vandaan en komt de demper ( katalysator ) er weer onder.
Dit zal wel resulteren in minder plofjes en knallen maar voor je het weet is het september en moet hij voor de APK keuring.
We ( Jacques ) gaan gelijk ook de onderkant inspecteren en waar nodig maar eens kijken of we dat roestmonster wat natuurlijk altijd rondwaart te stoppen of te vertragen.
Op het lijstje staat ook de verwarming om te doen ( weet Jacques nog niet ) want ook die heeft inmiddels de geest gegeven ( fan draait niet meer )
De komende avonden staat dus bezoekuur Clio 16V op het programma.
Foto's indien ik er aan denk om ze te maken zal ik hier posten.
De Clio is even logeren bij Jacques.
Jacques gaat voor mij de rubberen remleidingen vervangen....ik ga uiteraard poging doen om te helpen waar mogelijk.
Staat dus vanaf dit weekend op de brug bij hem in de garage.
Tank moet er onder vandaan en dan gaan ook gelijk de oude leidingen zelf vervangen worden, de rubberen worden die met RVS omvlochten.
Rechtsvoor is al gedaan nu nog links en achter
Tevens gaat ook de rechte pijp er onder vandaan en komt de demper ( katalysator ) er weer onder.
Dit zal wel resulteren in minder plofjes en knallen maar voor je het weet is het september en moet hij voor de APK keuring.
We ( Jacques ) gaan gelijk ook de onderkant inspecteren en waar nodig maar eens kijken of we dat roestmonster wat natuurlijk altijd rondwaart te stoppen of te vertragen.
Op het lijstje staat ook de verwarming om te doen ( weet Jacques nog niet ) want ook die heeft inmiddels de geest gegeven ( fan draait niet meer )
De komende avonden staat dus bezoekuur Clio 16V op het programma.
Foto's indien ik er aan denk om ze te maken zal ik hier posten.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Doet de fan het helemaal niet meer? Ook niet op de hoogste stand?
Het kan zijn dat je kachelweerstand defect is. Die kun je simpel vervangen, dus dat is zeker het proberen waard. Er is vast wel iemand die zo'n ding heeft liggen om even te testen.
Het kan zijn dat je kachelweerstand defect is. Die kun je simpel vervangen, dus dat is zeker het proberen waard. Er is vast wel iemand die zo'n ding heeft liggen om even te testen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De hoogste stand gaat zonder weerstand, als ook die het niet meer doet is de kans op een doorgefikte stekker aanwezig. Achter je paneel zit er een en op de fan 

-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Ik heb het ook gehad met mijn Williams dat geen enkele stand meer werkte. Beetje vaselinespray in de stekker en opnieuw erin drukken en het probleem is al dik een jaar opgelost.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
hij doet nada niks noppes, had al ergens gelezen dat je de stekker op het motortje los moet halen en indien door gefikt de draadjes moet doorverbinden, dan moet met een beetje geluk alle standen weer werken.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
is gewoon de stekker bij de kachelventilator, hebben al die clio's last van
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Je bedoelt de stekker met 2 draden martijn? Kan ook, dan doet hij het niet. Merijn, soms gaan de draden in de stekker ook los zitten waardoor je hem er in feite niet op kunt drukken.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo Clio net opgehaald bij Jacques.
Jacques heeft er geen gras over laten groeien deze 2 dagen, dus de Clio staat weer rondom met RVS remslangen met de beentjes op de grond.
Katalysator is er weer onder gehangen door Jacques en ook de fan van de kachel doet het weer.
Kortom alles werkt weer naar behoren.
Remmen gaat lekker strak ook en de auto maakt nu een beschaafd sportief geluidje met de kat er weer onder.
Jacques heeft me ook even rondgeleid onder de auto en de plekken die aandacht nodig hebben aangewezen.
Afspraak gemaakt om voor het invallen van de winter de auto weer bij hem op de brug te zetten en het roestmonster proberen te beteugelen.
Al met al was het Jacques ( en mij ook niet ) niet tegengevallen in welke staat de auto verkeerd aan de onderkant.
Nogmaals Jacques.......hartelijk dank!......
Op de terugweg nog even een BMW station 530i geprobeerd op te duwen en even verder nog een Passat station 1.8T, dat lukte beter dan bij de BMW....
Jacques heeft er geen gras over laten groeien deze 2 dagen, dus de Clio staat weer rondom met RVS remslangen met de beentjes op de grond.
Katalysator is er weer onder gehangen door Jacques en ook de fan van de kachel doet het weer.
Kortom alles werkt weer naar behoren.
Remmen gaat lekker strak ook en de auto maakt nu een beschaafd sportief geluidje met de kat er weer onder.
Jacques heeft me ook even rondgeleid onder de auto en de plekken die aandacht nodig hebben aangewezen.
Afspraak gemaakt om voor het invallen van de winter de auto weer bij hem op de brug te zetten en het roestmonster proberen te beteugelen.
Al met al was het Jacques ( en mij ook niet ) niet tegengevallen in welke staat de auto verkeerd aan de onderkant.
Nogmaals Jacques.......hartelijk dank!......

Op de terugweg nog even een BMW station 530i geprobeerd op te duwen en even verder nog een Passat station 1.8T, dat lukte beter dan bij de BMW....

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hmm, uitlaat ophanging afgebroken ( links voor het achterwiel ).
Al rijdend geen last maar tijdens afremmen en stationair wat rammelend geluid.
Op de ToDo list dus!
Al rijdend geen last maar tijdens afremmen en stationair wat rammelend geluid.
Op de ToDo list dus!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hoor net van dochterlief dat de auto rechts niet inzakt ( vering ) nu is hij op de brug geweest en heeft iemand er even na gekeken.
foto op gestuurd gehad via whatsapp.
Lijkt zo te zien of onderkant van veerpoot of stabilisator stang.
Aan de ene kant zit wel een bout en aan de andere kant niet, weet jij of dit soms een afgebroken schokbreker is of een veel voorkomende kwaal van de Clio 16V.
Zit nog op kreta maar dan weet ik wat me te wachten staat bij terugkomst maandag.
foto naar links draaien, staat nu niet goed
dank alvast
[img]http://img836.imageshack.us/img836/1015 ... a00001.jpg[/img]
[img]http://img21.imageshack.us/img21/2494/i ... a00011.jpg[/img]
foto op gestuurd gehad via whatsapp.
Lijkt zo te zien of onderkant van veerpoot of stabilisator stang.
Aan de ene kant zit wel een bout en aan de andere kant niet, weet jij of dit soms een afgebroken schokbreker is of een veel voorkomende kwaal van de Clio 16V.
Zit nog op kreta maar dan weet ik wat me te wachten staat bij terugkomst maandag.
foto naar links draaien, staat nu niet goed
dank alvast
[img]http://img836.imageshack.us/img836/1015 ... a00001.jpg[/img]
[img]http://img21.imageshack.us/img21/2494/i ... a00011.jpg[/img]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
uitlaat inmiddels gefixt
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Afgebroken stabistang bout, bij een 16v wel vaker stuk. Het is gelukkig rlatief makkelijk te maken.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dank u!Jean-Paul-S schreef:Afgebroken stabistang bout, bij een 16v wel vaker stuk. Het is gelukkig rlatief makkelijk te maken.
je kan er mee rijden?.....was namelijk van plan om komende week even langs te gaan in Bodegraven....moet voor de 14e voor een apk.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Indruk van de staat van de onderkant Clio, dit voor de winter invalt maar eens aanpakken......lijkt me een leuk klusje te worden....
[img]http://img832.imageshack.us/img832/5238 ... 193012.jpg[/img]
Goed te zien dat de bout bij de stabilisator stang pleite is.
[img]http://img190.imageshack.us/img190/1079 ... 193023.jpg[/img]
[img]http://img16.imageshack.us/img16/4999/2 ... 193155.jpg[/img]
Hier was ophangpunt uitlaat gebroken, zit weer vast alleen nu de klem nog vervangen, hopen dat de uitlaat nog even mee kan.
[img]http://img24.imageshack.us/img24/4418/2 ... 193136.jpg[/img]
Na de APK gaat deze pot er weer onder uit, mis toch wel het leuke soundje.
[img]http://img37.imageshack.us/img37/7451/2 ... 193035.jpg[/img]
[img]http://img189.imageshack.us/img189/2341 ... 193115.jpg[/img]
[img]http://img155.imageshack.us/img155/52/cliolek.jpg[/img]
Foto even gedraaid, weet inmiddels ook waar die natte zooi vandaan komt, is olie uit de schokdemper, zowel links als rechts is lek.
Dit weekend even op bezoek bij Tutuur om een en ander op te halen.
Volgens Jacques is het nog allemaal goed te verhelpen, maar wel beslist voor de winter alles afwerken.
Voor mij is het allemaal nieuw, ik vond het er best roestig uitzien allemaal....
[img]http://img832.imageshack.us/img832/5238 ... 193012.jpg[/img]
Goed te zien dat de bout bij de stabilisator stang pleite is.
[img]http://img190.imageshack.us/img190/1079 ... 193023.jpg[/img]
[img]http://img16.imageshack.us/img16/4999/2 ... 193155.jpg[/img]
Hier was ophangpunt uitlaat gebroken, zit weer vast alleen nu de klem nog vervangen, hopen dat de uitlaat nog even mee kan.
[img]http://img24.imageshack.us/img24/4418/2 ... 193136.jpg[/img]
Na de APK gaat deze pot er weer onder uit, mis toch wel het leuke soundje.
[img]http://img37.imageshack.us/img37/7451/2 ... 193035.jpg[/img]
[img]http://img189.imageshack.us/img189/2341 ... 193115.jpg[/img]
[img]http://img155.imageshack.us/img155/52/cliolek.jpg[/img]
Foto even gedraaid, weet inmiddels ook waar die natte zooi vandaan komt, is olie uit de schokdemper, zowel links als rechts is lek.
Dit weekend even op bezoek bij Tutuur om een en ander op te halen.
Volgens Jacques is het nog allemaal goed te verhelpen, maar wel beslist voor de winter alles afwerken.
Voor mij is het allemaal nieuw, ik vond het er best roestig uitzien allemaal....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik zie het probleem al, je motor lekt te weinig.. daarom roest ie zo.
Nah, zie niet veel schokkends eigenlijk, iedere Clio van dat bouwjaar heeft wel zulke plekken. vooral als je foto's gaat maken met flits lijkt 't allemaal wat erger.
Er op tijd bij zijn is wel de truc inderdaad. 

Nah, zie niet veel schokkends eigenlijk, iedere Clio van dat bouwjaar heeft wel zulke plekken. vooral als je foto's gaat maken met flits lijkt 't allemaal wat erger.


Vind het inderdaad nog wel meevallen!! Blijft toch leuk zo'n Clio 16V 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo Clio weer voor de deur hier en voorzien van goede en werkende schokbrekers en ook stabistang gerepareerd door Jacques.....wederom dank Jacques.
Klemmetje uitlaat vervangen en nu alleen nog de koplampjes vervangen en de kachelventilator weer even nakijken.
Spacers er onder vandaan en dan na het weekend maar eens afspraak maken met Chris voor een verse apk.
Auto rijdt meteen stuk beter met het gerepareerde en goed werkende onderstel....
Klemmetje uitlaat vervangen en nu alleen nog de koplampjes vervangen en de kachelventilator weer even nakijken.
Spacers er onder vandaan en dan na het weekend maar eens afspraak maken met Chris voor een verse apk.
Auto rijdt meteen stuk beter met het gerepareerde en goed werkende onderstel....

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Nu snel verkopen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja inderdaad...hup hup
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zojuist klaar met de Clio en dus klaar voor de APK, de gebreken die bekend waren verholpen.
Schokbrekers waren lek, vervangen.
Koplampen niet stelbaar, vervangen
stabilisator rubber (r ) kapot, vervangen.
puntjes op de i verder door plaatsen van hitteschild in motorruimte en sierstrip zijkant achterscherm weer geplaatst.
Rondom zwart gespoten stripjes, staat hem goed.
@Chris, deze week nog plekje vrij voor een verse apk?
En voor de liefhebber staat de Clio te koop, heb er maart dit jaar 2950 voor betaald, voor die prijs mag hij ook weer weg. ....

Schokbrekers waren lek, vervangen.
Koplampen niet stelbaar, vervangen
stabilisator rubber (r ) kapot, vervangen.
puntjes op de i verder door plaatsen van hitteschild in motorruimte en sierstrip zijkant achterscherm weer geplaatst.
Rondom zwart gespoten stripjes, staat hem goed.
@Chris, deze week nog plekje vrij voor een verse apk?
En voor de liefhebber staat de Clio te koop, heb er maart dit jaar 2950 voor betaald, voor die prijs mag hij ook weer weg. ....


Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo even een update wat betreft de APK.
Auto in de morgen de brug op bij Vakgarage Bodegraven.
Chris stond klaar met bakkie pleur en wachten op de dingen die zouden gaan komen, onder genot van kopje koffie even zitten babbelen over koetjes en kalfjes.
Af en toe even blik in de werkplaats waar de Clio werd bekeken of hij APK waardig was.
Er werd niet veel geschreven en dat was een goed teken zei Chris...
Dan de uitslag, deze was niet OK, het lijstje was niet lang wat ook aangaf dat de Clio ondanks zijn 16 jaar en 215.000 km nog best wel in goede conditie is.
Sluiting in achterlicht.( Clio 16 eigen )
1 Mistlamp defect.
Lekkage uitlaat op 2 plekken ( voorkant achterkant Kat )
Emissie te hoog.
Wiellager achter.
Kogel spoorstang speling.
remleidingen twijfelachtig.
Na dit te hebben vernomen met de mannen van de werkplaats de opties besproken en gevraagd naar het kosten plaatje als ik de auto ter plekke door hun liet repareren.
APK was al verlopen en ik had verder nog wat praktische problemen om een en ander zelf te gaan doen.
Het bedrag op zich was geen probleem, alleen ik kon niet 3 a 4 uurtjes wachten op de onderdelen en tijd nodig voor de reparatie.
Ik kwam uit de nachtdienst en wilde me bedje in, spontaan bood werd er een leenautootje aangeboden en kon ik de Clio achterlaten.
Ondertussen was ook Wouter gearriveerd met de Megane RS en dus tijd om eens even naast hem in de auto te gaan zitten voor een "blokkie om".
Man man wat gaat zo'n RS van de plek....
....
Het laatste bericht over de Clio is dat de spoorstang ( kogel ) met geen tien paarden is los te krijgen.
Hele ding moet nu dus worden vervangen en komt maandag in huis.....dus nog even geduld voor de Clio er weer een jaartje tegen aan kan.
Tot zover bedankt Vakarage Bodegraven voor de service!....

Auto in de morgen de brug op bij Vakgarage Bodegraven.
Chris stond klaar met bakkie pleur en wachten op de dingen die zouden gaan komen, onder genot van kopje koffie even zitten babbelen over koetjes en kalfjes.
Af en toe even blik in de werkplaats waar de Clio werd bekeken of hij APK waardig was.
Er werd niet veel geschreven en dat was een goed teken zei Chris...

Dan de uitslag, deze was niet OK, het lijstje was niet lang wat ook aangaf dat de Clio ondanks zijn 16 jaar en 215.000 km nog best wel in goede conditie is.
Sluiting in achterlicht.( Clio 16 eigen )
1 Mistlamp defect.
Lekkage uitlaat op 2 plekken ( voorkant achterkant Kat )
Emissie te hoog.
Wiellager achter.
Kogel spoorstang speling.
remleidingen twijfelachtig.
Na dit te hebben vernomen met de mannen van de werkplaats de opties besproken en gevraagd naar het kosten plaatje als ik de auto ter plekke door hun liet repareren.
APK was al verlopen en ik had verder nog wat praktische problemen om een en ander zelf te gaan doen.
Het bedrag op zich was geen probleem, alleen ik kon niet 3 a 4 uurtjes wachten op de onderdelen en tijd nodig voor de reparatie.
Ik kwam uit de nachtdienst en wilde me bedje in, spontaan bood werd er een leenautootje aangeboden en kon ik de Clio achterlaten.
Ondertussen was ook Wouter gearriveerd met de Megane RS en dus tijd om eens even naast hem in de auto te gaan zitten voor een "blokkie om".
Man man wat gaat zo'n RS van de plek....

Het laatste bericht over de Clio is dat de spoorstang ( kogel ) met geen tien paarden is los te krijgen.
Hele ding moet nu dus worden vervangen en komt maandag in huis.....dus nog even geduld voor de Clio er weer een jaartje tegen aan kan.
Tot zover bedankt Vakarage Bodegraven voor de service!....

Voor uitziende blik...Chris schreef:Goed bezig!![]()
Geen probleem.Arno17 schreef: @Chris, deze week nog plekje vrij voor een verse apk?![]()
Je ze hem hier toch neer voor een paar daagjes?!

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Je moet je linkerachterlicht nog ff goed doen, zit scheeft (moet over dat metalen dingetjes vallen)Arno17 schreef: Sluiting in achterlicht.( Clio 16 eigen )
Ach, alles wentArno17 schreef:Ondertussen was ook Wouter gearriveerd met de Megane RS en dus tijd om eens even naast hem in de auto te gaan zitten voor een "blokkie om".
Man man wat gaat zo'n RS van de plek........

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Kan wel wezen, maar van een Megane dci naar een 16V en dan een rondje mee knallen in een 225pk autootje blijft een flinke stap.........dat is mijn mening..Wouter de Wit schreef:Ach, alles wentArno17 schreef:Ondertussen was ook Wouter gearriveerd met de Megane RS en dus tijd om eens even naast hem in de auto te gaan zitten voor een "blokkie om".
Man man wat gaat zo'n RS van de plek........
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ha ik heb hem op de brug zien staan ....ze hebben van alles geprobeerd om hem los te krijgen ( de kogel dan) zelfs open geslepen langs het schroefdraad maar het mocht niet baaten....
Man koop een Williams
Man koop een Williams

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Je hebt gelijk!.............deze x dan....hahaha.Jochem de Haas schreef:Ha ik heb hem op de brug zien staan ....ze hebben van alles geprobeerd om hem los te krijgen ( de kogel dan) zelfs open geslepen langs het schroefdraad maar het mocht niet baaten....
Man koop een Williams
Maar goed, de intentie is er nu nog een koper...!

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
gespot verlaagde Willie................ 

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo weer even een update.
Auto is gisteren uitgelijnd en vandaag even op de brug om de kat er weer onder vandaan te halen en rechte pijp er weer onder.
Tevens de spacers weer terug geplaatst.....ziet er weer stoer uit en knalt er weer lustig op los....
Nu maar eens afwachten of er nog iemand op de verkoop afkomt, anders helaas pindakaas.
Auto is gisteren uitgelijnd en vandaag even op de brug om de kat er weer onder vandaan te halen en rechte pijp er weer onder.
Tevens de spacers weer terug geplaatst.....ziet er weer stoer uit en knalt er weer lustig op los....

Nu maar eens afwachten of er nog iemand op de verkoop afkomt, anders helaas pindakaas.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87