Ff voorstellen! Laurence Clio16V Grand Prix
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 21 dec 2010 17:28
- Locatie: Barneveld
- Contacteer:
Hey mensen!
ik ben Laurence,
eigenaar van de renault clio 16v, Grandprix no: 404
ik ben zelf signmaker bij een reclamebedrijf en dus veelal met auto's bezig!
ik heb mijn 1e auto gekocht een opel astra F cabrio. (schaam!:P)
die werd na een jaar door iemand achterop te krijgen total loss gereden!
dus opzoek naar een andere auto!
marktplaats kwam ik dus dit franse bommetje tegen in redelijke staat!
gelijk verliefd!:P
een jaar mee gereden en daarna stil gezet met kapotte koppeling, roest aan de achterschermen en dergelijke.
toen maar bedacht om hem helemaal uit elkaar te trekken en te restaureren.
alle roest verwijderd en overnieuw in de lak gezet.
en daarna het motortje laten reviseren, gelijk opboren naar 2,0. en de versnuffelingsbak laten reviseren. alle nodige dingen vervangen en daar staat ie nu dan!
[img]http://img7.imageshack.us/img7/7225/dsc00562nw.jpg[/img]
[img]http://img163.imageshack.us/img163/1008/dsc038544.jpg[/img]
[img]http://img823.imageshack.us/img823/6161/dsc00343mj.jpg[/img]
[img]http://img812.imageshack.us/img812/267/dsc00682j.jpg[/img][/img]
ik ben Laurence,
eigenaar van de renault clio 16v, Grandprix no: 404
ik ben zelf signmaker bij een reclamebedrijf en dus veelal met auto's bezig!
ik heb mijn 1e auto gekocht een opel astra F cabrio. (schaam!:P)
die werd na een jaar door iemand achterop te krijgen total loss gereden!
dus opzoek naar een andere auto!
marktplaats kwam ik dus dit franse bommetje tegen in redelijke staat!
gelijk verliefd!:P
een jaar mee gereden en daarna stil gezet met kapotte koppeling, roest aan de achterschermen en dergelijke.
toen maar bedacht om hem helemaal uit elkaar te trekken en te restaureren.
alle roest verwijderd en overnieuw in de lak gezet.
en daarna het motortje laten reviseren, gelijk opboren naar 2,0. en de versnuffelingsbak laten reviseren. alle nodige dingen vervangen en daar staat ie nu dan!
[img]http://img7.imageshack.us/img7/7225/dsc00562nw.jpg[/img]
[img]http://img163.imageshack.us/img163/1008/dsc038544.jpg[/img]
[img]http://img823.imageshack.us/img823/6161/dsc00343mj.jpg[/img]
[img]http://img812.imageshack.us/img812/267/dsc00682j.jpg[/img][/img]
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Welkom hier Laurens 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ziet er netjes uit zo.
Serieus aandacht aan besteed! Maar inderdaad, het eerste dat opvalt, is dat de auto vrij hoog staat door de forse wielen. Een verlagingskuurtje zou 'm een stuk dikker en breder maken!

Welkom bij de RTC! Gave Clio heb je man! Maar idd een verlagingskuur zou hem niet misstaan denk ik! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Dikke wagen kerel!!
Ziet er goed uit, welkom hier.
Ziet er goed uit, welkom hier.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
dikke clio hoor,. en idd wat velen voor mij ook al zeiden ,. je wielen zijn te groot !!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Welkom vanuit het Zuiden. Ziet er goed uit, fijn dat er toch mensen zijn die een 16v opknappen in plaats van slopen voor onderdelen




1 woord: DIK!

Welkom hier! Je auto was al gespot in het Nurburgring topic.
Edit: Het was het Onbekende Renault topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=5390 Nu niet meer onbekend, dus.

Welkom hier! Je auto was al gespot in het Nurburgring topic.

Edit: Het was het Onbekende Renault topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=5390 Nu niet meer onbekend, dus.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Welkom @ RTC.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Van ClioClub toch?
Mooi karretje kerel.......
Welkom hier....
Mooi karretje kerel.......

Welkom hier....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
ziet er inderdaad net uit



-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 21 dec 2010 17:28
- Locatie: Barneveld
- Contacteer:
thanks mensen
ik ben er ook erg trots op!:p
en wat die wielen betreft...
op de foto's vind ik ze ook best wel groot. in t echt tonen ze stukje kleiner!
en ja verlagen.. heb ik wel eens over gedacht! maar ik heb geen flauw idee wat voor n verenpaket ik dan moet nemen..!
hebben jullie iedeeen?
ik ben er ook erg trots op!:p
en wat die wielen betreft...
op de foto's vind ik ze ook best wel groot. in t echt tonen ze stukje kleiner!
en ja verlagen.. heb ik wel eens over gedacht! maar ik heb geen flauw idee wat voor n verenpaket ik dan moet nemen..!
hebben jullie iedeeen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De meeste setjes beginnen bij 35mm. Achter zul je je torsie moeten verstellen. Waarschijnlijk ga je door de grotere wielen wat aanloopsporen krijgen in je wielkasten voor (bij max uitsturen).grandprix404 schreef:thanks mensen
ik ben er ook erg trots op!:p
en wat die wielen betreft...
op de foto's vind ik ze ook best wel groot. in t echt tonen ze stukje kleiner!
en ja verlagen.. heb ik wel eens over gedacht! maar ik heb geen flauw idee wat voor n verenpaket ik dan moet nemen..!
hebben jullie iedeeen?
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 21 dec 2010 17:28
- Locatie: Barneveld
- Contacteer:
klopt ja ik zie dat idd ook overal,
maar waarschijnlijk kan het wel ik ben al ff aan t kijken geweest enzo,
ik heb er een band opliggen ; 185/35/17
ik ga het gewoon een keertje proberen en dan zien we wel weer verder:)
maar waarschijnlijk kan het wel ik ben al ff aan t kijken geweest enzo,
ik heb er een band opliggen ; 185/35/17
ik ga het gewoon een keertje proberen en dan zien we wel weer verder:)
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Welkom hier.
17 is gewoon te groot als je het mij vraagt. 16 kan nog wel net zijn en 15 is eigenlijk het dikst voor een serieuze verlaging vind ik persoonlijk. Dan is hij lekker laag.
als je gaat verlagen zou ik voor veren met dempers gaan of een schroefset. Los setje veren zou ik niet voor kiezen.
17 is gewoon te groot als je het mij vraagt. 16 kan nog wel net zijn en 15 is eigenlijk het dikst voor een serieuze verlaging vind ik persoonlijk. Dan is hij lekker laag.
als je gaat verlagen zou ik voor veren met dempers gaan of een schroefset. Los setje veren zou ik niet voor kiezen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
17 inch kan prima, ook met verlaging, m'n oude 16v had ook 17 inch wielen met 3.5 cm verlaging, en 205-40-17 banden, dus met jou huidige banden moet het probleemloos gaan!! Oftewel gewoon doen!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Het verschil in diameter mee gerekend kom je dan maar aan een verlaging van een cm of 2 ongeveer. Niet echt veel dus waardoor de bodem van de auto (dorpel) gewoon niet mooi laag komt te liggen..........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
- Locatie: Purmerend
toch vind ik de hoogte nu ookal mooi hoor, ik zie liever gevulde wielkasten als een dorpel die over elke drempel heen schuurt
auto ziet er verder erg netjes uit
auto ziet er verder erg netjes uit

ieder zijn ding maar ik vind het zo net een Jeep
dat ding moet gewoon met zijn bek op straat!!!

dat ding moet gewoon met zijn bek op straat!!!
moet overigens makkelijk kunnen, wielomtrek van 185/35/17 is minder dan de originele 185/55/15 

-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 21 dec 2010 17:28
- Locatie: Barneveld
- Contacteer:
hohohoo:P
jij met je jeep!:d
nee alles op z'n tijd! ik wil eerst het motortje dik voor mekaar hebben.
hij word eerdaags ff gechiped. en dan ga ik nog eens ff zien wat voor n uitlaatspruitstuk het beste is om te monteren.
en dan tegen die tijd als dat zover is gaat ie denk een 3 cm omlaag. (MAX!)
tis geen kart:P
en ik wil niet bij iedere drempel schuin er over moeten!
komt allemaal wel goed maar op z'n tijd!
jij met je jeep!:d
nee alles op z'n tijd! ik wil eerst het motortje dik voor mekaar hebben.
hij word eerdaags ff gechiped. en dan ga ik nog eens ff zien wat voor n uitlaatspruitstuk het beste is om te monteren.
en dan tegen die tijd als dat zover is gaat ie denk een 3 cm omlaag. (MAX!)
tis geen kart:P
en ik wil niet bij iedere drempel schuin er over moeten!
komt allemaal wel goed maar op z'n tijd!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Je kunt wel wat verder zakken dan 3cm voordat je klem zit op iedere drempel. Voordeel van een clio is de korte overhang voor en achter. Daar zul je nooit last van hebben. Enige wat bij serieuzere verlaging de grond gaat raken is de kat(vervanger) of de bocht thv je achtebank. Wil je je subframe ofzo raken moet je weer een stap extremer verlagen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik mag het wel een Jeep vinden toch? 
[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... foto-6.jpg[/img]
Ik zou het spruitstuk doen voor je hem laat chippen!

[img]http://i1230.photobucket.com/albums/ee4 ... foto-6.jpg[/img]
Ik zou het spruitstuk doen voor je hem laat chippen!
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 21 dec 2010 17:28
- Locatie: Barneveld
- Contacteer:
haha naja als je het zo gaat bekijken wel ja!:P
enne dat spruitstuk ik heb geen flauw idee wat ik het beste kan kiezen!
dus zodoende.
enne hij word op maat gechiped jaa,
heb net een nieuw blok en ingereden dus nu word ie psies goed afgesteld.
enne dat spruitstuk ik heb geen flauw idee wat ik het beste kan kiezen!
dus zodoende.
enne hij word op maat gechiped jaa,
heb net een nieuw blok en ingereden dus nu word ie psies goed afgesteld.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Nee ok, maar zoals wij zeggen. Laat je hem chippen op maat (dus op de rollenbank voor JOU auto de beste afstelling maken) dan is het eeuwig zonde als je hem niet van tevoren vervangt. Dan mis je namelijk een deel van de performancewinst. Ga je voor een standaard programma op die chip dan maakt het niet uit of je het voor of na vervangt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 21 dec 2010 17:28
- Locatie: Barneveld
- Contacteer:
jaa hij word gewoon precies voor mijn auto op maat gezet en er zit nu een spruitstuk op van een willie, dus zal wel goed wezen toch?
kan ooit nog voor een devil gaan maar dan laat k m zonodig wel overnieuw afstellen.
kan ooit nog voor een devil gaan maar dan laat k m zonodig wel overnieuw afstellen.