Ik zal mij opnieuw voorstellen!! Jeroen

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
TOUR DE CORSE
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 18:16
Locatie: baarn
Contacteer:

Hallo iedereen,

Nadat ik jaren niet meer actief ben geweest op het forum en mijn oude forumnaam niet meer heb zal ik mij nogmaals voorstellen. Ik ben Jeroen Feijten 27 jaar woonachtig in Baarn en al vele jaren groot renault liefhebber. Naast sportive Renaults ben ik groot Fan van de simca rallye! de tegenhanger van de renault 8 gordini.

Beide hobby's deel ik samen met mijn vader bij velen ook wel bekend denk ik Niko Feijten (vooral bekend van de Alpine club) en hebben samen in de loop der jaren een leuke collectie verzameld.

Ik zelf ben al jaren werkzaam als 1ste monteur bij een Renault dealerschap. Maar ben sinds kort ook een eigen bedrijfje gestart gespecialiseerd in met name het onderhoud en reparatie van sportive en klassieke renaults en natuurlijk simca's! Na jaren veel eigen auto's restaureerd te hebben had ik altijd de droom hiermee meer te gaan doen. En nu is het dit jaar toch echt zover gekomen. Momenteel zijn we nog druk met het helemaal afronden van de verbouwing. Maar tegen de tijd dat het klaar is volgen er zeker nog foto's!

Mijn forumnaam is trouwens ook meteen de naam van mijn bedrijf. Tour de Corse automobiles.

Hierbij twee plaatjes! De witte auto is mijn Simca 1000 rallye 3. Een gelimiteerde uitgave net als de clio williams met een plaatje op het dasboard. Alleen zijn er van deze maar 1000 gemaakt, mijn auto draagt het nummer 1000!!!! doordat de auto nooit leverbaar is geweest in nederland is hij voorzien van een nieuw kenteken. Ik heb er een speciale goedkeuring voor aan moeten vragen in lelystad bij de RDW. Ik ben de tweede eigenaar en de vorige eigenaar heeft hem alleen maar gebruikt voor toerwagen races in de eind 70-er en begin 80-er jaren. Frans derr is in 1981 kampioen geweest met deze auto. Bij aanshaf in 2006 had hij nog maar 8250 km gelopen :worship:

Ik hoop weer wat vaker op het forum actief te worden en meer evenementen mee te doen. Dus hopenlijk tot gauw.

Groetjes Jeroen

[img]http://img35.imageshack.us/img35/7944/067xg.th.jpg[/img]

[img]http://img849.imageshack.us/img849/6615/008xj.th.jpg[/img]

[img]http://img812.imageshack.us/img812/7194/racerzolder2.th.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door TOUR DE CORSE op di 28 jun 2011 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Welkom terug en geweldig dat je van je hobby je werk aan het maken bent.
Leuke collectie zo op de foto met de simca, Clio V6 en sport spider (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hoe gaaf zeg! :worship:
Leuke collectie hebben jullie!

Welkom terug Jeroen en veel succes met je bedrijf.

Misschien leuk om clubsponsor te worden?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hallo en welkom Jeroen.

Weet je je oude forum naam nog? er zitten hier veel oud leden op die zich vast nog wel wat kunnen herinneren van je..

Ik moet zeggen Geweldige collectie!

Die 5T2 is dat voor een klant of een nieuw mobieltje voor jou en je vader?
Die Simca is echt een mooi kannonetje. Zit daar ook een renault blok in of is dit vloeken in de kerk
TOUR DE CORSE
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 18:16
Locatie: baarn
Contacteer:

Ik weet mijn oude naam ook niet meer nee! Was geen heel actief lid hoor. Maar de motor in de simca is geen renault motor nee. Heeft wel veel weg van de 8 gordini motor 1300cc met twee grote dubbele webers erop.

De 5 Turbo was in eertse instantie inderdaad van een klant. Alleen deze was het een beetje zat met de auto na zo'n domper en ik droomde al jaren van zo'n auto en kon het dus niet laten :(
Ed87
Berichten: 297
Lid geworden op: do 19 mei 2011 20:21

welkom hier, mooie wagens heb je!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Wat een super mooie verzameling heb je daar!

Zo gaaf die v6 en die spider :worship:
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

respect voor de autos hoor !!! je hebt er dure exemplaartjes tussen staan !!! succes met je eigen bedrijfje. super dat je hobby echt je werk word ..
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Welkom erg gaaf (Y)
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Heee die ken ik :D Blijft een gave collectie Renaults! :worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

welkom terug! en die simca is ook :worship:
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Gave collectie zeg!!! Welkom bij de RTC! :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
TOUR DE CORSE
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 18:16
Locatie: baarn
Contacteer:

Bedankt voor de reacties! We zijn zelf ook erg trots op wat we hebben staan. Maar gebruiken ze ook zeker waarvoor ze zijn :grin:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Leuk wagenpark Jeroen, succes met de dikke turbo..!
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

als ze een sportwagen ontwikkelen mag je er toch op zijn minst van uitgaan dat hij er dan ook tegen kan om "gebruikt" te worden toch?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ha nou weet ik wie je bent....tour de corse .... :smile:
TOUR DE CORSE
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 18:16
Locatie: baarn
Contacteer:

Haha jij dacht zeker al wie is er nou weer geintresseerd in die dikke 5 :grin:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

welkom jeroen,

volgens mij heb ik nog eens staan praten in de winkel van je vader tijdens de verbouwing in 2008 :wink:

Toen was ik alleen nog werkzaam bij Gerritsen. Alles nog altijd naar wens in de reigerstraat? :wink:

Groeten Gerald (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Vriend van mij heeft vroeger een Rallye I en later een Rallye II gehad in de kleur oranje of rood.
Blokje achterin en de II was met 2 dubbele webers toch...of is dat beleving van jaren geleden toen dat best wel zeldzaam was in "normale" automobielen.
De SIMCA 1000 races op Zandvoort waren toen inderdaad helemaal geweldig.
Jantje Lammers is daar in begonnen met zijn 15 jaren jong.

Ford Escort Mexico races waren ook top.

In ieder geval welkom hier........stoere automobielen (Y)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

TOUR DE CORSE schreef:Haha jij dacht zeker al wie is er nou weer geintresseerd in die dikke 5 :grin:
Je moet altijd op je hoede blijven he :wink:

Wel gaaf dat jij nu een T1 hebt...
Ik heb er nog mee gereden toen ie bij Ivo stond.
Een bekende had hem al bijna in de schuur staan, maar das op het laatste moment niet door gegaan.
Achteraf misschien maar beter, anders had hij nou met die motorschade gezeten.
Al merkte toen wij gingen proef rijden dat er iets niet lekker zat, men dacht aan oude benzine o.i.d..
TOUR DE CORSE
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 18:16
Locatie: baarn
Contacteer:

Ja dat klopt dat is mijn vader!! Op de reigerstraat gaat alles helemaal naar tevredenheid. Het was ook een verbouwing die hard nodig was! Volgens mij ben ik jou toen ook nog een keer tegen gekomen in de winkel als ik me niet vergis!

De Rallye 2 heeft wel dubbele carbarateurs, maar dan solex 35mm Alleen op de rallye 3 waren 40 DCOE webers gemonteerd. Jan Lammers is inderdaad begonnen is de Simca rallye klasse. Ik heb 2 jaar geleden de eer gehad om naast hem een paar rondjes te doen over zandvoort in mijn Rallye 2. Wat een ervaring was dat. Uiteraard gevraagt of hij na afloop een handtekening op de binnenzijde van mijn deur wou zetten :worship:

[img]http://img171.imageshack.us/img171/1737/slip04.th.jpg[/img]

[img]http://img828.imageshack.us/img828/5606/slip09janlammers.th.jpg[/img]
TOUR DE CORSE
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 18:16
Locatie: baarn
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:
TOUR DE CORSE schreef:Haha jij dacht zeker al wie is er nou weer geintresseerd in die dikke 5 :grin:
Je moet altijd op je hoede blijven he :wink:

Wel gaaf dat jij nu een T1 hebt...
Ik heb er nog mee gereden toen ie bij Ivo stond.
Een bekende had hem al bijna in de schuur staan, maar das op het laatste moment niet door gegaan.
Achteraf misschien maar beter, anders had hij nou met die motorschade gezeten.
Al merkte toen wij gingen proef rijden dat er iets niet lekker zat, men dacht aan oude benzine o.i.d..
Ja daar heb ik denk ik toch wel mazzel mee gehad! Ik wou er al jaren een maar zag de droom steeds verder van me afgaan door de prijzen die echt enorm stijgen. Maar deze kon ik echt niet laten gaan. Het uiterlijk klopt natuurlijk niet helemaal voor een T1, maar is een hele goede basis volgens mij. Alleen moet ik nu de komende maanden keuzes gaan maken wat te doen :(

Siem vertelde mij ook al dat hij de auto niet snel vond. Misschien zijn dit inderdaad allemaal al voortekenen geweest. Ik ebn benieuwd wat voorn ellende ik allemaal ga tegen komen in het blok.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Als die klep een beetje huis heeft gehouden ...dan heb je zat te doen.
Geeft meestal wel een hoop "ijzer" vijzel overal en nergens.

Turbo misschien ook wel beschadigd ....
TOUR DE CORSE
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 18:16
Locatie: baarn
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Als die klep een beetje huis heeft gehouden ...dan heb je zat te doen.
Geeft meestal wel een hoop "ijzer" vijzel overal en nergens.

Turbo misschien ook wel beschadigd ....
Ik denk dat beelden meer zeggen dan 1000 woorden :foto:

[img]http://img692.imageshack.us/img692/4713/5turbo010.th.jpg[/img]

[img]http://img268.imageshack.us/img268/5733/5turbo012.th.jpg[/img]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Dat ziet er lekker uit....
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

oei.....
Anything worth doing is worth doing right!.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:( Oeh ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ahjoh doekje er over en klaar ..zie je niets meer van :smile:
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

tja dat word een project op zich .. ik vroeg me al af waar de kleppen waren gebleven hahaha..
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

He Jeroen,nou weet ik wie achter Tour de Corse zit..

Leuk dat je hier ook actief bent!

Succes met je bedrijf,komt vast goed.
wat is het adres en wanneer zijn jullie klaar met verbouwen?
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Holy shit. dat is niet mis.

Ieder geval een andere kop en 1 nieuwe zuiger en bus.

beter natuurlijk 4 nieuwe zuigers en bussen en andere kop.

Is er fysiek verschil in een t2 en een AT kop, Ik vermoed van niet maar misschien dat Sven dat wel weet. Misschien heeft hij nog wel wat te koop voor je?
In het verleden was hier ene Robert actief met een oer5 met een AT blok met injectie. Die was heel serieus aan het tunen met dat blok en heeft al eens uitgereken samen met Menno (ook een motor expert) dat de zuigers en bussen (die zijn zowiezo het zelfde) van een GT ook de zelfde compressie verhouding hebben

Duur projectje zo.
TOUR DE CORSE
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 18:16
Locatie: baarn
Contacteer:

Ik heb zelf nog een at kop liggen. De onderdeelnummer op de kop zijn indentiek en ook als ik ze naast elkaar leg zijn ze gelijk. Alleen als ik de hoogte van de kop meet zit hier een klein verschil in. Hier zou ik dus wel iets mee moeten doen om deze te kunnen gebruiken.

Ik heb denk ik wel gevonden waarom de auto niet echt goed liep jochem! En misschien ook wel deze ravage heeft veroorzaakt. Toen ik de kop demonteerde en het onstekingshuis vast pakte kon ik deze gewoon met de hand draaien! (bekend voor jou volgens mij) dus ga er eigenlijk van uit dat deze gewoon niet goed heeft gestaan! Ook werkte de centrifugaal vervroeging helemaal nie meer. Ook dit bevorderd het rijgedrag nie helemaal denk ik.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

De koppen zijn net ff anders!!!!!
op een at kop zit de waterpomp aan de andere kant dus is er tov een dike 5 kop een wandje in de kop achter de waterpomp anders !!!
De at kop kan je aanpassen ... maar dat kan ik je wel via pm vertellen
Doe er geen at kleppen in !!!
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

wow dat ziet er niet best uit, ik dacht het al toen ik de bougie eruit had..
aangezien Siem toen hetzelfde had toe er bij hem 1klep af was gebroken.
maar idd wel de juiste kleppen monteren anders heb je het binnen een korte tijd weer. ik meen dat er bij Siem ook at kleppen inzaten.

Succes.

Rick
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:De koppen zijn net ff anders!!!!!
op een at kop zit de waterpomp aan de andere kant dus is er tov een dike 5 kop een wandje in de kop achter de waterpomp anders !!!
De at kop kan je aanpassen ... maar dat kan ik je wel via pm vertellen
Doe er geen at kleppen in !!!
waarom via pm? is het geheimzinnig? daarom is een forum zo mooi dat je de info kunt terugvinden als je het nodig hebt (F)
Plaats reactie