ACT: Clio RS
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ja die ken ik!
Is van een monteur geweest van arend oisterwijk. Die heeft hem volgensmij nieuw gekocht. Daarna schade gereden aan de linker kant; deur achterscherm en achterbumper zat in elkaar wat ik me nog kan herinneren. Heb de auto gezien met de schade toen in geldrop bij sternschade. Kort daarna heeft hij hem verkocht. Maar op onderhoud is er iig niet bezuinigd.
Is van een monteur geweest van arend oisterwijk. Die heeft hem volgensmij nieuw gekocht. Daarna schade gereden aan de linker kant; deur achterscherm en achterbumper zat in elkaar wat ik me nog kan herinneren. Heb de auto gezien met de schade toen in geldrop bij sternschade. Kort daarna heeft hij hem verkocht. Maar op onderhoud is er iig niet bezuinigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
is alleen geen 203pk....maar 197.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Iemand bekend met deze auto die bij VKV te koop staat?
http://www.autotekoop.nl/occasion/35307 ... ?imageUrl=
http://www.autotekoop.nl/occasion/35307 ... ?imageUrl=
ik weet iig dat ie er niet meer op staat 

Nog even nagekeken, deze stond bij deze aanbieder idd eerst voor 17500.rreevvss schreef:Deze staat ook al een tijd tekoop.
Was eerst laag in de 16.000 bij een ander autobedrijf. Moet ik even nazoeken voor de zekerheid.
Toen bij deze aanbieder voor 17.500 en nu dus 16.900.
Daarvoor bij De Auto Makelaar in Geldrop voor 16950, waar die al sinds 10-2009 stond.
Ik heb sinds kort dat mijn climate control niet meer werkt. Als ik de airco aanzet gaat hij volgas koude lucht blazen, op welke temperatuur ik hem ook zet. Ook als de airco uit is is er geen verschil tussen hem op 16 of op 26 graden zetten. Iemand een idee wat er mis is?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Even uit laten lezen. ik gok op een sensor in de aircopomp. heb ook last van zo iets in de laguna.Remon schreef:Ik heb sinds kort dat mijn climate control niet meer werkt. Als ik de airco aanzet gaat hij volgas koude lucht blazen, op welke temperatuur ik hem ook zet. Ook als de airco uit is is er geen verschil tussen hem op 16 of op 26 graden zetten. Iemand een idee wat er mis is?
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat geeft je buitentemp meter aan?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Sensor in de aircopomp? Meestal zit daar niet zoveel in volgens mij. Druksensor en temp. sensor zitten zitten vaak in de droger. Er zit als het goed is ook een sensor die in het interieur meet en je bedieningspaneel kan ook nog naar de %^& zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Uitlezen inderdaad binnenkort maar eens proberen
Buitentemperatuurmeter geeft gewoon normale waarden aan trouwens.

Ik zou het in de weerstand zoeken... Bij mijn 21 had ik een soortgelijk probleem en dat was opgelost met een nieuwe weerstand. Was wel een duur geintje... 200 ex, geloof ik. Geen idee hoe dat zit bij nieuwere auto's.
Maar ik zou het eerst even uitsluiten, voordat je veel geld uit gaat geven.
Maar ik zou het eerst even uitsluiten, voordat je veel geld uit gaat geven.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dan geeft de temp sensor van de climate control zelf (die voor binnen dus) de verkeerde waarde aan. Die kun je als het goed is ook uitlezen.Remon schreef:Uitlezen inderdaad binnenkort maar eens proberenBuitentemperatuurmeter geeft gewoon normale waarden aan trouwens.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
De kachelweerstand is het in ieder geval niet. Bij non-climate-control werkt het dan alleen op de hoogste stand. Bij Climate Control werkt er helemaal niets.
Ik zou het ook in de temperatuursensor zoeken.
Ik zou het ook in de temperatuursensor zoeken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
hoe balanceren jullie RS wielen? het naafkapje kan er natuurlijk niet op maar moet ik het boutje er in draaien ivm het gewicht?
Hoelang gaat zo'n koppeling van een 172 eigenlijk gemiddeld mee?
Iemand hier al is problemen mee gehad?
Is het normaal dat deze boven in het pedaal bij licht intrappen al ontkoppelt?
Iemand hier al is problemen mee gehad?
Is het normaal dat deze boven in het pedaal bij licht intrappen al ontkoppelt?
Dat geeft wel aan dat hij bijna op is.
Natuurlijk zal bij een RS die gebruikt word waarvoor hij gemaakt is de koppeling sneller op zijn dan een 1.4.
Natuurlijk zal bij een RS die gebruikt word waarvoor hij gemaakt is de koppeling sneller op zijn dan een 1.4.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ook veel stadsverkeer geeft een hogere slijtage, veel stoppen, optrekken, etc. Inmiddels 140k op de teller van de Clio en nog helemaal niks aan te merken.
Moet wel de deur uit overigens. Dus iemand een 182 kopen?
Moet wel de deur uit overigens. Dus iemand een 182 kopen?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Iemand?tutuur schreef:hoe balanceren jullie RS wielen? het naafkapje kan er natuurlijk niet op maar moet ik het boutje er in draaien ivm het gewicht?
Heb een nare trilling rond 110/120...
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Mwa, dat boutje kun je weglaten. Het zit vrij dicht bij de omwenteling zelf en zal zo goed als niet van invloed zijn. Als je het echt wil weten:
Afstand van boutgaatje tot midden velg opmeten.
Boutje zelf even wegen en dan wat simpele formules er op los laten.
kortgezegd, een klodder modder aan de buitenrand zal meer invloed hebben, dan dat boutje.
Afstand van boutgaatje tot midden velg opmeten.
Boutje zelf even wegen en dan wat simpele formules er op los laten.
kortgezegd, een klodder modder aan de buitenrand zal meer invloed hebben, dan dat boutje.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Aandrijfas ?? Kromme schijf ?? Lood ervanaf ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Kromme velg?
Zou me niks verbazen met die comfortabele vering!

Zou me niks verbazen met die comfortabele vering!
net even op de brug gehad en er was een stuurkogeltje wat ruim.
door het kleine beetje onbalans wat er nog in de wielen zit resulteerde het in een stuur wat bijna uit mijn handen vandaan trilt.
morgen nog even de wielen op het balanceer apparaat hangen, met boutje er in en uit ff kijken of het verschil maakt.
en dus ook weer ff 100% balanceren. dan is de auto klaar voor de elfstedentocht
door het kleine beetje onbalans wat er nog in de wielen zit resulteerde het in een stuur wat bijna uit mijn handen vandaan trilt.
morgen nog even de wielen op het balanceer apparaat hangen, met boutje er in en uit ff kijken of het verschil maakt.
en dus ook weer ff 100% balanceren. dan is de auto klaar voor de elfstedentocht

Net de rs velgen op het apparaat gehangen.
Zonder boutje 0-8 (rand-hart)
Met boutje 5-5
Blijkbaar scheelt het dus wel. Nu weer helemaal trillingsvrij op een hele fijne trilling na, wss door de schijven die niet meer 100% zijn..
Zonder boutje 0-8 (rand-hart)
Met boutje 5-5
Blijkbaar scheelt het dus wel. Nu weer helemaal trillingsvrij op een hele fijne trilling na, wss door de schijven die niet meer 100% zijn..
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zozo, ik denk dat je ene wielbout 0,2356 gram zwaarder is dan de andere 3 vandaar nog die hele lichte trilling.
Kan ook gietverschil zijn in het kapje, een luchtbelletje in het aluminium of kunststof
!!!
gewoon even opvullen met kit en die wielbout een laspuntje op maken!!!
Kan ook gietverschil zijn in het kapje, een luchtbelletje in het aluminium of kunststof
!!!
gewoon even opvullen met kit en die wielbout een laspuntje op maken!!!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
hahahaha, zeur!
Mwa met die koppeling zal dus wel meevallen. Lees eigenlijk niets over dat mensen deze vervangen. Krijg zo het vermoeden dat deze over het algemeen het hele autoleven meegaat?
Bij een RS met een ton op de teller zal het over het waarschijnlijk wel meevallen denk ik dan. Mits raar (koppeling)rijgedrag en/of circuitgebruik..
Bij een RS met een ton op de teller zal het over het waarschijnlijk wel meevallen denk ik dan. Mits raar (koppeling)rijgedrag en/of circuitgebruik..
Ik ga binnenkort switchen van velgen, de castana's gaan eindelijk onder de rs uit.
Ik ga van 195-45-16 naar 195-40-17.
Klopt het dan wanneer ik zeg dat qua omtrek en breedte ik zonder probleem 40/40 kan verlagen? de et waarde van de nieuwe velgen is 49. de originele rs velgen hebben een et waarde van 48,5
Clio 2 Rs phase 2
[img]http://i56.tinypic.com/2lvmnox.jpg[/img]
Ik ga van 195-45-16 naar 195-40-17.
Klopt het dan wanneer ik zeg dat qua omtrek en breedte ik zonder probleem 40/40 kan verlagen? de et waarde van de nieuwe velgen is 49. de originele rs velgen hebben een et waarde van 48,5
Clio 2 Rs phase 2
[img]http://i56.tinypic.com/2lvmnox.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb er laatst 1 vervangen van een RS (van mijn moeder), daar lag het druklager eruit.juulvr schreef:Mwa met die koppeling zal dus wel meevallen. Lees eigenlijk niets over dat mensen deze vervangen. Krijg zo het vermoeden dat deze over het algemeen het hele autoleven meegaat?
Bij een RS met een ton op de teller zal het over het waarschijnlijk wel meevallen denk ik dan. Mits raar (koppeling)rijgedrag en/of circuitgebruik..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
@synchro
Omtrek en breedte zit wel goed.
Hoeveel J is de 17" velg? Het kan zijn dat deze een halve inch breder is.
Met een ET 49 kom je dan toch 5mm verder naar binnen en 7mm naar buiten met de velg.
Omtrek en breedte zit wel goed.
Hoeveel J is de 17" velg? Het kan zijn dat deze een halve inch breder is.
Met een ET 49 kom je dan toch 5mm verder naar binnen en 7mm naar buiten met de velg.