ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ja die ken ik!
Is van een monteur geweest van arend oisterwijk. Die heeft hem volgensmij nieuw gekocht. Daarna schade gereden aan de linker kant; deur achterscherm en achterbumper zat in elkaar wat ik me nog kan herinneren. Heb de auto gezien met de schade toen in geldrop bij sternschade. Kort daarna heeft hij hem verkocht. Maar op onderhoud is er iig niet bezuinigd.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

is alleen geen 203pk....maar 197.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
rreevvss
Berichten: 205
Lid geworden op: za 27 jul 2002 20:56
Locatie: Den Haag

Deze staat ook al een tijd tekoop.
Was eerst laag in de 16.000 bij een ander autobedrijf. Moet ik even nazoeken voor de zekerheid.
Toen bij deze aanbieder voor 17.500 en nu dus 16.900.
rreevvss
Berichten: 205
Lid geworden op: za 27 jul 2002 20:56
Locatie: Den Haag

Waar kan ik een goede werkplaatshandleiding vinden voor de Clio 3 RS?
Haynes heeft er geen voor zover ik kan zien.
Is er online iets beschikbaar?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Iemand bekend met deze auto die bij VKV te koop staat?

http://www.autotekoop.nl/occasion/35307 ... ?imageUrl=
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik weet iig dat ie er niet meer op staat :lol:
rreevvss
Berichten: 205
Lid geworden op: za 27 jul 2002 20:56
Locatie: Den Haag

rreevvss schreef:Deze staat ook al een tijd tekoop.
Was eerst laag in de 16.000 bij een ander autobedrijf. Moet ik even nazoeken voor de zekerheid.
Toen bij deze aanbieder voor 17.500 en nu dus 16.900.
Nog even nagekeken, deze stond bij deze aanbieder idd eerst voor 17500.
Daarvoor bij De Auto Makelaar in Geldrop voor 16950, waar die al sinds 10-2009 stond.
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ik heb sinds kort dat mijn climate control niet meer werkt. Als ik de airco aanzet gaat hij volgas koude lucht blazen, op welke temperatuur ik hem ook zet. Ook als de airco uit is is er geen verschil tussen hem op 16 of op 26 graden zetten. Iemand een idee wat er mis is?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Remon schreef:Ik heb sinds kort dat mijn climate control niet meer werkt. Als ik de airco aanzet gaat hij volgas koude lucht blazen, op welke temperatuur ik hem ook zet. Ook als de airco uit is is er geen verschil tussen hem op 16 of op 26 graden zetten. Iemand een idee wat er mis is?
Even uit laten lezen. ik gok op een sensor in de aircopomp. heb ook last van zo iets in de laguna.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wat geeft je buitentemp meter aan?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Sensor in de aircopomp? Meestal zit daar niet zoveel in volgens mij. Druksensor en temp. sensor zitten zitten vaak in de droger. Er zit als het goed is ook een sensor die in het interieur meet en je bedieningspaneel kan ook nog naar de %^& zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Uitlezen inderdaad binnenkort maar eens proberen (Y) Buitentemperatuurmeter geeft gewoon normale waarden aan trouwens.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou het in de weerstand zoeken... Bij mijn 21 had ik een soortgelijk probleem en dat was opgelost met een nieuwe weerstand. Was wel een duur geintje... 200 ex, geloof ik. Geen idee hoe dat zit bij nieuwere auto's.

Maar ik zou het eerst even uitsluiten, voordat je veel geld uit gaat geven.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Remon schreef:Uitlezen inderdaad binnenkort maar eens proberen (Y) Buitentemperatuurmeter geeft gewoon normale waarden aan trouwens.
Dan geeft de temp sensor van de climate control zelf (die voor binnen dus) de verkeerde waarde aan. Die kun je als het goed is ook uitlezen.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De kachelweerstand is het in ieder geval niet. Bij non-climate-control werkt het dan alleen op de hoogste stand. Bij Climate Control werkt er helemaal niets.

Ik zou het ook in de temperatuursensor zoeken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoe balanceren jullie RS wielen? het naafkapje kan er natuurlijk niet op maar moet ik het boutje er in draaien ivm het gewicht?
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Hoelang gaat zo'n koppeling van een 172 eigenlijk gemiddeld mee?
Iemand hier al is problemen mee gehad?
Is het normaal dat deze boven in het pedaal bij licht intrappen al ontkoppelt?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat geeft wel aan dat hij bijna op is.
Natuurlijk zal bij een RS die gebruikt word waarvoor hij gemaakt is de koppeling sneller op zijn dan een 1.4.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een koppeling belast je volgens mij het meest door een slechtte chauffeur of veel sprintjes.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ook veel stadsverkeer geeft een hogere slijtage, veel stoppen, optrekken, etc. Inmiddels 140k op de teller van de Clio en nog helemaal niks aan te merken.

Moet wel de deur uit overigens. Dus iemand een 182 kopen? :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Stadsverkeer zal idd wat meer slijtage geven dan veel snelweg maar een koppeling waarmee enigszins normaal omgesprongen wordt gaat echt belachelijk lang mee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tutuur schreef:hoe balanceren jullie RS wielen? het naafkapje kan er natuurlijk niet op maar moet ik het boutje er in draaien ivm het gewicht?
Iemand?

Heb een nare trilling rond 110/120...
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Mwa, dat boutje kun je weglaten. Het zit vrij dicht bij de omwenteling zelf en zal zo goed als niet van invloed zijn. Als je het echt wil weten:
Afstand van boutgaatje tot midden velg opmeten.
Boutje zelf even wegen en dan wat simpele formules er op los laten.

kortgezegd, een klodder modder aan de buitenrand zal meer invloed hebben, dan dat boutje.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Aandrijfas ?? Kromme schijf ?? Lood ervanaf ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Kromme velg? :lol:

Zou me niks verbazen met die comfortabele vering!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

net even op de brug gehad en er was een stuurkogeltje wat ruim.

door het kleine beetje onbalans wat er nog in de wielen zit resulteerde het in een stuur wat bijna uit mijn handen vandaan trilt.

morgen nog even de wielen op het balanceer apparaat hangen, met boutje er in en uit ff kijken of het verschil maakt.

en dus ook weer ff 100% balanceren. dan is de auto klaar voor de elfstedentocht :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Net de rs velgen op het apparaat gehangen.

Zonder boutje 0-8 (rand-hart)
Met boutje 5-5

Blijkbaar scheelt het dus wel. Nu weer helemaal trillingsvrij op een hele fijne trilling na, wss door de schijven die niet meer 100% zijn..
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zozo, ik denk dat je ene wielbout 0,2356 gram zwaarder is dan de andere 3 vandaar nog die hele lichte trilling.

Kan ook gietverschil zijn in het kapje, een luchtbelletje in het aluminium of kunststof

!!!

gewoon even opvullen met kit en die wielbout een laspuntje op maken!!!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hahahaha, zeur!
rreevvss
Berichten: 205
Lid geworden op: za 27 jul 2002 20:56
Locatie: Den Haag

rreevvss schreef:Waar kan ik een goede werkplaatshandleiding vinden voor de Clio 3 RS?
Haynes heeft er geen voor zover ik kan zien.
Is er online iets beschikbaar?
Is er dan helemaal niets voor de Clio 3 RS?
juulvr
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 26 apr 2010 10:41
Contacteer:

Mwa met die koppeling zal dus wel meevallen. Lees eigenlijk niets over dat mensen deze vervangen. Krijg zo het vermoeden dat deze over het algemeen het hele autoleven meegaat?
Bij een RS met een ton op de teller zal het over het waarschijnlijk wel meevallen denk ik dan. Mits raar (koppeling)rijgedrag en/of circuitgebruik..
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

Ik ga binnenkort switchen van velgen, de castana's gaan eindelijk onder de rs uit.
Ik ga van 195-45-16 naar 195-40-17.
Klopt het dan wanneer ik zeg dat qua omtrek en breedte ik zonder probleem 40/40 kan verlagen? de et waarde van de nieuwe velgen is 49. de originele rs velgen hebben een et waarde van 48,5
Clio 2 Rs phase 2

[img]http://i56.tinypic.com/2lvmnox.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

juulvr schreef:Mwa met die koppeling zal dus wel meevallen. Lees eigenlijk niets over dat mensen deze vervangen. Krijg zo het vermoeden dat deze over het algemeen het hele autoleven meegaat?
Bij een RS met een ton op de teller zal het over het waarschijnlijk wel meevallen denk ik dan. Mits raar (koppeling)rijgedrag en/of circuitgebruik..
ik heb er laatst 1 vervangen van een RS (van mijn moeder), daar lag het druklager eruit.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

@synchro

Omtrek en breedte zit wel goed.

Hoeveel J is de 17" velg? Het kan zijn dat deze een halve inch breder is.
Met een ET 49 kom je dan toch 5mm verder naar binnen en 7mm naar buiten met de velg.
Plaats reactie