voorstellen "the reaper"

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
the reaper

hoi, ga me opnieuw voorstellen aangezien ik na al die jaren mijn oude gebruikersnaam niet meer weet. :-( . nog steeds plannen om mijn r19 van een 1.7 turbomotor te voorzien maar dat duurt nog ff) nu begonnen aan de zoektocht naar een twingo 1. ik woon in duitsland net over de grens voorbij winschoten.(+- 60 km van groningen) en ga zaterdag kijken voor een twingo .
de 4cm weitec verlagingsset heb ik al in huis,. special paint motorkap ga ik vandeweek halen. dus de twingo moet er nu echt komen hahaha .
the reaper

oops het voorstel gedeelte nog dan he?

hein vd rijt 29 jaar, automonteur (bij renault in groningen) tja en wil iemand nog iets weten dan hoor ik het wel .
Abel
Über-Spammer

je bent een monteur bij renault.. dan kan je toch wel een beter auto van renault bedenken ;)

Ik heb zelf renault 5, 5 GTT, megane coupe, twingo 1 fase 1 c-blok en twingo 1 fase 1 d-blok gereden en rijd nu megane 2 (ik heb nog een 5 en een 5gt in een schuur)

Als ik nu een klein budgetje zou hebben en wat zou willen tunen zou ik meteen weer een coupe kopen.

Dus zou je wat meer kunnen vertellen over je plannen en omdat je toch iedere dag 150 km moet rijden lijkt me een modern dieseltje of een lpg auto interesant. (lpg in groningen 64 cent)

Maar welkom terug Reaper! (Y)
the reaper

hahaha een twingo is niks mis mee, ik wil er eentje met een d motor omdat ik in mijn 19 het originele c blokkie vast heb laten lopen en zoiezo zijn de c motors niet echt mijn ding die rammelblokjes. dus een d motortje doet het goed genoeg en zuinig zat voor die kilometers. ik heb een hekel aan gas en diesel tja het geluid vind ik niks (echt een geluiden man hahaha).

ik heb een zwarte renault 19 al twee jaar in de schuur staan , ik heb daar toen ik nog in nederland woonde een 1.7 ingelegd. hem voorzien van sportschokkers voor en achter met een verlaagde verlagingsset dus nu zo,n dikke 6cm verlaagd voor en achter,. veerpootbrug voor en achter. motor einddemper van een r1
maar daar wil ik als mijn garage gebouwd is aan beginnen om hem leeg te halen blok eruit en een volvo turbo blok erin te lepelen.. de gechipte rekeneenheid heb ik al liggen dus ook dat moet doorgaan ooit.

de twingo moet eigenlijk een beetje standaard blijven op 4cm verlaging na een mooi setje wielen voor weinig.. bijv intra t line 13ers 7j iemand nog een goedkoop setje liggen? en totaal onverwacht kreeg ik van iemand uit belgie een specialpaint motorkap aangeboden met een THE REAPER afbeelding erop . vandaar mijn formumnaam ook :grin:

verder rijd mijn vrouw dagelijks een lavendel kleurige renault espace 2.0 van 98. om de kinderen naar school te brengen. het is de tweede al aangezien ik de eerste total loss reed met ijzel vorig jaar, ik heb er eentje bijgekocht met een kapot blok en het blok van mijn schade espace daar ingelegd..
nog meer vragen?
Abel
Über-Spammer

och vragen verder niet nee. En geluiden tja, als het geluiden zijn die horen in een auto niets mis mee, maar als ik bij geluidne gaan horen staan al mijn haren overeind.

Twingo met d blok is qua geluid echt een verbetering. en qua prestaties ook iets fijner. zuinigheid zit vond ik geen verschil in. ik heb 1 twingo nog in mijn garagebox staan met het c-blokkie. ik had daar een 1.4 uit een r19 ingebouwd aangezien de orginele stuk is gegaan. Je moet gewoon je auto goed onderhouden, en de vorige eigenaar heeft wel een ton gereden op de oude olie denk ik.. Alleen maar sludge en moder in dat blok.. :gun:

de 1.4 aangesloten op alle randorganen en computer van de 1.2 en dat reed echt goed en snel vergeleken met de oude 1.2 Ik heb de bougies regelmatig gechekt op de kleur aangezien het een iets grotere motorinhoud heeft als de orginele maar dat ging prima!

Persoonlijk vind ik de c-blok uber. aangezien er geen distributie riem opzit en onderliggende nokkenas in zit. dat sleutelt gewoon fijn. die blokken kosten ook niets op de sloop. Maar als je een twingo koopt koop dan een fase 2 want die heeft echt veel betere stoellen (D)
the reaper

tja ieder zijn ding natuurlijk en wat jij zegt is zeker waar, de blokken kosten geen drol . ik had mijn 1.4 c motor de ontsteking vervroegd door de bdp kabels om te draaien. hij is dan een stuk feller en loopt veel mooier.. alleen denk ik dat hij kapot gelopen is door konstant 170/180 te blazen naar duitsland toe.

ik heb 3X r19 gehad
1 chamade 1800 multipoint. 92pk fase1
1 hatchback 1700 singlepoint 75pk fase1
1hatchback 1700 singlepoint 75pk fase2
1hatchback 1400 fase1 waar de fase2 19 het blok van heeft gedoneerd. ook mijn huidige 19 nu de fase1 dus.

en van al die renaults 19 die ik gehad heb loopt de huidige het hardst 205 op de teller uiteindelijk. de 92pk liep net over de 200 op teller.

mijn daily is nu nog een 323 bg ik zit daar ook op het forum en ik hoop dat dit net zon gezellig forum/clubje is als de formule323club.
Leon Cozijn
Contacteer:

the reaper

whahaha tja als ik fotos van een twingo zou hebben zou ik ze er op zetten. maar ik ga pas overmorgen kijken/kopen. dus moet ik jullie de fotos verschuldigd blijven. eventjes geduld nog aub (S)
the reaper

oke een fotootje van de autosite dan. niet zeker dattie m word maar wrschijnlijk wel.[img]http://94.100.123.74/1321450001-1321500 ... _kkAQ.jpeg[/img]
the reaper

coupe16v
Contacteer:

Hey Hein (Y)

Das ist eine skonne Twingo Junge!
Ik heb volgens mij nog wel ergens foto's of filmpjes van je 19 en niels zijn megane op mijn pc staan.

Groeten, Paul (ex arend collega en broer van Niels :D )
Leon Cozijn
Contacteer:

Aparte kleur zeg (Y)
the reaper

hey paul ,. die filmpjes zouk graag eens zien. ik zal ze misschien ook wel hebben maar ben toch benieuwd welke film/pjes het is/zijn.
het is natuurlijk geen nieuwe hij heeft wel wat dingetjes. nu moetk de kop eraf gaan halen aangezien ik m kocht met kapotte riem en 95.000km gelopen
maja ik vond 750 een nette prijs voor een eind 98er twingo met zon kmstand.
hier vragen ze gerust 14/1500 euro voor zo een met hele riem natuurlijk, waar zelfs de tuv (apk) van verlopen is. deze heeft zelfs nog tuv tot 9 2012.
hij vroeg 1000 maar das natuurlijk teveel vant goeie..
coupe16v
Contacteer:

Heb nog effe gekeken, maar die staan blijkbaar op youtube :wink:

Nieuwe kleppen erin is voor de middag weer rijden (Y)
the reaper

hahaha vandaag ff iets anders opgehaald dus pas volgend weekend denk ik aan de twingo beginnen . wel alvast onderdelen besteld.

[img]http://94.100.124.153/1323650001-132370 ... _bMz4.jpeg[/img]

[img]http://94.100.120.30/1323650001-1323700 ... _HorQ.jpeg[/img]

ieder zijn eigen smaak natuurlijk maar kvind m supermooi.. nog wel een paar lagen blankelak erop maja..

paul op wiens account staan die films? welke naam ?
Abel
Über-Spammer

ha verrie naais,

leuke twingo, zo heb ik een 97 tiger gekocht voor 400 met een kapotte distributie, een donor kop gehaald. (vaak goedkoper als revisie)
distributie set met waterpomp, nieuwe olie+filter en nieuwe koelvloeistof. en natuurlijk nieuwe koppaking+siliconen kit

moet kunnen voor een 250 a 300 euro allemaal (Y)

suc6, en dit kan met mooi weer makkelijk op de inrit 3 a 4 uur werk voor alles
the reaper

ik wil eigenlijk toch zelf de nieuwe kleppen erin gaan zetten, distributieset met waterpomp ,. koppakkingset met kopbouten enz. 130 euro samen .. dus nu ff op zoek naar kleppen en dan hopelijk zaterdag tijd om eraan te beginnen..
ja je hebt ze soms echt goedkoop autos met kapotte riem maja vond deze ook niet te duur hoor x
Laatst gewijzigd door the reaper op ma 6 jun 2011 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer

ik heb de oude kop nog liggen daar zijn 2 kleppen van krom gok ik..
intresse? ik woon in groningen
the reaper

ik ben iemand die voor gratis alles ofja bijna alles wil .. dus alstie gratis af te halen is ben ik je man !!!
Abel
Über-Spammer

gratis is mij te gek.. maar ik hoef ook geen 50 euro
the reaper

ik snap dat je er iets voor wilt hebben . ik ga ff kijken of ik je een persoonlijk berichtje kan sturen...
Dolfijne5

Hey deze motorkap heeft te koop gestaan bij http://www.twingoclub.nl :wink:
the reaper

en wat vroeg diegene daar toen voor ? weet je dat toevallig nog?
Martijn Kool

stel je is voor dat je teveel hebt betaald :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Dolfijne5

Uhhhh geen flauw idee. Heb je hem uit Belgie gehaald? Zo ja, dan is die het.
the reaper

hahaha hij komt idd uit belgie, maar heb m in amersfoort gehaald.. ja stel je voor dat ik teveel betaald heb.. och aan zoiets kun je eigenlijk niet echt een prijskaart hangen vind ik .. het moet net je smaak (en toevallig je naam) zijn toch? ik vind 200 euro een mooi prijsje (in het echt istie natuurlijk nogal wat goedkoper maar ben benieuwd naar de reacties die hierop komen.) ..
tutuur
Clubsponsor

is het echt carbon of overtrokken?

als het echt is vind ik het helemaal niet duur!
the reaper

het is gespoten carbonlook, en special paint is vaak best duur. met het licht op de juiste (ofja eigenlijk onjuiste) plek zie je ook wel wat foutjes in de kap zelf plamuurfoutjes zegmaar,. maar och als er straks ooit een paar extra lagen blankelak opzitten, dan zal de eerste aanblik gewoon netjes zijn.(hoop ik).
Abel
Über-Spammer

loopt hij nu al? je hebt al kleppen en alles verder al in huis.. die twingo had gisteren om 22:00 al klaar kunnen zijn.

(0)
the reaper

de kleppen heb ik inderdaad de andere spullen laten nog even op zich wachten, dus dat word m niet. ik hoop m vant weekend rijdend te hebben en dan nog us kijken met het aanmelden van de auto of ik een wens plaat laat maken of gewoon mun oude platen vd mazda erop zet..
ik heb ook een nieuwe uitlaat besteld(ebay 33 euro) vanaf de kat .en ga daar een sierstuk oplassen...
the reaper

nou vrijdagavond ff de kop eraf gehaald, wat kun je toch lekker overal bij zeg mmm. begon om half 8 ofzo en om 9 uur hadk de kop op tafel liggen. natuurlijk wel op thuistempo gewerkt want echt haast heb ik er niet mee.

[img]http://94.100.122.199/1330400001-133045 ... _aJvy.jpeg[/img]

had ik mooi bij abel een kop opgehaald waarvan hij dacht dat er maar twee kleppen krom zouden zijn .. maja na verder inspectie waren er toch meer krom.. dus helaas kon ik niet verder.. zaterdag overal in de buurt op zoek geweest naar kleppen .. maar helaas.. dus nu heb ik 8 nieuwe kleppen besteld die hopelijk morgen of woensdag al binnen zijn.. kan ik ze mooi savonds inslijpen en alst weer mee wil werken mooi een keer savonds de kop erop leggen..

[img]http://94.100.124.133/1330400001-133045 ... _UCcr.jpeg[/img]

3 uitlaatkleppen krom en 1 inlaatklep.
.. tot zover de update weer ..
Abel
Über-Spammer

hmm dat is jammer.

wat kosten die losse kleppen nu dan?

en wat ziet dat motortje er nog netjes uit van binnen :worship: daar kon die van mij nog wat van leren (N)
the reaper

inlaatkleppen kosten 7 euro ex en uitlaat 10 euro ex. ja tis inderdaad jammer maargoed als er nieuwe kleppen inkomen is dat ook zeker goed..
het blok ziet er inderdaad netjes uit al heb ik op de foto wel al wat geschuurd hoor.. het zou er ook uit zien bij 95.000km en er dan al versleten uit zien..
de kleppen bij renault zijn trouwens stukken duurder zoiezo kun je die alleen per set bestellen van in of uit of allebei .. dan kosten de inlaatkleppen 87 euro en de uitlaatkleppen 116 zo uit mijn hoofd dus das belachelijk..
the reaper

hij loopt !!! klinkt wat raar aangezien de achterdemper eronderuit ligt nog ..

[img]http://94.100.123.178/1334350001-133440 ... _wpGM.jpeg[/img]

oke filmpje kan ik er niet opkrijgen hier ..
the reaper

[youtube]<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/goklRnNgmKM" frameborder="0"></iframe>[/youtube]
Plaats reactie