Arno17 R19 Cabriolet ( Clio 16V verkocht )
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat is wel erg dun, normaal is 10/40 aan te raden, en bij sportief/race gebruik 10/50 of 10/60.
Over druppels, bedoel je niet je stuurbekrachtigingsvaatje? Dit kan bij intensief gebruik wel wat uitgooien, evt iets minder dan max vullen helpt wel.
Over druppels, bedoel je niet je stuurbekrachtigingsvaatje? Dit kan bij intensief gebruik wel wat uitgooien, evt iets minder dan max vullen helpt wel.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen het is expansie vat..........maar even in de gaten houden.Jean-Paul-S schreef:Dat is wel erg dun, normaal is 10/40 aan te raden, en bij sportief/race gebruik 10/50 of 10/60.
Over druppels, bedoel je niet je stuurbekrachtigingsvaatje? Dit kan bij intensief gebruik wel wat uitgooien, evt iets minder dan max vullen helpt wel.
Dochterlief rijdt een stuk rustiger dan haar pappie.......

Olie dus maar 10w40 aanhouden.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo klein defect aan de Clio, rubber slangetje voor de rechter schijfrem vond het nodig om te gaan lekken.
Het spuit eruit en dus werk aan de winkel..........
Het spuit eruit en dus werk aan de winkel..........
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hopelijk niet het pedaal tot de bodem getrapt en ergens tegenaan gerold?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Meteen ff die rvs slangen ertegen heb je er nooit meer last van ..ontluchten moet je nu toch ...meteen nieuwe remvloeistof dot5.1.
Zit je dochter weer veilig achter het stuur...
Zit je dochter weer veilig achter het stuur...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ga ik doen Jochem........weer bedankt voor de tip!...Jochem de Haas schreef:Meteen ff die rvs slangen ertegen heb je er nooit meer last van ..ontluchten moet je nu toch ...meteen nieuwe remvloeistof dot5.1.
Zit je dochter weer veilig achter het stuur...

Die handel is te koop bij de betere auto onderdelen firma, of heb je toevallig een linkje of adres daarvoor.......aardige gozerd.

De vorige eigenaar had volgens mij al remvloeistof vernieuwd.....
Neen, ze reden stapvoets en vriend heeft hem naar huis gereden......stapvoets.....Jean-Paul-S schreef:Hopelijk niet het pedaal tot de bodem getrapt en ergens tegenaan gerold?
Clio staat nu enigszins vleugellam voor de deur....

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Haha, je was me net voor had intussen al op winparts gekeken maar na je melding over de RVS gevonden bij Biesheuvel...........thanks again.......zo maar even bestellen en van de week op de knietjes even de boel fixen.Jochem de Haas schreef:Ouwe luie donder....
bijv
http://www.rstrade.nl/page-Goodridge-re ... en_18.aspx
http://ddmechanics.be/remleid.html
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... o__phase_i
Hoop wel dat ik de ouwe meuk los kan krijgen en met me lompe klauwen niks sloop af afbreek...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Morgen al op de ouwe knietjes om de tulletjes van de remleiding in te WD40en...oja en ook de ontluchtings tulletjes/nippels.
En doe je zelf een plezier koop een remleidingsteeksleuteltje...10/11 anders verneuk je geheid als nog je remleidingtulletjes...nippels.
En doe je zelf een plezier koop een remleidingsteeksleuteltje...10/11 anders verneuk je geheid als nog je remleidingtulletjes...nippels.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Oke, vandaar ook me opmerking over het mollen van die nippels etc....maandag mag dochterlief dus even naar de Karwei om WD40 te halen, kan ik ondertussen even de zooi bestellen en de handel lekker los weken.Jochem de Haas schreef:Morgen al op de ouwe knietjes om de tulletjes van de remleiding in te WD40en...oja en ook de ontluchtings tulletjes/nippels.
En doe je zelf een plezier koop een remleidingsteeksleuteltje...10/11 anders verneuk je geheid als nog je remleidingtulletjes...nippels.
Jochem........je bent een topper........maar dat wist je al....

Is onderstaande niet beter voor de 16V?
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... 0_williams
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja das prima .....Arno
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zijn in bestelling, WD40 morgenmiddag even aanbrengen......hopelijk eind van de week weer remmend.Jochem de Haas schreef:Ja das prima .....Arno
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Mochten ze nou echt vastzitten kun je ze met een vlam warmstoken, dan gaan ze doorgaans ook beter los.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Is dat niet een beetje gevaarlijk dan ivm brandgevaar?Jean-Paul-S schreef:Mochten ze nou echt vastzitten kun je ze met een vlam warmstoken, dan gaan ze doorgaans ook beter los.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Met verstand gebruiken spreekt voor zich. Opletten dat je alleen verhit wat je moet verhitten, het kan echt helpen. Als de leidingen echt vastzitten bestaat namelijk de kans dat de groene leidingen gaan meedraaien waardoor ze zwakker worden of stukgaan.
Ik gebruik vaak een hele goede griptang en daar lukt het altijd mee en verder ook de genoemde open ringsleutels. Zelf gebruik k geen brander voor deze applicatie.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Van de week de lek zelf maar eerst fixen, speciaal sleuteltje morgen even halen en ook de rem olie.
Dan de rest maar even kijken of mijn adresje tijd heeft om daarmee te helpen.....een brug is toch altijd makkelijker.
Kunnen we gelijk de onderkant nader inspecteren en of de tectyl kwast er aan te pas moet komen.
Dan de rest maar even kijken of mijn adresje tijd heeft om daarmee te helpen.....een brug is toch altijd makkelijker.
Kunnen we gelijk de onderkant nader inspecteren en of de tectyl kwast er aan te pas moet komen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb er dot 5.1 in zitten en dit lag gewoon op voorraad bij de brezanMerijn schreef:Ik zou er gewoon DOT4 in gooien... Blijft langer goed en is ruim voldoende voor gewoon en sportief straatgebruik. DOT5.1 is ook niet makkelijk te verkrijgen bij de gewone automaterialenzaak.
maar ik zou er als ik jou was gewoon dot4 in mieteren

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
dank voor de adviezen allemaal.............u hoort mij als het weer remt!..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hmmm,
Ik zit ff te klooien met de oude zooi los te halen van de Clio.
Ik krijg het oude slangetje niet los wat aan de carrosserie ( het binnenscherm zeg maar ) vastzit.
Het is ook prostitué achtig om er een normale sleutel op te zetten, zit een soort van beugeltje omheen.
Heeft er iemand advies dit te doen?
Ik neem aan dat dit geen links draad is en dat je het slang gedeelte op de remleiding moet schroeven en ook zo moet loshalen.
Dus met je poten van de remleiding zelf moet afblijven.
Hulp is gewenst.............
Ik zit ff te klooien met de oude zooi los te halen van de Clio.
Ik krijg het oude slangetje niet los wat aan de carrosserie ( het binnenscherm zeg maar ) vastzit.
Het is ook prostitué achtig om er een normale sleutel op te zetten, zit een soort van beugeltje omheen.
Heeft er iemand advies dit te doen?
Ik neem aan dat dit geen links draad is en dat je het slang gedeelte op de remleiding moet schroeven en ook zo moet loshalen.
Dus met je poten van de remleiding zelf moet afblijven.
Hulp is gewenst.............

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Die wartel waar het beugeltje tegen steunt moet je los draaien.
Is gewoon normaal draad dus tegen de klok in.
Soms is het handig om het eind van de lang tegen te houden met een klemtang. Zo sloop je de tandjes niet waar de slang in vergrendeld zit...
Is gewoon normaal draad dus tegen de klok in.
Soms is het handig om het eind van de lang tegen te houden met een klemtang. Zo sloop je de tandjes niet waar de slang in vergrendeld zit...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Oke, maar daar kom je dus niet bij met een steeksleutel.......tutuur schreef:Die wartel waar het beugeltje tegen steunt moet je los draaien.
Is gewoon normaal draad dus tegen de klok in.
Soms is het handig om het eind van de lang tegen te houden met een klemtang. Zo sloop je de tandjes niet waar de slang in vergrendeld zit...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Dan is het beugeltje niet helemaal 100 meer want normaal kan er gewoon een sleuteltje 11 op...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Net Jacques aan de telefoon gehad.
Van de week even zijn speciale tang lenen.
Mijn vraag is beantwoordt:
Het moertje aan de remleiding moet je dus losdraaien van het oude slangetje en niet andersom.
Slang aan remklauw en ontluchtingsnippel zijn wel gangbaar en al los geschroefd.
Wordt vervolgd!
Van de week even zijn speciale tang lenen.
Mijn vraag is beantwoordt:
Het moertje aan de remleiding moet je dus losdraaien van het oude slangetje en niet andersom.
Slang aan remklauw en ontluchtingsnippel zijn wel gangbaar en al los geschroefd.
Wordt vervolgd!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Nog even wat anders, zit in dubio om de Borbet's te vervangen door schoepenvelgen die hier te koop staan op RTC markt.
[img]http://img233.imageshack.us/img233/7549/cid00j.jpg[/img]
Vraagje is dan, heb je dan de spoorverbreders niet meer nodig of is dat juist stoer om wel te blijven doen.
Passen mijn huidige banden 195/45/16 hier wel omheen?
Kortom weer paar vragen als beginnend 16V rijder, ik wil hem dus zoveel mogelijk in originele staat terug brengen.
Jaja de bumperlip gaat ook vervangen worden
[img]http://img233.imageshack.us/img233/7549/cid00j.jpg[/img]
Vraagje is dan, heb je dan de spoorverbreders niet meer nodig of is dat juist stoer om wel te blijven doen.
Passen mijn huidige banden 195/45/16 hier wel omheen?
Kortom weer paar vragen als beginnend 16V rijder, ik wil hem dus zoveel mogelijk in originele staat terug brengen.
Jaja de bumperlip gaat ook vervangen worden
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Oke, was ik al bang voor.antoine schreef:Geen spoorverbreders nodig maar je banden gaan niet passen omdat de speedline's 15" zijn.
Voordeel is........15 inch zijn wat goedkoper in aanschaf dan 16 inch neem ik aan.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Dat is wel zeker 

Schoepen staan wel gaaf inderdaad! Wel iets laten zakken dan 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen kerel, die Beamer lampen zijn eraf.Merijn schreef:Schoepen horen er gewoon onder...Dat maakt deze auto gewoon af! Of zitten die angel eyes er nog op?
Enige puntje daarna is de bumper lip.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
[img]http://www.clubrenaultsportives.nl/imag ... RCL16V.jpg[/img]Merijn schreef:Schoepen horen er gewoon onder...Dat maakt deze auto gewoon af!

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Inderdaad helemaal top!antoine schreef:[img]http://www.clubrenaultsportives.nl/imag ... RCL16V.jpg[/img]Merijn schreef:Schoepen horen er gewoon onder...Dat maakt deze auto gewoon af!
Dus:
Te koop:
4 Borbet velgen met band voorzien van redelijk/goed profiel, Toyo 195/45/16.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87