Arno17 R19 Cabriolet ( Clio 16V verkocht )

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Dat is wel erg dun, normaal is 10/40 aan te raden, en bij sportief/race gebruik 10/50 of 10/60.

Over druppels, bedoel je niet je stuurbekrachtigingsvaatje? Dit kan bij intensief gebruik wel wat uitgooien, evt iets minder dan max vullen helpt wel.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jean-Paul-S schreef:Dat is wel erg dun, normaal is 10/40 aan te raden, en bij sportief/race gebruik 10/50 of 10/60.

Over druppels, bedoel je niet je stuurbekrachtigingsvaatje? Dit kan bij intensief gebruik wel wat uitgooien, evt iets minder dan max vullen helpt wel.
Neen het is expansie vat..........maar even in de gaten houden.
Dochterlief rijdt een stuk rustiger dan haar pappie....... (Y)

Olie dus maar 10w40 aanhouden.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Zo klein defect aan de Clio, rubber slangetje voor de rechter schijfrem vond het nodig om te gaan lekken.

Het spuit eruit en dus werk aan de winkel..........
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Hopelijk niet het pedaal tot de bodem getrapt en ergens tegenaan gerold?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Meteen ff die rvs slangen ertegen heb je er nooit meer last van ..ontluchten moet je nu toch ...meteen nieuwe remvloeistof dot5.1.
Zit je dochter weer veilig achter het stuur...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jochem de Haas schreef:Meteen ff die rvs slangen ertegen heb je er nooit meer last van ..ontluchten moet je nu toch ...meteen nieuwe remvloeistof dot5.1.
Zit je dochter weer veilig achter het stuur...
Ga ik doen Jochem........weer bedankt voor de tip!... (Y)
Die handel is te koop bij de betere auto onderdelen firma, of heb je toevallig een linkje of adres daarvoor.......aardige gozerd. :D
De vorige eigenaar had volgens mij al remvloeistof vernieuwd.....

Jean-Paul-S schreef:Hopelijk niet het pedaal tot de bodem getrapt en ergens tegenaan gerold?
Neen, ze reden stapvoets en vriend heeft hem naar huis gereden......stapvoets.....

Clio staat nu enigszins vleugellam voor de deur.... :-(
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Haha, je was me net voor had intussen al op winparts gekeken maar na je melding over de RVS gevonden bij Biesheuvel...........thanks again.......zo maar even bestellen en van de week op de knietjes even de boel fixen.

Hoop wel dat ik de ouwe meuk los kan krijgen en met me lompe klauwen niks sloop af afbreek...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Morgen al op de ouwe knietjes om de tulletjes van de remleiding in te WD40en...oja en ook de ontluchtings tulletjes/nippels.

En doe je zelf een plezier koop een remleidingsteeksleuteltje...10/11 anders verneuk je geheid als nog je remleidingtulletjes...nippels.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jochem de Haas schreef:Morgen al op de ouwe knietjes om de tulletjes van de remleiding in te WD40en...oja en ook de ontluchtings tulletjes/nippels.

En doe je zelf een plezier koop een remleidingsteeksleuteltje...10/11 anders verneuk je geheid als nog je remleidingtulletjes...nippels.
Oke, vandaar ook me opmerking over het mollen van die nippels etc....maandag mag dochterlief dus even naar de Karwei om WD40 te halen, kan ik ondertussen even de zooi bestellen en de handel lekker los weken.

Jochem........je bent een topper........maar dat wist je al.... :smile:

Is onderstaande niet beter voor de 16V?


http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... 0_williams
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja das prima .....Arno
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jochem de Haas schreef:Ja das prima .....Arno
Zijn in bestelling, WD40 morgenmiddag even aanbrengen......hopelijk eind van de week weer remmend.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Mochten ze nou echt vastzitten kun je ze met een vlam warmstoken, dan gaan ze doorgaans ook beter los.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jean-Paul-S schreef:Mochten ze nou echt vastzitten kun je ze met een vlam warmstoken, dan gaan ze doorgaans ook beter los.
Is dat niet een beetje gevaarlijk dan ivm brandgevaar?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Met verstand gebruiken spreekt voor zich. Opletten dat je alleen verhit wat je moet verhitten, het kan echt helpen. Als de leidingen echt vastzitten bestaat namelijk de kans dat de groene leidingen gaan meedraaien waardoor ze zwakker worden of stukgaan.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik gebruik vaak een hele goede griptang en daar lukt het altijd mee en verder ook de genoemde open ringsleutels. Zelf gebruik k geen brander voor deze applicatie.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Van de week de lek zelf maar eerst fixen, speciaal sleuteltje morgen even halen en ook de rem olie.
Dan de rest maar even kijken of mijn adresje tijd heeft om daarmee te helpen.....een brug is toch altijd makkelijker.

Kunnen we gelijk de onderkant nader inspecteren en of de tectyl kwast er aan te pas moet komen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou er gewoon DOT4 in gooien... Blijft langer goed en is ruim voldoende voor gewoon en sportief straatgebruik. DOT5.1 is ook niet makkelijk te verkrijgen bij de gewone automaterialenzaak.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Merijn schreef:Ik zou er gewoon DOT4 in gooien... Blijft langer goed en is ruim voldoende voor gewoon en sportief straatgebruik. DOT5.1 is ook niet makkelijk te verkrijgen bij de gewone automaterialenzaak.
ik heb er dot 5.1 in zitten en dit lag gewoon op voorraad bij de brezan

maar ik zou er als ik jou was gewoon dot4 in mieteren :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

dank voor de adviezen allemaal.............u hoort mij als het weer remt!..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Hmmm,

Ik zit ff te klooien met de oude zooi los te halen van de Clio.

Ik krijg het oude slangetje niet los wat aan de carrosserie ( het binnenscherm zeg maar ) vastzit.
Het is ook prostitué achtig om er een normale sleutel op te zetten, zit een soort van beugeltje omheen.

Heeft er iemand advies dit te doen?

Ik neem aan dat dit geen links draad is en dat je het slang gedeelte op de remleiding moet schroeven en ook zo moet loshalen.
Dus met je poten van de remleiding zelf moet afblijven.

Hulp is gewenst............. :(
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die wartel waar het beugeltje tegen steunt moet je los draaien.
Is gewoon normaal draad dus tegen de klok in.

Soms is het handig om het eind van de lang tegen te houden met een klemtang. Zo sloop je de tandjes niet waar de slang in vergrendeld zit...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

tutuur schreef:Die wartel waar het beugeltje tegen steunt moet je los draaien.
Is gewoon normaal draad dus tegen de klok in.

Soms is het handig om het eind van de lang tegen te houden met een klemtang. Zo sloop je de tandjes niet waar de slang in vergrendeld zit...
Oke, maar daar kom je dus niet bij met een steeksleutel.......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan is het beugeltje niet helemaal 100 meer want normaal kan er gewoon een sleuteltje 11 op...
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Net Jacques aan de telefoon gehad.
Van de week even zijn speciale tang lenen.
Mijn vraag is beantwoordt:

Het moertje aan de remleiding moet je dus losdraaien van het oude slangetje en niet andersom.
Slang aan remklauw en ontluchtingsnippel zijn wel gangbaar en al los geschroefd.

Wordt vervolgd!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Nog even wat anders, zit in dubio om de Borbet's te vervangen door schoepenvelgen die hier te koop staan op RTC markt.

[img]http://img233.imageshack.us/img233/7549/cid00j.jpg[/img]

Vraagje is dan, heb je dan de spoorverbreders niet meer nodig of is dat juist stoer om wel te blijven doen.
Passen mijn huidige banden 195/45/16 hier wel omheen?

Kortom weer paar vragen als beginnend 16V rijder, ik wil hem dus zoveel mogelijk in originele staat terug brengen.

Jaja de bumperlip gaat ook vervangen worden
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Geen spoorverbreders nodig maar je banden gaan niet passen omdat de speedline's 15" zijn.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

antoine schreef:Geen spoorverbreders nodig maar je banden gaan niet passen omdat de speedline's 15" zijn.
Oke, was ik al bang voor.

Voordeel is........15 inch zijn wat goedkoper in aanschaf dan 16 inch neem ik aan.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat is wel zeker :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

195/50/15 is heel courant en goed betaalbaar... :) Check maar eens op autobandenmarkt.nl. Maar echt heel veel scheelt het niet.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Schoepen staan wel gaaf inderdaad! Wel iets laten zakken dan :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Schoepen horen er gewoon onder... (Y) Dat maakt deze auto gewoon af! Of zitten die angel eyes er nog op? ;)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Merijn schreef:Schoepen horen er gewoon onder... (Y) Dat maakt deze auto gewoon af! Of zitten die angel eyes er nog op? ;)
Neen kerel, die Beamer lampen zijn eraf.

Enige puntje daarna is de bumper lip.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Merijn schreef:Schoepen horen er gewoon onder... (Y) Dat maakt deze auto gewoon af!
[img]http://www.clubrenaultsportives.nl/imag ... RCL16V.jpg[/img]

(L)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

antoine schreef:
Merijn schreef:Schoepen horen er gewoon onder... (Y) Dat maakt deze auto gewoon af!
[img]http://www.clubrenaultsportives.nl/imag ... RCL16V.jpg[/img]

(L)
Inderdaad helemaal top!

Dus:

Te koop:

4 Borbet velgen met band voorzien van redelijk/goed profiel, Toyo 195/45/16.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gesloten