ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Gaat het gebeuren ?....komt ie weer tot leven ?

Sorry het schema heb ik niet (N)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Heeft er iemand toevallig het bestelnummer van het opvoerpompje vanuit de reserve tank naar de hoofdtank van een 16v?

Mocht iemand er nog een hebben liggen hoor ik het ook graag.

gr.Gerald
Mrtn
Car: R5GTT

dat zijn gewoon ruitenwissermotortjes (Y)
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Mrtn schreef:dat zijn gewoon ruitenwissermotortjes (Y)
iemand die dat kan bevestigen? Ergens kan ik me niet voorstellen dat die motoren tegen benzine kunnen. (F)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

77 00 809 071 - reservepomp brandstoftank

77 00 802 336 - pomp ruitesproeier

Of ze beide uitwisselbaar zijn ?? Geen idee.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor

net de clio 16v die ik nog heb staan even een vol accu'tje gegeven en gestart.

apparaat staat al een jaar stil en na 5s sloeg ie aan :worship:

nu even een vraag: wat is een goede prijs voor 2 knappe deurpanelen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Gerald schreef:
Mrtn schreef:dat zijn gewoon ruitenwissermotortjes (Y)
iemand die dat kan bevestigen? Ergens kan ik me niet voorstellen dat die motoren tegen benzine kunnen. (F)
Qua vorm wel, al is er eens een modificatie qua stekkers gekomen. Pompje kost ook een paar tientjes trouwens.

Of ze ertegen kunnen, geen idee.
tutuur
Clubsponsor

ik heb ergens achter in de hoek nog wel een tank met pompje liggen....
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:ik heb ergens achter in de hoek nog wel een tank met pompje liggen....
Áls je zou willen kijken heel graag. (Y)
tutuur
Clubsponsor

heb je hem met spoed nodig? spullen liggen namelijk niet in de buurt...
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:heb je hem met spoed nodig? spullen liggen namelijk niet in de buurt...
liefst zsm, maar wanneer je tijd hebt is ook prima, als ik hem met een week of 2 binnen het zou het mooi zijn. :wink:
tutuur
Clubsponsor

ik ga even voor je kijken, wellicht morgen maar ben er niet zeker van...
tutuur
Clubsponsor

heb hem net opgezocht, hij is iig anders dan die van je ruitensproeier maar lijkt er wel op :p

als je nou vanaaf ff in leiden langs komt wippen neem ik em voor je mee fritsie (Y)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:heb hem net opgezocht, hij is iig anders dan die van je ruitensproeier maar lijkt er wel op :p

als je nou vanaaf ff in leiden langs komt wippen neem ik em voor je mee fritsie (Y)
A. het is Gerald aub.
B. Leiden is voor mij ruim 1.5 uur rijden. En aangezien ik andere plannen heb gaat dat niet lukken. :wink:
Cleaned_Clio_16v

Rijden jullie ook op NKG bougie's?
Zo ja welke en waar kan ik deze het best online bestellen?

Heeft iemand foto's hoe ik de achter as eraf kan krijgen?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Cleaned_Clio_16v schreef:Heeft iemand foto's hoe ik de achter as eraf kan krijgen?
beginnen met het losmaken van 2 stuks remleidingen en de achterdempers. verder zit er onder je achterbank aan beide kanten een zwarte plaatje onder een stuk schuimrubber. die platen moet je even los halen. en dan met 2 man 1 in de auto de boutkop vasthouden en 1 onder de auto 4 moeren los draaien.
met die 4 bouten er uit moet je achteras er zo onderuit vallen.ondersteunen met een krik helpt om het wat gecontroleerder te doen.

wat over het algemeen beter helpt is 4 nieuwe bouten bestellen bij de dealer en de oude bouten van onderaf afslijpen. :wink:

helaas geen foto's maar zoals ik al schreef het zijn maar 4 bouten.

succes. (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

En uiteraard even de rommel inspuiten met WD40 en de schroefdraad schoonmaken voordat je het losdraaid, tis altijd zo jammer als die moer halverwege knettervast gaat zitten, kun je 'm alsnog afslijpen. :)
Cleaned_Clio_16v

Super bedankt!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Geen idee of t ergens al verzameld was, maar beter dubbel; dan helemaal niet. :)
Ronald1916V schreef:De volgende bakken vind je onder een Clio16V en zijn 't beste qua verhoudingen. :)

- JB3-044
- JB3-051
- JB3-053
Geert schreef:De phase 1 is geleverd met jb3-049 en deze heeft de kortste verhoudingen. De latere phase 2's hebben de jb3-053 en deze zijn merkbaar langer.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Geert
Contacteer:

Na het eeuwige gezeur met de stappenmotor maar eens geprobeerd het hele stationair systeem de dumpen. En met succes, ik kan het stationair nu gewoon regelen met de stelschroef en bij het spontaan intrappen van de koppeling tijdens het rijden zakt het toerental niet meer onnodig naar 500rpm

En de motorruimte wordt er weer een beetje netter van :p

[img]http://img17.imageshack.us/img17/2789/imagetnv.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor

als het zo makkelijk is waar is de stappenmotor dan goed voor? :p
Tom
Moderator
Car: MB

eeuwige gezeur? Ik heb nog nooit een probleem met dat ding gehad.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Stationair regelen bij gesloten gasklep. Bij Geert gaat het handmatig, terwijl de luchtregelschuif altijd exact bijregeld. Wellicht dat de originele schuif van Geert haperde en te lang nodig had om open te gaan, wat het terugvallen verklaard.

De cupwagens hadden deze sensor ook niet.
tutuur
Clubsponsor

dus nu kan het zijn dat hij bv in de winter op een ander toerental loopt dan in de zomer?

ik moet zeggen dat die van mijn willie nu ook een beetje begint te kloten. heel af en toe loopt ie laag stationair...
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

mij clio draaid altijd raar? Schomelt altijd tussen de 750 en 1500 RPM?
Valt ook af en toe uit als die laag in toeren draaid
Geert
Contacteer:

derbimarcel schreef:mij clio draaid altijd raar? Schomelt altijd tussen de 750 en 1500 RPM?
Valt ook af en toe uit als die laag in toeren draaid
Dat was ik dus ook zat. Heb de stappen motor ook al eens vervangen, zonder echt resultaat. Schoonmaken en licht invetten helpt ook maar voor een tijdje.
bassie112

Toevallig dit. Ik wilde net een topic openen met dezelfde vraag. Ik heb namelijk ook dat mijn 1.8 16v bij warm weer soms uit valt bij het intrappen van de koppeling.

-Dit gebeurt dus alleen bij warm weer/warme motor, althans het is me niet opgevallen bij normaal/koud weer.
-Als ik de koppeling pas intrap rond de 1500rpm dan gaat het prima en blijft die rond de 1000rpm hangen.
-Maar wanneer ik de koppeling intrap bij zeg maar 2000rpm+ dan heb ik een goede kans dat het toerental terug zakt naar beneden de 500rpm en de motor af slaat. In de bocht niet echt leuk dat de stuurbekrachtiging opeens niet meer werkt, laat staan de scheve gezichten van mensen die het zien :D.
-Stationair loopt die verder vrij stabiel met hier en daar een uitschieter (niet noemenswaardig).

Ik had al een koude lucht aanzuiging naast de mistlampen gemaakt direct naar het originele filterhuis met Pipercross vervangingsfilter. Ik dacht namelijk dat het misschien wat met warme lucht te maken kon hebben maar dit heeft dus niet geholpen. Verder ligt er een "rechte pijp" van voor naar achter onder met OMP QBRE625 einddemper. Motorisch verder nog prima.

Iemand suggesties?
Geert
Contacteer:

Het kan zijn dat je stappenmotor of heel vies is of te schoon. Meestal worden ze vies aangezien de carterventilatie op de zelfde plek zit als waar de stappenmotor zijn lucht pakt. Dan is schoonmaken met wd40 de oplossing.

Ik zelf heb de carterventilatie nu extern en loopt de stappen motor helemaal droog heb ik het idee. Maar ik heb hem nu helemaal gedumpt er vindt het wel goed zo.
jacques

Of hij krijgt geen pulssignaal van de km teller.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
bassie112

jacques schreef:Of hij krijgt geen pulssignaal van de km teller.
Maar dan zou ik ook problemen moeten hebben bij koud weer neem ik aan... Ik zal de stappenmotor in ieder geval eens controleren. Waar kan ik die aan herkennen?
Geert
Contacteer:

Het ronde potje voor je gasklep.
bassie112

Geert schreef:Het ronde potje voor je gasklep.
Volgens mij is de stappenmotor dan onderstaande "potje" (met ophanging nog):
[img]http://s3d4.turboimagehost.com/t1/8041458_DSC_0214.jpg[/img]

Kan ik de onderkant eraf draaien of is die dan niet meer te sluiten? Verder lijkt het 1 geheel te zijn dus.

EDIT: heb hem maar niet verder open gedraaid maar volgespoten met remreiniger/wd40 en een beetje schudden. Leek verder niet heel erg vies of vast te zitten. Hopen dat ik nu geen last meer heb bij warm weer maar ik betwijfel het...
Matijs
Contacteer:

Ik haak ff aan, want ik heb ook al een tijd een probleem met het stationair toerental. Niet te laag of uitvallen, maar juist te hoog.
Ben er toevallig vandaag achtergekomen hoe het nou precies zit.
Het gaat zo:
Als ik rustig rijdt is er niks aan de hand. Stationair 900 toeren, geen problemen bij het intrappen van de koppeling, valt niet uit, allemaal netjes.
Ga ik echter over de 4000 toeren heen, dan is het statonair toerental vanaf dat moment 1400 toeren. Warm of koud, maakt niet uit.
Zet ik de motor uit en start ik weer, dan is het weer normaal. Wederom, warm of koud, maakt niet uit.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Ik wil er wel vanaf, want in de file is het echt niet handig, want hij loopt dan snel loeiheet. En als ik hem uit zet start hij niet goed als hij warm is, dus dat is ook niet echt een optie. Nerveus gedoe dus.

De stappenmotor heb ik al eens vervangen door een andere die ik eerst had schoongemaakt, maar dat heeft geen verschil gemaakt.
tutuur
Clubsponsor

km teller kabel overleden.....

ecu krijgt een feedback van de teller wanneer je weer stil staat. als hij deze niet krijgt blijft ie na hoger in toeren gereden te hebben ook hoog stationair lopen....
Matijs
Contacteer:

Aha.

En wat is dan de oplossing? :)

Km kabel is toch niet electronisch, zoals bij de GTT?
Plaats reactie