1.8 16v geen vonk na blok wissel (gefixt)

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bij onze GP van 1996 heeft zoals bekend de distributie het begeven
onder het rijden, we hebben dus een ander blok van een 1992 16v
erin laten bouwen voorzien van nieuwe distributie, waterpomp e.d.
Nieuwe bougies en KTR bougiekabels.

Alles zit erin nu alleen is er geen vonk, er zit een Gemini alarm op met
start onderbreker, hier is niets aan veranderd alleen
de kabel boom is dus los geweest.

Moet de computer van het blok opnieuw ingelezen worden?
moeten we een computer van een 1992 16v hebben ?

Weet iemand de oplossing of wat we kunnen proberen ?
Laatst gewijzigd door Negotiator op wo 25 mei 2011 7:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Je hebt een GP? Een GP heeft een startonderbreker, brand dat computerstoringslampje niet altijd op je dash? Die moet uit anders zit de startonderbreker erop...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Durf het je zo niet te zeggen, heb de vraag bij me monteur neer gelegt.

Als dat wel zo is, hoe krijg je die dan uit ?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ecu nemen van een oudere 16v die geen startonderbreker hebben.

Als dat het is dan.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

De startonderbreker gooit alleen de brandstofpomp er uit. Vonken doet ie wel met startonderbreker er op. Loopt de pomp wel even als je 'm op contact zet ?

In ieder geval even controleren of je spanning op de ECU hebt, zowel bij contact en bij starten meten. BDP sensor ook even controleren, die geeft ook zulke problemen. Aan de kabelboom boven de bak zit een massadraadje. Die wel aangesloten?

Evt. heb ik nog wel een 19 16V ECU zonder startonderbreker liggen om te proberen. :)
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Controle puntjes doorgegeven :)

Die ecu wil ik wel ff proberen ja, scheelt er 1 kopen voor Jan doedel :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Negotiator schreef:Controle puntjes doorgegeven :)

Die ecu wil ik wel ff proberen ja, scheelt er 1 kopen voor Jan doedel :)
Kom maar halen, je weet me te vinden. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heeft ie al zo vaak wat kapot gehad dan? :+
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

massa aangesloten??? (Y)
Bobine defect?
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Negotiator schreef:Controle puntjes doorgegeven :)

Die ecu wil ik wel ff proberen ja, scheelt er 1 kopen voor Jan doedel :)
Kom maar halen, je weet me te vinden. :)
Hehe, das al wel ff terug hoor :)
Als je me het adres ff wil pm'en graag, ben je er vandaag ?

Heb je toevallig ook een goede bobine en bdp liggen zodat
ik dat ook kan uitsluiten ??
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hey Ronald, je had toch een andere BDP besteld, een nieuwe?

Ontsteking gaat niet zomaar stuk lijkt me, heb je wel 5V op de sensoren (BDP) staan?
Mrtn = Maarten
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Negotiator schreef:
Ronald1916V schreef:
Negotiator schreef:Controle puntjes doorgegeven :)

Die ecu wil ik wel ff proberen ja, scheelt er 1 kopen voor Jan doedel :)
Kom maar halen, je weet me te vinden. :)
Hehe, das al wel ff terug hoor :)
Als je me het adres ff wil pm'en graag, ben je er vandaag ?

Heb je toevallig ook een goede bobine en bdp liggen zodat
ik dat ook kan uitsluiten ??
Ik PM je zo wel even. Ben er vanavond vanaf een uur of 19:00 wel, bobine heb ik sowieso. BDP sensoren heb ik ook bakken vol van maar die liggen ergens boven op zolder :)
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Problem solved :smile: :smile:

Zaten wat electronische storingen in, dankzij Mrtn werkt alles
nu naar behoren, blokkie loopt als een zonnetje :worship:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Heb je de staat van de drijfstanglagers bekeken? kleine moeite als je het blok demonteerd. Je hebt anders best kans dat je het zelfde probleem na een tijdje weer hebt. Hoeveel heeft het "nieuwe" blokje gelopen?
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Blok komt van Jean-Paul en had ff 166dkm gelopen
en volgens hem geen lager schade :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nóg niet, nee... :P

Ik zou het zeker voor het onzekere nemen en de lagers vervangen.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Blok zit er alweer in :smile:

Moet alleen nog een T-stukje hebben dat op de gallerij komt.
De vorige eigenaar had die verlijmd dus daar lekt hij :(
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat is dat gelul toch altijd over die lagers? Die van mij heeft het dubbele gedraaid en nergens last van...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Wat is dat gelul toch altijd over die lagers? Die van mij heeft het dubbele gedraaid en nergens last van...
Zou 't niet te hard roepen, al gaan de F7R's vaak wel goed omdat ze wat minder toeren draaien :)
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

tutuur schreef:Wat is dat gelul toch altijd over die lagers? Die van mij heeft het dubbele gedraaid en nergens last van...
Dan trap je er ook niet genoeg mee :)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat zal wel meevallen :D

@ronald, maken die 250 toeren zoveel verschil dan?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

F7P loopt bij 7000 rpm in de begrenzer en F7R gaat toch bij 6500 rpm in de begrenzer ?
Anything worth doing is worth doing right!.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

6750....

maar ik denk dat die toeren niet zo veel uitmaakt.
naar mijn mening zijn 1.8's gewoon veel vaker in het bezit geweest van "bepaalde" personen die niet zo van het warmrijden etc. zijn....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij gewoon bij 6500... Of mijn toerenteller was destijds gaar. ;)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Dat zal wel meevallen :D

@ronald, maken die 250 toeren zoveel verschil dan?
Het verschil zit 'm meer in 't feit dat je met een F7P gewoon op toeren moet houden om hard te gaan. Een F7R is daar wat soepeler in :) Ik heb meerdere keren F7P's los gehad rond de 2ton waar de lagers echt op sterven na dood waren. Bij mijn eigen motor waren ze al helemaal door de eerste laag heen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij heeft het meer te maken met de zuigersnelheid... Met een langere slag en hetzelfde aantal toeren, zal een zuiger sneller van boven naar beneden gaan. Om die snelheid naar beneden te gooien (slijtage, etc) is het maximale toerental naar beneden geschroefd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik snap dat dat de reden is maar we zoeken een oorzaak waarom die van een f7p sneller dood gaan.

zal wel een combinatie van zijn vermoed ik...
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

tutuur schreef:maar we zoeken een oorzaak waarom die van een f7p sneller dood gaan.
Niet waar, we zoeken een T-stukje ;)

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5137_n.jpg[/img]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

dat is geen standaard onderdeel. Maar de meeste automaterialen toko's hebben dat soort t-stukjes wel liggen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

(F)
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Brezan had het niet, wel T-stukjes alleen niet met
2 van die ringetjes eromheen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

tutuur schreef:Wat is dat gelul toch altijd over die lagers? Die van mij heeft het dubbele gedraaid en nergens last van...
10 jaar rondhangen op dit forum dan weet je wel wat voorkomt en niet. En ja, die lagers gaan er gauw aan. Heb het zelf ook bij twee stuks gehad. En vervangen is in een handomdraai gedaan. En het wordt elke keer genoemd en genegeerd:p

Het gaat gewoon nog nét te vaak wél goed :)

En wat is het verschil tussen de reden en de oorzaak? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

tutuur schreef:ik snap dat dat de reden is maar we zoeken een oorzaak waarom die van een f7p sneller dood gaan.

zal wel een combinatie van zijn vermoed ik...
Als je minder toeren nodig hebt voor hetzelfde effect, dan slijt de boel minder snel... :) En Willi rijders zijn over het algemeen wat zuiniger op hun auto. :P
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Riël schreef:
tutuur schreef:Wat is dat gelul toch altijd over die lagers? Die van mij heeft het dubbele gedraaid en nergens last van...
10 jaar rondhangen op dit forum dan weet je wel wat voorkomt en niet. En ja, die lagers gaan er gauw aan. Heb het zelf ook bij twee stuks gehad. En vervangen is in een handomdraai gedaan. En het wordt elke keer genoemd en genegeerd:p

Het gaat gewoon nog nét te vaak wél goed :)

En wat is het verschil tussen de reden en de oorzaak? :p
Ben 't niet vaak met je eens Riël, maar nu wel :p De lagers kosten 5 tientjes, nog even 2 tientjes er bij voor wat bouten. zorgen voor frisse olie in het blok (en genoeg, gaat ook nog wel eens fout. :D ) en dan zijn die dingen echt onverwoestbaar.

Ik heb iedere keer weer zitten lachen hoe die oude 1.8 van mij iedere circuitdag weer overleefd heeft. met 261.000 km heb ik 'm er maar eens uitgehaald maar weet zeker dat ie het nog wel een uurtje of 50 circuit volgehouden had. (~)

En ja.. dat was met nieuwe lagers (vanaf 230.000 km)
Plaats reactie