1.8 16v geen vonk na blok wissel (gefixt)
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Bij onze GP van 1996 heeft zoals bekend de distributie het begeven
onder het rijden, we hebben dus een ander blok van een 1992 16v
erin laten bouwen voorzien van nieuwe distributie, waterpomp e.d.
Nieuwe bougies en KTR bougiekabels.
Alles zit erin nu alleen is er geen vonk, er zit een Gemini alarm op met
start onderbreker, hier is niets aan veranderd alleen
de kabel boom is dus los geweest.
Moet de computer van het blok opnieuw ingelezen worden?
moeten we een computer van een 1992 16v hebben ?
Weet iemand de oplossing of wat we kunnen proberen ?
onder het rijden, we hebben dus een ander blok van een 1992 16v
erin laten bouwen voorzien van nieuwe distributie, waterpomp e.d.
Nieuwe bougies en KTR bougiekabels.
Alles zit erin nu alleen is er geen vonk, er zit een Gemini alarm op met
start onderbreker, hier is niets aan veranderd alleen
de kabel boom is dus los geweest.
Moet de computer van het blok opnieuw ingelezen worden?
moeten we een computer van een 1992 16v hebben ?
Weet iemand de oplossing of wat we kunnen proberen ?
Laatst gewijzigd door Negotiator op wo 25 mei 2011 7:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Je hebt een GP? Een GP heeft een startonderbreker, brand dat computerstoringslampje niet altijd op je dash? Die moet uit anders zit de startonderbreker erop...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Durf het je zo niet te zeggen, heb de vraag bij me monteur neer gelegt.
Als dat wel zo is, hoe krijg je die dan uit ?
Als dat wel zo is, hoe krijg je die dan uit ?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ecu nemen van een oudere 16v die geen startonderbreker hebben.
Als dat het is dan.
Als dat het is dan.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De startonderbreker gooit alleen de brandstofpomp er uit. Vonken doet ie wel met startonderbreker er op. Loopt de pomp wel even als je 'm op contact zet ?
In ieder geval even controleren of je spanning op de ECU hebt, zowel bij contact en bij starten meten. BDP sensor ook even controleren, die geeft ook zulke problemen. Aan de kabelboom boven de bak zit een massadraadje. Die wel aangesloten?
Evt. heb ik nog wel een 19 16V ECU zonder startonderbreker liggen om te proberen.
In ieder geval even controleren of je spanning op de ECU hebt, zowel bij contact en bij starten meten. BDP sensor ook even controleren, die geeft ook zulke problemen. Aan de kabelboom boven de bak zit een massadraadje. Die wel aangesloten?
Evt. heb ik nog wel een 19 16V ECU zonder startonderbreker liggen om te proberen.

-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Controle puntjes doorgegeven 
Die ecu wil ik wel ff proberen ja, scheelt er 1 kopen voor Jan doedel

Die ecu wil ik wel ff proberen ja, scheelt er 1 kopen voor Jan doedel

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Kom maar halen, je weet me te vinden.Negotiator schreef:Controle puntjes doorgegeven
Die ecu wil ik wel ff proberen ja, scheelt er 1 kopen voor Jan doedel

Heeft ie al zo vaak wat kapot gehad dan? 

-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Hehe, das al wel ff terug hoorRonald1916V schreef:Kom maar halen, je weet me te vinden.Negotiator schreef:Controle puntjes doorgegeven
Die ecu wil ik wel ff proberen ja, scheelt er 1 kopen voor Jan doedel

Als je me het adres ff wil pm'en graag, ben je er vandaag ?
Heb je toevallig ook een goede bobine en bdp liggen zodat
ik dat ook kan uitsluiten ??
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik PM je zo wel even. Ben er vanavond vanaf een uur of 19:00 wel, bobine heb ik sowieso. BDP sensoren heb ik ook bakken vol van maar die liggen ergens boven op zolderNegotiator schreef:Hehe, das al wel ff terug hoorRonald1916V schreef:Kom maar halen, je weet me te vinden.Negotiator schreef:Controle puntjes doorgegeven
Die ecu wil ik wel ff proberen ja, scheelt er 1 kopen voor Jan doedel
Als je me het adres ff wil pm'en graag, ben je er vandaag ?
Heb je toevallig ook een goede bobine en bdp liggen zodat
ik dat ook kan uitsluiten ??

-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Problem solved
Zaten wat electronische storingen in, dankzij Mrtn werkt alles
nu naar behoren, blokkie loopt als een zonnetje


Zaten wat electronische storingen in, dankzij Mrtn werkt alles
nu naar behoren, blokkie loopt als een zonnetje

Heb je de staat van de drijfstanglagers bekeken? kleine moeite als je het blok demonteerd. Je hebt anders best kans dat je het zelfde probleem na een tijdje weer hebt. Hoeveel heeft het "nieuwe" blokje gelopen?
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Blok komt van Jean-Paul en had ff 166dkm gelopen
en volgens hem geen lager schade
en volgens hem geen lager schade

-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Blok zit er alweer in 
Moet alleen nog een T-stukje hebben dat op de gallerij komt.
De vorige eigenaar had die verlijmd dus daar lekt hij

Moet alleen nog een T-stukje hebben dat op de gallerij komt.
De vorige eigenaar had die verlijmd dus daar lekt hij

-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Wat is dat gelul toch altijd over die lagers? Die van mij heeft het dubbele gedraaid en nergens last van...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zou 't niet te hard roepen, al gaan de F7R's vaak wel goed omdat ze wat minder toeren draaientutuur schreef:Wat is dat gelul toch altijd over die lagers? Die van mij heeft het dubbele gedraaid en nergens last van...

Dat zal wel meevallen 
@ronald, maken die 250 toeren zoveel verschil dan?

@ronald, maken die 250 toeren zoveel verschil dan?
6750....
maar ik denk dat die toeren niet zo veel uitmaakt.
naar mijn mening zijn 1.8's gewoon veel vaker in het bezit geweest van "bepaalde" personen die niet zo van het warmrijden etc. zijn....
maar ik denk dat die toeren niet zo veel uitmaakt.
naar mijn mening zijn 1.8's gewoon veel vaker in het bezit geweest van "bepaalde" personen die niet zo van het warmrijden etc. zijn....
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Het verschil zit 'm meer in 't feit dat je met een F7P gewoon op toeren moet houden om hard te gaan. Een F7R is daar wat soepeler intutuur schreef:Dat zal wel meevallen
@ronald, maken die 250 toeren zoveel verschil dan?

Volgens mij heeft het meer te maken met de zuigersnelheid... Met een langere slag en hetzelfde aantal toeren, zal een zuiger sneller van boven naar beneden gaan. Om die snelheid naar beneden te gooien (slijtage, etc) is het maximale toerental naar beneden geschroefd.
ik snap dat dat de reden is maar we zoeken een oorzaak waarom die van een f7p sneller dood gaan.
zal wel een combinatie van zijn vermoed ik...
zal wel een combinatie van zijn vermoed ik...
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Niet waar, we zoeken een T-stukjetutuur schreef:maar we zoeken een oorzaak waarom die van een f7p sneller dood gaan.

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5137_n.jpg[/img]
dat is geen standaard onderdeel. Maar de meeste automaterialen toko's hebben dat soort t-stukjes wel liggen.
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Brezan had het niet, wel T-stukjes alleen niet met
2 van die ringetjes eromheen
2 van die ringetjes eromheen
10 jaar rondhangen op dit forum dan weet je wel wat voorkomt en niet. En ja, die lagers gaan er gauw aan. Heb het zelf ook bij twee stuks gehad. En vervangen is in een handomdraai gedaan. En het wordt elke keer genoemd en genegeerd:ptutuur schreef:Wat is dat gelul toch altijd over die lagers? Die van mij heeft het dubbele gedraaid en nergens last van...
Het gaat gewoon nog nét te vaak wél goed

En wat is het verschil tussen de reden en de oorzaak?

Als je minder toeren nodig hebt voor hetzelfde effect, dan slijt de boel minder snel...tutuur schreef:ik snap dat dat de reden is maar we zoeken een oorzaak waarom die van een f7p sneller dood gaan.
zal wel een combinatie van zijn vermoed ik...


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ben 't niet vaak met je eens Riël, maar nu welRiël schreef:10 jaar rondhangen op dit forum dan weet je wel wat voorkomt en niet. En ja, die lagers gaan er gauw aan. Heb het zelf ook bij twee stuks gehad. En vervangen is in een handomdraai gedaan. En het wordt elke keer genoemd en genegeerd:ptutuur schreef:Wat is dat gelul toch altijd over die lagers? Die van mij heeft het dubbele gedraaid en nergens last van...
Het gaat gewoon nog nét te vaak wél goed
En wat is het verschil tussen de reden en de oorzaak?


Ik heb iedere keer weer zitten lachen hoe die oude 1.8 van mij iedere circuitdag weer overleefd heeft. met 261.000 km heb ik 'm er maar eens uitgehaald maar weet zeker dat ie het nog wel een uurtje of 50 circuit volgehouden had.

En ja.. dat was met nieuwe lagers (vanaf 230.000 km)