Renault Sport Monitor

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Op de sport monitor zijn waardes af te lezen over remdruk, olietemperatuur, luchtinlaat temperatuur etc
Ook zijn er 5 verschillende gaspedaal instellingen te doen.

Maar wanneer de auto gechipt wordt kloppen een aantal van deze gegevens niet meer, en worden er verkeerde waarde's aangegeven.

Mijn vraag is nu welke waardes kloppen er niet meer, en in welke gaspedaal stand staat de Megane wanneer de sportstand niet is ingeschakeld.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat klopt er niet meer dan?
Wellicht dat Henk hier iets over kan zeggen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Tom schreef:Wat klopt er niet meer dan?
Wellicht dat Henk hier iets over kan zeggen?
Dat is mijn vraag nu ook welke waarde's er niet meer kloppen.

Heb begrepen dat in ieder geval de turbodruk niet meer klopt,
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De Sport monitor pakt toch gewoon de gegevens van de CANbus af en dus van de sensoren? Waarom zouden de inlaattemperatuur, olietemperatuur remdruk, turbodruk etc. dan niet meer kloppen??
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Heb het er kort met Henk over gehad, begreep wel dat enkele waardes niet meer klopten en dat hij hiervoor geen oplossing had.
Had ook al diverse collega's gevraagd maar ook deze wisten het niet.

Heb verder niet kunnen vragen wat er dan niet meer klopte
Therion
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
Car: Megane III RS265 cup
Locatie: Middelburg

HaDries schreef:<...> in welke gaspedaal stand staat de Megane wanneer de sportstand niet is ingeschakeld.
Ik vermoed in de stand 'progressief'. Ik heb hem in sport-stand namelijk op 'lineair' staan, en dan reageert de auto toch iets directer dan normaal.
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

HaDries schreef:Heb het er kort met Henk over gehad, begreep wel dat enkele waardes niet meer klopten en dat hij hiervoor geen oplossing had.
Had ook al diverse collega's gevraagd maar ook deze wisten het niet.

Heb verder niet kunnen vragen wat er dan niet meer klopte
Volgens mij kloppen alle waardes nog,alleen laat de RS monitor maar tot 1.3 bar turbodruk zien,hoger gaat hij niet.
Voor de rest lijkt mij alles normaal..
Lars
Berichten: 15
Lid geworden op: za 19 mar 2011 22:37
Contacteer:

Vermogen en koppel-waardes kloppen ook nog?
HaDries
Berichten: 233
Lid geworden op: za 4 sep 2010 9:35
Locatie: Thuis
Contacteer:

Lars schreef:Vermogen en koppel-waardes kloppen ook nog?
Dus kan je ook zien of je meer vermogen of koppel hebt ?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Lijkt me niet de computer gaat vast uit van een voor af ingeprogrameerd vermogen. niet een zelf gemeten vermogen (hoe kan dat dan ook?) (F)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat word op vliegtuig zuigermotoren al jaren toegepast.

Met nemen een aandrijfas die gecalibreerd tordeerd bij koppel.
Hier plaats je een naald op met een opnemer X afstand verder. Deze neemt waar hoeveel de as tordeerd en rekent dit om naar koppel (Y)
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Lars schreef:Vermogen en koppel-waardes kloppen ook nog?
Ok dit was ik vergeten,vermogen en koppel kloppen ook niet meer.
Boess
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 23 jul 2010 9:45
Contacteer:

Therion schreef:Ik vermoed in de stand 'progressief'. Ik heb hem in sport-stand namelijk op 'lineair' staan, en dan reageert de auto toch iets directer dan normaal.
Volgens mij staat die normaal in lineair, je kan het makkelijk na gaan door te switchen met de sportstand. Als die in sportstand op sport staat bv. merk je dat je opeens meer gas geeft als je switcht en je pedaal gelijk houdt.
Plaats reactie