Op de sport monitor zijn waardes af te lezen over remdruk, olietemperatuur, luchtinlaat temperatuur etc
Ook zijn er 5 verschillende gaspedaal instellingen te doen.
Maar wanneer de auto gechipt wordt kloppen een aantal van deze gegevens niet meer, en worden er verkeerde waarde's aangegeven.
Mijn vraag is nu welke waardes kloppen er niet meer, en in welke gaspedaal stand staat de Megane wanneer de sportstand niet is ingeschakeld.
Renault Sport Monitor
Dat is mijn vraag nu ook welke waarde's er niet meer kloppen.Tom schreef:Wat klopt er niet meer dan?
Wellicht dat Henk hier iets over kan zeggen?
Heb begrepen dat in ieder geval de turbodruk niet meer klopt,
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
De Sport monitor pakt toch gewoon de gegevens van de CANbus af en dus van de sensoren? Waarom zouden de inlaattemperatuur, olietemperatuur remdruk, turbodruk etc. dan niet meer kloppen??
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Heb het er kort met Henk over gehad, begreep wel dat enkele waardes niet meer klopten en dat hij hiervoor geen oplossing had.
Had ook al diverse collega's gevraagd maar ook deze wisten het niet.
Heb verder niet kunnen vragen wat er dan niet meer klopte
-
- Car: Megane III RS265 cup
Ik vermoed in de stand 'progressief'. Ik heb hem in sport-stand namelijk op 'lineair' staan, en dan reageert de auto toch iets directer dan normaal.HaDries schreef:<...> in welke gaspedaal stand staat de Megane wanneer de sportstand niet is ingeschakeld.
Volgens mij kloppen alle waardes nog,alleen laat de RS monitor maar tot 1.3 bar turbodruk zien,hoger gaat hij niet.HaDries schreef:Heb het er kort met Henk over gehad, begreep wel dat enkele waardes niet meer klopten en dat hij hiervoor geen oplossing had.
Voor de rest lijkt mij alles normaal..
Vermogen en koppel-waardes kloppen ook nog?
Dus kan je ook zien of je meer vermogen of koppel hebt ?Lars schreef:Vermogen en koppel-waardes kloppen ook nog?
Dat word op vliegtuig zuigermotoren al jaren toegepast.
Met nemen een aandrijfas die gecalibreerd tordeerd bij koppel.
Hier plaats je een naald op met een opnemer X afstand verder. Deze neemt waar hoeveel de as tordeerd en rekent dit om naar koppel
Met nemen een aandrijfas die gecalibreerd tordeerd bij koppel.
Hier plaats je een naald op met een opnemer X afstand verder. Deze neemt waar hoeveel de as tordeerd en rekent dit om naar koppel

Ok dit was ik vergeten,vermogen en koppel kloppen ook niet meer.Lars schreef:Vermogen en koppel-waardes kloppen ook nog?
Volgens mij staat die normaal in lineair, je kan het makkelijk na gaan door te switchen met de sportstand. Als die in sportstand op sport staat bv. merk je dat je opeens meer gas geeft als je switcht en je pedaal gelijk houdt.Therion schreef:Ik vermoed in de stand 'progressief'. Ik heb hem in sport-stand namelijk op 'lineair' staan, en dan reageert de auto toch iets directer dan normaal.