[quote="Adinsx"]@Jean-Paul
De nokkenassen blokkeer je met die speciale beugel. Wat ik uit de foto van mijn 'operatie' haal, is dat de inlaatnokkenas verstelbaar is. Dus met oliedruk kan hij hem verstellen. Ik meen alleen 2 uitersten en niet geheel traploos.
Ik denk dat bij het vastzetten van het krukastandwiel de boel iéts is verschoven door geen gebruik te maken van speciaal gereedschap. De boel zal dus een fractie scheef staan, wat ik uit het verhaal van Richard en Henk begreep.
@Richard
Als je zelf ook enige klusser bent, ik kan m'n pa een keer vragen om het speciale gereedschap ff mee te nemen het weekend. Clio ff op de brug en wat passen en meten lukt zelf ook nog wel.
Zoals ik al wel zei, een dealer kan met de CLIP beter controleren of de parameters verder ook goed zijn.[/quote]
Iets verschoven? Ik denk dat hij een hele tand verkeerd staat omdat je tandwiel in rust toestand niet beweegt t.o.v. de nokkenas. Je zegt immers zelf dat hij met 2 uitersten werkt.