GTT Sieger

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Wees blij dat het een 5 is en geen Clio 1.8 16V ... :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

Arco schreef:Wees blij dat het een 5 is en geen Clio 1.8 16V ... :(
Dan moet wél alles eruit, of wat?
I love it when a plan comes together!
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

idd die ligt al een tijdje klaar, de "groene" valeo koppeling kan wel een hoop hebben hoor
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat niet zozeer. Echter heb je met zo'n blok helemaal geen beweegruimte dus het handigste is dan wel om de halve ruimte leeg te halen...

Met een gt is het best te doen. Als je niet getraind ben echter nog wel even stoeien hoor :beer:

Edit:
Groene valeo is gewoon een std koppeling toch?

Dirtydutch, dit soort dingen kan je trouwens beter in je eigen topic over door gaan.

Je quote de post waar het om gaat, kopieert de tekst en zet het vervolgens in je eigen topic met de vraag er onder.

Zo raken topics minder vervuild en blijft het forum overzichtelijker (Y)
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

sieger everts schreef:idd die ligt al een tijdje klaar, de "groene" valeo koppeling kan wel een hoop hebben hoor
Die sinterkoppeling voor jou?

En ja, dat van die groene valeo was mij dus ook verteld, maar hier lijkt iedereen het daar niet mee eens te zijn..
I love it when a plan comes together!
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

tutuur schreef:Dat niet zozeer. Echter heb je met zo'n blok helemaal geen beweegruimte dus het handigste is dan wel om de halve ruimte leeg te halen...

Met een gt is het best te doen. Als je niet getraind ben echter nog wel even stoeien hoor :beer:

Edit:
Groene valeo is gewoon een std koppeling toch?

Dirtydutch, dit soort dingen kan je trouwens beter in je eigen topic over door gaan.

Je quote de post waar het om gaat, kopieert de tekst en zet het vervolgens in je eigen topic met de vraag er onder.

Zo raken topics minder vervuild en blijft het forum overzichtelijker (Y)

Ja, je hebt gelijk, ik had het eerder ook al gepost, maar de discussie bleef hier aan de gang..

Back on topic mensen!
Tips and tricks naar mij toe gericht zijn welkom in mijn eigen topic! (F)

Bedankt alvast! :beer:

Grtzz!
I love it when a plan comes together!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

het gaat niet om het vermogen maar om het koppel. Bij geblazen motoren is het meestal de drukgroep die niet sterk genoeg is waardoor de koppeling erdoor vliegt. Als de "search" knop nu eens zou gebruikt worden dan zie je dat diverse mensen zijn overgestapt naar een sinter.

btw, dat blok van Seger was dastijds wel heel snel. Ik weet niet wat eraan veranderd is sindsdien.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
TheDirtyDutch
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57

-jo- schreef:het gaat niet om het vermogen maar om het koppel. Bij geblazen motoren is het meestal de drukgroep die niet sterk genoeg is waardoor de koppeling erdoor vliegt. Als de "search" knop nu eens zou gebruikt worden dan zie je dat diverse mensen zijn overgestapt naar een sinter.

btw, dat blok van Seger was dastijds wel heel snel. Ik weet niet wat eraan veranderd is sindsdien.
Ik heb dit even gecopied/paste om hierover verder te gaan in mijn eigen topic..

Nogmaals bedankt!

Het zal niet meer gebeuren Sieger! (D) :lol:

Grtz Mario
I love it when a plan comes together!
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

geen probleem :D (Y)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

even een foto van de 15 inch 'rag' wielen

[img]http://img694.imageshack.us/img694/5286/dsc00738r.jpg[/img]

Voorzien van Kuhmo KU31 spt 195-45-15 bandjes.


[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Altijd makkelijk, een setje ragwielen er bij (Y)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Vandaag maar eens wat weer aan de 5 gedaan:

orginele injectoren terug geplaatst, schakelbare turbodruk weggehaald, FPR weggehaald.

achter bumper iets naar achteren gezet

15 inch wielen gemonteerd

[img]http://img808.imageshack.us/img808/8271/dsc00788dz.jpg[/img]

als de APK er op zit de bumpers even netjes hangen en de wielen van wat kleur voorzien.

Daarna hoop ik tijd te hebben voor de blokwissel :D [/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

sieger everts schreef:Vandaag maar eens wat weer aan de 5 gedaan:

orginele injectoren terug geplaatst, schakelbare turbodruk weggehaald, FPR weggehaald.

achter bumper iets naar achteren gezet

15 inch wielen gemonteerd

[img]http://img808.imageshack.us/img808/8271/dsc00788dz.jpg[/img]

als de APK er op zit de bumpers even netjes hangen en de wielen van wat kleur voorzien.

Daarna hoop ik tijd te hebben voor de blokwissel :D
oh, je had em al aangepast :P

wat voor vermogen wil je gaan draaien?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

kweet nie

1,4 a 1,5 bar met 350 cc injectoren

we gaan het vanzelf zien

op het engelse forum heeft een jongen met dezelfde setup die ik ook heb 240 pk gehaald. dus ben blij als ik 200 adw haal.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Schitterende auto... :D 2 puntjes van smaakverschil, maar ach. ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat is de setup verder?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

@ merijn idd misschien gaat er uiterlijk nog wat veranderen (ja ook ik word een dagje ouder)

@ Tuur
Td04-H turbo ( max HP 270)
E nokkenas
2 liter gasklep
350 cc injectoren
450 NM drukgroep + sinterplaat
Big MOD (orginele computer en LMM omgebouwd voor max 1,9 Bar)

AFR + EGT meters om de boel heel te houden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

E nokkenas? :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

E nokkenas? :p

Maar zo'n volvo blok is ook wel een mooie basis dus (Y)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

nokkenas van een 480 ES

zit idd genoeg potentieel in, en het zijn redelijk hufterproof blokken. Laatste circuitdag 1 sessie op 1,5 bar druk gereden. Geeft geen krimp
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Aha, dat is net zoiets als de nokkenas van een atmo 5 in een c1j zetten?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

:ja:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je hebt een fabrieks nieuw blok toch? Wat kost zoiets nou?

Ben ik wel benieuwd naar :)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

das heel duur, reken maar naar je eigen f7r blokje

€240 thuis bezorgd :smoke:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

say what????? en die dingen kunnen 1,5bar aan op std compressie verhouding???
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ja dat klopt

alleen schieten de intercoolerbuizen dan wel eens los :p
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

En wat kosten die blokken als je ze niet in de uitverkoop haalt Sieger? :p
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

dan ben je iets meer kwijt :p
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:lol:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Vanmiddag een nieuw koppelingspedaal geinstaleerd omdat de andere gaar was.

maar ik heb het idee dat ik een verkeerde koppelings kabel heb als ik de zelfspanner ontspan dan klikt hij direct naar het einde toe. ook komt de koppeling niet helemaal vrij.

of ik heb de boel verkeerd gemonteerd zou ook kunnen.

heeft iemand een foto van een juist gemonteerd pedaal?


ook even de bumpersteunen omgedraaid |: , die zaten dus verkeerd om wat resulteerd in grote naden onder de koplamp.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je hebt toch ook dat volvo systeem gemonteerd, miss heeft het daar mee te maken?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

maakt volgens mij niets uit. de beide punten op de bak blijven nagenoeg het zelfde
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Voor de spanner niet maar met loskomen wellicht wel. Je moet toch meer uitslag kunnen maken om de arm op te heffen.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ja dat klopt, ik heb beide stoppers er ook tussen uit gehad. maar dat maakt ook geen verschil
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan zal je ook de arm van je pedaal moeten verlengen. Dan trapt het alleen niks lichter meer :p

Enige verschil is minder druk op de kabel dus minder slijtage en wellicht "iets" lichter trappen...
Plaats reactie