
GTT Sieger
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wees blij dat het een 5 is en geen Clio 1.8 16V ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57
Dan moet wél alles eruit, of wat?Arco schreef:Wees blij dat het een 5 is en geen Clio 1.8 16V ...
I love it when a plan comes together!
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
idd die ligt al een tijdje klaar, de "groene" valeo koppeling kan wel een hoop hebben hoor
Dat niet zozeer. Echter heb je met zo'n blok helemaal geen beweegruimte dus het handigste is dan wel om de halve ruimte leeg te halen...
Met een gt is het best te doen. Als je niet getraind ben echter nog wel even stoeien hoor
Edit:
Groene valeo is gewoon een std koppeling toch?
Dirtydutch, dit soort dingen kan je trouwens beter in je eigen topic over door gaan.
Je quote de post waar het om gaat, kopieert de tekst en zet het vervolgens in je eigen topic met de vraag er onder.
Zo raken topics minder vervuild en blijft het forum overzichtelijker
Met een gt is het best te doen. Als je niet getraind ben echter nog wel even stoeien hoor

Edit:
Groene valeo is gewoon een std koppeling toch?
Dirtydutch, dit soort dingen kan je trouwens beter in je eigen topic over door gaan.
Je quote de post waar het om gaat, kopieert de tekst en zet het vervolgens in je eigen topic met de vraag er onder.
Zo raken topics minder vervuild en blijft het forum overzichtelijker

-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57
Die sinterkoppeling voor jou?sieger everts schreef:idd die ligt al een tijdje klaar, de "groene" valeo koppeling kan wel een hoop hebben hoor
En ja, dat van die groene valeo was mij dus ook verteld, maar hier lijkt iedereen het daar niet mee eens te zijn..
I love it when a plan comes together!
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57
tutuur schreef:Dat niet zozeer. Echter heb je met zo'n blok helemaal geen beweegruimte dus het handigste is dan wel om de halve ruimte leeg te halen...
Met een gt is het best te doen. Als je niet getraind ben echter nog wel even stoeien hoor
Edit:
Groene valeo is gewoon een std koppeling toch?
Dirtydutch, dit soort dingen kan je trouwens beter in je eigen topic over door gaan.
Je quote de post waar het om gaat, kopieert de tekst en zet het vervolgens in je eigen topic met de vraag er onder.
Zo raken topics minder vervuild en blijft het forum overzichtelijker
Ja, je hebt gelijk, ik had het eerder ook al gepost, maar de discussie bleef hier aan de gang..
Back on topic mensen!
Tips and tricks naar mij toe gericht zijn welkom in mijn eigen topic!

Bedankt alvast!

Grtzz!
I love it when a plan comes together!
het gaat niet om het vermogen maar om het koppel. Bij geblazen motoren is het meestal de drukgroep die niet sterk genoeg is waardoor de koppeling erdoor vliegt. Als de "search" knop nu eens zou gebruikt worden dan zie je dat diverse mensen zijn overgestapt naar een sinter.
btw, dat blok van Seger was dastijds wel heel snel. Ik weet niet wat eraan veranderd is sindsdien.
btw, dat blok van Seger was dastijds wel heel snel. Ik weet niet wat eraan veranderd is sindsdien.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57
Ik heb dit even gecopied/paste om hierover verder te gaan in mijn eigen topic..-jo- schreef:het gaat niet om het vermogen maar om het koppel. Bij geblazen motoren is het meestal de drukgroep die niet sterk genoeg is waardoor de koppeling erdoor vliegt. Als de "search" knop nu eens zou gebruikt worden dan zie je dat diverse mensen zijn overgestapt naar een sinter.
btw, dat blok van Seger was dastijds wel heel snel. Ik weet niet wat eraan veranderd is sindsdien.
Nogmaals bedankt!
Het zal niet meer gebeuren Sieger!


Grtz Mario
I love it when a plan comes together!
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
geen probleem



-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
even een foto van de 15 inch 'rag' wielen
[img]http://img694.imageshack.us/img694/5286/dsc00738r.jpg[/img]
Voorzien van Kuhmo KU31 spt 195-45-15 bandjes.
[/img]
[img]http://img694.imageshack.us/img694/5286/dsc00738r.jpg[/img]
Voorzien van Kuhmo KU31 spt 195-45-15 bandjes.
[/img]
Altijd makkelijk, een setje ragwielen er bij 

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Vandaag maar eens wat weer aan de 5 gedaan:
orginele injectoren terug geplaatst, schakelbare turbodruk weggehaald, FPR weggehaald.
achter bumper iets naar achteren gezet
15 inch wielen gemonteerd
[img]http://img808.imageshack.us/img808/8271/dsc00788dz.jpg[/img]
als de APK er op zit de bumpers even netjes hangen en de wielen van wat kleur voorzien.
Daarna hoop ik tijd te hebben voor de blokwissel
[/img]
orginele injectoren terug geplaatst, schakelbare turbodruk weggehaald, FPR weggehaald.
achter bumper iets naar achteren gezet
15 inch wielen gemonteerd
[img]http://img808.imageshack.us/img808/8271/dsc00788dz.jpg[/img]
als de APK er op zit de bumpers even netjes hangen en de wielen van wat kleur voorzien.
Daarna hoop ik tijd te hebben voor de blokwissel

oh, je had em al aangepastsieger everts schreef:Vandaag maar eens wat weer aan de 5 gedaan:
orginele injectoren terug geplaatst, schakelbare turbodruk weggehaald, FPR weggehaald.
achter bumper iets naar achteren gezet
15 inch wielen gemonteerd
[img]http://img808.imageshack.us/img808/8271/dsc00788dz.jpg[/img]
als de APK er op zit de bumpers even netjes hangen en de wielen van wat kleur voorzien.
Daarna hoop ik tijd te hebben voor de blokwissel![]()

wat voor vermogen wil je gaan draaien?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
kweet nie
1,4 a 1,5 bar met 350 cc injectoren
we gaan het vanzelf zien
op het engelse forum heeft een jongen met dezelfde setup die ik ook heb 240 pk gehaald. dus ben blij als ik 200 adw haal.
1,4 a 1,5 bar met 350 cc injectoren
we gaan het vanzelf zien
op het engelse forum heeft een jongen met dezelfde setup die ik ook heb 240 pk gehaald. dus ben blij als ik 200 adw haal.
Wat is de setup verder?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
@ merijn idd misschien gaat er uiterlijk nog wat veranderen (ja ook ik word een dagje ouder)
@ Tuur
Td04-H turbo ( max HP 270)
E nokkenas
2 liter gasklep
350 cc injectoren
450 NM drukgroep + sinterplaat
Big MOD (orginele computer en LMM omgebouwd voor max 1,9 Bar)
AFR + EGT meters om de boel heel te houden.
@ Tuur
Td04-H turbo ( max HP 270)
E nokkenas
2 liter gasklep
350 cc injectoren
450 NM drukgroep + sinterplaat
Big MOD (orginele computer en LMM omgebouwd voor max 1,9 Bar)
AFR + EGT meters om de boel heel te houden.
E nokkenas? 

E nokkenas? 
Maar zo'n volvo blok is ook wel een mooie basis dus

Maar zo'n volvo blok is ook wel een mooie basis dus

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
nokkenas van een 480 ES
zit idd genoeg potentieel in, en het zijn redelijk hufterproof blokken. Laatste circuitdag 1 sessie op 1,5 bar druk gereden. Geeft geen krimp
zit idd genoeg potentieel in, en het zijn redelijk hufterproof blokken. Laatste circuitdag 1 sessie op 1,5 bar druk gereden. Geeft geen krimp
Aha, dat is net zoiets als de nokkenas van een atmo 5 in een c1j zetten?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:

Je hebt een fabrieks nieuw blok toch? Wat kost zoiets nou?
Ben ik wel benieuwd naar
Ben ik wel benieuwd naar

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
das heel duur, reken maar naar je eigen f7r blokje
€240 thuis bezorgd
€240 thuis bezorgd

say what????? en die dingen kunnen 1,5bar aan op std compressie verhouding???
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ja dat klopt
alleen schieten de intercoolerbuizen dan wel eens los
alleen schieten de intercoolerbuizen dan wel eens los

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
En wat kosten die blokken als je ze niet in de uitverkoop haalt Sieger? 

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
dan ben je iets meer kwijt 

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Vanmiddag een nieuw koppelingspedaal geinstaleerd omdat de andere gaar was.
maar ik heb het idee dat ik een verkeerde koppelings kabel heb als ik de zelfspanner ontspan dan klikt hij direct naar het einde toe. ook komt de koppeling niet helemaal vrij.
of ik heb de boel verkeerd gemonteerd zou ook kunnen.
heeft iemand een foto van een juist gemonteerd pedaal?
ook even de bumpersteunen omgedraaid
, die zaten dus verkeerd om wat resulteerd in grote naden onder de koplamp.
maar ik heb het idee dat ik een verkeerde koppelings kabel heb als ik de zelfspanner ontspan dan klikt hij direct naar het einde toe. ook komt de koppeling niet helemaal vrij.
of ik heb de boel verkeerd gemonteerd zou ook kunnen.
heeft iemand een foto van een juist gemonteerd pedaal?
ook even de bumpersteunen omgedraaid

Je hebt toch ook dat volvo systeem gemonteerd, miss heeft het daar mee te maken?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
maakt volgens mij niets uit. de beide punten op de bak blijven nagenoeg het zelfde
Voor de spanner niet maar met loskomen wellicht wel. Je moet toch meer uitslag kunnen maken om de arm op te heffen.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ja dat klopt, ik heb beide stoppers er ook tussen uit gehad. maar dat maakt ook geen verschil
Dan zal je ook de arm van je pedaal moeten verlengen. Dan trapt het alleen niks lichter meer 
Enige verschil is minder druk op de kabel dus minder slijtage en wellicht "iets" lichter trappen...

Enige verschil is minder druk op de kabel dus minder slijtage en wellicht "iets" lichter trappen...