ACT: Renault 1916V.
in compleet standaard setup kan je met een chippie naar 150-160 meen ik mij te herinneren.....
Daarom dus mijn vraag.....Ronald1916V schreef:Krab dat 16V logo er dan maar af als er een Volvo 480 motor in gaat, zo'n B18FT is wel geinig maar dan moet je er wel ff wat mee doen..Jeff rsi schreef:De veerpoot bij mij is btw al een tijdje opgelost hoor jongens....
Die moer zat inderdaad gewoon los![]()
Heb nog ff een vraag.
Van de zomer wou ik megane 2.0 blokje in de R19 lepellen.
Maar ik vind het ook erg gaaf om met een turbo blok te rijden.
Dus is dan zo'n Volvo 480 blok niet iets?
En wat heb dat voor potentie verder?
Aangezien hij standaard minder opleverd aan vermogen dan de 1.8....![]()
Een dikke 2.0 zet meer zoden aan de dijk.
Maar emt als met een chipje 15/160pk te behalen is word eht misschien nog interresant

R19 16V '91
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Een 2.0 blijft dan alsnog interessanter.Jeff rsi schreef:Daarom dus mijn vraag.....Ronald1916V schreef:Krab dat 16V logo er dan maar af als er een Volvo 480 motor in gaat, zo'n B18FT is wel geinig maar dan moet je er wel ff wat mee doen..Jeff rsi schreef:De veerpoot bij mij is btw al een tijdje opgelost hoor jongens....
Die moer zat inderdaad gewoon los![]()
Heb nog ff een vraag.
Van de zomer wou ik megane 2.0 blokje in de R19 lepellen.
Maar ik vind het ook erg gaaf om met een turbo blok te rijden.
Dus is dan zo'n Volvo 480 blok niet iets?
En wat heb dat voor potentie verder?
Aangezien hij standaard minder opleverd aan vermogen dan de 1.8....![]()
Een dikke 2.0 zet meer zoden aan de dijk.
Maar emt als met een chipje 15/160pk te behalen is word eht misschien nog interresant

Waarom? Een b18ft heeft met hetzelfde vermogen wel een veel hoger koppel...
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ik heb binnenkort nog wel wat spul over :
230 cc injectoren en gechipte computer, was goed voor 163 pk en 230 NM @ 0,8 bar op het vliegwiel, met een half dode brandstofpomp.

in mei gaan we op het dubbele rijden 1,6 bar
.
230 cc injectoren en gechipte computer, was goed voor 163 pk en 230 NM @ 0,8 bar op het vliegwiel, met een half dode brandstofpomp.

in mei gaan we op het dubbele rijden 1,6 bar

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ik ga niet voor het maximale, we gaan proberen hem zo afstellen dat hij 201 pk aan de wielen heeft.
ik kan inprincipe tot 1.8 bar maar misschien is 1.4 ook al genoeg. we gaan het vanzelf merken.
Zal deze computer ook op dat blok wat ik nog heb liggen werken?sieger everts schreef:ik heb binnenkort nog wel wat spul over :
230 cc injectoren en gechipte computer, was goed voor 163 pk en 230 NM @ 0,8 bar op het vliegwiel, met een half dode brandstofpomp.
in mei gaan we op het dubbele rijden 1,6 bar.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
als je een kleiner vliegwiel monteert wel
heb ik ook wel voor je liggen trouwens

heb ik ook wel voor je liggen trouwens
Heb al een 2.0 van een Megane in de schuur liggen.
Die staat eigenlijk klaar voor de zomer.
Maar kan nu goedkoop aan zo'n Volvo blok komen.
Dus geef dan is de reden waarom een 2.0 interresanter is?
Ik denk zowieso omdat ik de auto elke dag gebruik...
Maar als het goed is, heb ik volgende maand mn motor rijbewjis, dus dat wordt van de zomer naar het werk de auto thuis gelaten.
Die staat eigenlijk klaar voor de zomer.
Maar kan nu goedkoop aan zo'n Volvo blok komen.
Dus geef dan is de reden waarom een 2.0 interresanter is?
Ik denk zowieso omdat ik de auto elke dag gebruik...

Maar als het goed is, heb ik volgende maand mn motor rijbewjis, dus dat wordt van de zomer naar het werk de auto thuis gelaten.
R19 16V '91
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Even een vraagje, wie weet er een bedrijf in de buurt van Amersfoort die steenslag schade aan de lak kan herstellen ?
Mijn 16v is net vorig jaar opnieuw gespoten maar heb nu alweer 3 lelijke steenslag plekken (2 op de motorkap en 1 op de grille
)
En daar wilde ik toch erg graag weer vanaf, alvast bedankt.
Mijn 16v is net vorig jaar opnieuw gespoten maar heb nu alweer 3 lelijke steenslag plekken (2 op de motorkap en 1 op de grille

En daar wilde ik toch erg graag weer vanaf, alvast bedankt.
Anything worth doing is worth doing right!.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Vraagje; zijn er voor de 19 ook nieuwe voorste krikpunten te koop, of word het dan zelf iets fabriceren?
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Geloof dat die inmiddels niet meer verkrijgbaar waren (niet 100% zeker)Whatever schreef:Vraagje; zijn er voor de 19 ook nieuwe voorste krikpunten te koop, of word het dan zelf iets fabriceren?
Anything worth doing is worth doing right!.
Dat zou jammer zijn, zal het morgen voor de zekerheid even bij de dealer vragen, hoop eigenlijk dat iemand nog een site ofzo weet waar ze te bestellen zijn.
Laatst gewijzigd door Whatever op do 21 apr 2011 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik kan je mededelen dat ik de laatste 2 krikpunten bij de dealer vandaan heb gehaald, heb er nog 1tje liggen. 500 euro 

Vandaag bij de dealer geweest, deze kon in z'n programma alleen de dorpels vinden, geen krikpunten
Zit er nog verschil in bestuurder of bijrijders kant? Heb de bestuurderskant nodig namelijk, maar voor 500 heb ik je race 19 erbij neem ik aan? 


voor 500 euro is alles te koop hier op het forum 

Heb oud ijzer genoeg, heb alleen intresse in een nieuw krikpunt aan de bestuurderskant. De rest is (nog) gewoon goed



-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
???? Staat niet in Dialogys ???Whatever schreef:Vandaag bij de dealer geweest, deze kon in z'n programma alleen de dorpels vinden, geen krikpuntenZit er nog verschil in bestuurder of bijrijders kant? Heb de bestuurderskant nodig namelijk, maar voor 500 heb ik je race 19 erbij neem ik aan?
Net ff gekeken.
77 50 843 476 rechts
77 50 843 427 links
En anders zelf ff bakken & braden.
Die van een Clio en 5 hebben een ander artikelnummer zag, maar hebben wel ongeveer dezelfde vorm. wellicht die proberen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zoals ie er nu bij staat wel ja.Whatever schreef:namelijk, maar voor 500 heb ik je race 19 erbij neem ik aan?

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bestelen nog welWhatever schreef:Dat zou jammer zijn, zal het morgen voor de zekerheid even bij de dealer vragen, hoop eigenlijk dat iemand nog een site ofzo weet waar ze te bestelen zijn.

Bedankt voor alle reacties
ook die van de spelfouten, heb het meteen even ge-edit Maarten-Jan
Maar heb je er nog een liggen die je wel verkopen wilt Ronald, of zouden die van een clio hetzelfde zijn? Bij de dealer konden ze uberhaupt niks vinden van krikpunten, dichtste in de buurt kwam de dorpel zelf
Deze nummers zijn dat de krikpunten van een 19 of van een clio? En hoe gaat de dealer reageren als je met deze nummers aankomt?
77 50 843 476 rechts
77 50 843 427 links


Maar heb je er nog een liggen die je wel verkopen wilt Ronald, of zouden die van een clio hetzelfde zijn? Bij de dealer konden ze uberhaupt niks vinden van krikpunten, dichtste in de buurt kwam de dorpel zelf

Deze nummers zijn dat de krikpunten van een 19 of van een clio? En hoe gaat de dealer reageren als je met deze nummers aankomt?

77 50 843 476 rechts
77 50 843 427 links
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dit zijn de artikelnummers van de krikpunten aan de voorzijde van een 19.
Hoe de dealer reageert ?? Gewoon zeggen dat je wat speurwerk heb verricht en aan hem vraagt of deze nummers nog te bestellen zijn
Hoe de dealer reageert ?? Gewoon zeggen dat je wat speurwerk heb verricht en aan hem vraagt of deze nummers nog te bestellen zijn

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ok, zal het nog eens gaan vragen, hartstikke bedankt voor de moeite Arco 

Heb het nog gevraagd bij de Renault dealer van de kriksteunen met de nummers die Arco had opgezocht, maar waren niet meer leverbaar
Dus Ronald; als je die ene kwijt wilt en die past aan de bestuurderskant hoor ik het graag

Dus Ronald; als je die ene kwijt wilt en die past aan de bestuurderskant hoor ik het graag

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zelf maken ?? Clio I proberen ?? (heeft zelfde formaat ongeveer denk ik zo)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zelf maken valt niet helemaal mee, maar heb geen flauw idee hoe het bij een clio 1 zit. Is dat een beetje vergelijkbaar met een 19?
Heb al meerdere adressen geprobeert maar niemand die krikpunten van een 19 kan leveren terwijl ze van bijv. een Renaultje 5 nog wel gewoon te koop zijn
Heb al meerdere adressen geprobeert maar niemand die krikpunten van een 19 kan leveren terwijl ze van bijv. een Renaultje 5 nog wel gewoon te koop zijn

Renault had niet verwacht dat er nog veel van die hokken in leven zouden blijven 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5, 19, clio ... zit allemaal op dezelfde manier ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"