ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

in compleet standaard setup kan je met een chippie naar 150-160 meen ik mij te herinneren.....
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Ronald1916V schreef:
Jeff rsi schreef:De veerpoot bij mij is btw al een tijdje opgelost hoor jongens....
Die moer zat inderdaad gewoon los :lol:

Heb nog ff een vraag.
Van de zomer wou ik megane 2.0 blokje in de R19 lepellen.
Maar ik vind het ook erg gaaf om met een turbo blok te rijden.
Dus is dan zo'n Volvo 480 blok niet iets?

En wat heb dat voor potentie verder?
Aangezien hij standaard minder opleverd aan vermogen dan de 1.8....
Krab dat 16V logo er dan maar af als er een Volvo 480 motor in gaat, zo'n B18FT is wel geinig maar dan moet je er wel ff wat mee doen.. :)

Een dikke 2.0 zet meer zoden aan de dijk.
Daarom dus mijn vraag.....
Maar emt als met een chipje 15/160pk te behalen is word eht misschien nog interresant :smile:
R19 16V '91
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jeff rsi schreef:
Ronald1916V schreef:
Jeff rsi schreef:De veerpoot bij mij is btw al een tijdje opgelost hoor jongens....
Die moer zat inderdaad gewoon los :lol:

Heb nog ff een vraag.
Van de zomer wou ik megane 2.0 blokje in de R19 lepellen.
Maar ik vind het ook erg gaaf om met een turbo blok te rijden.
Dus is dan zo'n Volvo 480 blok niet iets?

En wat heb dat voor potentie verder?
Aangezien hij standaard minder opleverd aan vermogen dan de 1.8....
Krab dat 16V logo er dan maar af als er een Volvo 480 motor in gaat, zo'n B18FT is wel geinig maar dan moet je er wel ff wat mee doen.. :)

Een dikke 2.0 zet meer zoden aan de dijk.
Daarom dus mijn vraag.....
Maar emt als met een chipje 15/160pk te behalen is word eht misschien nog interresant :smile:
Een 2.0 blijft dan alsnog interessanter. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Waarom? Een b18ft heeft met hetzelfde vermogen wel een veel hoger koppel...
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ik heb binnenkort nog wel wat spul over :

230 cc injectoren en gechipte computer, was goed voor 163 pk en 230 NM @ 0,8 bar op het vliegwiel, met een half dode brandstofpomp.

:D

in mei gaan we op het dubbele rijden 1,6 bar :P .
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Benieuwd hoeveel PK dat gaat uitpoepen 8)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ik ga niet voor het maximale, we gaan proberen hem zo afstellen dat hij 201 pk aan de wielen heeft. :wink: ik kan inprincipe tot 1.8 bar maar misschien is 1.4 ook al genoeg. we gaan het vanzelf merken.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

sieger everts schreef:ik heb binnenkort nog wel wat spul over :

230 cc injectoren en gechipte computer, was goed voor 163 pk en 230 NM @ 0,8 bar op het vliegwiel, met een half dode brandstofpomp.

:D

in mei gaan we op het dubbele rijden 1,6 bar :P .
Zal deze computer ook op dat blok wat ik nog heb liggen werken?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

als je een kleiner vliegwiel monteert wel :D

heb ik ook wel voor je liggen trouwens
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

sieger everts schreef:als je een kleiner vliegwiel monteert wel :D

heb ik ook wel voor je liggen trouwens
Kom er even bij jou op terug!
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Heb al een 2.0 van een Megane in de schuur liggen.
Die staat eigenlijk klaar voor de zomer.

Maar kan nu goedkoop aan zo'n Volvo blok komen.

Dus geef dan is de reden waarom een 2.0 interresanter is?
Ik denk zowieso omdat ik de auto elke dag gebruik... :lol:

Maar als het goed is, heb ik volgende maand mn motor rijbewjis, dus dat wordt van de zomer naar het werk de auto thuis gelaten.
R19 16V '91
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

kan de achteras blijven zitten als je de brandstoftank gaat vervangen? of zit die in de weg?

bedankt
Trust me. I know what I'm doing.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ja, dat kan. Ik heb zelf ook de brandstoftank eraf gehad en nog nooiit de achteras er onderuit. Op een brug gaat het wel veel gemakkelijker.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

jacques schreef:Ja, dat kan. Ik heb zelf ook de brandstoftank eraf gehad en nog nooiit de achteras er onderuit. Op een brug gaat het wel veel gemakkelijker.
Ok, bedankt Jacques.
Trust me. I know what I'm doing.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Even een vraagje, wie weet er een bedrijf in de buurt van Amersfoort die steenslag schade aan de lak kan herstellen ?
Mijn 16v is net vorig jaar opnieuw gespoten maar heb nu alweer 3 lelijke steenslag plekken (2 op de motorkap en 1 op de grille :( )
En daar wilde ik toch erg graag weer vanaf, alvast bedankt.
Anything worth doing is worth doing right!.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

goudengids > spotrepair ? 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Vraagje; zijn er voor de 19 ook nieuwe voorste krikpunten te koop, of word het dan zelf iets fabriceren?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Whatever schreef:Vraagje; zijn er voor de 19 ook nieuwe voorste krikpunten te koop, of word het dan zelf iets fabriceren?
Geloof dat die inmiddels niet meer verkrijgbaar waren (niet 100% zeker)
Anything worth doing is worth doing right!.
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Dat zou jammer zijn, zal het morgen voor de zekerheid even bij de dealer vragen, hoop eigenlijk dat iemand nog een site ofzo weet waar ze te bestellen zijn.
Laatst gewijzigd door Whatever op do 21 apr 2011 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik kan je mededelen dat ik de laatste 2 krikpunten bij de dealer vandaan heb gehaald, heb er nog 1tje liggen. 500 euro :p
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Vandaag bij de dealer geweest, deze kon in z'n programma alleen de dorpels vinden, geen krikpunten :-( Zit er nog verschil in bestuurder of bijrijders kant? Heb de bestuurderskant nodig namelijk, maar voor 500 heb ik je race 19 erbij neem ik aan? :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

voor 500 euro is alles te koop hier op het forum (0)
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Heb oud ijzer genoeg, heb alleen intresse in een nieuw krikpunt aan de bestuurderskant. De rest is (nog) gewoon goed :smile: :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Whatever schreef:Vandaag bij de dealer geweest, deze kon in z'n programma alleen de dorpels vinden, geen krikpunten :-( Zit er nog verschil in bestuurder of bijrijders kant? Heb de bestuurderskant nodig namelijk, maar voor 500 heb ik je race 19 erbij neem ik aan? :D
???? Staat niet in Dialogys ???

Net ff gekeken.

77 50 843 476 rechts
77 50 843 427 links

En anders zelf ff bakken & braden.

Die van een Clio en 5 hebben een ander artikelnummer zag, maar hebben wel ongeveer dezelfde vorm. wellicht die proberen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Whatever schreef:namelijk, maar voor 500 heb ik je race 19 erbij neem ik aan? :D
Zoals ie er nu bij staat wel ja. :D
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Whatever schreef:Dat zou jammer zijn, zal het morgen voor de zekerheid even bij de dealer vragen, hoop eigenlijk dat iemand nog een site ofzo weet waar ze te bestelen zijn.
Bestelen nog wel :p
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Bedankt voor alle reacties (Y) ook die van de spelfouten, heb het meteen even ge-edit Maarten-Jan :p
Maar heb je er nog een liggen die je wel verkopen wilt Ronald, of zouden die van een clio hetzelfde zijn? Bij de dealer konden ze uberhaupt niks vinden van krikpunten, dichtste in de buurt kwam de dorpel zelf :-(

Deze nummers zijn dat de krikpunten van een 19 of van een clio? En hoe gaat de dealer reageren als je met deze nummers aankomt? :p
77 50 843 476 rechts
77 50 843 427 links
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dit zijn de artikelnummers van de krikpunten aan de voorzijde van een 19.

Hoe de dealer reageert ?? Gewoon zeggen dat je wat speurwerk heb verricht en aan hem vraagt of deze nummers nog te bestellen zijn :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Ok, zal het nog eens gaan vragen, hartstikke bedankt voor de moeite Arco (Y)
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Heb het nog gevraagd bij de Renault dealer van de kriksteunen met de nummers die Arco had opgezocht, maar waren niet meer leverbaar :-(
Dus Ronald; als je die ene kwijt wilt en die past aan de bestuurderskant hoor ik het graag :smile:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zelf maken ?? Clio I proberen ?? (heeft zelfde formaat ongeveer denk ik zo)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Zelf maken valt niet helemaal mee, maar heb geen flauw idee hoe het bij een clio 1 zit. Is dat een beetje vergelijkbaar met een 19?
Heb al meerdere adressen geprobeert maar niemand die krikpunten van een 19 kan leveren terwijl ze van bijv. een Renaultje 5 nog wel gewoon te koop zijn :(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Renault had niet verwacht dat er nog veel van die hokken in leven zouden blijven :+
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5, 19, clio ... zit allemaal op dezelfde manier ja.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie