ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

MartijnG schreef:Is die nu op RTC Markt staat niks voor jou? Heb overigens nog geen specs zienstaan van dat ding...
Tja dat idee had ik ook al Martijn, alleen echte specs weet ik nog niet van die turbo.
Heb al even een PM gestuurd..
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heeft gerry toch ook gehad?
starma
Berichten: 7
Lid geworden op: za 8 jan 2011 20:53
Contacteer:

ding wou vandaag ineens niet netjes stationair lopen. :(

carburateurtje erafgehaald en uit elkaar geschroefd, goed schoongemaakt. beschadigd menbraampje vervangen. ding weer in elkaar geschroefd en het spul er weer op geknetterd. motortje warm laten draaien en goed afstellen; voila, netjes stationair!

toen maar even rijden.... ineens vééééééél meer koppel vanuit onderin, en zelfs met 0,5 bar een aardige "oempfh" als je vol op het gas gaat, doet zeker niet onder voor de originele T2 en oude setup die ik had, en dat met een lagere laaddruk onder de gasklep. leuk! AFR blijft ook ten alle tijden in een mooie veilige zone en zelfs 14.7 op stationair:)

ik heb in ieder geval even niets te klagen, dit rijd best lekker zo. maar toch maar de druk wat hoger schroeven binnenkort want ik heb natuurlijk niet voor niets een grote slak gemonteerd...

trouwens, ik vermoed ook dat ik iets eerder aan de laaddruk zit en ook iets eerder druk opbouw. ik heb nu een elektrisch boost metertje met stappenmotor en ik merk dat die vrij traag is tov een analoge meter. bij gas los vliegt een analoge meter direct naar vol vacuum, deze gaat op z'n gemakje een eind richting vacuum... denk dat ik het ook nog een keer probeer met m'n oude analoge drukmetertje eraan.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gelukkig dat het goed gekomen is!
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Heb net ff gekeken en heb volle druk, 0,8 bar, bij 3400rpm. Heb hem niet op 1,3bar gehad, was niet nodig vandaag.

@Steven, vind hem niet echt te groot. Heb hier nog een groter compressor huis liggen die er binnenkort opkomt.

@Ivo, die md28r heb ik ook gehad. Draaide 156pk aan de wielen, bij 1,3bar onder de gasklep. Perfect turbootje. Spoelt lekker snel op en houd druk redelijk vast tot 5500 rpm. Daarboven is de fut er wel uit
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Heb de veerpoten geheel gedemonteerd en de topschotels opgeknapt. Nu weet ik niet meer welke rechts resp. links is! Staan de veerpoten iets naar voren of juist iets meer naar achteren? De topschotels zijn nl niet hetzelfde.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Staan iets naar achter toe las het Phase II is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Naar achter Arco :p

Meer caster...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Staat er toch ?? 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Valsspeler :+
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Makkelijk hé, die mod. functies.... :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Inkoppertje, .... maar die heb ik niet :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoe kan je dan editten zonder dater onder komt te staan dat je ge-edit heb? :beer:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

"Sneller als het licht" :beer:

Als je binnen een bepaalde tijd edit, krijg je geen melding volgen mij.

*
*
*
Laatst gewijzigd door Arco op ma 11 apr 2011 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hmmm dat ga ik dan nu uitproberen....

en en?

ha! je hebt gelijk :D

dus nu wel?

je hebt gelijk, Gtt talk :)
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 11 apr 2011 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

het is dus nadat er iemand heeft gepost na je eigen post.

Maar weer on-topic ?? (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

als jullie bij een GTT het contact overdraaien, horen jullie de benzine pomp ook 2sec op druk komen?
Ik had dit bij mijn vorige GT (1990) maar nu lijkt de pomp maar de draaien eens de motor loopt.
Bij stilvallen draait de pomp nog 2 sec.

Misschien is er ergens in de jaren een nieuw type brandstof relais gebruikt die dit doet?
In ieder geval, ik denk zo mij probleem op te lossen bij het starten van een warme motor.
Het kreng moet wel 5 sec. startmotor energie vreten eer ze aanslaat.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Denk eerder dat deze pomp gewoon stiller is en dat je em minder goed hoort, dat warm doorstarten is gewoon GTT eigen als die carb opwarmt, soms helpt het om 3x op het gas te pompen voor het starten.
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Ik heb wat problemen met de elektra..

Mijn oliedruk/brandstof meter schommelen van bovenin naar onderin bij alleen stationair draaien. Iemand enig idee wat dit is?

Verder hoor ik mijn ruitensproeierpompje wel pompen, maar komt er niets uit. Er zat eerst geen zekering in het kastje, toen ik deze erin heb gedaan kwam er een klein straaltje uit waarnaa niets meer. Pompje toch kapot?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

even meten of je pompje wel 12v krijgt. Even pompje direct op de 12v houden (accu) werkt ook wel eens om ze even "wakker te schudden".
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gewoon even een andere van de sloop afsnokken, mooi zakformaat ook ;)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ik heb het je nu al 2 keer horen zeggen, maar komt dit in de Dikke van Dale? "Afsnokken"
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Oke, en het grootste probleem. De elektra haha, iemand enig idee?
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Willeon de Zoete schreef:Ik heb het je nu al 2 keer horen zeggen, maar komt dit in de Dikke van Dale? "Afsnokken"
Is al een bestaand (/oud) woord, ikzelf ken het uit het zeeuwse :)

ff google :

AFSNOKKEN

Woordsoort: ww.(trans.,zw.)

Modern lemma: afsnokken
— AFSNUKKEN —, bedr. zw. ww. Uit af (30, c)) en snokken.
ᴁ Met een ruk aftrekken, afrukken. In zuidelijke dial.

© 2007 INL. Artikel gepubliceerd in 1948.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:lol: :lol: (Y)
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Weet iemand waar ik mijn carburateur kan laten ombouwen naar group A ?
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Gé GTX/GTT schreef:Weet iemand waar ik mijn carburateur kan laten ombouwen naar group A ?
ik heb er hier nog wel 1 liggen voor je als je wilt
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Willeon de Zoete schreef::lol: :lol: (Y)
Hehe kweenie waar ik het vandaan heb, maar tis wel fijn woord, niet? :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

je gaat teveel met shampoo om
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

hendig man :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ga toch allemaal naar de frieteh!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gé GTX/GTT schreef:Weet iemand waar ik mijn carburateur kan laten ombouwen naar group A ?
Waarom wil je precies naar so-called group A? Ik ben er niet zo zeker van dat het de voordelen geeft die men het toedicht. Iemand anders daar nog een mening over?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Grotere venturi = meer topvermogen. Is gewoon efficienter.
Bovenin gaat ie harder. Over het algemeen is hij over het hele bereik lastiger af te stellen en zuipt uiteraard een tang meer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Probeer maar eens door een rietje van 2mm te blazen of 1 van 4 :+
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat begrijp ik, maar een bak benzine naar binnen gooien wil niet zeggen dat die brandstof efficient gebruikt wordt. Dat zal wel weer opgevangen worden door de vuldruk en daarom niet zo belangrijk zijn, maar ik heb nog nooit echt bewijs gezien dat het ook daadwerkelijk oplevert wat men denkt. Het is absoluut geen wondermiddel...

Ik ben dus benieuwd of het echt wat oplevert... Alleen een gr. A carb, zonder verdere aanpassingen aan het blijk en de turbo + IC heeft volgens mij zelfs een averechts effect.
Plaats reactie