groter turbo op renault megane rs

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
dave hitzert
Contacteer:

hallo ik wil graag van julie weten of julie ervaringen hebben met een groter turbo plaatsen op een megane rs 2004 en met wat voor motorvermogen toename dit dan produceerd....iemand ervaringen??ik hoor van het bedrijf dat de turbo s verkoopt dat het zomaar 50 tot 100pk winst opleverd.....klinkt goed maar resulteer dit dan in een nieuw blok over een maand of 2??? ik hoor graag wat ervaringen of vergelijkbaar..
alvast bedankt!!!!!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

misschien makkelijk om je vragen in 1 topic te houden (F)
aron225
Contacteer:

het f4r turbo blok in jou megane kan zonder problemen 300pk hebben..

en natuurlijk kan er een andere turbo op, alleen hoeveel geld heb je daar voor over?
k-tec racing en dergelijke bedrijven maken hybride turbos die 1 op 1 passen en iets grote zijn..

meest radicale is om gewoon een ander uitlaat spruitstuk te nemen, hier een knappe garrett gt serie turbo op te hangen (gt28 oid)

maar dan loop je tegen limiet van je injectoren en intercooler e.d.

intercooler kan je vervangen voor een grotere (forge maakt mooie exemplaren) injectoren zijn er ook wel te vinden.

nu nog iemand die dit af kan stellen (fastchip ??) op de std ecu..

als je SERIEUZE vermogenswinst en andere turbos wil, gaat het wel geld kosten!
dave hitzert
Contacteer:

even voor de duidelijkheid ik heb al een compleet miltek uitlaatsysteem van 3 inch,race kat,grotere intercooler forge i.d.d. ( : k & N luchtfilter en chiptuning op maat.........en natuurlijk ferodo remblokken ds 2500 is echt een aanrader trouwens!! maar je hebt het over een hybride turbo?? wat is dat?? kan nu een turbo krijgen voor 1500 euro......dit is overigens een mitibischi turbo.....en ja 300 pk moet ik echt gaan halen ........alleen hij moet wel heel blijven natuurlijk.....
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

wat ik weleens gelezen heb is dat de turbo de bottleneck is om voorbij die 265/270pk te gaan. Ook zal je een versterkte koppeling nodig hebben.
dave hitzert
Contacteer:

denk dat het wel goed komt met de koppeling race er al 2 jaartjes mee rond nu ......
tutuur
Clubsponsor

En de turbo van een 250 dan?
dave hitzert
Contacteer:

de turbo waar ik het over heb is een aangepaste turbo met gotere schoepen etc is te krijgen bij C&E turbochargers
-jo-

GT2871 of 3071, injectoren, waterinjectie/methanol en remap. Is er wat met je downpipe gebeurd of is die nog std ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
dave hitzert
Contacteer:

zoals hier boven staat compleet milteksysteem dus...met downpipe etc.....en eh injectoren ..meer zinvol dan andere turbo.....??
tutuur
Clubsponsor

Iig wel noodzaak als je verder wilt tunen...
-jo-

dave hitzert schreef:zoals hier boven staat compleet milteksysteem dus...met downpipe etc.....en eh injectoren ..meer zinvol dan andere turbo.....??
de combinatie van de 2 is noodzakelijk.
-jo-

btw, bij de std inwendige opstelling zijn ze wel beperkt dus let op waar je heen gaat.

475 nm was net teveel:
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... 4475Nm.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor

drijfstangkap?
Geert
Contacteer:

arp drijfstangbouten zijn niet zo duur toch :lol:
-jo-

drijfstang gebroken, kap doormidden.
-jo-

Geert schreef:arp drijfstangbouten zijn niet zo duur toch :lol:
hoeveel F4R-774 rijders ken je die hun blok opentrekken om "effe" arp's te steken ?
Geert
Contacteer:

tja geen :lol: Maar ze zijn niet zo duur, en volgens mij toch wel de bottleneck. Of de drijstang zelf Jo?
-jo-

Er was eerst sprake van een materiaalfout maar dat moet nog bewezen worden. De schade expert van renault is ook geen idioot en heeft dadelijk wel door dat dit niet gebeurd is op std vermogen.

Wat ik wel zeker weet is dat ik diverse F4R motoren ken die gebruikt worden voor diverse track en endurane doeleinden, gelijk de drijfstangen gewisseld hebben. Het blijkt toch een zwak punt in het blok te zijn. Nou goed, 475 nm is ook niet niks natuurlijk.
HVB83

Vind het nog knap dat het zulke koppels aankan. Uit de tijd dat ik nog veel met VAG-motoren in de weer was weet ik ook dat bij de geblazen motoren die sneller moesten worden in eerste instantie de drijfstangbouten inderdaad werden vervangen door ARP-studs en daarna toch echt iets met de lagers en drijfstangen zelf moest gebeuren. Ofwel shotpeenen als het low-budget moest en anders mooie Carrillo's erin. Anders was boven de 400Nm het risico wel groot.

475Nm op standaard (?) drijfstangen lijkt me iig wel het lot tarten.
tutuur
Clubsponsor

menno heeft op zijn f7r twin-turbo ook op 1 bar gereden met originele drijfstangen. dit levert als het goed is ongeveer 350hp op, weet niet wat het koppel daar bij geweest is maar het zal ook voldoende zijn geweest...

en zo'n motor is ook nog eens 20 jaar geleden ontwikkeld :lol:
-jo-

HVB83 schreef: 475Nm op standaard (?) drijfstangen lijkt me iig wel het lot tarten.
nee hoor, kheb al 527 gedraaid op renault materiaal.
dave hitzert
Contacteer:

dus andere injectoren icm grotere turbo is een must zeg je...erg lastig injectoren vervangen?? en leuke foto zeg kapotte zuigerzooi...rij nu al een tijdje op 400nm/260pk ca 2 jaar ......dus dat gaat er aankomen als ik het nog gekker wil hebben dan nu......dan word het met een grotere turbo echt een gebed zonder eind.......of alleen de turbo toch vervangen dan maar........weet het gewoon nog niet zo goed wat ik nu wil gaan doen..........
HVB83

Hoewel ik van Renault's niks weet, stelt injectoren vervangen an sich over het algemeen niks voor. Maar met alleen injectoren en turbo ben je er niet, want je moet dan ook je mapping laten aanpassen met een custom mapping.

Bij elkaar best al een dure ingreep, en dan weet ik niet of de zuigers of andere onderdelen bestand zijn tegen die belasting. Ik hoor hier iets roepen over 300pk. Persoonlijk zou ik het het niet waard vinden om injectoren, custom mapping en een turbo te kopen (en in jouw geval wss ook nog het arbeidsloon vermoed ik), voor maar 40pk extra. Dan zou ik toch meer willen hebben, en dan kan je pas echt je portemonnaie open trekken.
tutuur
Clubsponsor

tot hoever kan de koppeling aan? :p
-jo-

dave hitzert schreef:dus andere injectoren icm grotere turbo is een must zeg je...erg lastig injectoren vervangen?? en leuke foto zeg kapotte zuigerzooi...rij nu al een tijdje op 400nm/260pk ca 2 jaar ......dus dat gaat er aankomen als ik het nog gekker wil hebben dan nu......dan word het met een grotere turbo echt een gebed zonder eind.......of alleen de turbo toch vervangen dan maar........weet het gewoon nog niet zo goed wat ik nu wil gaan doen..........
Als je naar een grotere turbo gaat ben je verplicht grotere injectoren te plaatsen. De TD versie op de 774 zit heel beperkt qua marge. Bij 270 cafepk is het liedje uitgezongen.

Toch twijfel ik sterk aan jouw huidige vermogen. Ik heb diverse meganes gezien waarbij de std koppeling bij 400/420 het voor gezien hield. Bij de laatste dynodag is dat ook gebeurd, toen heeft Henk hem "iets" terug gedraaid.

Als ik jou was zou ik eerst even meten op een serieuse bank. Meten is weten.
dave hitzert
Contacteer:

zijn echte pks dacht ik zo ........2 x gerold verschillende bank....
-jo-

Toevallig in Goes gerold ?
dave hitzert
Contacteer:

nee ,rica tuning den haag
Plaats reactie