ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

En hoe ken ik ff checken of de koppakking overleden is?
KVS is verder wel helemaal mooi schoon...
En ook geen rook uit de uitlaat...

Die schroef heb ik inderdaad zelf aan zitten klooien dus maar ff kijken wat die doet als ik hem wat terug draai :wink:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sloper :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik dacht dat ik wel eens pech had met auto's :p Al denk ik meestal wel na voordat ik een auto koop. :p

Soms denk ik wel eens als ik op Marktplaats kijk, "wat een stoer ding, zal ik eens gaan kijken". maar aan de andere kant zijn dat meestal van die dramabakken waar je geluk mee moet hebben. dat heb jij dus ook niet :wink:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Jeff rsi schreef:Hij loopt weer op vol vermogen!!

Slangen knap gemaakt en een ander luchtfilter erop.
Ook de bedrading van de Lambda vervangen.
Nu loopt hij weer op vol vermogen :bang:

Gisteren avond gelijk een golfje gepest :D

Enigste probleem......
Koelsysteem bouwt na ff goed gebruik onwijs veel druk op......
Begint de slang op de radiateur helemaal te sissen en te roken natuurlijk.....

Wat ken dat zijn?
verstopping ofzo?

En hij blijft onwijs hood stationair lopen nu...
Hoe is dat af te regellen op een Volvo 480 blok?
stappen motor reinigen, of het kan zijn dat de aanslag van je gasklep te strak staat
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Nou het hoge lopen is al verholpen na dus dat schroefje weer terug erin te schroeven (0)

Maar ik denk dat de radiateur verstopt zit........
Onderste slang word loeiheet zodra die druk gaat opbouwen......
En dan begint het uit het vaatje te roken. (dop eraf)
En dan blijven de leidingen boven op de radiateur en de radiateur zelf koud.....

Maarja er mankeert zoveel aan dat maandag ff terug ga naar de verkoper...
Dan word of gecompenseerd of de oude auto terug.....
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Weet niet waar de thermostaat zit van zo'n ding maar miss dat die blijft hangen?
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Zat ik ook aan te denken.
Maar dan is het toch raar dat de slang naar de radiateur warm word en dan de radiateur en de rest daarna niet?

Ding zit links op het blok boven de bak denk ik.

Het is eigenlijk gewoon een rsi blok met turbo...
Ken tussen het motorblok en een rsi blok eigenlijk geen verschil vinden..

Behalve dan eht vele malen meer koppel :smile:
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Is niet raar hoor. De vloeistof warmt gewoon op door geleiding wat KVS heel goed doet, daar is het namelijk voor gemaakt :p
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Dan pluk ik eerst die er wel is ff uit :beer:

Kost volgens mij toch een drol?

Hoort btw die dop op je expansie vaatje ook niet druk door te laten?
Deze laat niks door....
R19 16V '91
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Mits er sprake is van overdruk, dan gaat het ventiel los en loost hij hetgeen wat nodig is.

anders raakt het spul overhit of vliegen je slangen je langs de oren ;)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik heb een probleem met me cupschokdempers aan de voorzijde.
De poot staat netjes in elkaar:
poot-veer-topschotel-toplager-topmountrubber- borgring.
dan stop je de poot door de veerpootkoker en schroef je de moer erop.
zie je dit??
[img]http://img819.imageshack.us/img819/5631/04042011229.jpg[/img]

Aangezien ik niet de enige met deze schokdempers ben, zal hier wel een oplossing voor zijn. Teflon ring draaien voor eronder? of staal?

bvd marcel
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

De cupdempers worden niet bij elkaar gehouden met een moer maar met een borgclipje. Omdat je 'm nu met een moer (waarschijnlijk) vastgezet hebt en toen er onder hebt gezet krijg je dit. het klappert als het goed is ook als de ziekte. Tim had toen 't zelfde bij z'n Clio 16V. :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Het was bij mij wel ongeveer zo'n afstand dus dikke kans dat Ronald het bij het juiste eind heeft :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

In het verhaaltje staat wel dat de borgring gemonteerd is...
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

het klopt van de borgring. Ik heb nog 2 ringetje en bij horende busjes liggen nieuw. Deze wil ik je wel meenemen zondag.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Er moet nog een busje tussen inderdaad, vraag me alleen niet welke dat is. dat zal dat busje wel zijn die Geert heeft. ik heb toen bij mijn Clio 1.4 ook zo zitten kloten met die voor schokbrekers.

Uiteindelijk een setje 16V voorpoten met verlagingsveren er onder gezet. :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

bij mij zit het zo als bij arco zijn plaatjes.
dat busjevalt door het topmount rubber in het lager en daar boven het borgclipje. dan krijg ik dit
en ja het zit 100% zeker zo.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dat rubber zit toch bij elke clio een stuk van het chassis af.. :(
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik zie op die foto ook weinig schokkends....?
Als dat aansluit, kan je niet meer sturen....
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Ik weet dat het geen woonwijken spul is, maar erg ideaal op het circuit vind ik het ook niet. Door de speling tussen de kas de bovenste schotel 'zweeft' het spul continu als je een beetje stuitert.

ben ik de enigste die zich hier over verbaast?

een keertje solid topmounts kopen dan maar..

edit; ben overtuigd dat ik het zoals in het plaatje heb..
Laatst gewijzigd door Mikey op ma 4 apr 2011 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zoals Marcel het heeft, hoort het niet.
De bovenste schotel hoort tegen de veerkoker gedraaid te zitten.

Er mist nog iets / zit iets niet goed. Ik weet alleen niet meer wat. heb het ook gehad, maar at ik anders heb gedaan .... geen idee.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(I) Ah..... je hebt de ring EN het moertje gebruikt lees ik.

En dat moet niet. De moer heb je niet nodig bij een cup-demper. Alleen de ring. Zie mijn foto's.

Die moer zit op een cup-demper hoger dan op een normele schokdemper. Verwijder de moer en draai dan de topschotel nog een keer vast. Wedden dat het dan wel goed past. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

poot-veer-topschotel-toplager-topmountrubber- borgring.
dan stop je de poot door de veerpootkoker en schroef je de moer erop.

moet goed zitten dus :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Geloof me. Hij heeft de moer die een originele demper nodig heeft, ook op de cupdemper gemonteerd (en dat moet niet, alleen borgring). Exact dezelfde hoogte.

Ik durf er een krat Jupiler op te zetten. :beer:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Mikey schreef:Ik weet dat het geen woonwijken spul is, maar erg ideaal op het circuit vind ik het ook niet. Door de speling tussen de kas de bovenste schotel 'zweeft' het spul continu als je een beetje stuitert.

ben ik de enigste die zich hier over verbaast?

een keertje solid topmounts kopen dan maar..
True, met solid top mounts heb je hier inderdaad veel minder last van. Maar nog steeds te hard voor buitenaf weggetjes.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zou best kunnen hoor snorremans, ik quote alleen wat hij getypt heeft :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

En ff op het soort busje letten, je hebt het model nodig met een ietwat afgeschuinde rand waar het ringetje invalt.

Arco kan wel eens gelijk hebben, al zit er altijd wat ruimte hiertussen wanneer hij op de wielen staat.
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Ik weet dat het geen woonwijken spul is, maar erg ideaal op het circuit vind ik het ook niet. Door de speling tussen de kas de bovenste schotel 'zweeft' het spul continu als je een beetje stuitert
Rick en ik rijden er beide mee, voor op het circuit voelt het erg fijn aan. stuurt strak.
Voor buitenwegen is het geen doen. je wordt snel gelanceerd. zeker op verkeersheuvels. Heb voor dat wek koni geel eronder, bevalt daar erg goed met een paar verlagingsveren
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jean-Paul-S schreef:En ff op het soort busje letten, je hebt het model nodig met een ietwat afgeschuinde rand waar het ringetje invalt.

Arco kan wel eens gelijk hebben, al zit er altijd wat ruimte hiertussen wanneer hij op de wielen staat.
Ruimte ?? Een milimeter. Max. Teveel kan niet, want dat gaat klapperen en de busjes gaan kapot (zeg ik uit eigen ervaring).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:En ff op het soort busje letten, je hebt het model nodig met een ietwat afgeschuinde rand waar het ringetje invalt.
Die busjes heb ik dus liggen, ik had ze niet nodig ivm met de solid top mounts.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Jeff rsi schreef:En hoe ken ik ff checken of de koppakking overleden is?
KVS is verder wel helemaal mooi schoon...
En ook geen rook uit de uitlaat...

Die schroef heb ik inderdaad zelf aan zitten klooien dus maar ff kijken wat die doet als ik hem wat terug draai :wink:
Is ie alweer weg Jeff.. :)
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

derbimarcel schreef:Ik heb een probleem met me cupschokdempers aan de voorzijde.
De poot staat netjes in elkaar:
poot-veer-topschotel-toplager-topmountrubber- borgring.
dan stop je de poot door de veerpootkoker en schroef je de moer erop.
zie je dit??
[img]http://img819.imageshack.us/img819/5631/04042011229.jpg[/img]

Aangezien ik niet de enige met deze schokdempers ben, zal hier wel een oplossing voor zijn. Teflon ring draaien voor eronder? of staal?

bvd marcel


Volgens mij als ik de foto zo zie is het bovenste rubber (nummertje 9 op plaatje van dialogys) wat je dus ziet ook versleten, toevallig ook een nieuwe veerpoot lagerset gemonteerd? of de oude overgezet?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

nou jongens bedankt voor het meedenken maar ik heb het probleem nog niet gevonden.
ik heb de moer niet gebruikt( gewoon het Ph.1 systeem met alleen de borgclip)
Nu heb ik de moerschotels er weer ff afgehaald en zie ik tot me verbazing dat het busje (met schuin randje) +- 2mm lager licht dan de borgring.
Daardoor komt natuurlijk de poot ook 2mm meer omhoog en dat verklaart de losse topschotel moer.
Maar waar de speling vandaan komt?
Ik heb Poot-Cupstofhoes-veer-topschotel-toplager-toprubber met daarin het busje met schuin randje en dan de borgring.
Ik snap er niks van. Vanavond maar weer uit elkaar terwijl ik 100% zeker ben dat het goed zit.
edit: zo, speling begint al tussen de topschotel en de borgclip
[img]http://img171.imageshack.us/img171/2616/05042011230.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door derbimarcel op di 5 apr 2011 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die speling zit er altijd, als die speling er niet zit gaan de rubbers op de bovenste schotels naar de klote. Been there, done that... :biertjuh:
Wanneer je je stuur draait, zul je zien dat die bovenste schotel sowieso al dichter bij de veerkoker komt.
Plaats reactie