Jochem's 5 TURBO 2...

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nr van de turbo
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dit is het enige wat er op staat zie foto's pagina terug

430557-11 BA
turbine .36
compressor . 42

En er staat nog op het turbine huis 41-5
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

balen man, hopelijk vind je een goed alternatief of een nieuwe natuurlijk (Y)

suc6 (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Verkoop dan een paar van die aandachtzuigers :p
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Komt goed maat,als het kan de arcn rally met de dikke 5 anders is Hans de enige met een dikke turbo
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Steven schreef:Verkoop dan een paar van die aandachtzuigers :p
Sssttttt teug in je hok jij.
Tjabel schreef:Komt goed maat,als het kan de arcn rally met de dikke 5 anders is Hans de enige met een dikke turbo
Ik zal me best doen.....tjabbie
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ben benieuwd of revisie echt zo duur is...., kijk het mmoiste is nieuw natuurlijk, er is toch wel een blazer te leveren via een importeur ofzoiets....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een goede revisie is toch zo goed als nieuw? Ok, kost een paar knaken maar dan kun je ook weer even betrouwbaar vooruit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Dat zou je idd wel zeggen Tom, gewoon ff afgooien en weer volledig laten reviseren, dan is ie dus nieuw...
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

'T enigste puntje is dat 't uitlaathuis is gescheurd,en dan reviseren ze 'm alleen in combinatie met een nieuw huis, dus je kunt niet zeggen; alleen nieuwe seals erin en klaar, dan weigeren ze 'm gewoon te reviseren :p

De vraag is dus of ze gemakkelijk aan 't betreffende uitlaathuis kunnen komen denk ik...hebben ze die is 't niet zo moeilijk :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die vraag kun je stellen :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tja waar ik ook wel benieuwd naar ben, is of er met de motorrevisie geen andere turbo op gegaan is in France
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

je weet wat je moet doen :wink:

Stap morgen in je bus en kom hem ophalen, kan je hem uittesten voor aanstaande zondag.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ja jij zet er dan een t3 van een 21 op wou je zeggen
wat is daar de inlaat trim van dan jo?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ja jij zet er dan een t3 van een 21 op wou je zeggen
zit daar nu een ondertoon in ? Zo ja, vertel me dan eens wat er mis mee is.

Aangezien je vraagt wat de trim is weet ik niet hoe ik je bovenstaande vraag moet lezen. De TBO370 is een mooie, minieme, upgrade voor de Turbo2.

Als je cijfertjes wil had je maar hoeven te googelen of eens op de franse fora te kijken.

http://www.turbointernational.com/produ ... oModel=398
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Neee absoluut geen ondertoon , just vragende vorm
Omdat er namelijk een stukje verschil tussen zit qua opspoelen voor een 1400 en een 2 liter maar er zitten ook wat jaartjes ontwikkeling tussen


Ik ga even kijken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tevens, de T3 van een AT krijgt ook de core en compressor van een 21 als upgrade tot 240 pk. Verschil in spool is 300 tpm.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ja die heb ik op de volvo zitten

ik zat eens te kijken op de diameters van het turbine wiel maar die verschillen idd niet zo erg

ik zeg gewoon doen jochem !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

inlaat trim van een T2 moet 0.36 zijn volgens Menno
alleen als ik die maten zie op die site die je gaf ,weet ik niet hoe je op die trim uit komt ,door de cijfertjes daar (gebrek aan kennis) maar de diameters verschillen niet veel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik heb nog een 21 turbo t3 liggen. is niet de mooiste maar werkte nog wel goed.

kost weinig :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

-jo- schreef:je weet wat je moet doen :wink:

Stap morgen in je bus en kom hem ophalen, kan je hem uittesten voor aanstaande zondag.
Haha nouja zondag kom ik toch met de 21 en niet met de T2 ...


Maar ik weet gewoon niet wat wijsheid is .....
Ik heb gewoon niet de technische kennis van een turbo om te kunnen zeggen dat een turbo van een 21 zomaar past en dat ie daar goed zen best mee doet de Turbo 2
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

weet je op welke druk jou turbo2 draaide? ik denk het wel, vergelijkbaar met een gt turbo? dan zou je er natuurlijk ook een standaard t2 op kunnen monteren dunkt me. spoelt hij ook nog weer eerder op

daar heb je vast nog wel 1 of 2 van liggen :grin:


:edit eerste t2 was geen turbo maar r5 t2 solly :smile:
Laatst gewijzigd door Abel op ma 4 apr 2011 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

euh...er hangt een T3 aan een T2 en geen T2, volgt er nog iemand ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Abel is een beetje de kluts kwijt denk ik (F)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

zowel op een t1 als een t2 hangt een t3 :evil:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:zowel op een t1 als een t2 hangt een t3 :evil:
ja, maar geen T2 en op een AT zit ook een T3 en geen T2. Je kan wel een T2 op een T2 fiksen als je verloop T3 naar T2 op het spruitstuk van de T2 plaatst. Maar goed, dan kan je evengoed een T4 plaatsen als je op het spruitstuk van de T2 een verloop van T3 naar T4 plaatst , omgekeerde wereld als van T3 naar T2.

Je zal maar een T2 hebben ! :lol: :lol: :lol: :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

T5 is ook best een leuke volvo :p

Abel is een beetje uit de Reno's, terug onder je steen joh ;)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

-jo- schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:zowel op een t1 als een t2 hangt een t3 :evil:
ja, maar geen T2 en op een AT zit ook een T3 en geen T2. Je kan wel een T2 op een T2 fiksen als je verloop T3 naar T2 op het spruitstuk van de T2 plaatst. Maar goed, dan kan je evengoed een T4 plaatsen als je op het spruitstuk van de T2 een verloop van T3 naar T4 plaatst , omgekeerde wereld als van T3 naar T2.

Je zal maar een T2 hebben ! :lol: :lol: :lol: :lol:
Pfffttt... kan geen T meer zien :lol:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Neem anders effe een bakkie..............................................................(T)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:lol:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

t'gaat echt wel nergens meer over :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Tee tee tee tee teteteteteee teee
take or live it ... blabla accepteble (~) (~) (~)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

We hebben het toch over een VW BUSJE .....T1 T2 T3 T4 T5 ?

Of zit ik er nu naast ....tjonge jonge
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dan bel je de turbo-revisie-toko even met de vraag of je er ook een VW-T1 voor in de plaats kunt monteren :lol: :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie