ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
Tussen turbo en gasklep.
Als hij tussen turbo en gasklep zitten moet, hoe kun je het dan goedhebben én tegen het luchtfilter aanzitten?
En waar zit de turbo dan, blaast die door het luchtfilter of wat?
Klinkt in ieder geval als iets dat echt niet werkt
Klinkt in ieder geval als iets dat echt niet werkt

dumpvalve werkt het best dicht bij de gasklep. Daar word de druk puls het hoogst .
Er was een reden iedergeval waarom de dump valve zo dingt mogelijk bij de gasklep moet..
Mark5t had eens een aan zijn intercooler gelast in de kap, maar dat werkte niet
Er was een reden iedergeval waarom de dump valve zo dingt mogelijk bij de gasklep moet..
Mark5t had eens een aan zijn intercooler gelast in de kap, maar dat werkte niet
luchtfilter, turbo, dump valve, gasklep, intercooler, inlaat..Jeff rsi schreef:ff kijken of ik het nou snap...
Het is luchtfilter.
Dan de gasklep.
Dan de dump valve.
Dan de turbo.
Dan de intercooler.
Dan naar de inlaat.
Toch??
dacht ik altijd, toch?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Bwoah. Voor mij het model van dit jaar. Absoluut geslaagd!
[img]https://lh4.googleusercontent.com/_sttO ... 943482.jpg[/img]
[img]https://lh4.googleusercontent.com/_sttO ... 943482.jpg[/img]
ik vind de oude C30 al vet... de nieuwe nog beter! En bovenstaande ook... volvo is echt goed bezig de laatste tijd 

ok ff hoe het zit......
luchtfilter, aluminium huis (ik dacht gasklep is dus alleen voor de luchtmassa meter), Dan dumpvalve die zit dan weer met een kleine 30mm slang op de slang van af de turbo....
Dus is het zo dat hij de overdruk weer achter het filter de turbo in blaast?
En intercooler komt dus na de dupmvalve en dan nog het gashuis die rechtsstreeks op het inlaat spruitstuk staat....
luchtfilter, aluminium huis (ik dacht gasklep is dus alleen voor de luchtmassa meter), Dan dumpvalve die zit dan weer met een kleine 30mm slang op de slang van af de turbo....
Dus is het zo dat hij de overdruk weer achter het filter de turbo in blaast?
En intercooler komt dus na de dupmvalve en dan nog het gashuis die rechtsstreeks op het inlaat spruitstuk staat....
R19 16V '91
Zoiets ja alleen blaast de DV niet terug in het luchtfilter 

Jawel, bij luchtmassameter moet je zgn closed loop hebben, anders klopt je luchtmassa niet. Overigens hoor je deze nauwelijks. 480 turbo bijvoorbeeld heeft een Closed Loop, of een Impreza.tutuur schreef:Zoiets ja alleen blaast de DV niet terug in het luchtfilter
Verder kan ik nog geen soep maken van Jeff's voorbeeld, ik mis namelijk de turbo. Die moet tussen luchtfilter en dumpvalve zitten. Die intercooler voor of na de dumpvalve maakt niks uit.
Maak liever een foto

Dan zou er dus geen 1 injectie turbo auto afblazen? 

neem je een dubbelle zuiger DV en klaar.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
[img]http://www.kilroynews.net/!!!20110327-aadorp-00.jpg[/img]Een 26-jarige vrouw uit Vroomshoop is vrijdagavond bij een eenzijdig ongeval om het leven gekomen.
De vrouw reed op de Aadorpweg tussen Aadorp en Almelo toen ze door nog onbekende reden een stuurbeweging naar links maakte. Daardoor is ze met haar auto tegen een boom gereden. De politie onderzoekt hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. De weg tussen Almelo en Vriezenveen is korte tijd afgesloten geweest door het ongeluk.
RSi gok ik.. niet best.
pics: http://www.kilroynews.net/latestnews.htm
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=123431
Ja maar check het achterscherm eens.. Helemaal weg gevouwen van de roest..
Begin door dit soort foto's steeds banger voor roest te worden
Begin door dit soort foto's steeds banger voor roest te worden
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Bizar gezicht 

Die dusRiël schreef:Jawel, bij luchtmassameter moet je zgn closed loop hebben, anders klopt je luchtmassa niet. Overigens hoor je deze nauwelijks. 480 turbo bijvoorbeeld heeft een Closed Loop, of een Impreza.tutuur schreef:Zoiets ja alleen blaast de DV niet terug in het luchtfilter
Verder kan ik nog geen soep maken van Jeff's voorbeeld, ik mis namelijk de turbo. Die moet tussen luchtfilter en dumpvalve zitten. Die intercooler voor of na de dumpvalve maakt niks uit.
Maak liever een foto
Maar je hoort deze wel onwijs fluiten en afblazen.....
En heb ook neit al ze vermogen meer.....
Heb de defroster slang die 1 of andere knuppel vanaf turbo naar intercooler gedaan had al vervangen, is een stuk beter geworden maar nog veel herrie en inhouden als ik volgas geef....
Zal nog wle ff een project topic aanmaken van me autootje....
Vond het tijd voor iets emt een turbo

R19 16V '91
@tutuur en Mark,
dubbel is ok, maar voor modellen met een MAF sensor is toch de closed-loop noodzakelijk.
tutuur, er zijn ook injectieauto's zonder LMM (zowat elke renault waar we in rijden). Die gebruiken alleen MAP en dan boeit dat afblaen niet zo.
dubbel is ok, maar voor modellen met een MAF sensor is toch de closed-loop noodzakelijk.
tutuur, er zijn ook injectieauto's zonder LMM (zowat elke renault waar we in rijden). Die gebruiken alleen MAP en dan boeit dat afblaen niet zo.
alexs schreef:[img]http://www.kilroynews.net/!!!20110327-aadorp-00.jpg[/img]

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Heb het bovenstaande ook gezien is hier in de buurt gebeurd 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Maarja je moet wat als ik nu wat nieuws wilt. Huren kost me dan zeker 600/700 euro in de maand. Moet zoiezo in de particuliere sector huren, dus ook vaak moeilijk aan te komen. Dan is de stap naar kopen snel gemaakt. De komende 5 jaar hebben we toch nog wel de hra.Merijn schreef:Als je nu koopt, ben je in mijn ogen echt niet slim bezig... Alles wijst erop dat de prijzen alleen maar verder zullen gaan dalen. De huidige huizenbezitters betalen de prijs voor het wanbeleid van de afgelopen kabinetten.
Door de aanscherping van de hypotheekregels, de vergrijzing en de (gedeeltelijke) afschaffing van HRA (ja, dat gaat gebeuren. Daar durf ik wel geld op te zetten) gaan huizenprijzen dalen naar een europees concurrerend niveau en da's een stuk lager dan nu.
Da's in ieder geval mijn gedachte erover.
Daar ben ik niet zo zeker van... Enneh, een huis koop je niet voor 5 jaar. Als je bij de verkoop van je huis straks met een restschuld blijft zitten, wat dan?
Waarom denk je dat de banken niet meer bereid zijn om je zoveel geld te lenen? Omdat ze ook wel weten dat de prijzen waarschijnlijk gaan dalen en zij hun risico's tot het minimum willen beperken.
Ik heb makkelijk praten. Ik huur voor net iets meer dan 300 euro, maar woon dan ook klein. Maar ik ga hier voorlopig echt niet weg... Eerst maar eens aankijken wat er allemaal gaat gebeuren.

Ik heb makkelijk praten. Ik huur voor net iets meer dan 300 euro, maar woon dan ook klein. Maar ik ga hier voorlopig echt niet weg... Eerst maar eens aankijken wat er allemaal gaat gebeuren.
gewoon aflossen wat je aflossen kunt, zodat als de HRA weg valt je die rente beperkt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Das leuk als je in limburg woont, maar hier kost een kleine 2 of ruime 1 kamer appartement als snel meer dan 2ton.......Riël schreef:gewoon aflossen wat je aflossen kunt, zodat als de HRA weg valt je die rente beperkt.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wat je in die tijd gehuurd hebt ben je net zo goed kwijt. Dat is op jaarbasis ook al gauw tegen de 10 mille, in tien jaar een ton. Die periode reken ik ook voor afschaf HRA.Merijn schreef:Allemaal leuk en aardig, maar de prijzen gaan bij een eventuele afschaffing van HRA echt wel zakken! Dan kun je aflossen wat je wilt, maar je blijft achter met de shit.
Je wil toch ook wonen en leven of niet? Leven draait niet alleen om geld

@wouter, de daling in prijzen zal dan hier meevallen. Hier is een groter probleem de leegloop.
Het is maar wat je zoekt... Ik hou elke maand bakken met geld over en kan daardoor mijn leven indelen op een manier die ik fijn vind. De ander vind een splinternieuwe, luxe badkamer belangrijk. Dat kan me dus echt geen köt schelen. 
Woonlasten liggen in Nederland (niet in Limburg
) gewoon te hoog, als je het mij vraagt.

Woonlasten liggen in Nederland (niet in Limburg
