Mikey's Clio 16V

Vertel hier alles over je project.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

mooi uitlaatdelen voor weinig, ik heb die slanke ook onder de 5 zitten. idd gewoon te bestellen bij brezan ed.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat zijn nou cherrybombs, mooie dingen voor verlaagde autos, maar heel veel dempen doet het niet. Die 3 bij elkaar zullen nog best goeie sound geven...
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Steven schreef:Dat zijn nou cherrybombs, mooie dingen voor verlaagde autos, maar heel veel dempen doet het niet. Die 3 bij elkaar zullen nog best goeie sound geven...
Eigenlijk geen idee wat ik moet verwachten.. Al deze dempers hebben aan beide kanten een 50,3mm aansluiting zitten, waaroor je ze over een standaard 50mm pijp kan schuiven, zodoende kan ik de standaard demper van mijn middenpijp er nog tussendrukken..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat van die pijp vastlassen is vast een geintje en die sidepipe hoop ik ook voor je, want zeker als je het kenteken erop laat, ist echt NIET grappig om lange afstanden af te leggen zo :D
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Steven schreef:Dat van die pijp vastlassen is vast een geintje en die sidepipe hoop ik ook voor je, want zeker als je het kenteken erop laat, ist echt NIET grappig om lange afstanden af te leggen zo :D
Gebruik het als mijn daily, rij graag met een omweg naar mijn werk :grin:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Vandaag de clio uit de stalling getrokken en bij Geert in de garage gezet.

Ivm het oneindige roest water, zelfs na een paar keer flushen wil ik het nu dus grondig aanpakken.. Nieuwe slangen, radiator e.d. Alleen de kop en kachelradiator blijven gebruikt..

Dus vanmiddag maar eens een 500ml flesje "rustyco" in het koelsysteem gedonderd om de roest eens los te weken.. (en spul lijkt verrekte goed te werken)..

Maargoed; Weet iemand of er roestende delen aan de kop of deze kachelradiator kunnen zitten. Wil niet blijven dwijlen met de kraan open... volgens mij zijn beide volledig van ALU??
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vrees dat je toch moet beginnen met de kachelradiateur. :( Daar blijft een hoop troep in achter en de kans bestaat dat ie het zelfs veroorzaakt.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Volgens mij is het meeste hierin wel doorgeflushed, en hetgeen wat blijft zitten vind ik zo erg nog niet.. maar de oorzaak? deze is toch van aluminium?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik denk dat we hem iig even moeten gaan doorspoelen. erg simpel als de motor er eenmaal uit is.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

dan iig niet met water, das dweilen met de kraan open.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

tuinslang er op en de grote cement kuip er onder.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je gaat spoelen iig twee kanten op spoelen.

Volgend jaar gewoon blijven rijden in de winter zo nu en dan. Stilstaan is niet waar auto's voor gemaakt zijn :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Eerst halverwege het demonteren maar kijken of we de oorzaak kunnen vinden...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En gewoon regelmatig verversen... Alleen KVS erin en nooit water.

Mijn auto staat meer stil dan dat ie rijdt (zo'n 3K per jaar) en mijn KVS is nog knalgroen. Blok is wel helemaal gereinigd en alles is nieuw (slangen, radiatoren, expansievat, etc).
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Het verversen hebben we helaas vaak genoeg moeten doen. maargoed eerst maar eens kijken of we de echte oorzaak kunnen vinden..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, dat verversen werkt alleen als het eenmaal schoon is natuurlijk. :P

Succes!
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

In de tussentijd niet stilgezeten. Het f7ptje is kaalgestript en staat in een hoekje. Het gros hangt inmiddels aan het nieuwe blok... Er is nog zat te doen, maar het wachten is nog op de nokkenassen..

Het worden overigens geen pipercams.. Via biggelaar ben ik uitgekomen op vergelijkebare catcams..

nog even het verschil tussen de 2:

[img]http://img714.imageshack.us/img714/1276/03032011047.jpg[/img]

[img]http://img708.imageshack.us/img708/4955 ... 11046t.jpg[/img]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Vandaag nog even met geert bezig geweest.. toch nog even checken of er er misschien een dempertje past tussen mijn sidepipe..

En wat blijkt :D:

[img]http://img228.imageshack.us/img228/4460/14032011048.jpg[/img]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dit is geen sidepipe maar een sidesilencer :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vet man! ben benieuwd hoe het klinkt :smile: toch maar wel die middendemper gebruikt?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:( 2 middendempertjes en 2 cherrybombs ?? dat geeft toch restrictie en weinig geluid ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Het heeft even slijpen en inkorten gekost, maar we gaan hem inderdaad nieuw leven in 'blazen' ;)

@Kool, k heb binnekort nog een klusje voor je..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Het hoeft ook niet belachelijk hard. ding gaat genoeg kabaal maken aan m'n linkeroor ;)

restrictie wordt ook wel opgeheven door de kortere pijp...boeit ook niet.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als het allemaal absorptie is zal het wel meevallen toch ?
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

liever teveel dan te weinig dempers..

Wil van de zomer ook nog met het raampje open kunnen rijden, zegmaar ;)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Die gaat straks net zo klinken als een Prius :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dacht het niet, dit maakt nog genoeg herrie, wees maar niet bang :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ghehe kicke die piepe :)

ik hoor wel wanneer die bende gelast moet worden :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ik heb ook die lange dunne en een microdemper er onder, maar dit gaat denk ik stiller zijn als standaard
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Zo, ondertussen een kleine update;

Heb een 2e hands RVS spruitstuk gescoord die eindigt in 50mm zodat dat lekker zonder gedoe uitkomt met mijn dempers.. deze komt overigens uit de Pritech rallyclio van Bertjan (en Geert)

[img]http://img710.imageshack.us/img710/7044/17032011050.jpg[/img]


Tevens zit het blok al aardig in elkaar en verwacht ik hopelijk morgen, anders volgende week de nieuwe nokkenassen.. Daarna kan hij in elkaar..

Tussen de kop en het inlaatspruitstuk een teflon pakking geplaatst:


[img]http://img29.imageshack.us/img29/4398/17032011051.jpg[/img]


Mn geduld wordt op de proef gesteld :grin:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooi spruitstukkie!
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nice!!! 285?
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Deze zijn 260 / 258°. Voor een zacht prijsje nieuw kunnen kopen. zou ongeveer vergelijkbaar zijn met piper 270's.. (Y)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Ik ben op zoek naar het boutje (of het diaglogsys nummer ervan?) waarmee je de nokkenaskappen vast zet op de kop. Heb de kleinste/middelste nodig die met 10nm vastgezet moet worden.

Wie o wie kan even zoeken? :grin:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Plaats reactie