Dus voor de Clio 182 gaat het om de GGA466 voor 937 Euro? Heb je dan nog camber-bouten en top-mounts nodig of is het dan monteren, uitlijnen en klaar?-jo- schreef:Concreet betekent dit:
R5GTT, clio16v, 19-16v : 600 £ +VAT= 705 £ / 820 € (ipv 805 £ /937 €)
Clio 172/182: 685 £ +VAT= 805 £ / 937 € (ipv 914 £ / 1063 €)
Transport ga ik nog niks voor rekenen, dat kan ik waarschijnlijk wel via via gratis regelen of voor een heel kleine bijdrage.
[R5] Welke schroefset? --> Interessepeiling groepsaankoop
We gaan verder zoeken.
Wat ik ook vaak voorbij zie komen is het merk AST.
Ook in Engeland zijn ze daar gek van, vooral de circuit mensen.
Iemand een idee wat AST ongeveer kost?
GAZ is wel goed alleen de dure series.
Daarbij hebben ook deze veel gelekt maar dat is allemaal verholpen.
Wat ik ook vaak voorbij zie komen is het merk AST.
Ook in Engeland zijn ze daar gek van, vooral de circuit mensen.
Iemand een idee wat AST ongeveer kost?
GAZ is wel goed alleen de dure series.
Daarbij hebben ook deze veel gelekt maar dat is allemaal verholpen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
AST is stukken duurder, niet erg vergelijkbaar
beter dan een GAZ setje ga je niet vinden nieuw denk ik
camberbouten zijn niet nodig, er zitten sleufgaten in over het algemeen. topmounts kun je over zetten
beter dan een GAZ setje ga je niet vinden nieuw denk ik
camberbouten zijn niet nodig, er zitten sleufgaten in over het algemeen. topmounts kun je over zetten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
http://www.kamracing.co.uk/index.php/re ... -kits.html
AST sportline 1 voor een Clio 2 kost in Engeland 1554 pond. Ik heb ook eens een prijs gevraagd voor mijn Clio en ik was maar iets van 800 € kwijt (incl korting).
AST sportline 1 voor een Clio 2 kost in Engeland 1554 pond. Ik heb ook eens een prijs gevraagd voor mijn Clio en ik was maar iets van 800 € kwijt (incl korting).
Sow.....the AST op die site verlaagd zowel voor als achter 80mm.
Beetje veel met die drempels(hindernissen) in de wijk.
Dan is de 25-65mm van de GAZ toch meer voor allround.
Het rare van de Bilstein B14 op die site, is dat ze een verlaging aangeven van 30 tot 60mm, terwijl de verkooppunten in Nederland aangeven 25 tot 30mm maximaal.
Met 30 tot 60mm komt ook dit merk in aanmerking.
De AP set ziet er gelikt uit maar hoe de kwaliteit is?
Hoor er nooit iemand over.
Beetje veel met die drempels(hindernissen) in de wijk.
Dan is de 25-65mm van de GAZ toch meer voor allround.
Het rare van de Bilstein B14 op die site, is dat ze een verlaging aangeven van 30 tot 60mm, terwijl de verkooppunten in Nederland aangeven 25 tot 30mm maximaal.
Met 30 tot 60mm komt ook dit merk in aanmerking.
De AP set ziet er gelikt uit maar hoe de kwaliteit is?
Hoor er nooit iemand over.
Wij zijn er trots op ervaring te hebben met en kwaliteit te leveren in alles wat met wegligging te maken heeft. Daar is banden een belangrijk onderdeel van maar zinloos wanneer de rest niet in orde is.Martijn Kool schreef:als je een schroefset goedkoop wilt hebben dan zou ik hem persoonlijk niet bij een bandenboer kopen, maar dat terzijde
ik kraak je iniatief niet af, maar om een groepsaankoop te doen is het misschien handig om voorhand het een en ander uit te zoeken en aan de hand daarvan te bepalen of het zin heeft..
ik zou ook is kijken voor een GAZ set, weet alleen niet of die wat hebben voor een cliko2..
Gelukkig hebben al heel veel high performance autobezitters de weg wel gevonden voor complete onderstellen en banden naar 'bandenboer' Steverink.Temeer daar montage/ service belangryk s bij onderstellen.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
en daar was de reclameboodschap van Dolf ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
[img]http://www1.carparts-cat.com/webdata/Im ... 14_255.JPG[/img]Cliogek1970 schreef: Het rare van de Bilstein B14 op die site, is dat ze een verlaging aangeven van 30 tot 60mm, terwijl de verkooppunten in Nederland aangeven 25 tot 30mm maximaal.
Met 30 tot 60mm komt ook dit merk in aanmerking.
.
30 - 60 km dus


Laatst gewijzigd door antoine op do 10 mar 2011 7:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Die fout maak ik ook regelmatig 

Dus 30 tot 60 mm. Staat er inderdaad duidelijk bij.
Dan komt ie in aanmerking.
Alleen staat er bij bedrijven bijna altijd 30mm vermeld. Wel vreemd.
Ook in een offerte die ik ontvangen heb.
Koni geel(niet schroefset) valt af. De -40 is prima maar schijnt erg hard te zijn voor dagelijks gebruik en uiteraard niet in hoogte te verstellen.
Op de optielijst staat nu:
* KW v2
* KW v3 mits leverbaar voor RS 182 en vrij prijzig
* AST prijzig en hard
* Bilstein B14
* H&R (schijnt niet in hardheid te verstellen te zijn)
* GAZ Gold
* GAZ GHA466
Dan komt ie in aanmerking.
Alleen staat er bij bedrijven bijna altijd 30mm vermeld. Wel vreemd.
Ook in een offerte die ik ontvangen heb.
Koni geel(niet schroefset) valt af. De -40 is prima maar schijnt erg hard te zijn voor dagelijks gebruik en uiteraard niet in hoogte te verstellen.
Op de optielijst staat nu:
* KW v2
* KW v3 mits leverbaar voor RS 182 en vrij prijzig
* AST prijzig en hard
* Bilstein B14
* H&R (schijnt niet in hardheid te verstellen te zijn)
* GAZ Gold
* GAZ GHA466
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oww... dan zal ik eens wat reclame maken voor mijn werkgever hier.Florus schreef:Hij is toch clubsponsor,daar betaald ie toch voor.....?Arco schreef:en daar was de reclameboodschap van Dolf ...
*kuch*
De Mazda3 1,6 GT-M, welke ik via Mazda Van den Akker rijdt, bevalt mij zeer goed.

Martijn schreef:Is meer sluikreclame, zo subtiel als dit is.

Maar goed, het gaat hier over de aankoop van een goede schroefset voor een leuke prijs.
Please continue ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
(IP moment aan)
Wisten jullie al dat de nieuwe Passat standaard adaptieve cruise controle heeft.......
(IP moment uit)
Sorry, ik kon het niet laten
Wisten jullie al dat de nieuwe Passat standaard adaptieve cruise controle heeft.......
(IP moment uit)
Sorry, ik kon het niet laten
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ja 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat is al gezegd? h.o.h. maat is anders bij de 182 van de boutgaten van de fusee dus nee niet uitwisselbaar..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Even opletten. Er is in november 2010 een discussie geweest over fusees en de hart op hart maten van de schokbreker en fusee o.a. met Jean-Paul, Arco en mij. Ik zie dat Jo hier ook al over gesproken heeft op 7 maart. Als je kijkt in bijgaande kataloog van Bilstein, zie je in de rechter kolom de hart op hart maten, Die zijn niet hetzelfde voor de Clio 1, clio 2 en clio 3 Ook de breedte van het fusee bovenaan kan varieren 22 of 24mm.
Bij 22mm horen 2 stuks M12 bouten en bij 24mm horen 2 stuks M14 bouten
kataloog: http://www.bilstein.de/fileadmin/user_u ... _final.pdf
discussie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=2230747
Bij 22mm horen 2 stuks M12 bouten en bij 24mm horen 2 stuks M14 bouten
kataloog: http://www.bilstein.de/fileadmin/user_u ... _final.pdf
discussie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=2230747
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Het ging inderdaad over de ph1-2-3 en niet over de Clio 1-2-3.
Maar het is me duidelijk geworden.
Valt nog vies tegen om een geschikt setje te vinden.
Of te hard, of niet te verstellen, of te duur voor de dagelijkse auto of slechte recensies. En wat ik wilde is niet te leveren voor de Clio 182 en dat is de KW V3 of Koni 1150.
Eigenlijk zouden we een keer een testdag/leerdag moeten organiseren met verschillende kits eronder.
Maar het is me duidelijk geworden.
Valt nog vies tegen om een geschikt setje te vinden.
Of te hard, of niet te verstellen, of te duur voor de dagelijkse auto of slechte recensies. En wat ik wilde is niet te leveren voor de Clio 182 en dat is de KW V3 of Koni 1150.
Eigenlijk zouden we een keer een testdag/leerdag moeten organiseren met verschillende kits eronder.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
lol een testdag of niet
ik dacht dat er genoeg aanbod is? zo'n gaz set is toch niet zo heel duur?
ik dacht dat er genoeg aanbod is? zo'n gaz set is toch niet zo heel duur?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Het probleem is juist een teveel aan aanbod.Martijn Kool schreef:lol een testdag of niet
ik dacht dat er genoeg aanbod is? zo'n gaz set is toch niet zo heel duur?
Maar de GAZ staat zeker nog in mijn top 3!
De prijs is minder van belang dan de kwaliteit. Ik wil dus best 1000 Euro of meer uitgeven.
Maar het is of dit of dat, maar altijd wel iets om niet voor een bepaalde set te kiezen.
Het liefste koop ik iets in de kwaliteit van AST, ProFlex of Intrax. Dan is de wegligging altijd perfect te krijgen, maar dat is een beetje overdone voor mijn doeleinden en de prijs is minimaal 2.5x zo hoog als de 1000 die ik in gedachte had.
Ik blijf dus nog even oriënteren voordat ik een definitief besluit neem.
Kopen doe ik hopelijk maar 1x.
Je moet ook niet overdrijven met schokbrekers. Ik zag Haas en Ronald ook met een wiel van de grond rondrijden op Zandvoort en Ronald heeft gewoon gele Koni's. (Ik heb zelf Bilstein B6 voor en gele konis's achter)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Inderdaad, een standaard Clio krijg je al op 3 poten door de bocht.
Dat geeft meer aan dat de carosserie best wel stijf is en dat is op zich alleen maar goed.
Denk dat GAZ overblijft of anders te diep in de buidel voor een straat Clio.
Wie hebben rondom gele Koni's erop met bijvoorbeeld Eibach -40 veren?
Rijdt dat een beetje in het dagelijks verkeer of klapt dat te hard?
Dat geeft meer aan dat de carosserie best wel stijf is en dat is op zich alleen maar goed.
Denk dat GAZ overblijft of anders te diep in de buidel voor een straat Clio.
Wie hebben rondom gele Koni's erop met bijvoorbeeld Eibach -40 veren?
Rijdt dat een beetje in het dagelijks verkeer of klapt dat te hard?
Bedankt!Merijn schreef:Ik heb nieuwe gele Koni's onder mijn 5 liggen met -35mm OMP veren. Ze staan op de zachtste stand en zijn gewoon comfortabel, met een sportief tintje.
Heb je misschien een foto van de zijkant?
Weet ik wat -35 ongeveer is.
Ik kan nu kiezen uit 4 sets:
1) Bilstein B14PSS
2) GAZ GGA466
3) FK, bijvoorbeeld de Konigsport kit(goedkoper, kwaliteit?)
4) Koni met -35 of -40 veren
KW v2 verlaagd te weinig
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
een kw v2 set verlaagd genoeg, je moet niet zoveel op cijfertjes af gaan volgens mij 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Als KW variant 2 niet voldoende verlaagd, dan is -35 zeker niet voldoende! 
Foto is hier te vinden, maar natuurlijk niet van een Clio.
https://picasaweb.google.com/Merizzle/V ... 6176539154

Foto is hier te vinden, maar natuurlijk niet van een Clio.

https://picasaweb.google.com/Merizzle/V ... 6176539154
Die cijfers zijn gewoon wat aangeraden word.
Bij Gaz raden ze volgens mij ook niet meer dan 60mm. Nou.... Heb je de 5 van dennis wel eens gezien?
Bij Gaz raden ze volgens mij ook niet meer dan 60mm. Nou.... Heb je de 5 van dennis wel eens gezien?
