[R5] Welke schroefset? --> Interessepeiling groepsaankoop

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

-jo- schreef:Concreet betekent dit:

R5GTT, clio16v, 19-16v : 600 £ +VAT= 705 £ / 820 € (ipv 805 £ /937 €)
Clio 172/182: 685 £ +VAT= 805 £ / 937 € (ipv 914 £ / 1063 €)

Transport ga ik nog niks voor rekenen, dat kan ik waarschijnlijk wel via via gratis regelen of voor een heel kleine bijdrage.
Dus voor de Clio 182 gaat het om de GGA466 voor 937 Euro? Heb je dan nog camber-bouten en top-mounts nodig of is het dan monteren, uitlijnen en klaar?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Top mounts kun je overzetten van je huidige schokkers, lijkt me. Hoe het met de camberbouten zit weet ik niet.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

We gaan verder zoeken.

Wat ik ook vaak voorbij zie komen is het merk AST.
Ook in Engeland zijn ze daar gek van, vooral de circuit mensen.
Iemand een idee wat AST ongeveer kost?

GAZ is wel goed alleen de dure series.
Daarbij hebben ook deze veel gelekt maar dat is allemaal verholpen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

AST is stukken duurder, niet erg vergelijkbaar

beter dan een GAZ setje ga je niet vinden nieuw denk ik

camberbouten zijn niet nodig, er zitten sleufgaten in over het algemeen. topmounts kun je over zetten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

http://www.kamracing.co.uk/index.php/re ... -kits.html

AST sportline 1 voor een Clio 2 kost in Engeland 1554 pond. Ik heb ook eens een prijs gevraagd voor mijn Clio en ik was maar iets van 800 € kwijt (incl korting).
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Sow.....the AST op die site verlaagd zowel voor als achter 80mm.
Beetje veel met die drempels(hindernissen) in de wijk.

Dan is de 25-65mm van de GAZ toch meer voor allround.

Het rare van de Bilstein B14 op die site, is dat ze een verlaging aangeven van 30 tot 60mm, terwijl de verkooppunten in Nederland aangeven 25 tot 30mm maximaal.
Met 30 tot 60mm komt ook dit merk in aanmerking.

De AP set ziet er gelikt uit maar hoe de kwaliteit is?
Hoor er nooit iemand over.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Martijn Kool schreef:als je een schroefset goedkoop wilt hebben dan zou ik hem persoonlijk niet bij een bandenboer kopen, maar dat terzijde

ik kraak je iniatief niet af, maar om een groepsaankoop te doen is het misschien handig om voorhand het een en ander uit te zoeken en aan de hand daarvan te bepalen of het zin heeft..

ik zou ook is kijken voor een GAZ set, weet alleen niet of die wat hebben voor een cliko2..
Wij zijn er trots op ervaring te hebben met en kwaliteit te leveren in alles wat met wegligging te maken heeft. Daar is banden een belangrijk onderdeel van maar zinloos wanneer de rest niet in orde is.
Gelukkig hebben al heel veel high performance autobezitters de weg wel gevonden voor complete onderstellen en banden naar 'bandenboer' Steverink.Temeer daar montage/ service belangryk s bij onderstellen.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

en daar was de reclameboodschap van Dolf ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Uhm.......
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Cliogek1970 schreef: Het rare van de Bilstein B14 op die site, is dat ze een verlaging aangeven van 30 tot 60mm, terwijl de verkooppunten in Nederland aangeven 25 tot 30mm maximaal.
Met 30 tot 60mm komt ook dit merk in aanmerking.
.
[img]http://www1.carparts-cat.com/webdata/Im ... 14_255.JPG[/img]

30 - 60 km dus (Y) :D
Laatst gewijzigd door antoine op do 10 mar 2011 7:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het zal eerder 30-60mm zijn gok ik. (0) :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die fout maak ik ook regelmatig :lol:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Arco schreef:en daar was de reclameboodschap van Dolf ...
Hij is toch clubsponsor,daar betaald ie toch voor.....?

*kuch*

:lol:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Is meer sluikreclame, zo subtiel als dit is. :p
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Dus 30 tot 60 mm. Staat er inderdaad duidelijk bij.
Dan komt ie in aanmerking.
Alleen staat er bij bedrijven bijna altijd 30mm vermeld. Wel vreemd.
Ook in een offerte die ik ontvangen heb.

Koni geel(niet schroefset) valt af. De -40 is prima maar schijnt erg hard te zijn voor dagelijks gebruik en uiteraard niet in hoogte te verstellen.

Op de optielijst staat nu:
* KW v2
* KW v3 mits leverbaar voor RS 182 en vrij prijzig
* AST prijzig en hard
* Bilstein B14
* H&R (schijnt niet in hardheid te verstellen te zijn)
* GAZ Gold
* GAZ GHA466
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Florus schreef:
Arco schreef:en daar was de reclameboodschap van Dolf ...
Hij is toch clubsponsor,daar betaald ie toch voor.....?

*kuch*

:lol:
Oww... dan zal ik eens wat reclame maken voor mijn werkgever hier.

De Mazda3 1,6 GT-M, welke ik via Mazda Van den Akker rijdt, bevalt mij zeer goed.

:fool:
Martijn schreef:Is meer sluikreclame, zo subtiel als dit is. :p
:lol:


Maar goed, het gaat hier over de aankoop van een goede schroefset voor een leuke prijs.

Please continue ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

(IP moment aan)

Wisten jullie al dat de nieuwe Passat standaard adaptieve cruise controle heeft.......

(IP moment uit)

Sorry, ik kon het niet laten
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ja ;)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Jij wel PON Addict :wink:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Richard, weet je al of dat KW setje past bij jouw Clio?
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Nee nog niet.

Ik weet niet of alle setjes voor een ph1 en of ph2 ook op een ph3 passen.
Nu denk ik van wel. Dan wordt de keuze een stuk breder.
Mijn gevoel zegt dat de RS 172 setjes ook op een RS 182 moeten passen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dat is al gezegd? h.o.h. maat is anders bij de 182 van de boutgaten van de fusee dus nee niet uitwisselbaar..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Robke schreef:Het zal eerder 30-60mm zijn gok ik. (0) :lol:
Aangepast :D
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Even opletten. Er is in november 2010 een discussie geweest over fusees en de hart op hart maten van de schokbreker en fusee o.a. met Jean-Paul, Arco en mij. Ik zie dat Jo hier ook al over gesproken heeft op 7 maart. Als je kijkt in bijgaande kataloog van Bilstein, zie je in de rechter kolom de hart op hart maten, Die zijn niet hetzelfde voor de Clio 1, clio 2 en clio 3 Ook de breedte van het fusee bovenaan kan varieren 22 of 24mm.

Bij 22mm horen 2 stuks M12 bouten en bij 24mm horen 2 stuks M14 bouten

kataloog: http://www.bilstein.de/fileadmin/user_u ... _final.pdf

discussie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=2230747
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Het ging inderdaad over de ph1-2-3 en niet over de Clio 1-2-3.
:wink:
Maar het is me duidelijk geworden.

Valt nog vies tegen om een geschikt setje te vinden.
Of te hard, of niet te verstellen, of te duur voor de dagelijkse auto of slechte recensies. En wat ik wilde is niet te leveren voor de Clio 182 en dat is de KW V3 of Koni 1150.

Eigenlijk zouden we een keer een testdag/leerdag moeten organiseren met verschillende kits eronder.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

lol een testdag of niet

ik dacht dat er genoeg aanbod is? zo'n gaz set is toch niet zo heel duur?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Martijn Kool schreef:lol een testdag of niet

ik dacht dat er genoeg aanbod is? zo'n gaz set is toch niet zo heel duur?
Het probleem is juist een teveel aan aanbod.
Maar de GAZ staat zeker nog in mijn top 3!

De prijs is minder van belang dan de kwaliteit. Ik wil dus best 1000 Euro of meer uitgeven.
Maar het is of dit of dat, maar altijd wel iets om niet voor een bepaalde set te kiezen.

Het liefste koop ik iets in de kwaliteit van AST, ProFlex of Intrax. Dan is de wegligging altijd perfect te krijgen, maar dat is een beetje overdone voor mijn doeleinden en de prijs is minimaal 2.5x zo hoog als de 1000 die ik in gedachte had.

Ik blijf dus nog even oriënteren voordat ik een definitief besluit neem.
Kopen doe ik hopelijk maar 1x.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je moet ook niet overdrijven met schokbrekers. Ik zag Haas en Ronald ook met een wiel van de grond rondrijden op Zandvoort en Ronald heeft gewoon gele Koni's. (Ik heb zelf Bilstein B6 voor en gele konis's achter)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

aloha, dat doe je zelfs met een std ophanging en verlaagde torsie. En de F4 zit achteraan toch net iets anders in elkaar dan een F7.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Inderdaad, een standaard Clio krijg je al op 3 poten door de bocht.
Dat geeft meer aan dat de carosserie best wel stijf is en dat is op zich alleen maar goed.

Denk dat GAZ overblijft of anders te diep in de buidel voor een straat Clio.

Wie hebben rondom gele Koni's erop met bijvoorbeeld Eibach -40 veren?
Rijdt dat een beetje in het dagelijks verkeer of klapt dat te hard?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb nieuwe gele Koni's onder mijn 5 liggen met -35mm OMP veren. Ze staan op de zachtste stand en zijn gewoon comfortabel, met een sportief tintje.
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Merijn schreef:Ik heb nieuwe gele Koni's onder mijn 5 liggen met -35mm OMP veren. Ze staan op de zachtste stand en zijn gewoon comfortabel, met een sportief tintje.
Bedankt!
Heb je misschien een foto van de zijkant?
Weet ik wat -35 ongeveer is.

Ik kan nu kiezen uit 4 sets:
1) Bilstein B14PSS
2) GAZ GGA466
3) FK, bijvoorbeeld de Konigsport kit(goedkoper, kwaliteit?)
4) Koni met -35 of -40 veren

KW v2 verlaagd te weinig
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

een kw v2 set verlaagd genoeg, je moet niet zoveel op cijfertjes af gaan volgens mij :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als KW variant 2 niet voldoende verlaagd, dan is -35 zeker niet voldoende! :lol:

Foto is hier te vinden, maar natuurlijk niet van een Clio. :)

https://picasaweb.google.com/Merizzle/V ... 6176539154
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Die cijfers zijn gewoon wat aangeraden word.

Bij Gaz raden ze volgens mij ook niet meer dan 60mm. Nou.... Heb je de 5 van dennis wel eens gezien? :lol:
Plaats reactie