
ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als ik het zo hoor tuut tuut zal ik me maar eens in gaan schrijven voor drachten ofzo ..want je trekt echt alles aan stront met die 9 van je.....
En er wat geld op gaan zetten
En er wat geld op gaan zetten

Moet ik miss maar doen ja 

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Gaan mensen hier nou ineens dingen in twijfel trekken?!?!?!?
Nee toch hè?
Gadverdamme... allemaal van die ongelovige Harry's hiero....
Een Renault 9 met twee liter rijdt toch alles zoek???
Zelfs geblazen twee liters...

Nee toch hè?
Gadverdamme... allemaal van die ongelovige Harry's hiero....
Een Renault 9 met twee liter rijdt toch alles zoek???
Zelfs geblazen twee liters...





-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Als we op tutuur z'n R9-R en een Golf VI een simpel rekensommetje los laten dan is de R9-R qua pk/gewicht verhouding dik in het voordeel.
Golf VI weegt 1314 kg ledig volgens autotrader en heeft 211 pk.
R9 GTE weegt 930 kg ledig volgens autotrader en heeft 160 pk in dit geval.
1000 gedeeld door 1314 kg maal 211 pk levert op 160,6 pk per 1000kg
1000 gedeeld door 930 kg maal 160 pk lever op 172 pk per 1000kg
Het meer gewicht ivm de 2.0 F7R heb ik in mijn berekening niet mee genomen.
Golf VI weegt 1314 kg ledig volgens autotrader en heeft 211 pk.
R9 GTE weegt 930 kg ledig volgens autotrader en heeft 160 pk in dit geval.
1000 gedeeld door 1314 kg maal 211 pk levert op 160,6 pk per 1000kg
1000 gedeeld door 930 kg maal 160 pk lever op 172 pk per 1000kg
Het meer gewicht ivm de 2.0 F7R heb ik in mijn berekening niet mee genomen.
Anything worth doing is worth doing right!.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Allemaal leuk en aardig, maar zoals ik al zei, vanuit stilstand ben je in het voordeel met laag gewicht.
Mijn Clio (om ook maar even te rekenen) is op kenteken 1010kg, met 182pk.
Dus een 180pk/ton. Een Golf V GTI pak ik een autolengte of 1,5 op bij het stoplicht. Op de snelweg tussen 120 en 160 leg ik het nét af.
Ik kan wel lichter zijn, maar op hogere snelheden heeft de GTI meer profijt van de drukvulling.
Mijn Clio (om ook maar even te rekenen) is op kenteken 1010kg, met 182pk.
Dus een 180pk/ton. Een Golf V GTI pak ik een autolengte of 1,5 op bij het stoplicht. Op de snelweg tussen 120 en 160 leg ik het nét af.
Ik kan wel lichter zijn, maar op hogere snelheden heeft de GTI meer profijt van de drukvulling.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
En misschien een gekke vraag.. maar weegt een blok die standaard in een 9 is geleverd niet een stuk minder dan het blok wat er nu in ligt?
neemt nog niet weg dat ik twijfel, maar zolang ik die auto niet heb zien rijden of iets trek ik verder ook geen conclusie's.
Het is wel leuk als het daadwerkelijk zo is!
neemt nog niet weg dat ik twijfel, maar zolang ik die auto niet heb zien rijden of iets trek ik verder ook geen conclusie's.
Het is wel leuk als het daadwerkelijk zo is!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Je kan het ook anders bekijken.....dus lichte auto met wat zwaarder blok in allerlei opzichten.Okkie schreef:En misschien een gekke vraag.. maar weegt een blok die standaard in een 9 is geleverd niet een stuk minder dan het blok wat er nu in ligt?
neemt nog niet weg dat ik twijfel, maar zolang ik die auto niet heb zien rijden of iets trek ik verder ook geen conclusie's.
Het is wel leuk als het daadwerkelijk zo is!
Blijft staan die lichte koets met 150-160 pk in het vooronder.....origineel blokje zal lichter zijn maar dat verschil zal je best kunnen tillen denk ik.
Is het niet zo dat een Willie sneller is dan een Clio RS 172/182Roald schreef:@Adinsx, point taken
Echter kunnen we wel concluderen dat je het een golf VI GTI het met dat ouwe R9 hok knap lastig kan maken
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Gaaf is het zeker. Niemand verwacht dat tenslotte...Roald schreef:@Adinsx, point taken
Echter kunnen we wel concluderen dat je het een golf VI GTI het met dat ouwe R9 hok knap lastig kan maken
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Dat is ook zo, alleen vroeg het me meer af, omdat je vaak dit soort berekeningen ziet maar niet het verschil in gewicht van het blok.Arno17 schreef:Je kan het ook anders bekijken.....dus lichte auto met wat zwaarder blok in allerlei opzichten.Okkie schreef:En misschien een gekke vraag.. maar weegt een blok die standaard in een 9 is geleverd niet een stuk minder dan het blok wat er nu in ligt?
neemt nog niet weg dat ik twijfel, maar zolang ik die auto niet heb zien rijden of iets trek ik verder ook geen conclusie's.
Het is wel leuk als het daadwerkelijk zo is!
Blijft staan die lichte koets met 150-160 pk in het vooronder.....origineel blokje zal lichter zijn maar dat verschil zal je best kunnen tillen denk ik.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Daar gelaten de grip met goede banden of zonder goede banden bij een sprint.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik ga hier geen onzin lopen verkondigen
Als ik het verlies durf ik dat ook best te posten. Vind het juist mooi om mee te maken aangezien die bak dan ook goed snel is!
Leuke rekensommetjes met gewicht etc maar denken jullie ook aan luchtweerstand? Wel is gezien wat voor een blok een golf 5/6 is?
Golf 5 gti heb ik met de williams ook al weg gereden...
Overigens staat de 9 840kg op kenteken en dan nog het extra gewicht door de F motor.

Als ik het verlies durf ik dat ook best te posten. Vind het juist mooi om mee te maken aangezien die bak dan ook goed snel is!
Leuke rekensommetjes met gewicht etc maar denken jullie ook aan luchtweerstand? Wel is gezien wat voor een blok een golf 5/6 is?
Golf 5 gti heb ik met de williams ook al weg gereden...
Overigens staat de 9 840kg op kenteken en dan nog het extra gewicht door de F motor.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Moet je nog eens pk/kg berekenenspir@l schreef:dus een 9 weegt nog minder dan een 5?!?!?!?!?!?
Dat lijkt me redelijk bizar....
Ik wist eerlijk gezegd niet dat een 9 zo weinig weegt.
Schatte hem eerder op een kilootje of 1000.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Mijn (ex)Corsa woog 980kg met 243pk.
Dat is dus op elke 4kg 1pk.
Daarmee kan je zelfs een 1450kg wegende en 386pk sterke Porsche Carrera S zoekrijden.
Je moet alleen zorgen dat je goede schokbrekers hebt, het blok niet teveel beweegt(precies schakelen) en verder een sper en zelfs PU-bussen.
De voorwielen gingen zonder PU-bussen 2,5cm naar voor en achter.
Zonder sper bleef ik staan, vooral op nat. Met sper ga je als een raket.
Tijdens een sprint in Drachten kan je de achterste schokbrekers blokkeren met blokjes of klemmetjes tussen de veren.
Dan blijft de auto vlakker met meer grip aan de voorkant en dat scheelt duidelijk op de eindtijd.
Dat is dus op elke 4kg 1pk.
Daarmee kan je zelfs een 1450kg wegende en 386pk sterke Porsche Carrera S zoekrijden.
Je moet alleen zorgen dat je goede schokbrekers hebt, het blok niet teveel beweegt(precies schakelen) en verder een sper en zelfs PU-bussen.
De voorwielen gingen zonder PU-bussen 2,5cm naar voor en achter.
Zonder sper bleef ik staan, vooral op nat. Met sper ga je als een raket.
Tijdens een sprint in Drachten kan je de achterste schokbrekers blokkeren met blokjes of klemmetjes tussen de veren.
Dan blijft de auto vlakker met meer grip aan de voorkant en dat scheelt duidelijk op de eindtijd.
Wanneer komt er een fluitje op je R9R tuur?

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
*rolt hier van de bank van het lachen*Steven schreef:Fluutfluut.... en erna flutflut...
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Stelletje creatievelingen
Komt geen fluitje op, daar is die ander voor

Komt geen fluitje op, daar is die ander voor

Je zou een stoomfluit kunnen zoeken en op monteren.
Enigste wat je nog nodig hebt is een klein compressortje en een staalkabel.
Wel geinig!
En je kan mensen flink laten schrikken!
Enigste wat je nog nodig hebt is een klein compressortje en een staalkabel.
Wel geinig!
En je kan mensen flink laten schrikken!

Met fluit bedoelen wij een turbo 

hmm oké, Dan kom ik best gay over.......tutuur schreef:Met fluit bedoelen wij een turbo

Dus...
Nou ja eh, Dat is dan een fluitje van een cent.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
toethoer houd wel van gay, dus kijk uit met bukkenShiftGear schreef:hmm oké, Dan kom ik best gay over.......tutuur schreef:Met fluit bedoelen wij een turbo![]()
Dus...
Nou ja eh, Dat is dan een fluitje van een cent.


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gaan we weer over op vs?
Luco begint al waanideen te krijgen
Luco begint al waanideen te krijgen

Waanideeën? Stille verlangens....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Topictitel kan beter gewijzigd worden in
Toethoer-vs

Toethoer-vs


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Clio 16V vs Megane dci.....1-0
Moet wel zeggen dat ik zittend in de Clio wel even moest poken om hem bij te halen.
In de Megane zat namelijk een lichtgewicht manneke.
Moet wel zeggen dat ik zittend in de Clio wel even moest poken om hem bij te halen.
In de Megane zat namelijk een lichtgewicht manneke.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Viel me dan ook niet tegen van de Megane.Steven schreef:Ach ookal zit er een 10-tonner in, op het totaalgewicht en zeker met een koppelrijke Diezhell, maakt dat echt geen reet uit
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87