ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Als je nou gewoon het kenteken onthoudt :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Dat heb ik dan ook op dat moment...

Maar ben het nu alweer vergeten :lol:
R19 16V '91
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Als ik het zo hoor tuut tuut zal ik me maar eens in gaan schrijven voor drachten ofzo ..want je trekt echt alles aan stront met die 9 van je.....
En er wat geld op gaan zetten :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Moet ik miss maar doen ja :+
Dolfijne5
Berichten: 525
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 20:06
Locatie: Zwaag

Laat maar weten wanneer... ik ben heel nieuwsgierig... :grin:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Gaan mensen hier nou ineens dingen in twijfel trekken?!?!?!?
Nee toch hè?
Gadverdamme... allemaal van die ongelovige Harry's hiero....

Een Renault 9 met twee liter rijdt toch alles zoek???
Zelfs geblazen twee liters...

:wink: :( :) :p |: :~
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Als we op tutuur z'n R9-R en een Golf VI een simpel rekensommetje los laten dan is de R9-R qua pk/gewicht verhouding dik in het voordeel.

Golf VI weegt 1314 kg ledig volgens autotrader en heeft 211 pk.
R9 GTE weegt 930 kg ledig volgens autotrader en heeft 160 pk in dit geval.

1000 gedeeld door 1314 kg maal 211 pk levert op 160,6 pk per 1000kg
1000 gedeeld door 930 kg maal 160 pk lever op 172 pk per 1000kg

Het meer gewicht ivm de 2.0 F7R heb ik in mijn berekening niet mee genomen.
Anything worth doing is worth doing right!.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Allemaal leuk en aardig, maar zoals ik al zei, vanuit stilstand ben je in het voordeel met laag gewicht.

Mijn Clio (om ook maar even te rekenen) is op kenteken 1010kg, met 182pk.
Dus een 180pk/ton. Een Golf V GTI pak ik een autolengte of 1,5 op bij het stoplicht. Op de snelweg tussen 120 en 160 leg ik het nét af.
Ik kan wel lichter zijn, maar op hogere snelheden heeft de GTI meer profijt van de drukvulling.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

En misschien een gekke vraag.. maar weegt een blok die standaard in een 9 is geleverd niet een stuk minder dan het blok wat er nu in ligt?

neemt nog niet weg dat ik twijfel, maar zolang ik die auto niet heb zien rijden of iets trek ik verder ook geen conclusie's.

Het is wel leuk als het daadwerkelijk zo is!
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@Adinsx, point taken
Echter kunnen we wel concluderen dat je het een golf VI GTI het met dat ouwe R9 hok knap lastig kan maken :D
Anything worth doing is worth doing right!.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Okkie schreef:En misschien een gekke vraag.. maar weegt een blok die standaard in een 9 is geleverd niet een stuk minder dan het blok wat er nu in ligt?

neemt nog niet weg dat ik twijfel, maar zolang ik die auto niet heb zien rijden of iets trek ik verder ook geen conclusie's.

Het is wel leuk als het daadwerkelijk zo is!
Je kan het ook anders bekijken.....dus lichte auto met wat zwaarder blok in allerlei opzichten.

Blijft staan die lichte koets met 150-160 pk in het vooronder.....origineel blokje zal lichter zijn maar dat verschil zal je best kunnen tillen denk ik.

Roald schreef:@Adinsx, point taken
Echter kunnen we wel concluderen dat je het een golf VI GTI het met dat ouwe R9 hok knap lastig kan maken :D
Is het niet zo dat een Willie sneller is dan een Clio RS 172/182
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Roald schreef:@Adinsx, point taken
Echter kunnen we wel concluderen dat je het een golf VI GTI het met dat ouwe R9 hok knap lastig kan maken :D
Gaaf is het zeker. Niemand verwacht dat tenslotte...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Arno17 schreef:
Okkie schreef:En misschien een gekke vraag.. maar weegt een blok die standaard in een 9 is geleverd niet een stuk minder dan het blok wat er nu in ligt?

neemt nog niet weg dat ik twijfel, maar zolang ik die auto niet heb zien rijden of iets trek ik verder ook geen conclusie's.

Het is wel leuk als het daadwerkelijk zo is!
Je kan het ook anders bekijken.....dus lichte auto met wat zwaarder blok in allerlei opzichten.

Blijft staan die lichte koets met 150-160 pk in het vooronder.....origineel blokje zal lichter zijn maar dat verschil zal je best kunnen tillen denk ik.
Dat is ook zo, alleen vroeg het me meer af, omdat je vaak dit soort berekeningen ziet maar niet het verschil in gewicht van het blok.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Daar gelaten de grip met goede banden of zonder goede banden bij een sprint.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik ga hier geen onzin lopen verkondigen :(

Als ik het verlies durf ik dat ook best te posten. Vind het juist mooi om mee te maken aangezien die bak dan ook goed snel is!

Leuke rekensommetjes met gewicht etc maar denken jullie ook aan luchtweerstand? Wel is gezien wat voor een blok een golf 5/6 is?

Golf 5 gti heb ik met de williams ook al weg gereden...

Overigens staat de 9 840kg op kenteken en dan nog het extra gewicht door de F motor.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

dus een 9 weegt nog minder dan een 5?!?!?!?!?!?
Dat lijkt me redelijk bizar....

Ik wist eerlijk gezegd niet dat een 9 zo weinig weegt.
Schatte hem eerder op een kilootje of 1000.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

spir@l schreef:dus een 9 weegt nog minder dan een 5?!?!?!?!?!?
Dat lijkt me redelijk bizar....

Ik wist eerlijk gezegd niet dat een 9 zo weinig weegt.
Schatte hem eerder op een kilootje of 1000.
Moet je nog eens pk/kg berekenen
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Mijn (ex)Corsa woog 980kg met 243pk.
Dat is dus op elke 4kg 1pk.
Daarmee kan je zelfs een 1450kg wegende en 386pk sterke Porsche Carrera S zoekrijden.

Je moet alleen zorgen dat je goede schokbrekers hebt, het blok niet teveel beweegt(precies schakelen) en verder een sper en zelfs PU-bussen.
De voorwielen gingen zonder PU-bussen 2,5cm naar voor en achter.
Zonder sper bleef ik staan, vooral op nat. Met sper ga je als een raket.

Tijdens een sprint in Drachten kan je de achterste schokbrekers blokkeren met blokjes of klemmetjes tussen de veren.
Dan blijft de auto vlakker met meer grip aan de voorkant en dat scheelt duidelijk op de eindtijd.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Wanneer komt er een fluitje op je R9R tuur?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Denk dat ie nu (eindelijk) eens met z'n eigen fluitje aan het spelen is....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

TuutTuut (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Fluutfluut.... en erna flutflut...
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:lol:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Fluutfluut.... en erna flutflut...
*rolt hier van de bank van het lachen*
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Stelletje creatievelingen :lol:

Komt geen fluitje op, daar is die ander voor (Y)
ShiftGear
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 7 jan 2011 21:25
Contacteer:

Je zou een stoomfluit kunnen zoeken en op monteren.
Enigste wat je nog nodig hebt is een klein compressortje en een staalkabel.

Wel geinig!

En je kan mensen flink laten schrikken! :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Met fluit bedoelen wij een turbo :lol:
ShiftGear
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 7 jan 2011 21:25
Contacteer:

tutuur schreef:Met fluit bedoelen wij een turbo :lol:
hmm oké, Dan kom ik best gay over....... :pompomangry:

Dus...

Nou ja eh, Dat is dan een fluitje van een cent. :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ShiftGear schreef:
tutuur schreef:Met fluit bedoelen wij een turbo :lol:
hmm oké, Dan kom ik best gay over....... :pompomangry:

Dus...

Nou ja eh, Dat is dan een fluitje van een cent. :p
toethoer houd wel van gay, dus kijk uit met bukken :D :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gaan we weer over op vs?

Luco begint al waanideen te krijgen :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Waanideeën? Stille verlangens....;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Topictitel kan beter gewijzigd worden in
Toethoer-vs :p :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Clio 16V vs Megane dci.....1-0

Moet wel zeggen dat ik zittend in de Clio wel even moest poken om hem bij te halen.
In de Megane zat namelijk een lichtgewicht manneke.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach ookal zit er een 10-tonner in, op het totaalgewicht en zeker met een koppelrijke Diezhell, maakt dat echt geen reet uit :p
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Steven schreef:Ach ookal zit er een 10-tonner in, op het totaalgewicht en zeker met een koppelrijke Diezhell, maakt dat echt geen reet uit :p
Viel me dan ook niet tegen van de Megane.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Plaats reactie