ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vet ding! Ben ook wel benieuwd naar die 1.6dci :)

Mogen ze wel in een twingo of clio gaan maken (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

de 1.6 dCi komt eerst als 130pk.
In de concept ligt een 160pk versie ervan, dus 100pk/liter (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Netjes! Ben zeer benieuwd!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Uit het persbericht:

De CAPTUR heeft een twin-turbo concept Dieselmotor, gebaseerd op de nieuwe Energy dCi 130 motor. Om de nummer één in Europa te worden op het gebied van CO2-emissie richt Renault zich vooral op downsizing. Naast het gamma elektrische motoren wil Renault een gamma verbrandingsmotoren aanbieden die krachtig zijn, maar een beperkt verbruik laten zien. De 1.6 twin-turbo past perfect bij deze filosofie. Dankzij de twin-turbo levert deze motor 118 kW (160 pk) met een cilinderinhoud van 1.6 liter, ofwel een specifiek vermogen van 100 pk/liter vergelijkbaar met dat van motoren zoals die in de Clio R.S. Het maximale koppel van 380 Nm is beschikbaar vanaf 1750 t/min en zorgt voor een hoog acceleratievermogen in de lage toerentallen en rijcomfort onder alle omstandigheden. In combinatie met een EDC-versnellingsbak (dubbele koppeling) biedt deze aandrijfgroep echt rijplezier en wordt de CO2-uitstoot beperkt tot 99 g per kilometer.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

99g/km als je 40 van de 160 pk gebruikt ja :lol:

Wat een onzin die uitstoot hype |:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

99 gram staat bij een diesel gelijk aan 3,7L/100 dus 1:26,7.
Dat wordt geen 160pk aanspreken nee :p

Lang leve die waardeloze rij-cyclus die ze moeten doen hiervoor.
Zelfde als voor de actieradius van een elektrische auto. Zou 150 moeten zijn bij de Imiev. Bleek absoluut onhaalbaar tijdens de test.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

en dan nog mouwen als er gezegd wordt dat nieuwe auto's niet per definitie schoner zijn als een oude Golf II

:P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kom laten we dik gaan investeren in een oplossing van 2% van de complete co2 uitstoot op de wereld |:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het gaat uiteindelijk om de afhankelijkheid van niet-vernieuwbare energiebronnen in te perken.

Hoe je dat inpakt zal mij een zorg zijn, maar blindstaren op CO2 cijfertjes is iets voor de marketeers. De investering is ook voor goeie verkoopcijfers.

En iets zuiniger maken en het daarom beter verkopen vind ik alleen maar goed.

Die dikke Amerikanen bijvoorbeeld zijn gewoon verspilling van energie, hoe leuk je ze ook vind.


En over de elektrische auto, het is potverdorie de eerste versie die nu productierijp is. Deze stappen zijn nodig in een ontwikkelproces. Hij is NU AL vergelijkbaar met de zuinigste diesel... zo kun je het ook zien.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Riël schreef:
Die dikke Amerikanen bijvoorbeeld zijn gewoon verspilling van energie, hoe leuk je ze ook
ff dimmen he :p die van mij loop netjes op 0,5% Co ;-) denk dat ie schoner rijd dan de gemiddelde GTT :p

Ik ben tegenwoordig dagelijks bezig met de ontwikkeling van voertuigen naar electrische wielnaafmotoren. Ergens moet je compenseren he ;-)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef:
Riël schreef:
Die dikke Amerikanen bijvoorbeeld zijn gewoon verspilling van energie, hoe leuk je ze ook
ff dimmen he :p die van mij loop netjes op 0,5% Co ;-) denk dat ie schoner rijd dan de gemiddelde GTT :p

Ik ben tegenwoordig dagelijks bezig met de ontwikkeling van voertuigen naar electrische wielnaafmotoren. Ergens moet je compenseren he ;-)
zeur niet, die van jou is een met de natuur, kust bomen en ligt nu weg te rotten in een hoekje :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Martijn Kool schreef:zeur niet, die van jou is een met de natuur, kust bomen en ligt nu weg te rotten in een hoekje :p
Hehe een bomenknuffelaar :lol:
Ronald1916V schreef:ff dimmen he :p die van mij loop netjes op 0,5% Co ;-) denk dat ie schoner rijd dan de gemiddelde GTT :p

Ik ben tegenwoordig dagelijks bezig met de ontwikkeling van voertuigen naar electrische wielnaafmotoren. Ergens moet je compenseren he ;-)
Zak patat, vertel nou es over je nieuwe baan? Vroeger op Graaies ook al naar :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ze kunnen beter naar de industrie gaan kijken.

Stel dat je alle auto's over de wereld 2x zo schoon maakt heb je nog maar 1% minder uitstoot |:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En ook wij maar tobben om die 6 cilinder 11 en 13 liter diesel zuiniger en schoner te krijgen...wordt af en toe gek van al die EGR en Aftertreatment meuk :smile:

(en dan nog steeds lekker vaak de zwartste pluimen trekken...wordt de baas niet blij van :p Ik zou niet graag in Eindhoven willen wonen om die reden >) )
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Als je met de gekietelde 205 van ons het gas open trekt zie je door de zwarte rook ook de koplampen achter je niet meer :smile:

Ligt een fijne 2.1 TDI in....

Ding nog nooit onder de 1:16 gehad.....
En als je weet hoe ik rijd :smile:

Rijd gemiddeld 1:20, Naar belgie toe 1:24 op de snelweg
R19 16V '91
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

niet slecht voor zo'n oud ding, redden de 1.5 dci'tjes niet :(
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

MartijnG schreef:En ook wij maar tobben om die 6 cilinder 11 en 13 liter diesel zuiniger en schoner te krijgen...wordt af en toe gek van al die EGR en Aftertreatment meuk :smile:

(en dan nog steeds lekker vaak de zwartste pluimen trekken...wordt de baas niet blij van :p Ik zou niet graag in Eindhoven willen wonen om die reden >) )
Hebben we het hier dan over vrachtwagen motoren?
VLK Groep
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:
Martijn Kool schreef:zeur niet, die van jou is een met de natuur, kust bomen en ligt nu weg te rotten in een hoekje :p
Hehe een bomenknuffelaar :lol:
Ronald1916V schreef:ff dimmen he :p die van mij loop netjes op 0,5% Co ;-) denk dat ie schoner rijd dan de gemiddelde GTT :p

Ik ben tegenwoordig dagelijks bezig met de ontwikkeling van voertuigen naar electrische wielnaafmotoren. Ergens moet je compenseren he ;-)
Zak patat, vertel nou es over je nieuwe baan? Vroeger op Graaies ook al naar :p
ronald is druk met tieten vasthouden en zijn nieuwe baan.

ik kan hem nooit bereiken als ie bij zn tieten is :evil:

:p

edit-

lol tie-ten wordt jetsers
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Robert-Jan schreef:
MartijnG schreef:En ook wij maar tobben om die 6 cilinder 11 en 13 liter diesel zuiniger en schoner te krijgen...wordt af en toe gek van al die EGR en Aftertreatment meuk :smile:

(en dan nog steeds lekker vaak de zwartste pluimen trekken...wordt de baas niet blij van :p Ik zou niet graag in Eindhoven willen wonen om die reden >) )
Hebben we het hier dan over vrachtwagen motoren?
Uiteraard :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Martijn Kool schreef: :p

edit-

lol tie-ten wordt jetsers
We kunnen dr ook wat anders van maken :smoke: als je een beter voorstel hebt :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ballen?

Maareh Tinus, watvoor baan ist dan, als ie het zelf niet kan uitleggen?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Net even met de stopwatch lopen spelen.

Gemiddeld 7,2s naar de 100 :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Met de 9?

Das vaag, ik heb m'n Willy ooit wel eens op 6,2 gehad van 0-96 met een G-tech.
Al betwijfel ik of ie het nu nog zou halen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik met de willy ook met iphone G geval...

Maar in hoeverre klopt zo'n ding?

Zou opzich wel kunnen, vergeet de 165 banden niet he...
Met de willy kon ik met goed voetenspel zonder wheelspin knetterhard weg trekken. Dit lukt met de 9 niet...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:
Steven schreef:
Martijn Kool schreef:zeur niet, die van jou is een met de natuur, kust bomen en ligt nu weg te rotten in een hoekje :p
Hehe een bomenknuffelaar :lol:
Ronald1916V schreef:ff dimmen he :p die van mij loop netjes op 0,5% Co ;-) denk dat ie schoner rijd dan de gemiddelde GTT :p

Ik ben tegenwoordig dagelijks bezig met de ontwikkeling van voertuigen naar electrische wielnaafmotoren. Ergens moet je compenseren he ;-)
Zak patat, vertel nou es over je nieuwe baan? Vroeger op Graaies ook al naar :p
ronald is druk met jetsers vasthouden en zijn nieuwe baan.

ik kan hem nooit bereiken als ie bij zn jetsers is :evil:

:p

edit-

lol tie-ten wordt jetsers
Wat, ik pak altijd netjes op hoor. ik ben Tim niet. :p

@Steve: Je hebt PM
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Ik stel de vraag maar even hier.
Heb mijn achterste gordels verwijderd, omdat ik andere wilde monteren.
Nu probeerde ik de gordel na het demonteren nog even wat los te trekken, maar hij gaat meteen "op slot".

Hoe kan dat ?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

waarschijnlijk omdat die kogel terugschiet...

probeer het ondersteboven nog eens en schud eens een beetje, kan zijn datie dan terugschiet.

(Hij zit zeg maar op de korste stand in spanner en op slot??)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Idd wat haas zegt. Hou de spanner rechtop hoe hij gemonteerd zat en dan moet het lukken (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

yep, zelfde stand houden als in gemonteerde toestand. Komt redelijk nauw bij sommige van die dingen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bij een mr2 lukte het me juist om ondersteboven te schudden....

Gewoon een beetje frommelen, dan lukt het vaak wel. Ik leg er altijd van tevoren een knoop in :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Gewoon de monteren op het moment dat de rol automaat goed zit ( op zijn plek) zal ie los komen.........90% van de gevallen
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Haas schreef:
(Hij zit zeg maar op de korste stand in spanner en op slot??)
Ja dat klopt.
Ik heb hem half terug gemonteerd, dus onder dezelfde stand, maar dat hielp dus niet... :S
Morgen nog maar eens kijken.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

MartijnG schreef:
Robert-Jan schreef:
MartijnG schreef:En ook wij maar tobben om die 6 cilinder 11 en 13 liter diesel zuiniger en schoner te krijgen...wordt af en toe gek van al die EGR en Aftertreatment meuk :smile:

(en dan nog steeds lekker vaak de zwartste pluimen trekken...wordt de baas niet blij van :p Ik zou niet graag in Eindhoven willen wonen om die reden >) )
Hebben we het hier dan over vrachtwagen motoren?
Uiteraard :smile:
Heb ik gelukkig geen last van, Daf CF met euro 3 motor.
Gechipt levert 474 pk en 2300 nm koppel.
VLK Groep
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Gadver de gadver... :@

Vanmorgen 2x een 'tik' op de ruit van de Twingo.
Kom ik vanmiddag na m'n werk bij de Twingo aan lopen, stap in.

Direct valt de enorme scheur in de voorruit op (N)
Foto's volgen nog, maar er is een steen tussen motorkap en ruitenwisser terecht gekomen die de oorzaak is geweest.
Geen flauw idee hoe, want er was geen verkeer...


Autotaalglas moet het gaan repareren van de verzekeraar (interpolis).

Nu nog zorgen dat ze dat krasvrij doen, want ik heb al heel wat Carglass, Autotaalglas verhalen voorbij zien komen op diverse fora...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gesloten